Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kolektory - jak zdjąc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 21:52, 14 Lip 2012    Temat postu: kolektory - jak zdjąc

Witam

Pierwsze minusy DLa - rozbieranie.

Żeby wymienić świece - trzeba sciagnac chłodnice, owiewki i bak - paranoja, zateskniłem po raz pierwszy za banditem, gdzie nawet baku nie sciagałem.

Rzecz druga - jak sciagnąć kolektory? przód juz sobie poradziłem wiadomo, ale tył? sciagnąłem stelaże pod kufry(K*@!@!@# ile srub!!), boczki tył, i co teraz, trzeba sciagać jednak wahacz? amortyzator?

Z gory dzieki za wskazówki.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 22:37, 14 Lip 2012    Temat postu:

kolektorow nie sciagalem wiec nie doradze, ale co do swiec, nic nie trzeba demontowac Idea

bak sie podnosi odkrecajac jedna srobke i podstawiajac dolaczona podstawke do baku, a chlodnice sie jedynie uchyla tez odkrecajac jedna srobke.


DL to bardzo dobry motocykl jezeli chodzi o demontarz elementow, uwierz ze sa bardziej skomplikowane motocykle Very Happy Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 8:02, 15 Lip 2012    Temat postu:

Dołączona podstawke do baku? Hmmm, chyba nie mam takiej przyjemności w swoim DLu Smile

Co do chłodnicy - mam długie i chude paluchy, ale po odkręceniu tej jednej sruby za chiny ludowe nie mogłem nawet wyciagnać fajki(a składałem horneta - tam to nie ma miejsca wogóle) - musiałem zdemontowac srube z góry, spuścić z jednej rury płyn chłodniczy, i ja odpiać, dopiero wtedy było miejsce...

A ktoś pomoże z tymi kolektorami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 9:06, 15 Lip 2012    Temat postu:

rommel napisał:
Dołączona podstawke do baku? Hmmm, chyba nie mam takiej przyjemności w swoim DLu Smile


napewno masz, bo jak inaczej bylby przykrecony zbiornik Very HappyVery Happy trzeba tylko wytezyc sokoli wzrok i uzyc wrodzonej inteligencji Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Nie 11:29, 15 Lip 2012    Temat postu:

NNooo
Przetrzepałem wszystkie Twoje posty , by wiedzieć czym jeździsz Evil or Very Mad Confused
Świece dymienia się jak koledzy pisali - zabieg bezproblemowy - podnosisz bak - tylna wychodzi - odkręcasz i odchylasz chłodnice - przednia na wierzchu .

W kwestii kolektora - jak już czytałem wszystkie Twoje wcześniejsze posty to doczytałem , że Ci wydmuchało uszczelkę kolektora ...
Sprawdź dobrze , bo w tylnym wylocie jest łaczenie rury , 20 cm od wylotu z głowicy i tam lubi wydmuchać ( mnie wydmuchało )
Demontaż jest bezproblemowy dla średnio kumatego ...
Trzeba zacząć od tłumików
15 minut roboty i na wierzchu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 12:17, 15 Lip 2012    Temat postu:

No już do tego doszedłem - najpierw tłumiki, potem to łaczenie - tylko czasu brakło Smile

Jeszcze uszczelke w airboxie sprawdziłem, delikatnie spadła z wtrysków, poprawiłem, jednej śruby w airboxie brakowało, właśnie pojechałem i kupiłem, i jeszcze pytanko - dlaczego airbox nie ma żadnej siatki na wlocie? filtr był tak zasrany owadami, że ze 30 wyciagnąłem, a był wymieniany 12 tys km temu w marcu... Musze jakaś siateczke tam przyczepić. Po "naprawach" przy airboxie nie ustapiło - dalej strzela - wiec jutro pójdą kolektory.

Co do baku - po odkręceniu baku na tylnej śrubie, i przy próbie podniesienia - te "widełki" trzymające z przodu bak na tych gumowych obejmach nie chcą puścić - bak zahacza o rame, modna go tylko uchylić o 10 cm. Czy ja mam coś pogięte, czy może ten amerykaniec ma tak dziwnie? Specjalnie przed chwilą oglądałem - żadnej podstawki nie znalazłem. z przodu zawias jest 3 srubami do ramy przykręcony, i bak do zawiasu na jednej długiej z tuleją.

Mój DL już troche przeszedł, po sciagnieciu owiewek okazało się ze każda z raz-dwa-trzy była klejona i spawana, ale w gruncie rzeczy w takiej kasie co go dostałem, jestem very happy Wink bo 9300 za ogmolowany, w pełni ubrany motocykl, ze złą kosmetyką(która w gruncie rzeczy mnie nie interesuje), ze zdrowym nie biorącym oleju silnikiem(3500 zrobiłem w czerwcu - nic nie wziął), z (wtedy) nowiutkimi miechelinkami anakee2, klockami, uszczelkami do chłodnicy(mam w rece - jeszcze nie założone) i po regulacjach zaworów - to chyba jest dobra cena.


P.S. Ja niestety nie mechanik - moje klimaty to prawo, i ew informatyka Wink 3 lata temu nie odróżniałem wtrysku od gaźników, rok później rozbierałem bandita, regulowałem zawory i czyściłem gaźniki - ja wystarczy że raz zobacze jak ktoś coś robi, to zapamiętam, tak to po prostu nie chce zepsuć Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Nie 12:18, 15 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 17:43, 15 Lip 2012    Temat postu:

Mi strzelał i brak mocy Smile sprawdź kostki elektryczne pod bakiem za chlodnicą, mi mechanik przeczyscił nasmarował smarem miedzianym i ustalo strzelanie i spadnie z obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:17, 15 Lip 2012    Temat postu:

rommel napisał:

P.S. Ja niestety nie mechanik - moje klimaty to prawo, i ew informatyka Wink 3 lata temu nie odróżniałem wtrysku od gaźników, rok później rozbierałem bandita, regulowałem zawory i czyściłem gaźniki - ja wystarczy że raz zobacze jak ktoś coś robi, to zapamiętam, tak to po prostu nie chce zepsuć Smile

Na prawie się nie znam ale jeżeli tak ja jesteś informatykiem to powinieneś wiedzieć, że jak się coś naprawia to wypadałoby najpierw zrozumieć jak to działa.
Magiczne słowo "serwisówka". 3 min. z google i powinieneś znaleźć a swiat od razu wyda się prostszy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 10:13, 16 Lip 2012    Temat postu:

No właśnie mówie - jak zobacze jak ktoś coś rozbiera, rozumiem jak coś działa, i to robie Wink

Ta, czytałem serwisówkę do Virago 125 jak narzeczonej robiłem - wtedy sie zraziłem do serwisówek Wink

Potera - kostki sprawdzone, wszystko czyste i smiga Smile Mocy nie brakuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 13:46, 17 Lip 2012    Temat postu:

TAAAAK... ja także "kocham" serwisówkę, może coś napisane ale jakość zdjęć u mnie pozostawia wiele do życzenia a ja jak każdy prawdziwy mężczyzna jestem wzrokowcem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 23:42, 21 Kwi 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

zdarłęm wszystkie swoje kolektory i nie znalazłem takiej nigdzie - trza kupić 4?
[link widoczny dla zalogowanych]

tyle ich naliczyłem(8 - connector)

GrzesiekK, o tej uszczelce mówiłeś? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin