VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Wtrysk, przepustnice, zwieranie, niepokojące dźwięki
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wtrysk, przepustnice, zwieranie, niepokojące dźwięki
PostWysłany: Pon 11:29, 23 Lip 2018
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Witam, może od początku.
Po przejechaniu na spokojnie bałkanów opłukałem myjką ciśnieniową moto z grubszego syfu i wstawiłem do garażu na 3 tygodnie.
Po tym czasie napotkałem na problem z uruchomieniem moto. Musiałem kręcić około minuty zanim załapał.
Wtryski uzbroił się poprawnie i po chwili standardowego dla każdego DL pisku z okolic przepustnic zaczęło dochodzić głośne terkotanie.
Pogrzebałem ręką pod bakiem na tyle na ile dałem radę sięgnąć i ruszając górnym prętem przepustnic dało się zauważyć wzrost lub uciszenie do zera tego terkotania.
Dzisiaj rozebrałem moto, zdjąłem airboxa i okazało się, że terkocze ten element zaznaczony na zdjęciu a opisany nr części 324.
Co to za element? Jest osiągalny jako osobna część czy trzeba kupować całe przepustnice? Ewentualnie co mogło się z nim stać?
Ktoś coś wie w temacie?
Z góry dzięki za podpowiedzi.




Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:14, 24 Lip 2018
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Halo forumowi mechanicy.... nikt nie wie co to za element?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:44, 24 Lip 2018
MAREK WASNIEWSKI
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 47
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA





Na tym forum są tylko pasjonaci ,mechaników tu nie znajdziesz. Napisz na FAT.Forum africa twin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:41, 24 Lip 2018
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 764
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Cyryl trzeba bedzie zmienić nasz nicki na cyryldl650i jakubdl650 Bo wszyscy mylą nas z właścicielami litrów a my sobie pokupowalismy motorynki 650. Za mocno myles ta myjkąmyjką


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:54, 24 Lip 2018
mikee86
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 273
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





Skoro jest tam wtyczka z przewodami, to chyba będzie to jakiś czujnik. A skoro obok są cięgna do przepustnic, to może to będzie czujnik położenia przepustnicy, albo coś podobnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:55, 24 Lip 2018
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Jak ktoś przypuszcza to niech nie pisze.
Czujnik jest w innym miejscu.
Za FAT podziekuje ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 5:01, 25 Lip 2018
mikee86
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 273
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





To jak ci się nie podobają podpowiedzi (niekoniecznie trafne bo nie jestem mechanikiem motocyklowym) to nie zawracaj dupy z pytaniami na forum tylko jedź od razu do specjalisty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:47, 25 Lip 2018
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Jaka obraza majestatu.
Luzzz kolego.
Jestem na tym forum od 2008 roku i nie mialem i nie mam ochoty na spiny.
Zasmiecanie forum czyms co sie komus chyba wydaje jest bez sensu i nic nie mozna później poszukac.

Pozdrawiam i gdyby ktos wiedzial czy mozna ten element kupic osobno nowy lub podmienic na inny to poprosze info.
Jak nikt nie odpisze to w weekend sam potwierdze bo idzie używka na próby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:27, 25 Lip 2018
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 764
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Takie to już czasy Cyryl. Że na fb pytają się jako jaki olej wlać do silnika a jak masz pytanie konkret to nikt nic nie wie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:29, 25 Lip 2018
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1190
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy





VStroma mam w miarę świeżego i dzięki Bogu nic się nie sypie, ale mam inną starą zabawkę (Jeep Cherokee) i tam bardzo podobnie wygląda czujnik położenia przepustnicy (TPS). Obawiam się, że to jednak nie jest TPS bo z filmików na YT wynika, że w moto wygląda on trochę inaczej.
Jeżeli znasz angielski to poszperaj na tym forum [link widoczny dla zalogowanych] Myślę, że tam na pewno będą wiedzieli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:02, 25 Lip 2018
Struna
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 228
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina





TPS ma co najmniej trzy przewody, to ma dwa, więc to nie to.

Wg mnie to zawór bocznikujący ( w samochodach bardzo często zwany silniczkiem krokowym, choć najczęściej niema z nim nic wspólnego Smile ) służy do pracy silnika na jałowych obrotach, kiedy przepustnica jest zamknięta - wtedy zawór ten jest aktywowany i powinien przepuszczać niewielką ilość powietrza potrzebną do pracy silnika na biegu jałowym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Śro 13:03, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:00, 25 Lip 2018
Pepo
Motonita

 
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 530
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów





Tutaj masz rozpiskę ...https://www.motorcyclespareparts.eu/en/suzuki-parts/2009-dl1000-v-strom-motorcycles
Wygląda ewidentnie jak zawór z silnikiem krokowym do ustalania obrotów biegu jałowego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Śro 21:02, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:39, 25 Lip 2018
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Pany temat rozwiązany.
Potwierdzam, to jest silnik sterujacy górnymi przepustnicami.
Omawiany silnik łączy się z metalową obudową przepustnic za pomocą zespołu zębatek i niewiedziec dlaczego coś sie u mnie tam przestawilo i w związku z nieprawidłowym połozeniem przepustnicy silnik elektryczny caly czas "mielił" aby wszystko dobrze ustawic.
Zębatki wyczyszczone, przesmarowane i poskladane.
Jutro dokoncze i wolne obroty jeszcze musze ustawić bo teraz mam w granicach 2200.
Podsumowujac gdyby ktoś miał problem z terkotaniem i halasami z okolic przepustnic po zaladowaniu wtrysków to wina leży po stronie silnika elektrycznego sterujacego przepustnicami lub w zespole malych zębatek przy tym silniku.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cyryl DL1000 dnia Śro 23:45, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wtrysk, przepustnice, zwieranie, niepokojące dźwięki
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin