Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wyjące łożysko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marel
A1



Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 18:59, 10 Kwi 2012    Temat postu: wyjące łożysko

W końcu kupiłem małego DL-a (40 tys. km przebiegu) i mam teraz taki dylemat: wyje łożysko. Dźwięk narasta wraz ze wzrostem predkości - najsłabiej słuchać na I i stopniowo najgłośniej jest na VI. Od około 140kmh przechodzi aż w świst. Wyje tylko na ciągnącym silniku, podczas hamowania jest cisza. Nie umiem zdiagnozować skad dobiega dźwięk. Wezmę chyba kogoś bez kasku jako plecak-nasłuchiwacz :) i może tak ustalę miejsce - wydaje mi się że z przodu, ale pewnie nie jestem..
Poczytałem trochę i nigdzie nie znalazłem opisu problemu ze skrzynią (oczywiście u mnie może być wyjątek), jedyne informacje o problemach z łożyskami to łożysko zdawczej, lub tylnego koła.
Jakie macie propozycje? Czy ktoś spotkał się z taką usterką? Nie wiem od czego zacząć...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marel dnia Wto 19:00, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maikpl
A



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 19:13, 10 Kwi 2012    Temat postu:

U mnie też coś wyje podczas jazdy. Podejrzewałem że to łożysko. Ale im dłużej jeżdżę to coraz bardziej przekonany jestem że to nie rozgrzane opony ( oryginalne). Raz przegoniłem moto z 100km i jakby było ciszej. Może tu trzeba szukać?? W koncu mamy póki co niskie temp. ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacu
A1



Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 19:19, 10 Kwi 2012    Temat postu:

kiedyś napiąłem zbyt mocno łańcuch i też wydawało mi się że coś wyje po poluzowaniu wycie ucichło możesz spróbować u siebie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marel
A1



Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:10, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Opony raczej nie. Dzisiaj zrobiłem po mieście prawie 120 km i jest tak samo jak było. Jacu - dzięki za sugestie, sprawdzę jutro jak mocno napięty jest łańcuch. Obawiam się jednak że to nie to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 20:38, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Prawdopodobnie może to być jednak łożysko zębatki zdawczej. Niedawno kolega kupił dużego DL'a i się własnie okazało że wyje to łożysko a raczej ryczy jak wściekłe. Po rozebraniu łożysko było tak wyjechane że szok.
Ale niestety wymiana takiego łożyska to masakryczne koszty. Nie wiem ile to w 650 by kosztowało ale w DL 1000 około 2500 zł w tym 1500 krzyknął mechanik za samą robociznę.
Samo łożysko w ASO to koszt 400 zł i żeby się skichać nigdzie indziej się takiego łozyska nie kupi. Objechalismy wszystkie hurtownie łożysk w Szczecinie przekopaliśmy internet i dupa. Zamówiliśmy jako do KLV za 300 zł też oryginał. pozostają jeszcze uszczelki za jakieś 600 zł. Na szczęście koleś który naprawia ciężarówki i tez śmiga na moto zrobił ten silnik za skrzynkę browara. Gdyby trzeba było dać to do warsztatu to lepiej kupić cały silnik używany a stary opchnąć na części i odzyskać trochę kasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marel
A1



Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:57, 10 Kwi 2012    Temat postu:

maro napisał:
Prawdopodobnie może to być jednak łożysko zębatki zdawczej. Niedawno kolega kupił dużego DL'a i się własnie okazało że wyje to łożysko a raczej ryczy jak wściekłe. Po rozebraniu łożysko było tak wyjechane że szok.
Ale niestety wymiana takiego łożyska to masakryczne koszty. Nie wiem ile to w 650 by kosztowało ale w DL 1000 około 2500 zł w tym 1500 krzyknął mechanik za samą robociznę.
Samo łożysko w ASO to koszt 400 zł i żeby się skichać nigdzie indziej się takiego łozyska nie kupi. Objechalismy wszystkie hurtownie łożysk w Szczecinie przekopaliśmy internet i dupa. Zamówiliśmy jako do KLV za 300 zł też oryginał. pozostają jeszcze uszczelki za jakieś 600 zł. Na szczęście koleś który naprawia ciężarówki i tez śmiga na moto zrobił ten silnik za skrzynkę browara. Gdyby trzeba było dać to do warsztatu to lepiej kupić cały silnik używany a stary opchnąć na części i odzyskać trochę kasy.

No to żeś mnie nie pocieszył...
Czy ktoś przerabiał ten temat w małym DLu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:03, 10 Kwi 2012    Temat postu:

O_o bez jaj, ze złota są zrobione? Od czego może się uszkodzić takie łożysko? U mnie nic nie wyje, ale mam już 50k na liczniku i muszę chyba zacząć nasłuchiwać niepokojących odgłosów Laughing
maro napisał:
Prawdopodobnie może to być jednak łożysko zębatki zdawczej. Niedawno kolega kupił dużego DL'a i się własnie okazało że wyje to łożysko a raczej ryczy jak wściekłe. Po rozebraniu łożysko było tak wyjechane że szok.
Ale niestety wymiana takiego łożyska to masakryczne koszty. Nie wiem ile to w 650 by kosztowało ale w DL 1000 około 2500 zł w tym 1500 krzyknął mechanik za samą robociznę.
Samo łożysko w ASO to koszt 400 zł i żeby się skichać nigdzie indziej się takiego łozyska nie kupi. Objechalismy wszystkie hurtownie łożysk w Szczecinie przekopaliśmy internet i dupa. Zamówiliśmy jako do KLV za 300 zł też oryginał. pozostają jeszcze uszczelki za jakieś 600 zł. Na szczęście koleś który naprawia ciężarówki i tez śmiga na moto zrobił ten silnik za skrzynkę browara. Gdyby trzeba było dać to do warsztatu to lepiej kupić cały silnik używany a stary opchnąć na części i odzyskać trochę kasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 23:47, 10 Kwi 2012    Temat postu:

jawa sam się zdziwiłem skromnie mówiąc jak usłyszałem cenę takiego łożyska tymbardziej, że podobne kosztują 50 zł.
I uwierz mi nigdzie poza serwisem nie kupisz a dlatego, że to łożyskoo 6328 ma szerokość 20 mm, a wszystkie katalogowe łożyska dostępne w sprzedaży w hurtowniach mają szerokość 18 mm tak to sobie żółtki wymyślili. Koleś na jakimś forum angielskim wyczytał, że ktoś zastosowałaś jakieś tanie i podobne gdzieś wynalezione łożysko o szerokości 20 ale w wieńcu było o jedną kulkę nie pamiętam chyba ,mniej i nie wytrzymało i się wpizdu rozleciało.
najgorsze, że przy wymianie trzeba rozpieprzać w drobny mak cały silnik jakby tego nie mogli jakoś inaczej wykombinować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 7:31, 11 Kwi 2012    Temat postu:

Aż sprawdziłem z ciekawości jak to jest w DL 650 - łożysko jest inne ale tanie i łatwodostępne (25X62X17), niestety wymiana to koszmar - silnik do kompletnej rozbiórki Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 12:38, 11 Kwi 2012    Temat postu:

jawa napisał:
Od czego może się uszkodzić takie łożysko?

Najłatwiej załatwić to łożysko zbyt mocno naciągniętym łańcuchem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marel
A1



Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 0:28, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Dzisiaj zrobiłem 150km i zaobserwowałem, że dźwięk nasila się tak jak już napisałem - wraz ze wzrostem prędkości, ale co ciekawe: jadąc np. 80kmh na V i bez zmiany prędkości wbijając VI, można zaobserwować wzrost natężenia dźwięku. W przypadku gdyby to było łożysko na zdawczym, to sytuacja na którym biegu aktualnie się jedzie (przy stałej prędkości), była by bez znaczenia. Więc co? Nie zębatki, ponieważ dźwięk występuje w zasadzie na każdym przełożeniu, nie łożysko na zdawczym.. ? Macie inne pomysły?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 658
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Czw 5:29, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Jak masz centralkę to postaw na niej i wrzucaj kolejne biegi.Najczęsciej przy takim przebiegu do wymiany jest łożysko tylniej zembatki napendowej.Zobacz czy tu nie masz luzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siodemka
A2



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc

PostWysłany: Czw 8:39, 12 Kwi 2012    Temat postu:

A sprawdzałeś czy w dwie osoby to natężenie dźwięku wzrasta ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Nie 23:20, 29 Kwi 2012    Temat postu:

Podepnę się pod temat, chociaż nie jestem pewien czy u mnie to też kwestia łożysk.
Mianowicie u mnie "wycie" a raczej "huczenie" ( takie huuuuuu ) pojawia się przy szybkich łukach - powiedzmy tak od 60-70km/h w górę. Zawsze w zakręcie, przy czym nie musi być dużego przechyłu. Po wyprostowaniu się huczenie ustaje. Nie jest to jakieś bardzo głośne, ale słyszalne.

Czy to łożyska? A może po prostu opona na bokach zimna, mało zużyta?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buku22
Motocyklista



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy

PostWysłany: Pon 20:00, 30 Kwi 2012    Temat postu:

U mnie też w zakrętach pojawia się "huuu". Wydaje mi się, że to właśnie opona Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 20:48, 30 Kwi 2012    Temat postu:

buku22 napisał:
U mnie też w zakrętach pojawia się "huuu". Wydaje mi się, że to właśnie opona Smile


Trochę mnie to uspokoiło. Jakie masz opony? U mnie Anakee 2?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 21:04, 30 Kwi 2012    Temat postu:

anakee, czasem wyja w zaleznosci jak sie zuzywaja, a to z kolei zalezy od stylu jazdy, ale kiedys zauwazylem ze przy nieco nizszym cisnieniu tez wyje na winklach Very HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 21:08, 30 Kwi 2012    Temat postu:

Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 21:19, 30 Kwi 2012    Temat postu:

SoH napisał:
Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


no nie do konca bo jezeli faktycznie lozyska sa padniete to wyc beda.... Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buku22
Motocyklista



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy

PostWysłany: Pon 22:53, 30 Kwi 2012    Temat postu:

SoH napisał:
buku22 napisał:
U mnie też w zakrętach pojawia się "huuu". Wydaje mi się, że to właśnie opona Smile


Trochę mnie to uspokoiło. Jakie masz opony? U mnie Anakee 2?


Metzeler Tourance


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 23:52, 30 Kwi 2012    Temat postu:

Floydoo napisał:
SoH napisał:
Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


no nie do konca bo jezeli faktycznie lozyska sa padniete to wyc beda.... Idea


Ale tylko na winklach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 7:16, 01 Maj 2012    Temat postu:

SoH napisał:
Floydoo napisał:
SoH napisał:
Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


no nie do konca bo jezeli faktycznie lozyska sa padniete to wyc beda.... Idea


Ale tylko na winklach?


tak,gdyż wtedy łożysko jest inaczej obciążone niż podczas jazdy na wprost.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Wto 7:37, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 8:29, 01 Maj 2012    Temat postu:

SoH napisał:
Floydoo napisał:
SoH napisał:
Czyli rozumiem, że wycie na winklach to raczej nie jest objaw padających łożysk?


no nie do konca bo jezeli faktycznie lozyska sa padniete to wyc beda.... Idea


Ale tylko na winklach?


proponuje doswiadczenie:

wez sobie kulke metalowa, plastikowa, aby byla twarda, z plasteliny zrob cos na ksztalt bieżni, moze byc tez glina.

Teraz turlamu kulke po tejze biezni tam i spowrotem delikatnie dociskajac, po jakims czesie na srodku bedzie gladki rowek ale boki biezni zaczna sie strzepic i pekac.

Tak samo wlasnie dzieje sie w lozysku, ktore przy jezdzie na wprost zachowuje sie wzglednie normalnie bo bieznia bezposrednio pod kulka jest jeszcz ok, ale od wyrobienia krawedzie biezni pekaja i sie strzepia.

Na winklach, kiedy motocykl jest w zlozeniu kulka dociskana jest wlasnie do tej postrzepionej krawedzi co powoduje halas


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:26, 01 Maj 2012    Temat postu:

Ja właśnie obstawiam łożysko, jeśli huczenie słychać w zakrętach. Najprościej sprawdzić zdejmując koło Smile i macając podejrzane łożysko. U mnie też coś huczało, głównie przy jeździe na prostej, i narastało wraz ze wzrostem prędkości. Po wymianie opon na nowe odgłos zdecydowanie się osłabił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:03, 02 Maj 2012    Temat postu:

U mnie też coś delikatnie huczy przy przyspiszaniu 3-4 tys obrot. oraz na 6 biegu 140- 150 km/h. Jak najłatwiej sprawdzić stan łożyska na zdawczym i na tylnym kole?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:28, 23 Lip 2012    Temat postu:

u mnie byl zbyt mocno naciągnięty łańcuch, miał 2,5 cm luzu, ale jechałem obładowany bagażami i jak wciskałem sprzęgło podczas jazdy słyszałem łańcuch który huczał na zębatce zdawczej lub/i łożysko zębatki.
Poluzowałem łańcuch jak polecili mi Koledzy z Forum spotkani w Bieszczadach tak do 3-3,5 cm. I podczas jazdy jak wciskam sprzęgło słyszę tylko opony. No i może łożysko tylnego kola...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kutrol
A1



Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 13:06, 29 Cze 2018    Temat postu:

cześć,
mam pytanie czy rozwikłałeś ten problem ? pytam dlatego że mam obecnie identyczny i próbuje go zdiagnozować. Miałem obawy że to skrzynia a teraz też myślałem o łożysku zdawczym. Moto 40 tysięcy. Jeśli możesz daj znać jak uleczyłeś pacjenta ... temat trochę odległy więc mam nadzieję że się odezwiesz
dzięki,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kutrol dnia Pią 13:08, 29 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 13:47, 29 Cze 2018    Temat postu:

Gdzieś na forum jest opisane,że taki hałas pochodzi od czujnika prędkości w przednim kole.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kutrol
A1



Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 13:51, 29 Cze 2018    Temat postu:

raczej nie ... u mnie hałasuje na tyle że na szóstym biegu nie słyszę silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 21:28, 29 Cze 2018    Temat postu:

Koledzy.... tamte posty były 6 lat temu !!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kutrol
A1



Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:44, 29 Cze 2018    Temat postu:

jestem tego świadomy ... miałem nadzieję na informację zwrotną. Wrzuce jednak nowy temat. Może ktoś coś ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Sob 8:40, 30 Cze 2018    Temat postu:

Ale ktoś kotleta odgrzebał Very Happy
Co do łożysk w kołach, to przy ich cenie warto je obligatoryjnie wymienić aby wyeliminować jedną niewiadomą Very Happy Poza tym motocykl to nie Maybach Rydza i musi hałasować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK WASNIEWSKI
A1



Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Sob 9:48, 30 Cze 2018    Temat postu:

Remol71 dobrze prawisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 21:02, 01 Lip 2018    Temat postu:

Kutrol napisał:
cześć,
mam pytanie czy rozwikłałeś ten problem ? pytam dlatego że mam obecnie identyczny i próbuje go zdiagnozować. Miałem obawy że to skrzynia a teraz też myślałem o łożysku zdawczym. Moto 40 tysięcy. Jeśli możesz daj znać jak uleczyłeś pacjenta ... temat trochę odległy więc mam nadzieję że się odezwiesz
dzięki,


Problem jest stosunkowo prosty do zdiagnozowania...
Przyczyny mogą być w zasadzie 3. Pierwsza to łożyska któregoś z kół. Druga to łańcuch a trzecia łożysko wałka zdawczego. Skrzynię raczej wykluczam. Nie słyszałem jeszcze o przypadkach awarii skrzyni ani w Dl-ach ani w SV-ach ani w Gladiusach. Hałasować może jeszcze kosz sprzęgła ale po wyciśnięciu klamki ten hałas znika.
Łożyska kół sprawdzasz zdejmując koła i kręcąc nimi palcem ew kręcisz kołami na postoju. Łańcuch będzie hałasował jak jest zużyty / nierówno wyciągnięty. Sprawdzenie łożyska wałka zdawczego jest najbardziej problematyczne bo wymaga zdjęcia łańcucha z zębatki zdawczej, rozpędzenia silnika do odcinki na 6tym biegu, wyciśnięciu klamki sprzęgła i zgaszenia silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin