VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Zajechana przednia zębatka po 18 kkm
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zajechana przednia zębatka po 18 kkm
PostWysłany: Nie 22:37, 06 Maj 2012
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dziś jak odkrycilem mocniej na 1 szum biegu poczułem dziwne trzeszczenie
Przeskoczył łańcuch !!
W domu sprawdziłem - naciAg w normie !

Zdajalem dekielek i szok ! Okazało sie ze przednia zębatka jest konkretnie zdarta
Moto od nowości u mnie przebieg 18kkm

Dziwne to troche bo czytam ze napęd wytrzymuje Wam 30kkm.
Tył zdrowy, łańcuch troche rozciagniety ale bez przesady.

Skąd takie zużycie przodu ? Jeżdżę dosyc szarpiaco (hamowanie silnikiem, pełen gaz) troche po lesie / szutrze (duzo gazu, hamowanie silnikiem, znowu duzo gazu, etc) ale zeby tak szybko sie skończyła ?

Moze to syf spod dekielka (mieszanka smaru i piachu ) tak działa destrukcyjnie ? ( była tego spora kupią)

Moto od przebiegu ok 2kkm na motooilerze.

Pytanie czemu tak szybko i czy ktos z Was miał takie przygody w 650 ? (z wątku o motooilerze wnioskuje ze koledzy na litrach zmieniali zębatki przednie).
Czego nie robić zeby tak szybko nie zjadalo przodu ?

I najważniejsze - cZy można zmienić sama przednia zębatka i dojeżdżać jeszcze pare kkm ?

A na koniec jaki napęd polecacie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:54, 06 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja zmieniłem przy 20kkm i nie przejmuję się. W crossówce zmieniałem zębatkę przednią co 2 start. Ona najbardziej po dupie dostaje.
narazie na łańcuchu mam blisko 32-33kkm i ze 3mm łańcuch od tylnej zębatki odchodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:01, 06 Maj 2012
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ale zmieniłem sama zębatke ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:03, 06 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Może mało precyzyjnie napisałem Smile
Tak zmieniłem przednią zębatkę, reszta jak wyżej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:21, 06 Maj 2012
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Oki
Dzieki więc zmieniam zębatke i jeżdżę dalej.
Na jaka zmieniłeś ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:45, 06 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Na taką samą, miałem sunstera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:18, 07 Maj 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Przednia zębatka ma trzy razy mniej zębów niż tylna, więc na jeden obrót tylnej, przednia robi trzy obroty. Jakim cudem miałaby się nie zużywać szybciej? Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 9:18, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:32, 07 Maj 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





W moim moto poprzedni właściciel zrobił 30kkm, ale zachowanie napędu analogiczne. Tylna zębatka w bardzo dobrym stanie, łańuch trochę rozciągnięty, ale bez przesady. Za to pierwsza zębatka "zjedzona" niemiłosiernie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:20, 07 Maj 2012
Siodemka
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc





I faktycznie zmieniacie samą przednią zębatkę ?
Wszyscy wszędzie piszą aby zawsze cały zestaw zmieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:55, 07 Maj 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja zmieniłem przednią zębatkę i łańcuch wyzionął ducha po 3 tys km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:51, 07 Maj 2012
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Mam przednią zębatke od sv 650s przebieg ok5kkm, jak komuś potzreba to poszukam w garażu ,pewnie się dogadamy ...0,5l ,pisac na pw


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:50, 14 Maj 2012
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 169
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





W moim DL-u po 30 tys. km na oryginalnym napędzie łańcuch nieznacznie się naciągnął a tylna zębatka jest w bardzo dobrym, czego niestety nie można było powiedzieć o przedniej Wink Postanowiłem wymienić tylko zębatkę zdawczą (na JT Sprockets JTF520) i po cichu liczę na dalszy przebieg rzędu 15 tys. do wymiany całego zestawu na nowy - czy się uda to się okaże wkrótce Wink

A tak wygląda zębatka zdawcza z oryginalnego napędu po 30 011 km (ok. 80% przebiegu w 2 osoby, smarowanie: ok. 8 tys. km sprayem + ok. 22 tys. km Motooilerem):


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin.BB dnia Pon 13:56, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:05, 14 Maj 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Marcin.BB napisał:

A tak wygląda zębatka zdawcza z oryginalnego napędu po 30 011 km (ok. 80% przebiegu w 2 osoby, smarowanie: ok. 8 tys. km sprayem + ok. 22 tys. km Motooilerem):


Product placement Panasonica Smile

W sobotę byłem w serwisie u Michała S. na Farbiarskiej, prosiłem aby rzucił okiem na łańcuch. I był lekko zdziwiony bo mam przejechane 37tys, łańcuch jest oryginalny. Albo tyle wytrzymał albo poprzedni właściciel wymienił też na oryginał Smile Ale przy następnym przeglądzie wymieniam cały napęd (łańcuch już kapkę odchodzi od tylnej zębatki).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:26, 14 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Marcin.BB napisał:
W moim DL-u JT Sprockets JTF520


Zara, a w DLach nie ma czasem 525?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:45, 14 Maj 2012
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 169
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





konra.dzik napisał:
Zara, a w DLach nie ma czasem 525?

525 to szerokość łańcucha a model zębatki firmy JT Sprockets to JTF520
http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF520


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:51, 14 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Aaaa, myślałem że rozmiar właśnie jest w modelu opisany Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:16, 18 Maj 2012
Neno
Motonita

 
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zambrów





Mlody napisał:
Ja zmieniłem przednią zębatkę i łańcuch wyzionął ducha po 3 tys km.

Zbieg okoliczności.
Sporo osób wymienia zapobiegawczo, zanim się jeszcze zużyje po 10-12kkm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:52, 14 Cze 2012
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Mlody napisał:
Ja zmieniłem przednią zębatkę i łańcuch wyzionął ducha po 3 tys km.

U mnie to samo, tylko po 1kkm. Chociaż może nie to samo, to zależy, co masz na myśli "wyzionął ducha", bo u mnie łańcuch zaczął stukać podczas ruszania i podjazdów na pochylnie.

Osobiście zmieniłem układ napędowy (dwie zębatki i łańcuch) dwa razy w ciągu 50kkm. Wydaje mi się, że to standardowe wyniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:23, 15 Cze 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Połączenie nowej zębatki ze starym łańcuchem, normalnie pada po krótkim czasie. Marcin.BB raczej 15 tyś. nie zrobisz, ale próbuj, daj znać jak się te próby skończą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:16, 11 Paź 2012
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Moja przednia zębatka po prawie 35 tys. km



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:00, 11 Paź 2012
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 169
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Jaca napisał:
Moja przednia zębatka po prawie 35 tys. km

Wygląda lepiej od moje po 30 tys. km (zdjęcie wyżej) ale to pewnie wynika z obciążenia motocykla - ja większość przejechałem w dwie osoby, a Ty?

Kup nową zdawczą zębatkę za parę złotych i śmiała 10 tys. km zrobisz. Ja do tej pory po wymianie zdawczej przejechałem 5 tys. km i wszystko w najlepszym porządku, mimo iż wielu znawców mówiło, że 1 - 3 tys. km i wszystko szlak trafi Smile Myślę, że spokojnie zrobię 10 tys. km a może więcej - czas pokaże.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:38, 11 Paź 2012
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Marcin.BB napisał:
ja większość przejechałem w dwie osoby, a Ty?
Jazda tylko solo.
Mam już kupioną 17-tkę, założę.... na nowy sezon będzie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:33, 17 Sty 2013
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Odświeżę trochę temat. Dzisiaj wziąłem się za mycie łańcucha naftą i zdemontowałem przy okazji przednią zębatkę. W kwestii łańcucha i tylnej to nie mam jeszcze dramatu ale przód już się prosi o wymianę , mam na liczniku 25000 i przód wygląda że jeszcze oryginalna. I tutaj pytanko czy jak się kupuje zamiennik a nie oryginał to też są z tym gumowym pierścieniem?. A tak w ogóle to poco ten pierścień jest na tej zębatce ?.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maro dnia Czw 23:35, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:44, 18 Sty 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





maro napisał:
Odświeżę trochę temat. Dzisiaj wziąłem się za mycie łańcucha naftą i zdemontowałem przy okazji przednią zębatkę. W kwestii łańcucha i tylnej to nie mam jeszcze dramatu ale przód już się prosi o wymianę , mam na liczniku 25000 i przód wygląda że jeszcze oryginalna. I tutaj pytanko czy jak się kupuje zamiennik a nie oryginał to też są z tym gumowym pierścieniem?. A tak w ogóle to poco ten pierścień jest na tej zębatce ?.

Zamienniki tego pierścienia nie mają. Pierścień ten powoduje cichszą pracę napędu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajechana przednia zębatka po 18 kkm
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin