Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Główka ramy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andi.nb
A



Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: nowe brzesko-Szwecja/Husgvarna

PostWysłany: Pon 22:00, 03 Sty 2011    Temat postu: Główka ramy

Jak w temacie-czy łożyska stożkowe do dl 650 to55.30.17
Z góry dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur 8K8
Motocyklista



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi

PostWysłany: Wto 13:50, 04 Sty 2011    Temat postu:

Zgadza się, to jest ten rozmiar. jeśli dobrze kojarzę to komplety łożysk główki składa się z dwóch łożysk stożkowych i dwóch uszczelniaczy przeciwpyłowych Wink

Średnica zew. A [mm] 55
Średnica wew.A [mm] 30
Wysokość A [mm] 17
Średnica zew. B [mm] 55
Średnica wew. B [mm] 30
Wysokość B [mm] 17


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andi.nb
A



Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: nowe brzesko-Szwecja/Husgvarna

PostWysłany: Wto 19:59, 04 Sty 2011    Temat postu:

Dzięki Artur Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:53, 01 Paź 2011    Temat postu:

A czy wiecie gdzie można kupić lub jakie mają oznaczenia te uszczelniacze? Bo łożyska można kupić za dość przyzwoite pieniądze (ok 30zł) Czyli za 2 łożyska 60zł. A komplet 2 łożysk+2 uszczelniaczy kosztuje w Larssonie 160zł - trochę za dużą różnica, prawda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 23:23, 01 Paź 2011    Temat postu:

Nie chcę krakać, ale może się okazać że to nie są "standardowe" rozmiary i takie uszczelniacze ciężko dostać. Ja miałem podobną sytuację z simmeringami do tylnego koła. Żeby nie przepłacać za komplet łożysk z uszczelniaczami z Larssona, dobrałem łożyska z oferty NTN. Nawiasem mówiąc Honda orginalnie stosuje właśnie te łożyska, tylko u nich kosztują one 10x drożej. Simmeringów natomiast nie mogłem znaleść i musiałem kupić w Larrsonie przepłacając słono, ale i tak o ponad połowę taniej niż w hondzie.

Jeszcze apro-po łożysk, to warto dobrać je z oferty FAG-a. To chyba najlepsze łożyska na rynku i wcale nie są drogie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 23:26, 01 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 7:39, 02 Paź 2011    Temat postu:

Niestety uszczelniaczy łożysk główki ramy nie udało mi się jeszcze zlokalizować poza larssonem czy aso. A łożysk w larssonie nie kupię za cholerę, bo tak jak Młody napisał - komplet firmowych kosztuje od 30 do 60zł. I mówię tu o firmach takich jak FAG, SKF czy Nachi. W larssonie mają za to allballs czyli chińskie łożyska w amerykańskim kartoniku Wink Jak do tej pory, z powodzeniem odzyskuję więc stare uszczelniacze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 12:17, 02 Paź 2011    Temat postu:

lasooch napisał:
...z powodzeniem odzyskuję więc stare uszczelniacze.


Zanim złożysz skróć koniecznie sprężynki, bo warga uszczelniająca może być stwardniała i wytarta...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 21:27, 02 Paź 2011    Temat postu:

O jakich sprężynkach piszesz? W główce ramy nie ma simmeringów, są płaskie blaszane podkładki z gumą na zewnętrznej krawędzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Nie 21:29, 02 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 21:36, 02 Paź 2011    Temat postu:

A to sorry... Smile Wydawało mi się że są simmeringi jak w hondzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Czw 23:50, 13 Paź 2011    Temat postu:

Wszyscy piszecie o łożyskach stozkowych a ja własnie dzisiaj kontrolnie rozkręciłem swoje stery w DL 1000 i są kulkowe. Czy to mógł ktoś wstawić jakieś niewłaściwe?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 0:48, 14 Paź 2011    Temat postu:

Suzuki fabrycznie wstawia kulkowe, jednak przy wymianie warto już włożyć stożkowe, ponieważ są trwalsze Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Pią 10:35, 14 Paź 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź wychodzi pewnie na to , że mam jeszcze fabryczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 10:51, 14 Paź 2011    Temat postu:

Bardzo możliwe. U siebie fabryczne łożyska wywaliłem przy ok. 45tys km. W sumie to mogły dalej jeździć, ale zostały wymienione głównie dlatego, że robiłem duży przegląd całego zawieszenia - wszystkie łożyska, uszczelniacze, olej itd. Więc wolałem profilaktycznie wstawić nowe i mieć spokój na długo, niż za chwilę znowu rozkręcać przód Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apollo4forti
A2



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica

PostWysłany: Pon 13:27, 05 Mar 2012    Temat postu:

Odświeżę temat. bo szykuję się do wymiany i mam pytanie:
1 czy do wersji z USA będzie to samo czy może słyszeliście o jakiejś różnicy?? niby made in Japan ale licho nie śpi.
2 czy polecacie coś szczególnie (firma) czy po prostu łożysko/a stożkowe o odpowiednich wymiarach???
3 Jeżeli coś polecacie, możecie dać jakieś sugestie i spis co powinienem kupić żeby wymienić wszystko co potrzeba i nagle po rozkręceni nie okazało się że mam zamówić jakieś uszczelki i czekać na to kolejne 2 tygodnie....
4 Poczytałem też w postach o wymianie sprężyn na progrsywne....czy warto wymieniać to razem??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 15:03, 05 Mar 2012    Temat postu:

Każde łożysko stożkowe będzie lepsze od orginalnego. Dobrze jest kupić nowe osłonki z łozyskami bo często się niszczy przy zciąganiu starej bieżni ze sztycy dolnej półki.
W sprężyny progresywne zawsze warto zainwestować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin