Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pisk hamulców

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 7:34, 06 Kwi 2012    Temat postu: Pisk hamulców

Witam,

mam dziwny problem z hamulcami(wg mnie przednimi). Byłem ostatnio na przeglądzie i mechanik niczego się nie doszukał, a jednak dalej coś z nimi jest nie tak.

Mianowicie, zdarza się, że podczas hamowania bardzo piszczą. Ton pisku nie jest wysoki, podobny jak np. zdarza się w rowerze - głośny, niski, buczący dźwięk.

Są momenty, że wszystko gra, ale ostatnio podczas hamowania, przed światłami, pisk był tak głośny, że aż pikawa zaczeła mocniej walić. No i te spojrzenie przerażonych pieszych.

Ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falku dnia Pią 7:35, 06 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pią 8:06, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Przeczyścić klocki hamulcowe. Jak nie pomoże, zmienić Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 8:36, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Blunio napisał:
Przeczyścić klocki hamulcowe. Jak nie pomoże, zmienić Cool

Mechanika zresztą też... Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pią 9:43, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Napisz więcej o klockach , bo w nich tkwi problem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 10:10, 06 Kwi 2012    Temat postu: Re: Pisk hamulców

falku napisał:

Ktoś miał podobny problem?


Zwykle wynika z brudu pomiędzy klockiem a tłoczkiem.
Wyczyścić styk klockow i tłoczków.
Wyczyścić wszytko w co się da w zaciskach.
Są też substancje do smarowania styku kloców z tloczkami, które teoretycznie likwidują piszczenie - z usunięcia zabrudzeń nie zwalniają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 10:52, 06 Kwi 2012    Temat postu:

MaG napisał:

Mechanika zresztą też... Shocked


Sad w weekend przyglądnę się im dokładnie. Mam z polecenia nowego mechaniora Smile

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:47, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Kurde, mam chyba to samo. Praktycznie od samego początku mam taki dźwięk, zdecydowanie inaczej klocki brzmią i pracują niż poprzednie. Mechanik, u którego wymieniałem, powiedział, że to kwestia dotarcia. Zaciski były czyszczone i smarowane.
PS. Czy ten dźwięk jest jakby tępy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:50, 07 Kwi 2012    Temat postu:

jawa napisał:
PS. Czy ten dźwięk jest jakby tępy?


Dokładnie, w przyszłym tyg. pojadę z tym problemem do innego specjalysty.

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:53, 07 Kwi 2012    Temat postu:

A jakie masz klocki? Dużo na tym zestawie przejechałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:45, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Może macie twarde półmetalowe klocki tzw HH. Teraz jest wilgotno i takie rzeczy mogą się dziać. Też tak miałem, kupiłem tokico za 340zł i problem ustąpił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tommi
A2



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 15:51, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Rozebrać zacisk i dokładnie wyczyścić. Sprawdzić czy klocki nie mają w strukturze okładziny ciernej większych uszkodzeń. Jeśli klocki są równomiernie zużyte założyć ponownie, jeśli sa uszkodzone - założyć nowe.
Sprawdzić czy powierzchnia tarcz nie jest nadmiernie zużyta, jeśli posiada znaczne nierówności - wymienić, sprawdzić też czy nie została osiągnięta minimalna grubość tarcz - ewentualnie wymienić.

Super dokładnie oczyścić wszelkie powierzchnie styku klocka i zacisku.
Nie dajcie się przekonac do smarowania płytki montażowej klocków cudownymi smarami, preparatami itp. Po rozgrzaniu układu hamulcowego smar spłynie a tłoczek i tak dotkie bezpośrednio płytki tylnej klocka.

Na rynku sa dostępne przyklejane podkładki fenoliczne eliminujące hałas w układzie. W TRW-Lucas produkt ma numer MCB100, w detalu kosztuje jakieś 40 PLN. Nie wiem kto jeszcze to oferuje. Sad

Układy hamulcowe szczególnie podatne na piski są często wyposażane w klocki hamulcowe z dodatkową metalowa podkładką antywibracyjną. Zwykle można ją przekładać zakładając nowe klocki.

Ja używam klocków ze spieku metalicznego (sinter) problemów z hałasem nie mam. Polecam dopilnować mechanika przy wymianie albo samemu oczyścić zaciski.

Pzdr,
tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 15:54, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Nie wiem ile w tym prawdy ale jakiś mechanik mi powiedział, że jak się nowe klocki w początkowej fazie ich użytkowania przegrzeje to materiał się może zeszklić i piszczeć. Nie wiem na ile to prawdziwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tommi
A2



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:05, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Jeśli uzywamy klocków organicznych to w wyniku przegrzania dochodzi do uwolnienia żywic które są używane jako spoiwo. W efekcie z okładziny uwalnia się gaz, na powierzchni pojawia się natomiast szklista powłoka.

Jeśli uda się ją usunąć pocierając klockiem o drobny papier ścierny to klocki będa nadawać się do użycia. Jeśli po kilku przetarciach powłoka nie zniknie to klocki niestety na śmietnik.
Żeby uniknąć opisanych problemów przez pierwsze 150 - 200 km nie należy doprowadzać do gwałtownego rozgrzania hamulców. Unikamy więc rozpędzania się do 150 km/h i gwałtownego hamowania do 0. Nie pakujemy od razu gratów na 2 tygodnie biwakowania i nie ruszamy w góry.

Sprawa nie dotyczy klocków o okładzinie ciernej ze spieków metalicznych (tzw sinter). Klocki takie nie wymagają docierania / układania do tarcz hamulcowych. Do produkcji spieku nie używa się żywic w związku z czym nie grozi nam zeszklenie.


Pzdr,
tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Nie 18:56, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Jak już wcześniej pisałem, d... ze mnie, a nie mechanik, ale z tego, co wiem od mądrzejszych od siebie (tzn. mam nadzieję, że mądrzejszych Rolling Eyes ) to klocki piszczą głównie w pięciu przypadkach:

1. Klocki nowo założone mogą piszczeć dopóki się "nie uleżą". Trwa to zazwyczaj bardzo krótko (kilkadziesiąt a maksymalnie paręset km.) i nie jest to wada. Jeżeli trwa dłużej to znaczy, że "coś jest nie tak" i należy skupić się nad następnymi punktami

2. Klocki są bliskie zakończenia swego żywota i lepiej zwrócić na nie uwagę i odesłać na zasłużoną emeryturę, by przedwcześnie nie odsyłać na nią tarcz...

3. Kiepsko są przeczyszczone zaciski i źle dociskają klocki. Lepiej rozebrać i przeczyścić jeszcze raz...

4. Klocki się zabrudziły. Polecane przeczyszczenie, by tarczy nie zorać i w razie potrzeby awaryjne hamowanie efektywne było.

5. Przynajmniej jedna tarcza sygnalizuje, że jej odejście do "Krainy Wiecznego Hamowania" się nieuchronnie zbliża...

Jeżeli moja wiedza nie jest kompletna lub jest błędna, to dobrych mechaników o konstruktywną opinię o niej proszę, by ją efektywne wzbogacić Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Nie 21:46, 08 Kwi 2012    Temat postu: Re: Pisk hamulców

falku napisał:
Witam,
Ton pisku nie jest wysoki, podobny jak np. zdarza się w rowerze - głośny, niski, buczący dźwięk.

Pozdrawiam

falku


Pozwolicie, że się wtrącę - tu jest mowa o niskim buczącym dźwięku przy ostrym dociśnięciu hamulca. Też tak mam i w sumie mi to nie pzreszkadza tylko faktycznie przy ostrym dociśnięciu jest bardzo głośno.
To co koledzy opisujecie skutkuje wysokim tonem - piskiem.

Aha - tarcze mam nowe typu wave (czy tam jakoś tak) i standardowe klocki SBS - i zaczęło sie to po wymianie właśnie klocków i tarcz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:58, 09 Kwi 2012    Temat postu: Re: Pisk hamulców

U mnie jest tak: mocne hamowanie - niski, buczący, tępy dźwięk; przy względnie łagodnym hamowaniu słyszalny jest raczej pisk.
BTW. Gdzie i za ile kupiłeś tarcze?
marlon777 napisał:
falku napisał:
Witam,
Ton pisku nie jest wysoki, podobny jak np. zdarza się w rowerze - głośny, niski, buczący dźwięk.

Pozdrawiam

falku


Pozwolicie, że się wtrącę - tu jest mowa o niskim buczącym dźwięku przy ostrym dociśnięciu hamulca. Też tak mam i w sumie mi to nie pzreszkadza tylko faktycznie przy ostrym dociśnięciu jest bardzo głośno.
To co koledzy opisujecie skutkuje wysokim tonem - piskiem.

Aha - tarcze mam nowe typu wave (czy tam jakoś tak) i standardowe klocki SBS - i zaczęło sie to po wymianie właśnie klocków i tarcz.



Punkt nr 5 mnie zaciekawił, ponieważ lewa tarcza w zasadzie nadaje się do wymiany. Ale dlaczego miałaby powodować takie odgłosy?
tomano napisał:

1. Klocki nowo założone mogą piszczeć dopóki się "nie uleżą". Trwa to zazwyczaj bardzo krótko (kilkadziesiąt a maksymalnie paręset km.) i nie jest to wada. Jeżeli trwa dłużej to znaczy, że "coś jest nie tak" i należy skupić się nad następnymi punktami

2. Klocki są bliskie zakończenia swego żywota i lepiej zwrócić na nie uwagę i odesłać na zasłużoną emeryturę, by przedwcześnie nie odsyłać na nią tarcz...

3. Kiepsko są przeczyszczone zaciski i źle dociskają klocki. Lepiej rozebrać i przeczyścić jeszcze raz...

4. Klocki się zabrudziły. Polecane przeczyszczenie, by tarczy nie zorać i w razie potrzeby awaryjne hamowanie efektywne było.

5. Przynajmniej jedna tarcza sygnalizuje, że jej odejście do "Krainy Wiecznego Hamowania" się nieuchronnie zbliża...


tommi, dzięki za porady. Na razie sprawdzę, jakie klocki mam założone (miały nie być twarde, żeby nie zeżarły tarcz...).


U mnie dźwięk występuje przez cały sezon, więc chyba nie to.
konra.dzik napisał:

Może macie twarde półmetalowe klocki tzw HH. Teraz jest wilgotno i takie rzeczy mogą się dziać. Też tak miałem, kupiłem tokico za 340zł i problem ustąpił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Wto 8:05, 10 Kwi 2012    Temat postu:

jawa - ja mam te za 370 za sztukę i nawinięte na nich około 18k
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:06, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki za namiary

update: dziś rozebrałem zacisk i oprócz kończących się klocków Smile sprawdziłem producenta okładzin: TRW Lucas KBC 2618484/85. I tylko to było. Czy ktoś jest w stanie rozszyfrować te oznaczenia? Google nic nie wypluwają.
Sprawdziłem też tarcze. Lewa ma luzy w obu płaszczyznach (prawa jest ok) i kwalifikuje się chyba do szybkiej wymiany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jawa dnia Śro 21:58, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin