VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Zwarcie, błąd: C13, C14, C15, C21, C23, C29
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zwarcie, błąd: C13, C14, C15, C21, C23, C29
PostWysłany: Wto 1:46, 12 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Zaczne od tego, ze jestem w ciemnej i głębokiej dupie...
DL 650 K5. Obcięty odizolowany kabel nr 25 (ten magiczny odblokowujący) idący do ECU zwarł się z plusem na akumulatorze podczas wyciągania ECU na zewnątrz... Nie pytajcie jak i dlaczego tak się stało bo na samą myśl mam ochote sobie w ryj strzelić !

W konsekwencji tego po przekręceniu stacyjki pojawiło sie FI i migała czerwona kontrolka na środku. Po zwarciu styków w kostce diagnostycznej wyskoczyła cała litania:
C13 - czujnik cisnienia powietrza dolotowego IAP
C14 - czujnik położenia przepustnicy TP
C15 - silnik Coolant Temp. Czujnik (ECT)
C21 - temperatura powietrza dolotowego. Czujnik (IAT)
C23 - czujnik przechyłu TO
C29 - wtórny czujnik położenia przepustnicy (STP)

Ta kreska obok C jest w górnym położeniu.
Wskazówki na licznikach się kręcą, pompa chodzi jak zwykle. Motocykl kręci ale nie odpala. Zwarł się kabel idący na instalacje motocykla, nie na ECU.
Choć elektryk ze mnie żaden jak widać złapałem miernik i co nie co pomierzyłem, po przekręceniu stacyjki:

V-po przekręceniu stacyjki mierzyłem w kablach idących do czujników
kOhm - mierzyłem na stykach w czujnikach

C13
zielony-czarny 0,12V 6,99kOhm
czerwony-czarny 0,18V 9,42kOhm

Jeśli to jest czujnik położenia przepustnicy (tej górnej) to:

C14
Czarny-czerwony 0,18V 5,16kOhm
czarny-żółty 3,92V 1,19kOhm
czerwony-żółty 4,06V 4,27kOhm


C15 - 0,13V (zielona kostka miedzy cylindrami)
C21 - 0,13V 1,63kOhm

C23
czarny-czerwony 0,17V 19,50kOhm
czarny-biały 0,11V 15,60kOhm
biały-czerwony 0,00V / bez zapłonu 0,08V 3,91kOhm

C29
czarny-czerwony 0,18V 5,16Kohm
czarny-żółty 3,92V 1,19kOhm
czerwony-żółty 4,06V 4,27kOhm



Czy ktoś z szanownego grona jest w stanie powiedzieć mi na tej podstawie, że czujników szlag nie trafił? Byłbym wdzięczny za taką właśnie informacje. Mógł zostać uszkodzony ECU ?
Patrzyłem gdzie idzie ten kabel który mi się zwarł (czarno brązowy) na głównej wiązce kabli od ECU zauważyłem że rozgałęzia sie na kilka kabli tego samego koloru w małej kostce przyczepionej do głównej wiązki. Przejście to tej kostki też się zgadzało. Dalej bede patrzył jutro. Jest sens? Patzrec gdzie każdy z nich prowadzi? Ktoś posiada tak szczegółowy schemat instalacji?
Jutro podminie airboxa z czujnikami i czujnik przechyłu od innego DLa.

Jakies wskazówki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:51, 12 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Ale bigos Sad
Jeśli tego nie robiłeś, to odłącz aku na 10 minut.
Może się zresetuje komputer.
W Fordzie kiedyś zrobiłem jakieś zwarcie przy pompie wspomagania i komputer zwariował.
Po odłączeniu aku na 10 minut wszystko było ok.

EDIT:
Wczoraj jakaś klątwa panowała.
Zestawiałem motonga w garażu z centralki i położył mi się na inne moto.
Tamten był pod kocykiem i ustał, więc nic sie nie stało na szczęście.
Nie stawiajcie motonga w klapkach z Biedronki Smile
To one w połączeniu z 2 browarami były powodem buby.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Wto 7:53, 12 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:20, 12 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Tak jak Irek napisał. Szkoda cokolwiek rozbierać bez resetu komputera.
Być może zwariował, wyłapał wirtualne błędy i nie chce zapalić.

W razie gdyby jednak (mam nadzieję, że nie) coś się wydarzyło to raczej kabli nie ma co oglądać. Te raczej przeżyły. Bardziej urządzenia na końcach tych kabli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:16, 12 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Czy ewentualnie jeśli będę przekładał ECU z innego motocykla z tego samego roku to bezpieczniej będzie wsadzić mój (być może zepsuty) do drugiego moto, czy lepiej jego sprawny ECU wsadzić do mnie? Czy nie ma to znaczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:37, 12 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Ciężko odpowiedzieć na to pytanie.
Jeżeli jest jakieś zwarcie w kompie to lepiej go nie wkładać do innego motka i odwrotna sytuacja, jeżeli jest zwarcie w instalacji to lepiej nie wkładać dobrego kompa.

Powiedz czy się długo i jak mocno iskrzyło jak zwarły się kabelki, czy się spalił jakiś bezpiecznik przy tym??

Czy próbowałeś zrobić reset komputera??

Musisz obrać schemat działania i postępować wg niego, nic nie rób chaotycznie bo do niczego nie dojdziesz.

Najpierw reset kompa, później sprawdzenie instalacji elektrycznej pod kątem zwarć, później może być podmiana kompa, pomiar elementów wykazujących błędy i dopiero wtedy podmienianie elementów w motocyklu. Ostatnie uważam, że będzie niepotrzebne.

Wydaje mi się, że komp wyłapał błędy spowodowane przepięciem. Jeżeli ten jest sprawny to po resecie wszystko wróci do normy. Gorzej jeżeli faktycznie coś się spaliło.


PS
Czy masz jakieś zabezpieczenie typu np alarm??
Być może to się uwaliło i dlatego nie chce odpalić??
W pierwszej kolejności trzeba by było usunąć alarm w celu dalszej diagnostyki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Wto 9:41, 12 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:38, 12 Lip 2016
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 200
Przeczytał: 114 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Witaj
Nikt ci nie da gwarancji po przełożeniu modułu (w tą czy w drugą strone ) czy czegoś nie sfajczy.
Szukaj używki na podmiane


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:29, 12 Lip 2016
Waluś
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 96
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koło





W linku masz schemat do K7.
Osobiście też bym szukał używki ECU bo możesz się ze znajomym zasmucić niechcący Wink
Pozdrowienia i powodzenia!
http://www.v-strom.co.uk/downloads/DL650K7Wiring.PNG


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:21, 12 Lip 2016
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 200
Przeczytał: 114 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Schemat od k7 jest trochę inny od K5
modele k4-k6 miały moduły z jedną wtyczką potem były 2 wtyczkowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:14, 12 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Resetu nie robiłem, alarmu brak. Kabel czarno-brazowy spinu 25 tylko otarł się o kleme plusową, delikatnie tylko zaiskrzyło i trwało to ułamek sekundy. Nic się przy tym nie spaliło. Przwody całe, bezpieczniki wszystkie w porządku.
Dzwoniłem po mechanikach i uzyskałem od jednego informację że prawdopodobnie winny będzie komputer, bo nawet jesli dostałyby taki prąd to nie powinny ulec uszkodzeniu i to się zazwyczaj nie psuje.

Istnieje możliwość sprawdzenia samego komputera bez wymiany na inny?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:29, 12 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Moja rada jest taka.
ODEPNIJ KLEMĘ NA 20 MINUT !!
Taka litania błędów wskazuje raczej na błąd komputera.
Reset przywróci fabryczne ustawienia z pamięci.

Podepnij ten kabelek tak jak był fabrycznie i sprawdź czy pali.
Faktem jest, że komputer w aucie i motongu nie jest łatwo spalić.
Może to nie ten kabelek ?

Ps.
Czy wyjmowałeś wtyczkę z komputera ?
Jak tak, to przy wkładaniu jakiś pin mógł się wykrzywić i nie wlazł tam gdzie trzeba.
Sprawdź czy wtyczka dobrze siedzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Wto 12:32, 12 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:53, 12 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Jak pisałem, musisz postępować schematycznie. Wprowadzając chaos nic nie zrobisz.

Tak jak pisałem Ci ja oraz Irek - na początku reset komputera.
Odłącz klemy, możesz też zewrzeć kabel masowy z plusowym aby szybciej rozładować kondensatory.

Zobacz co się dzieje.

To podstawowy i pierwszy krok jaki musisz wykonać.
Jak to zrobisz to napisz jakie efekty to przyniosło.

Jeżeli chodzi o komputer to ciężko sprawdzić czy działa poprawnie. Jedynie co można zrobić to podpiąć pod interfejs i sprawdzać czy działa.


I tak jak pisał Irek sprawdź czy jakiś pin się nie wygiął - jeżeli odpinałeś wtyczkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:55, 12 Lip 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Suszny, bledow nie robi kto nie pracuje, wiec mowi sie trudno i wyciaga lekcje na przyszlosc.
Nie robilem tego w DLu ale w samochodach niektorych marek mozna skasowac bledy komputera poprzez zetkniecie na chwile klemy + i - ( oczywiscie po odpieciu ich od akumulatora )

edit.
centrino byl szybszy , za dlugo pisalem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 12:58, 12 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:56, 12 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Sprawdzić komputer można jeszcze otwierając go i oglądać czy nie jest nic popalone aczkolwiek z racji tego, że mieści się on w motocyklu to raczej na pewno będzie układ zalany żywicą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:58, 12 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Odpinałem wtyczkę, ale wszystkie piny są w porządku, proste nic się nie wygięło. Błędy na komputerze mają ewidentnie związek ze zwarciem bo podczas zwarcia komputer był podłączony pod kostkę, a wcześniej działała normalnie.
Narazie jestem w pracy, reset komputera zrobie po powrocie i dam znać co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:00, 12 Lip 2016
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Identyczny niefart miał znajomy - skonńczyło sie wymianą ECU niestety .....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:10, 12 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Suszny- jak włożysz wtyczkę, to sprawdź czy któryś pin się nie cofa przy wkładaniu.
Zdarza się taka złośliwość, że nie wchodzi na tyle głęboko aby dotknąć styku w gnieździe.
Jak wyciągniesz, to on się wysuwa do normalnej pozycji i g. widać.
Stawiam na to , że po resecie będzie ok.
Bądź dobrej myśli.
Wysyłam na wszelki wypadek pozytywne wibracje. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:29, 12 Lip 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 443
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Tam w starszych modelach byl do przeciecia kabelek nr 25 lub 24. Moze trachnales akrat nie ten co trzeba.
Ja bym polaczyl go na chwile i sprawdzil wtedy, czy czasami cos sie nie poprawi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:09, 12 Lip 2016
mikee86
A

 
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 168
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





@Pyxis, kabel byl uciety ten co trzeba. Suszny po jezdzie probnej kontaktowal sie ze mna i dzielil sie swoimi spostrzezeniami z jazdy testowej. Uciety kabel dotknal plusowej klemy na aku i stad caly ten problem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:15, 12 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Podobnie jak Irek, trzymam kciuki, że wszystko będzie OK po resecie i wysyłam pozytywne wibracje.

Natomiast czekam z niecierpliwością na wynik resetu kompa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:10, 12 Lip 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 443
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





mikee86 napisał:
@Pyxis, kabel byl uciety ten co trzeba. Suszny po jezdzie probnej kontaktowal sie ze mna i dzielil sie swoimi spostrzezeniami z jazdy testowej. Uciety kabel dotknal plusowej klemy na aku i stad caly ten problem


Aaaa, myslalem, ze przy cieciu i skladaniu do kupy dotkniete zostalo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Może masa?
PostWysłany: Wto 16:24, 12 Lip 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Suszny - popatrzyłem na schemat do K5. Co prawda kolory mi się nie zgadzają, ale coś tam widać. Na początek sprawdziłbym, czy komputer dostaje masę.

Przewód, który przeciąłeś zapewne daję masę do ECU - jest to sygnał, który determinuje "wybór mapy", czy cokolwiek tam innego, co podobno powoduje zmianę charakterystyki silnika. Zazwyczaj właśnie masa jest sygnałem sterującym.

Jeśli plus poszedł na drugą stronę przewodu - tą od motocykla, to trafił na punkt, gdzie ta masa jest pobierana. Z tego samego punktu mogą być podawane masy na inne piny ECU (przez rozgałęzienie w wiązce).

Stąd jeżeli upalił się przewód doprowadzający ogólnie masę do ECU (to jest moment, gdy zewrzesz "na gorąco" 12V) to nie będzie jej m. in. na wyjściu dla czujników. I stąd tak rozległy błąd. Co prawda pompa rusza, a jej przekaźnik też wymaga masy, zegary również, ale tych mas do ECU jest kilka (piny: 3, E01; 26, E02, 13, E1; ). Może któraś żyje.

BTW - czujniki są podnoszone zazwyczaj 5V (z modułu DL pin nr 10, VCC) i masą (też z modułu, w instalacji DL pin nr 34, E2). Stąd sprawdziłbym również, czy pomiędzy pinami nr 10, VCC i 34, E2 jest napięcie 5V po stacyjce.

To tak na szybko, akurat nie mogę się nad tym teraz pochylić, wieczorem podeślę Ci info i schemat co dokładnie sprawdzić.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 16:30, 12 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:58, 12 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





HOSANNA NA WYSOKOŚCI OSI !
Griba mistrz ! Niczym Sherlok Holmes, po nitce do kłębka rozwiązał problem. Kontaktowaliśmy się telefonicznie, relacja prosto z pod motocykla.

Rozwiązanie zagadki (choć Griba pewnie lepiej to wyjaśni), na kablu który zwarłem z +12V powinna być masa. Masa ta zniknęła po zrobieniu zwarcia. Kabel czarno brązowy (25 pin który obciąłem) łączy sie w kostce i wychodzi z niej 6 przewodów czarno brązowych na których masa również byc powinna. Te 6 przewodów dochodziło do 6 czujników na których komputer wskazywał błąd. Przejście w miejscu przecięcia kabla do każdej wtyczki czujnika, który wykazał błąd jest.
Po podłaczeniu przeciętego kabla wychodzącego do instalacji elektrycznej na masę motocykla, zniknęły błędy i motocykl ODPALIŁ !
Będe chciał dojśc jeszcze do miejsca, w którym ten kabel łączy sie z masą bo w tym miejscu po zrobieniu zwarcia nastąpiło przerwanie obwodu i masa zniknęła.

Kilku nowych rzeczy przy okazji się dowiedziałem.
1. Resetowanie komputera przez odłączenie prądu na 10min w motocyklu raczej się nie sprawda. A przynajmniej jest tu inaczej niż w samochodzie i komputer po usunięciu awarii usuwa automatycznie błąd z komputera. W samochodach nawet po usunięciu awarii błąd potrafi sie wyświetlać i trzeba go kasować przez komputer.
2. Diagnostyka komputerowa w serwisie Suzuki kosztuje 200zł ( nie korzystałem )
3. Czujniki, chociaż pobudzane napięciem ok 5V, gdy dostaną prąd większy (czyli jak mogło się stać w moim przypadku 12V ) nie powinny się uszkodzić. Tym bardziej dziwne było by uszkodzenie tylu czujników na raz.
4. Bezpieczniejszym rozwiązaniem w przypadku podmiany ECU na inny jest wsadzenie uszkodzonego ECU do zdrowego motocykla.

coś jeszcze miałem na końcu języka... jak sobie przypomne to dopiszę.

Temat nie mniej jednak uważam za bardzo ciekawy, ale nie chcielibyście czuć sie tak jak ja dzisiaj w robocie, myślami będąc cały czas przy popsutym kompie i spalonych sześciu czujnikach...

Jeszcze raz serdecznie dziękuje wszystkim za sugestie, a w szczególności Tobie Griba !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 18:02, 12 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:09, 12 Lip 2016
stasiek
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 785
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





Gratki sukcesu
Jak zwykle forum pokazało siłe wiedzy i pomocy Smile
Bardzo to cieszące Smile
Suszny teraz w nagrode musisz motka przegonic po jakimś offie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:46, 12 Lip 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 443
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Suszny napisał:
ale nie chcielibyście czuć sie tak jak ja dzisiaj w robocie, myślami będąc cały czas przy popsutym kompie i spalonych sześciu czujnikach...


Mi od samego czytania wszystkie czlonki opadly, z rekami wlacznie.To sie chyba motocyklowa empatia nazywa. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:13, 12 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Cieszę się, że się udało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:51, 13 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Ufff.
Super śledztwo zakończone sukcesem.
W jedności siła. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:13, 13 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Ale czegoś nie zrozumiałem.

Mianowicie motocykl odpalił po podłączeniu "magicznego" kabelka w pin w którym był pierwotnie zainstalowany.

Dobrze zrozumiałem??

Jeżeli tak to co się stanie gdy znowu odepniesz ten kabel??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:56, 13 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Upaliła się masa u samej dupy.
Poczytaj jeszcze raz odpowiedź Susznego
Z Wto 16:58, 12 Lip 2016


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Śro 18:00, 13 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:19, 13 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Aaaaa czyli ten kabel poszedł po prostu na masę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:25, 13 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Zwierał pina z masą, ale przy okazji masował po dupie inne przybory kuchenne i je odłączył od masy
z powodu prądu który popłynął nim cudownym dotknięciem Susznego.
Się upaliło przy dupie i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:43, 13 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Dokładnie tak. Na pinie 25 idzie minus, po zwarciu go z plusem upaliło gdzieś jego połączenie z masą i czujniki straciły masę, więc przestały działać. Tylko gdzie jest ten punkt masowy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:10, 13 Lip 2016
sp2off
A1

 
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 17
Przeczytał: 60 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek





Suszny napisał:
Dokładnie tak. Na pinie 25 idzie minus, po zwarciu go z plusem upaliło gdzieś jego połączenie z masą i czujniki straciły masę, więc przestały działać. Tylko gdzie jest ten punkt masowy?


pewnie gdzies na płycie komputera i tam trzeba pewnie scieżke reanimowac i bedzie ok . Upalona ścieżkę powinno byc widać bez problemu po rozkręceniu komputera .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:25, 13 Lip 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 443
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Tylko, ze zwarty zostal kabelek od strony motka a nie kompa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:41, 13 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Widzę że nie wszyscy zrozumieli problem awarii, a wydaje mi się ze dość dokładnie opisałem problem nawet kilka razy.

Nawet obcięty kabel 25 ma w sobie minus idący od strony motocykla do komputera. I zwarty został własnie kabel idący na instalację motocykla, na komputer nie poszło żadne zwarcie.

Czujniki i komputer są sprawne, nie zostały uszkodzone, bo po podaniu masy na kabel 25 w stronę instalacji wszystko zadziałało, nie ma żadnych błędów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:14, 13 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





W sumie nie powinno być problemu gdzie jest ta masa przytwierdzona.
A bynajmniej mi się tak wydaje.
Powiedz mi w którym miejscu jest ta puszka to w wolnej chwili może pooglądam jak to idzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:23, 13 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Komputer (ECU) jest zaraz za akumulatorem. Taki płaska czarna puszka. Żeby sprawdzić gdzie ida te kable trzeba pruć izolację na głównej wiązce idącej od komputera w strone motocykla. Doszedłem kawałek za zbiorniczek wyrównawczy, tam na zewnątrz wiązki wyprowadzona jest mała ślepa kostka. Tam czarno brązowy kabel rozgałęzia się na chyba 6 przewodów i idzie na czujniki. Po drodze gdzies jeszcze łączy się z masą- nie wiem gdzie, to chce ustalić.

Do kostki gdzie kable się rozdzielają dojść łatwo bez żadnej interwencji w oryginalną izolacje wiązki. Dalej trzeba by już patrzeć po kablach, czyli ciąć izolacje i iśc za kablem, bo z tego co ustalił Griba, na schemacie to połączenie masowe nie jest zaznaczone lub cos przeoczył. Jesteśmy ciągle w kontakcie więc może uda się coś ustalić.

Jesli ktoś z was zna się na tych schematach i mógłby prześledzić gdzie kabel 25 przy kompie dostaje mase od motocykla byłbym bardzo wdzięczny. (DL 650 K5 - pin 25 - czarno brązowy kabel)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:30, 14 Lip 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





ze schematu ciezko wykumac gdzie lapie mase.
w kazdym badz razie razem z kabelkiem niebiesko -bialym,. niebiesko -czarny i niebiesko zielonym.
przewaznie aby oszczedzic materialu i miejsca masa jest jak najblizej , czyli gdzies w okolicy kompa.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 9:30, 14 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Poszukiwanie punktu masowego
PostWysłany: Czw 12:09, 14 Lip 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





jotes napisał:
ze schematu ciezko wykumac gdzie lapie mase.
w kazdym badz razie razem z kabelkiem niebiesko -bialym,. niebiesko -czarny i niebiesko zielonym.


Jotes - ja to "połączenie" przewodów widzę bardziej jako kostkę, która prowadzi "donikąd". Nie jest to raczej punkt masy. Dla 100% pewności trzeba by sprawdzić miernikiem.

Wygląda na to, że masa, której zabrakło, a która idzie na przewód B/Br (pin 34 ECU i minus dla czujników oraz odgałęzienie do "magicznego" pinu nr 25) nie jest uwidoczniona ani na ogólnym schemacie, ani na szczegółowym dla systemu FI (ten drugi znajduje się w książce serwisowej do K4 na s. 173).

*****

Popatrzyłem jeszcze raz na schemat ogólny i wyszło mi, że ostatnie dwa prostokąciki (na prawo od ECU) z kolorami przewodów O/G i W/R oraz Gr/R i B/W pasują mi do przewodów z kostki "diagnostycznej" (tej, którą serwis używa do diagnostyki ECU lub w której trzeba zewrzeć piny przewodów B/W i W/R, aby uzyskać tryb "dealer mode").

*****

Jeszcze jedna uwaga. Te schematy są dość niedokładne. Np. schemat szczegółowy dla FI podaje, że masa jest podawana do ECU na piny 26, 3 i 13, zawsze jest to przewód koloru B/W.

Z kolei schemat ogólny ma mostek masy rozrysowany na piny z przewodami (kolejno od lewej ECU) Br/B, B/W i B/W (nr pinów nie są możliwe do ustalenia na tym rysunku, bo niektórych brakuje). Ten pierwszy (od lewej ECU) przewód Br/B to sygnał do obrotomierza, a mostek masy powinien być poprowadzony nie do niego, tylko do pierwszego (od lewej ECU) przewodu B/W, który idzie do "linii masowej" całej instalacji. Tak przynajmniej wynika ze schematu szczegółowego. Czyli, biorąc pod uwagę wszystkie przesłanki, wygląda to na ewidentny błąd na schemacie ogólnym motocykla. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 13:57, 14 Lip 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Masa cd.
PostWysłany: Sob 20:17, 16 Lip 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Nie dawała mi ta masa spokoju i przeprowadziłem u siebie mały teścik. Po odłączeniu ECU od wiązki masa zniknęła z czujników. Zatem uszkodzenie powstało jednak niestety wewnątrz ECU, a nie w wyniku upalenia przewody masowego. Przepaliła się ścieżka wewnątrz ECU i/lub coś innego uległo uszkodzeniu w wyniku zwarcia.

Podanie dodatkowej masy na czujniki nie załatwia sprawy, ale to już dokładniej opisze Suszny. Wygląda na to, że ECU podaje masę na pin 34. Dodatkowo gdzieś w środku ECU ta sama masa z pinu 34 jest używana jako punkt odniesienia do prawidłowej interpretacji odczytów parametrów z czujników. Tak mi się przynajmniej wydaje, że mniej więcej w ten sposób to funkcjonuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 20:18, 16 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:17, 17 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Sprawa wyjaśniona jeszcze jaśniej Wink
Motocykl co prawda z podłączoną dodatkową masą działał, jednak gdy euforia radości opadła i przyjrzałem mu sie nieco bardziej, okazało się ze przy niskich obrotach silnik lekko falował i nie pracował tak równo jak dawniej.

GrzesiekK napisał:
Identyczny niefart miał znajomy - skonńczyło sie wymianą ECU niestety .....

Miałeś racje, komputer do wymiany lub naprawy. Po zamianie komputera od innego K5, wszystko wróciło do normy. Na moim ECU w motocyklu kolegi, DL nie chciał odpalić. To dało już 100% pewności, że komputer jest walnięty.
Mam kolegę (również jeździ V-stromem), który zajmuje się takimi rzeczami. Dałem mu komputer, spróbuje go jeszcze naprawić. Jeśli się nie uda kupie drugi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:23, 18 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





No to szkoda.

Ale może da się naprawić stary.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:36, 07 Sie 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Starego komputera nie udało się naprawić, cały zalany jest w środku czarną gumą. Podczas otwierania został uszkodzony, posypały się jakieś elementy elektroniki komputera i został wyrzucony. W sumie dobrze że tak się stało bo trwało to za długo. Jak dostałem info ze mam szukać nowy komputer na drugi dzień DL już był na chodzie. Kupiłem używany komputer z tego samego rocznika. Zabawa kosztowała mnie 320zł i długą przerwę w jeżdżeniu w środku sezonu. Już trochę sobie pojeździłem, nie było żadnych problemów po wymianie komputera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zwarcie, błąd: C13, C14, C15, C21, C23, C29
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin