VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> wyjące łożysko
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
wyjące łożysko
PostWysłany: Wto 19:59, 10 Kwi 2012
marel
A1

 
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





W końcu kupiłem małego DL-a (40 tys. km przebiegu) i mam teraz taki dylemat: wyje łożysko. Dźwięk narasta wraz ze wzrostem predkości - najsłabiej słuchać na I i stopniowo najgłośniej jest na VI. Od około 140kmh przechodzi aż w świst. Wyje tylko na ciągnącym silniku, podczas hamowania jest cisza. Nie umiem zdiagnozować skad dobiega dźwięk. Wezmę chyba kogoś bez kasku jako plecak-nasłuchiwacz :) i może tak ustalę miejsce - wydaje mi się że z przodu, ale pewnie nie jestem..
Poczytałem trochę i nigdzie nie znalazłem opisu problemu ze skrzynią (oczywiście u mnie może być wyjątek), jedyne informacje o problemach z łożyskami to łożysko zdawczej, lub tylnego koła.
Jakie macie propozycje? Czy ktoś spotkał się z taką usterką? Nie wiem od czego zacząć...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marel dnia Wto 20:00, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:13, 10 Kwi 2012
maikpl
A

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





U mnie też coś wyje podczas jazdy. Podejrzewałem że to łożysko. Ale im dłużej jeżdżę to coraz bardziej przekonany jestem że to nie rozgrzane opony ( oryginalne). Raz przegoniłem moto z 100km i jakby było ciszej. Może tu trzeba szukać?? W koncu mamy póki co niskie temp. ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:19, 10 Kwi 2012
jacu
A1

 
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





kiedyś napiąłem zbyt mocno łańcuch i też wydawało mi się że coś wyje po poluzowaniu wycie ucichło możesz spróbować u siebie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:10, 10 Kwi 2012
marel
A1

 
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Opony raczej nie. Dzisiaj zrobiłem po mieście prawie 120 km i jest tak samo jak było. Jacu - dzięki za sugestie, sprawdzę jutro jak mocno napięty jest łańcuch. Obawiam się jednak że to nie to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:38, 10 Kwi 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Prawdopodobnie może to być jednak łożysko zębatki zdawczej. Niedawno kolega kupił dużego DL'a i się własnie okazało że wyje to łożysko a raczej ryczy jak wściekłe. Po rozebraniu łożysko było tak wyjechane że szok.
Ale niestety wymiana takiego łożyska to masakryczne koszty. Nie wiem ile to w 650 by kosztowało ale w DL 1000 około 2500 zł w tym 1500 krzyknął mechanik za samą robociznę.
Samo łożysko w ASO to koszt 400 zł i żeby się skichać nigdzie indziej się takiego łozyska nie kupi. Objechalismy wszystkie hurtownie łożysk w Szczecinie przekopaliśmy internet i dupa. Zamówiliśmy jako do KLV za 300 zł też oryginał. pozostają jeszcze uszczelki za jakieś 600 zł. Na szczęście koleś który naprawia ciężarówki i tez śmiga na moto zrobił ten silnik za skrzynkę browara. Gdyby trzeba było dać to do warsztatu to lepiej kupić cały silnik używany a stary opchnąć na części i odzyskać trochę kasy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:57, 10 Kwi 2012
marel
A1

 
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





maro napisał:
Prawdopodobnie może to być jednak łożysko zębatki zdawczej. Niedawno kolega kupił dużego DL'a i się własnie okazało że wyje to łożysko a raczej ryczy jak wściekłe. Po rozebraniu łożysko było tak wyjechane że szok.
Ale niestety wymiana takiego łożyska to masakryczne koszty. Nie wiem ile to w 650 by kosztowało ale w DL 1000 około 2500 zł w tym 1500 krzyknął mechanik za samą robociznę.
Samo łożysko w ASO to koszt 400 zł i żeby się skichać nigdzie indziej się takiego łozyska nie kupi. Objechalismy wszystkie hurtownie łożysk w Szczecinie przekopaliśmy internet i dupa. Zamówiliśmy jako do KLV za 300 zł też oryginał. pozostają jeszcze uszczelki za jakieś 600 zł. Na szczęście koleś który naprawia ciężarówki i tez śmiga na moto zrobił ten silnik za skrzynkę browara. Gdyby trzeba było dać to do warsztatu to lepiej kupić cały silnik używany a stary opchnąć na części i odzyskać trochę kasy.

No to żeś mnie nie pocieszył...
Czy ktoś przerabiał ten temat w małym DLu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:03, 10 Kwi 2012
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





O_o bez jaj, ze złota są zrobione? Od czego może się uszkodzić takie łożysko? U mnie nic nie wyje, ale mam już 50k na liczniku i muszę chyba zacząć nasłuchiwać niepokojących odgłosów Laughing
maro napisał:
Prawdopodobnie może to być jednak łożysko zębatki zdawczej. Niedawno kolega kupił dużego DL'a i się własnie okazało że wyje to łożysko a raczej ryczy jak wściekłe. Po rozebraniu łożysko było tak wyjechane że szok.
Ale niestety wymiana takiego łożyska to masakryczne koszty. Nie wiem ile to w 650 by kosztowało ale w DL 1000 około 2500 zł w tym 1500 krzyknął mechanik za samą robociznę.
Samo łożysko w ASO to koszt 400 zł i żeby się skichać nigdzie indziej się takiego łozyska nie kupi. Objechalismy wszystkie hurtownie łożysk w Szczecinie przekopaliśmy internet i dupa. Zamówiliśmy jako do KLV za 300 zł też oryginał. pozostają jeszcze uszczelki za jakieś 600 zł. Na szczęście koleś który naprawia ciężarówki i tez śmiga na moto zrobił ten silnik za skrzynkę browara. Gdyby trzeba było dać to do warsztatu to lepiej kupić cały silnik używany a stary opchnąć na części i odzyskać trochę kasy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:47, 11 Kwi 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





jawa sam się zdziwiłem skromnie mówiąc jak usłyszałem cenę takiego łożyska tymbardziej, że podobne kosztują 50 zł.
I uwierz mi nigdzie poza serwisem nie kupisz a dlatego, że to łożyskoo 6328 ma szerokość 20 mm, a wszystkie katalogowe łożyska dostępne w sprzedaży w hurtowniach mają szerokość 18 mm tak to sobie żółtki wymyślili. Koleś na jakimś forum angielskim wyczytał, że ktoś zastosowałaś jakieś tanie i podobne gdzieś wynalezione łożysko o szerokości 20 ale w wieńcu było o jedną kulkę nie pamiętam chyba ,mniej i nie wytrzymało i się wpizdu rozleciało.
najgorsze, że przy wymianie trzeba rozpieprzać w drobny mak cały silnik jakby tego nie mogli jakoś inaczej wykombinować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:31, 11 Kwi 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Aż sprawdziłem z ciekawości jak to jest w DL 650 - łożysko jest inne ale tanie i łatwodostępne (25X62X17), niestety wymiana to koszmar - silnik do kompletnej rozbiórki Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:38, 11 Kwi 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





jawa napisał:
Od czego może się uszkodzić takie łożysko?

Najłatwiej załatwić to łożysko zbyt mocno naciągniętym łańcuchem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:28, 12 Kwi 2012
marel
A1

 
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Dzisiaj zrobiłem 150km i zaobserwowałem, że dźwięk nasila się tak jak już napisałem - wraz ze wzrostem prędkości, ale co ciekawe: jadąc np. 80kmh na V i bez zmiany prędkości wbijając VI, można zaobserwować wzrost natężenia dźwięku. W przypadku gdyby to było łożysko na zdawczym, to sytuacja na którym biegu aktualnie się jedzie (przy stałej prędkości), była by bez znaczenia. Więc co? Nie zębatki, ponieważ dźwięk występuje w zasadzie na każdym przełożeniu, nie łożysko na zdawczym.. ? Macie inne pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 6:29, 12 Kwi 2012
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Jak masz centralkę to postaw na niej i wrzucaj kolejne biegi.Najczęsciej przy takim przebiegu do wymiany jest łożysko tylniej zembatki napendowej.Zobacz czy tu nie masz luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:39, 12 Kwi 2012
Siodemka
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc





A sprawdzałeś czy w dwie osoby to natężenie dźwięku wzrasta ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:20, 30 Kwi 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Podepnę się pod temat, chociaż nie jestem pewien czy u mnie to też kwestia łożysk.
Mianowicie u mnie "wycie" a raczej "huczenie" ( takie huuuuuu ) pojawia się przy szybkich łukach - powiedzmy tak od 60-70km/h w górę. Zawsze w zakręcie, przy czym nie musi być dużego przechyłu. Po wyprostowaniu się huczenie ustaje. Nie jest to jakieś bardzo głośne, ale słyszalne.

Czy to łożyska? A może po prostu opona na bokach zimna, mało zużyta?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:00, 30 Kwi 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





U mnie też w zakrętach pojawia się "huuu". Wydaje mi się, że to właśnie opona Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:48, 30 Kwi 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





buku22 napisał:
U mnie też w zakrętach pojawia się "huuu". Wydaje mi się, że to właśnie opona Smile


Trochę mnie to uspokoiło. Jakie masz opony? U mnie Anakee 2?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:04, 30 Kwi 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





anakee, czasem wyja w zaleznosci jak sie zuzywaja, a to z kolei zalezy od stylu jazdy, ale kiedys zauwazylem ze przy nieco nizszym cisnieniu tez wyje na winklach Very HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:08, 30 Kwi 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:19, 30 Kwi 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





SoH napisał:
Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


no nie do konca bo jezeli faktycznie lozyska sa padniete to wyc beda.... Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:53, 30 Kwi 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





SoH napisał:
buku22 napisał:
U mnie też w zakrętach pojawia się "huuu". Wydaje mi się, że to właśnie opona Smile


Trochę mnie to uspokoiło. Jakie masz opony? U mnie Anakee 2?


Metzeler Tourance


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:52, 01 Maj 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Floydoo napisał:
SoH napisał:
Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


no nie do konca bo jezeli faktycznie lozyska sa padniete to wyc beda.... Idea


Ale tylko na winklach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:16, 01 Maj 2012
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





SoH napisał:
Floydoo napisał:
SoH napisał:
Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


no nie do konca bo jezeli faktycznie lozyska sa padniete to wyc beda.... Idea


Ale tylko na winklach?


tak,gdyż wtedy łożysko jest inaczej obciążone niż podczas jazdy na wprost.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Wto 8:37, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:29, 01 Maj 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





SoH napisał:
Floydoo napisał:
SoH napisał:
Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


no nie do konca bo jezeli faktycznie lozyska sa padniete to wyc beda.... Idea


Ale tylko na winklach?


proponuje doswiadczenie:

wez sobie kulke metalowa, plastikowa, aby byla twarda, z plasteliny zrob cos na ksztalt bieżni, moze byc tez glina.

Teraz turlamu kulke po tejze biezni tam i spowrotem delikatnie dociskajac, po jakims czesie na srodku bedzie gladki rowek ale boki biezni zaczna sie strzepic i pekac.

Tak samo wlasnie dzieje sie w lozysku, ktore przy jezdzie na wprost zachowuje sie wzglednie normalnie bo bieznia bezposrednio pod kulka jest jeszcz ok, ale od wyrobienia krawedzie biezni pekaja i sie strzepia.

Na winklach, kiedy motocykl jest w zlozeniu kulka dociskana jest wlasnie do tej postrzepionej krawedzi co powoduje halas


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:26, 01 Maj 2012
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja właśnie obstawiam łożysko, jeśli huczenie słychać w zakrętach. Najprościej sprawdzić zdejmując koło Smile i macając podejrzane łożysko. U mnie też coś huczało, głównie przy jeździe na prostej, i narastało wraz ze wzrostem prędkości. Po wymianie opon na nowe odgłos zdecydowanie się osłabił.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:03, 02 Maj 2012
slawekk
A2

 
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





U mnie też coś delikatnie huczy przy przyspiszaniu 3-4 tys obrot. oraz na 6 biegu 140- 150 km/h. Jak najłatwiej sprawdzić stan łożyska na zdawczym i na tylnym kole?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:28, 23 Lip 2012
Linchof
A

 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





u mnie byl zbyt mocno naciągnięty łańcuch, miał 2,5 cm luzu, ale jechałem obładowany bagażami i jak wciskałem sprzęgło podczas jazdy słyszałem łańcuch który huczał na zębatce zdawczej lub/i łożysko zębatki.
Poluzowałem łańcuch jak polecili mi Koledzy z Forum spotkani w Bieszczadach tak do 3-3,5 cm. I podczas jazdy jak wciskam sprzęgło słyszę tylko opony. No i może łożysko tylnego kola...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wyjące łożysko
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin