VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Tarcza hamulcowa tylna - czy Wam się grzeje? Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 19:50, 15 Paź 2014
wac
A1

 
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Może w piątek wieczorem lub w sobotę zabiorę się za rozbieranie. Chyba muszę wyjąć tłoczki i sprawdzić czy uszczelki nie są jakieś zasyfione lub podejrzewam, że powstała jakaś komora powietrzna za tłoczkami i temu się wysuwają po ich wciśnięciu do środka. Przyczyną mógł być właśnie jakiś brud na uszczelkach tłoczków. Nie wiem czy nie bredzę, ale naoglądałem się filmów na YT i mam głowę pełną pomysłów ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:19, 15 Paź 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





najczęściej przyczyną jest osad na cylindrze zacisku powyżej uszczelki lub na tłoczku Smile czyścik w dłoń i polerujesz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:01, 15 Paź 2014
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





wac napisał:
... ale mają tendencję do wysuwania się jakieś 2mm z powrotem...


Jeżeli wciskasz tłoczek do końca w zacisk, to musi się cofnąć bo pod nim w zacisku jest guma. Jeżeli natomiast wciskasz tłoczek trochę i się cofa, to znaczy, że w zbiorniczku tworzy się ciśnienie które go cofa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:14, 15 Paź 2014
wac
A1

 
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





nie, tłoczki się cofają gdy je wciskam do samego końca, tak że nic nie wystaje. W innym wypadku się nie cofają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:13, 15 Paź 2014
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Stawiam na niewielką ilośc powietrza w układzie. Czasami jest tak, że odpowietrzysz, a płynie są mikropęcherzyki powietrza, które z czasem łączą się w jeden większy. Wtedy wymaga układ ponownego odpowietrzenia. Można zrobić to w jedną osobę, ale należy uważać, żeby nie wypompować całego płynu z górnego zbiornika, co równa się zabawie od początku. Zrób tak: dwie osoby, jedna pilnuje górnego zbiornika i klamki, druga pracuje przy zacisku. Nakładasz przezroczysty wężyk na odpowietrznik (najlepiej już napełniony płynem przez zassanie, NIE NAPIJ SIĘ) Końcówkę z butelki nakładasz na odpowietrznik, tak by nie było powietrza w wężyku (ułatwia obserwację co wychodzi z zacisku) druga strona wężyka do butelki z D4, wężyk puszczasz lekkim łukiem skierowanym do góry, żeby powietrze samo szło w górę. Pompujesz kilka razy klamką i na zaciśniętej, porządnie odkręcasz odpowietrznik. PORZĄDNIE, bo za małe odkręcenie powoduje, że część powietrza zostaje. Następnie zakręcasz odpowietrznik i puszczasz klamkę. WAŻNE by klamkę puszczać na zakręconym odpowietrzniku, bo wtedy płyn trochę się cofa i można zassać trochę powietrza z wężyka. Cykl powtarzasz kilka razy do uzyskania czystego płynu bez baniek. Jeśli spuściłes cały płyn z układu, to można po założeniu wężyka jak wyżej, lać od góry D4 do zbiornika i pompować na OTWARTYM odpowietrzniku, do uzyskania wypływu płynu bez baniek z zacisku, a dalej jak wyżej. Robiłem to wiele razy i początek wkurza bo nic się nie dzieje, dopiero po jakimś czasie pompowania, po wypchnięciu powietrza z przewodów widać jakiś efekt na zacisku. Jak wspomniałem warto po paru dniach od odpowietrzenia i jeździe zrobić to jeszcze raz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fino dnia Śro 23:16, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:08, 16 Paź 2014
wac
A1

 
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





fino, układ jest dobrze odpowietrzony, bo powtarzałem tą czynność po tygodniu i po dwóch od wymiany zestawu hamulcowego i nie wychodzi żadne powietrze. Podejrzewałem w pierwszej kolejności złe odpowietrzenie, ale to nie to. To już wiele razy sprawdzałem. Muszę wyczyścić zacisk. Dzięki za pomoc, na pewno komuś się przyda taki ładny opis odpowietrzania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:02, 16 Paź 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Co do odpowietrzania i wymiany, to ja to robię tak:
https://www.youtube.com/watch?v=wh_fC_1Z49Q&list=UUeqA8DXYBQpnQkkKFxMJ32w
Przepompowanie plynu przez układ i nie trzeba pomocnika do tego zabiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:12, 16 Paź 2014
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Można i tak jak na filmie, ja sam robię tył i przód. Moim zdaniem to odkręcenie "od 10 do 12" jest trochę kontrowersyjne i odkręcam "od 6 do 12". Czasami tak się bańka powietrza ustawia,że trzeba dużego przepływu płynu by ją usunąć. Warto dolewać nowy lub odstany płyn, bo ten który wypływa jest spieniony na odpowietrzniku i trzeba czasu by się "odpowietrzył"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:25, 16 Paź 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Ten co wypływa wywalam do ......utylizuję w specjalnym punkcie.
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:14, 16 Paź 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





Irek1970 napisał:
Ten co wypływa wywalam do ......utylizuję w specjalnym punkcie.
Smile


nie ma co utylizować (chyba że masz taki przerób) bo przydaje się za odrdzewiacz połączeń gwintowanych Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:20, 17 Paź 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Może z 5 razy w życiu zmieniałem.
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:16, 11 Lis 2014
wac
A1

 
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam ponownie
Udało mi się w końcu dobrać do tego zacisku. Rozebrałem go na części, wymyłem naftą i poskładałem z powrotem (tłoka nie wyciągałem bo jest czyściutki i ma gładką powierzchnię, więc uznałem że nie ma sensu wymieniać uszczelek). Tłoczek kilka razy wysunąłem naciskając na pedał i wsunąłem palcami do zacisku i wszystko chodzi lekko i sprawnie. Dałem smar gdzie trzeba, pooglądałem i złożyłem. Zauważyłem przy tym, że cały czas lekko sączy mi się z odpowietrznika, lekko bo lekko ale jednak, a skoro się sączy to przy puszczaniu pedału musi zaciągać powietrze. Odpowietrzyłem układ i okazało się, że były bąbelki w płynie, więc winą obarczam nieszczelną śrubę odpowietrzającą. Nie da się jej uszczelnić, więc kupiłem nową śrubę ale ona też przepuszcza. Czy winą jest uszkodzony zacisk i śruba nie uszczelnia po wkręceniu, czy mam złą śrubę?? Dodam, że z przodu mam czarne śruby odpowietrzające do czarnych zacisków a z tyłu mam srebrną do czarnego zacisku, więc nie wiem czy poprzedni właściciel już nie zmieniał czegoś i dał złą śrubę, a ja teraz kupiłem taką samą. Możecie mi powiedzieć jakie macie odpowietrzniki w tylnym zacisku? Chodzi o kolor i o wymiary, szczególnie o średnicę samego czubka, który wchodzi do gwintu i czy jest do szpica czy spłaszczony? Nie wiem czy to ma znaczenie. Niektóre mają średnicę 5 a inne 5,5 mm. Sama śruba ma być 8x1,25.
Reasumując mój przydługi wywód:
Co mi doradzicie żeby śruba odpowietrzająca nie ciekła bo przez nią zapowietrza mi się układ hamulcowy??
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:38, 11 Lis 2014
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Odpowietrznik jeśli wkręca się bez problemów jest OK. Uszczenienie nie odbywa się na gwincie, a na stożku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:46, 11 Lis 2014
wac
A1

 
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





no to wiem przecież, ale jaki ma być ten stożek, są różne kształty. I dlaczego przepuszcza (górą a nie na gwincie, bo gwint jest szczelny). Mam zły odpowietrznik czy wyrobione gniazdo w zacisku?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:41, 11 Lis 2014
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





I tu jest problem. Bez specjaliztycznego narzędzia nie sprawdzisz. Najłatwiej takie sprawy zrobić tak: na zdemontowanym i wyczyszczonym zacisku ogladasz gniazdo. Następnie kalką (dobry jest kolor czerwony - sklep stomatologiczny) smarujesz równo stożek odpowietrznika, wkręcasz i lekko dociągasz. Po wykręceniu sprawdzasz odpowietrznik i gniazdo czy równomiernie się wytarło i zabarwiło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:46, 11 Lis 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





wac napisał:
Witam ponownie
Udało mi się w końcu dobrać do tego zacisku. Rozebrałem go na części, wymyłem naftą i poskładałem z powrotem (tłoka nie wyciągałem bo jest czyściutki i ma gładką powierzchnię, więc uznałem że nie ma sensu wymieniać uszczelek). Tłoczek kilka razy wysunąłem naciskając na pedał i wsunąłem palcami do zacisku i wszystko chodzi lekko i sprawnie...



a to co rozebrałeś jak nie wyciągałeś tłoka??? Very Happy nie to żebym podważał Twoją weryfikacje ale idąc tak daleko odpuścić wyjęcie tłoczka??? nie do przyjęcia dla mnie Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:30, 11 Lis 2014
wac
A1

 
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Skoro wyjąłem zacisk, wymyłem wszystkie gumki, nasmarowałem trzpienie, wyczyściłem zacisk i wszystkie blaszki z nalotów, wysunąłem cały tłok i umyłem go naftą i nie stwierdziłem na nim żadnych uszkodzeń ani wżerów, to po co mam kupować zestaw naprawczy dla dwóch uszczelek tłoka za 90zł, które po moich oględzinach okazały się w stanie bardzo dobrym, a jako winowajcę uznałem przepuszczającą śrubę odpowietrzającą. Nie lubię naprawiać przez wymianę elementów metodą prób i błędów (jak robi większość mechaników) i tracić niepotrzebnie pieniądze, a dojść do usterki i ją usunąć.
peace


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:58, 11 Lis 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





ja zrozumiałem że tłoka wcale nie wyjąłeś tylko oceniłeś poprzez jego wysunięcie .....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:08, 11 Lis 2014
wac
A1

 
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





dokładnie tak, wysunąłem ile tylko się dało, ale nie wyjmowałem z zacisku. Skoro jest czysty i ładny to i uszczelka jest dobra wg mnie. Gdyby nie to, że winą obarczyłem cieknący odpowietrznik, to bym wyjął ten tłok, ale skoro mam innego winowajcę, raczej pewnego, to nie ma sensu rozbierać czegoś co jest dobre. A jeśli wyjąłbym tłok, to na pewno nie składałbym go na starych uszczelkach a nowe jak pisałem to 90zł (cały zestaw naprawczy).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wac dnia Wto 19:11, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:17, 11 Lis 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Czyli pewności, ze uszczelki są OK nie masz żadnej.
Głównym winowajcą grzejącej się tarczy jest słabo wracający tłoczek i kiepsko pracujące uszczelki - mają konstrukcję taką aby nieco pomóc tłoczkowi wrócić i tam musi być idealnie czysto i posmarowane płynem hamulcowym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:24, 11 Lis 2014
wac
A1

 
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





posmarowałem płynem hamulcowym. a tłoczek chodzi lekko, równo wysuwa się po naciśnięciu pedału i za każdym razem lekko zasysa go z powrotem i da się go z powrotem wcisnąć palcami.
Ponawiam pytanie o śrubę odpowietrzającą zacisk. Jak powinna wyglądać oryginalna śruba i jakie ma wymiary bo podejrzewam, że mam nieoryginalną. Jakie są wymiary stożka?
Jeśli po zamontowaniu prawidłowej śruby i pozbyciu się wycieku z niej dalej tarcza będzie się grzała, wtedy kupię zestaw naprawczy zacisku i wymienię uszczelki tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tarcza hamulcowa tylna - czy Wam się grzeje?
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin