Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łańcuch - stan

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:06, 16 Wrz 2012    Temat postu: Łańcuch - stan

Witam,

dzisiaj poczyściłem łańcuch. Naciągnąłem go - 2-3cm, sprawdziłem odległość pomiędzy 20 nitami. Wygląda na to, że chyba koniec łańcucha jest bliski. Może przesadzam, ale po prostu łańcuch jest nierównomiernie zużyty - tak mi się wydaje Smile - z innym nie miałem styczności.

Na poniższym linku nagrałem pracę mojego łańcucha na centralnej nóżce. Bardzo proszę o opinię, czy nie pracuje za głośno, czy nie za bardzo nim szarpie? Za wszelkie komentarze będę wdzięczny.

http://youtu.be/nDpoXPCFK2k

Proszę nie patrzcie na rurkę od ScotOilera :] - jest do wywalenia.

Pozdr

falku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falku dnia Nie 21:08, 16 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pon 8:03, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Łańcuch naciągamy do żądanego naprężenia w najciaśniejszym miejscu .

To bardzo ważne , bo wymiana łożyska na wałku zdawczym jest baaardzo kosztowna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:02, 17 Wrz 2012    Temat postu:

GrzesiekK napisał:
Łańcuch naciągamy do żądanego naprężenia w najciaśniejszym miejscu .

To bardzo ważne , bo wymiana łożyska na wałku zdawczym jest baaardzo kosztowna


Przekonałeś mnie, jeszcze raz sprawdzę naciąg w najbardziej naciągniętym miejscu łąńcucha.

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszu
Motocyklista



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Pon 11:44, 17 Wrz 2012    Temat postu:

GrzesiekK napisał:
Łańcuch naciągamy do żądanego naprężenia w najciaśniejszym miejscu .

To bardzo ważne , bo wymiana łożyska na wałku zdawczym jest baaardzo kosztowna

a nie w środkowej części między wałkiem zdawczym a tylną ośką?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariuszu dnia Pon 11:45, 17 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkaczor
A



Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:01, 17 Wrz 2012    Temat postu:

dokładnie tam Smile tylko jeszcze trzeba sprawdzić w którym miejscu sam łańcuch jest najmniej rozciągnięty (bo się rozciąga nierównomiernie).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:04, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Ta rada o mierzeniu naciągu w najciaśniejszym miejscu jest bardzo ważna - sam w ostatniej chwili się kapnąłem po naciąganiu - coś mnie tknęło (a nie miałem wiedzy na ten temat) żeby przepchnąć moto kawałek i sprawdzić jak jest - był niemal jak skała, nie do ruszenia :/ Pewnie gdybym tak zaczął jeździć to bym załatwił wspomniany wałek.. Przy okazji chciałem zadać pytanie: jak, prócz rad wspomnianych w instrukcji, ocenić kiedy łańcuch do wymiany ewidentnie? Mój szarpie podobnie, o ile nie delikatnie mocniej, jak na filmiku falka z początku wątku. Zanim wymienię łańcuch chciałem jeszcze w ten weekend pojechać na Polesie wycieczkowo. Dużo ryzykuję, w sensie uszkodzenia podzespołów zależnych od łańcucha, jeżdżąc na takim sprzęcie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:20, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Od nierównego naciągu jeszcze nikt nie umarł - unikaj tylko zbyt mocnego naciągnięcia. Raczej Ci się nie urwie łańcuch. Kiedy się kwalifikuje do wymiany? Jak jest nie równo naciągnięty (raz wisi a po obrocie kołem jest jak struna), gdy skończy się naciąg lub gdy zbytnio odchodzi od tylnej zębatki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:24, 18 Wrz 2012    Temat postu:

OK zatem. Dzięki za rady!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Wto 13:34, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Mlody napisał:
(..) Kiedy się kwalifikuje do wymiany? Jak jest nie równo naciągnięty (raz wisi a po obrocie kołem jest jak struna), gdy skończy się naciąg lub gdy zbytnio odchodzi od tylnej zębatki.

A jeżeli wylazł o-ring spod jednego ogniwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
igel
A1



Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Wto 13:36, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Proponuję jeszcze sprawdzić stan zębatki zdawczej, bo przy nierówno rościągniętym łańcuchu dostaje ona prządnie "po zębach", nie mówiąc o wspomnianym już łożysku. Jeśli różnica w napięciu łańcucha jest spora (chodzi mi o najluźniejsze i najbardziej napięte położenie) to bez zastanowienia wymieniaj! U mnie sporo to było ok.1 cm i mój mechanik poradził wymienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:30, 18 Wrz 2012    Temat postu:

SoH napisał:

A jeżeli wylazł o-ring spod jednego ogniwa?

Jak któryś oring padł to łańcuch raczej nadaje się do wymiany.
Pamiętaj, że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Śro 9:04, 19 Wrz 2012    Temat postu:

nieprosty napisał:
Jak któryś oring padł to łańcuch raczej nadaje się do wymiany. Pamiętaj, że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo.

No to smutek Crying or Very sad Dopiero niecale 16 tys km zrobione (Od 8tys zalozona olejarka). Liczylem na min 20 tys. Jakies sugestie czemu oring padl? Zaznaczam ze i lancuch dbam jak szkola kaze (myty jak jest brudny o przed zalozeniem olejarki smarowany co 500km).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Śro 9:05, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 10:21, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Dzięki za wszystkie uwagi. Po przeczytaniu całego wątku sprawdzę jeszcze raz łańcuch, ale wydaje mi się, że jest niestety do WYMIANY, za duże różnice w naciągu, głośny. Niektóre ogniwa nie wyprostowują się Shocked i bardzo ciężko chodzą - co gorsza to samo miejsce ma różny naciąg "po powrocie" koła. Mad

Pozdr

falku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falku dnia Czw 10:21, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Sob 22:33, 23 Lut 2013    Temat postu:

falku napisał:
Dzięki za wszystkie uwagi. Po przeczytaniu całego wątku sprawdzę jeszcze raz łańcuch, ale wydaje mi się, że jest niestety do WYMIANY, za duże różnice w naciągu, głośny. Niektóre ogniwa nie wyprostowują się Shocked i bardzo ciężko chodzą - co gorsza to samo miejsce ma różny naciąg "po powrocie" koła. Mad

Pozdr

falku


Odświeżę trochę z pytankiem na temat tych ciasno chodzących ogniw. U mnie właśnie sporo jest takich ogniw które między sobą są tak ciasne, że nawet jak łańcuch chodzi to nie prostują się w linii tylko są tak poprzekszywiane.
Ostatnio porządnie wymyłem łańcuch w nafcie ale ogniwa nie puściły.
Czy to może być oznaką że łańcuch zdechł.
Na przeglądzie rok temu w ASO mówili że jest nierówno rozciągnięty ale sam nie wiem jak stwierdzić czy już czas na wymianę. Zębatka przednia w sumie jest zjechana i dumam czy wymienić tylko ją czy cały napęd.
No i na koniec jak to w końcu jest z tą wytrzymałością bo już zgłupiałem
Jesli bym miał kupić napęd to raaczej DID i teraz czy VX starczy czy musi być ZVMX.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baltex
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 22:56, 23 Lut 2013    Temat postu:

Nie chcę się tu mądrować, ale naciągnięcie łańcucha sprawdzamy w motorze stojącym na kołach nie na nóżce centralnej. Dobrze naciągnięty łańcuch postawiany na centralce jest zawsze luźniejszy to winna opadającego wahacza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Nie 0:56, 24 Lut 2013    Temat postu:

baltex napisał:
Nie chcę się tu mądrować, ale naciągnięcie łańcucha sprawdzamy w motorze stojącym na kołach nie na nóżce centralnej. Dobrze naciągnięty łańcuch postawiany na centralce jest zawsze luźniejszy to winna opadającego wahacza.


Na centralce nie, lecz na bocznej nóżce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Nie 10:24, 24 Lut 2013    Temat postu:

SoH napisał:
A jeżeli wylazł o-ring spod jednego ogniwa?

U mnie wyleciało 11 ori Crying or Very sad Przebieg 17kkm , smarowany motooillerem od początku .
Wyciągnięty równo a właściwie to nie rozciągnięty , bo od ustawienia przy montażu cofnąłem koło o 1 obrót śruby - czyli jakieś 1 mm
Bez tych oringów to raczej szybko poleci ....
Na poprzednich zestawach w tych samych warunkach robiłem o 10 wiecej Idea
Teraz musze pilniej obserwować zużycie i mocniej smarować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:27, 24 Lut 2013    Temat postu:

maro napisał:
...ciach....
Odświeżę trochę z pytankiem na temat tych ciasno chodzących ogniw. U mnie właśnie sporo jest takich ogniw które między sobą są tak ciasne, że nawet jak łańcuch chodzi to nie prostują się w linii tylko są tak poprzekszywiane.
......ciach


Takie zachowanie to jedno z kilku objawów przy których wymienia się łańcuch. Poszukaj w necie opisów "kiedy łańcuch do wymiany".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baltex
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 19:19, 24 Lut 2013    Temat postu:

Według mnie łańcuchy w nowych motocyklach nie są takie mocne jak byśmy chcieli. W fabryce księgowi mają wiele do powiedzenia dla tego współczynnik jakość cena ma większy nacisk na cenę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Nie 23:09, 24 Lut 2013    Temat postu:

Pomijając nasze przemyślenia ponowię pytanko do tych co się zagłębili w temat.
DID VX czy ZVMX?.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hada
Motocyklista



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 0:11, 25 Lut 2013    Temat postu:

baltex napisał:
Według mnie łańcuchy w nowych motocyklach nie są takie mocne jak byśmy chcieli. W fabryce księgowi mają wiele do powiedzenia dla tego współczynnik jakość cena ma większy nacisk na cenę.


W fabryce zakładaja przeważnie łańcuchy DID, choć nigdzie o tym nie piszą (tak jak szyby do Midnight Starów Yamahy produkuje bodajże NC czy KY co do ubiegłego roku było tajemnicą)

Cytat:
Pomijając nasze przemyślenia ponowię pytanko do tych co się zagłębili w temat.
DID VX czy ZVMX?.


To tylko oznaczenia twardości łańcucha i rodzaj zastosowanego ringu. ZVMX jest najtwardszy. VX to nazwijmy to, taka podstawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Pon 0:44, 25 Lut 2013    Temat postu:

No tak ale w zasadzie wyboru nie ma bo z tego co widać w ofercie na rynku to albo jest to super wzmocniony vx lub hiper zvmx. Chyba zdecyduję się na VX ja moto nie katuję więc hiper nie będzie mi tak potrzebny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hada
Motocyklista



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 10:54, 25 Lut 2013    Temat postu:

Ważne aby wybrać dobry łańcuch i o niego dbać. Łot cała filozofija Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Wto 20:37, 26 Lut 2013    Temat postu:

Witam
Ja mam napęd 525 VM - gdy kupiłem motocykl przy przebiegu 32 000 już był założony napęd z przełożeniem przód 14 zębów , tył 41 - obecnie 50 000 i napęd jak nowy. Smaruje go smarem(bel-ray)co tankowanie . Jedyny problem to przekłamanie prędkości o około 20 km/100km
Bo oryginalne przełożenie zgodnie z instrukcją to 17/41


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 23:26, 26 Lut 2013    Temat postu:

Kurcze z przodu tylko 14 Shocked , ładnie musi na koło brykać, A zaglądałeś ostatnio do zębatki zdawczej w jakim jest stanie bo przy tej liczbie zębów to chyba dość szybko się zużywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:34, 26 Lut 2013    Temat postu:

Kriszo - to DL 1000 nie ma linki prędkościomierza od przedniego koła ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 23:44, 26 Lut 2013    Temat postu:

sladek napisał:
Kriszo - to DL 1000 nie ma linki prędkościomierza od przedniego koła ?


W 1000 impuls do licznika jest podawany przez czujnik przy przedniej zębatce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Sob 17:07, 02 Mar 2013    Temat postu:

Zbiera się na koło z 2 biegu po odkręceniu manetki.
Do zębatki nie zaglądałem - dokonam inspekcji wraz z czyszczeniem za tydzień.
W poprzednim sezonie przy przebiegu około 45 tys była ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Pon 23:53, 25 Mar 2013    Temat postu:

Wczoraj wymieniłem napęd. I mam takie pytanko do zorientowanych . Czy łańcuch zakładany fabrycznie jest tak zakuty, że nie widać w którym miejscu go zakuto?. Pytam bo ogladałem mój stary łańcuch bardzo dokładnie i nigdzie nie widziałem zakówki i przychodzi mi pytanie czy nie był to jeszcze fabryczny tymbardziej, że to RK Zębatka przednia z gumowymi pierścieniami. Moto ma na liczniku 26000. Z ciekawości powiem, że jak założyłem nowy na zębatki bez odkręcania koła to zabrakło jednego zęba na zębatce aby zakówka złapała. Czyli o tyle był stary łańcuch dłuższy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swist007
A



Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Góra Kalwaria

PostWysłany: Pon 22:09, 17 Cze 2013    Temat postu:

i ja się zabieram za wymianą łańcucha i zębatek, KLV-DL1000 takie pytanie:
1) czy ktoś się orientuje ile może w ASO kosztować ślizg łańcucha i czy trzeba zdjęć tylnY wahacz aby to wymienić i ewentualnie na co uważać przy zdjęciu wahacza
2) obecnie mam przełożenie zębatek 17/42 i 112 oczek łańcucha, czy warto zmienić na 17/41
3) czy zna ktoś wymiary tulejek dystansowych tylnego koła
4) czy ktoś z okolic Warszawy użyczył by mi zakuwarki?

a i rady na przyszłość dla potomnych:
a) nie zakładaj olejarki na stary łańcuch bo ci wypłuka syf z łańcucha i się wyciągnie nie równomiernie w stosunku do zębatek (przednia zębatka pochyliła mi zęby pod włos)
b) nie jeździcie na łańcuchu, w którym niektóre oczka same się nieprostującą (chociaż w próbie ręcznego zginania pracują) skrzywiane ogniwa będą na powrocie uderzały w ślizg łańcucha i go uszkodzą
c) nie jedź z takimi objawami na Korsykę ani w Alpy!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swist007 dnia Pon 22:19, 17 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 23:40, 18 Cze 2013    Temat postu:

swist007 napisał:

1) czy ktoś się orientuje ile może w ASO kosztować ślizg łańcucha i czy trzeba zdjęć tylnY wahacz aby to wymienić i ewentualnie na co uważać przy

Wahacz musisz zdjąć.
swist007 napisał:

a) nie zakładaj olejarki na stary łańcuch bo ci wypłuka syf z łańcucha i się wyciągnie nie równomiernie w stosunku do zębatek (przednia zębatka pochyliła mi zęby pod włos)

Podejrzewam, że po prostu łańcuch Ci się skończył a olejarka nie miała z tym żadnego związku.

Generalnie to łąńcuch się nie wyciąga. Zdejmij sobie stary łańcuch i połóż obok nowego, możesz być lekko zdziwiony. Gdyby spróbować wyciągnąć łańcuch motocyklowy o taką samą odległość jaką ustawiamy podczas naciągania to by się łańcuch zwyczajnie zerwał.

Łancuch wyciąga się minimalnie, to jest stal. Wycierają się ogniwa łąńcucha oraz same zębatki co powoduje, że jedno nie pasuje do drugiegu.
Zużycie przedniej zębatki też jest normalne i wynika z tego, że w porównaniu do tylniej ma 4 razy mniej zębów, które przenoszą tę samą siłę.
Zęby Ci się nie powyginały tylko starła się ich pracująca połowa.
Oczywiście optycznie powoduje to wygląd zębów pochylonych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swist007
A



Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Góra Kalwaria

PostWysłany: Pią 22:15, 21 Cze 2013    Temat postu:

to powoli szykuje się do demontażu wahacza, jak by ktoś miał już doświadczenie w tej sprawię to będę wdzięczny jak się podzieli swoim doświadczeniem.Idea
przy okazji sprawdzę jak się mają łożyska igiełkowe na wahaczu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:35, 20 Sie 2013    Temat postu:

Podbiję temat. Mam problem ze stukającym łańcuchem. Nie jest nowy, przejechał z kilkanaście kkm, ale ma jeszcze sporo naciągu. Niestety, podczas jazdy z okolicy łańcucha dochodzą cykliczne stuki, tak jakby jakieś ogniwo się nie prostowało. Czy da się coś z tym zrobić poza wymianą? Szczerze mówiąc, to myślałem, że na aktualnym zestawie DID+SR pojeżdżę trochę dłużej ;/ Poprzedni łańcuch zupełnie inaczej się kończył - rozciągnął się, hałasował ale nie wydawał takich stuków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichaelloEs
A



Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Śro 11:10, 21 Sie 2013    Temat postu:

Tez mam dylemat co do napędu, w sumie na stopce pracuje podobnie jak w załaczonym filmie na początku wątku. Ale po za tym lekko szumi ale chyba to od olejarki jak olej zadki??
Ponizej spójrzcie na fotki tyłu i zębatki zdawczej (całość od nowości po przebiegu 25k km): wymieniać czy jeździć dalej??Smile
Nadmienie, że łańcuch nie jest jakoś drastycznie nie równomiernie rozciągnięty, fajnie się składa, nie ma problemów.
Ciekawi mnie także fakt, ze po takim przebiegu jest jeszcze tyle skali do naciągnięcia łancucha - możliwe?? Ile tych "kresek" jest na tym wahaczu:)??

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichaelloEs dnia Śro 11:13, 21 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Śro 11:30, 21 Sie 2013    Temat postu:

Ja swój musiałem wymienić po 22kkm (olejarka była po 8kkm). Łańcuch wyglądał bardzo dobrze, dużo skali do naciągu, nie było jakiegoś dramatu z nierównomiernością wyciągnięcia. Przednia zębatka "rekinowata", ale bez dramatu. Niestety przez ostatnie 1kkm łańcuch zaczął dosyć głośno stukać, więc poszedł do wymiany.
Też trochę smutno mi było. Po przebiegach kolegów z forum, sądziłem, że do końca sezonu pociągnie, szczególnie że szanuję manetkę. Niestety się nie udało.
Być może łańcuch jakiś trefny, częsta jazda w deszczu, jazda na niskich obrotach 3,5-5tys RPM, notoryczne hamowanie silnikiem skróciły jego żywotność (takie moje gdybanie, poparte niczym Smile).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Śro 11:31, 21 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:39, 29 Sie 2013    Temat postu:

Czytam i czytam i już wiem, że muszę wymienić napęd. Niestety zaczął chodzić jak młockarnia. 29 kkm nie jest chyba złym wynikiem?

EDIT: Zawsze śmiałem się z gości ze złotymi łańcuchami, a teraz kurka sam mam jeden....
Musze go szybko ubrudzić Very Happy



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynek dnia Pon 12:18, 02 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Wto 20:36, 10 Wrz 2013    Temat postu:

To ze mnie Cynek też się śmiałeś ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Sob 19:09, 28 Gru 2013    Temat postu:

Co prawda jeszcze nie DL, ale raczej uniwersalny filmik - może się komuś przyda.
Jak sprawdzić stan łańcucha? -> http://www.youtube.com/watch?v=FQ2CAdeYWMY

Jak naciągnąć łańcuch? ->


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pon 13:33, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HAL-9000
A1



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 19:52, 29 Gru 2013    Temat postu:

Super klucz dynamometryczny przy dokręcaniu ośki Smile
Film oglądałem bez fonii, ale ta część "jak prawidłowo naciągnąć" jest jak najbardziej nieprawidłowa. Dociągając "z buta" i to na dwa razy, na pewno przeciągasz śrubę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Nie 22:35, 29 Gru 2013    Temat postu:

HAL-9000 napisał:
Super klucz dynamometryczny przy dokręcaniu ośki Smile
Film oglądałem bez fonii, ale ta część "jak prawidłowo naciągnąć" jest jak najbardziej nieprawidłowa. Dociągając "z buta" i to na dwa razy, na pewno przeciągasz śrubę.


1) Nie rozumiem do końca Twojej wypowiedzi... - chodzi Ci, że za mocno dokręcone jest?

2) Niby oglądałeś bez fonii, ale że 100Nm na kluczu dynamometrycznym to usłyszałeś? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HAL-9000
A1



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 13:07, 30 Gru 2013    Temat postu:

1. Tak, uważam że za mocno.
2. Jak napisałem wcześniej, fonii nie było przy oglądaniu i komentarz tyczy się wyłącznie dokręcania "z buta". Nie zaliczyłbym tego do polecanych praktyk i mało to pasuje do tytułu "jak prawidłowo..." ot i wszystko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HAL-9000 dnia Pon 13:11, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Pon 13:11, 30 Gru 2013    Temat postu:

HAL-9000 napisał:
Tak jak napisałem wcześniej, fonii nie było przy oglądaniu i komentarz tyczy się wyłącznie dokręcania "z buta". Nie zaliczyłbym tego do polecanych praktyk i mało to pasuje do tytułu "jak prawidłowo..." ot i wszystko.
Jak ktoś ma tyle siły w łapie żeby wygenerować 100Nm to nie widzę przeszkód, żeby ręką przykręcał. W bandicie wahacz nie jest aluminiowy więc nawet jeśli się mocniej przykręci niż powinno to nic się złego nie stanie - nie czy w DLu jest/nie aluminiowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HAL-9000
A1



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 13:20, 30 Gru 2013    Temat postu:

Matt, ja nie robię prywatnych wycieczek, skoro forum ma być pomocne, dbajmy o tak ważne drobiazgi jak dokręcenie jednej z ważniejszych śrub w motocyklu.
100 Nm to w przybliżeniu 10 kg na metrze ramienia, jeśli Twój klucz ma 33 cm to wystarczy przyłożyć do niego ok. 30 kg i uzyskasz w przybliżeniu właściwy moment dokręcający (dasz radę!).
Ważne też, by był to płynny ruch, a nie szarpanie czy skakanie po kluczu, które daje dodatkowe dynamiczne obciążenie i zbyt mocne dokręcenie czy przy cięższym użytkowniku - zerwanie śruby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Pon 13:28, 30 Gru 2013    Temat postu:

HAL-9000 napisał:
Matt, ja nie robię prywatnych wycieczek, skoro forum ma być pomocne, dbajmy o tak ważne drobiazgi jak dokręcenie jednej z ważniejszych śrub w motocyklu.
100 Nm to w przybliżeniu 10 kg na metrze ramienia, jeśli Twój klucz ma 33 cm to wystarczy przyłożyć do niego ok. 30 kg i uzyskasz w przybliżeniu właściwy moment dokręcający (dasz radę!).
Ważne też, by był to płynny ruch, a nie szarpanie czy skakanie po kluczu, które daje dodatkowe dynamiczne obciążenie i zbyt mocne dokręcenie czy przy cięższym użytkowniku - zerwanie śruby.
Rozumiem Cię, właśnie w tym samym momencie szybko przeliczyłem sobie moment i wyszło, że mogłem dokręcić śrubę na prawie 200Nm Very Happy

Słuszna uwaga, na PBC (forum) nikt nie zwrócił mi uwagi...

P.S. Niestety nie mogę dać Ci "pomógł" czy coś w tym stylu, bo nie jestem autorem wątku... Gdybyś oglądał jeszcze jakieś moje garażowe wideo i dopatrzył się czegoś to napisz Smile Nie jestem mechanikiem dlatego wszelkie uwagi będą jak najbardziej na miejscu.

Poprawione/ucięte wideo nie sugerujące "skakania" po kluczu Smile
Stan łańcucha -> http://www.youtube.com/watch?v=FQ2CAdeYWMY
Naciąg łańcucha -> http://www.youtube.com/watch?v=UmCFIKU0_OA&feature=youtu.be


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pon 13:53, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Nie 17:00, 31 Sie 2014    Temat postu:

Dzisiaj zauważyłem ,że łańcuch krzywo bierze' , żadnych skutków ubocznych tylko efekt wizualny jak na foto. Przebieg 24kkm , oryginalny napęd, naciąg odpowiedni /luz i ustawienie na znaczkach/

[link widoczny dla zalogowanych]

I widać też po tylnej zębatce
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 17:50, 31 Sie 2014    Temat postu:

Raptor napisał:
Dzisiaj zauważyłem ,że łańcuch krzywo bierze' , żadnych skutków ubocznych tylko efekt wizualny jak na foto. Przebieg 24kkm , oryginalny napęd, naciąg odpowiedni /luz i ustawienie na znaczkach/

[link widoczny dla zalogowanych]

I widać też po tylnej zębatce
[link widoczny dla zalogowanych]


Patrz bliżej tutaj Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Wto 13:49, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Dzięki, musze się zainteresować ustawieniami, ale pierwsze co sprawdzę stan gum w kole.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Sob 18:00, 27 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:
Dzisiaj zauważyłem ,że łańcuch krzywo bierze' , żadnych skutków ubocznych tylko efekt wizualny jak na foto. Przebieg 24kkm , oryginalny napęd, naciąg odpowiedni /luz i ustawienie na znaczkach/


Sorry, naciąg odpowiedni to był ,... po zmierzeniu okazało się że było luzu dużo za dużo , własćiwa regulacja , smarowanie i oględziny po 400km - łańcuch idzie prosto Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejW
Motonita



Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Sob 21:05, 27 Wrz 2014    Temat postu:

29 tys. to dobry wynik?... Marta ma 41 i jeszcze ciągnie...Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin