Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wahacz luzy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drago44
A1



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Czw 11:51, 14 Lis 2013    Temat postu: Wahacz luzy

Witam. Wczoraj po zdemontowaniu tylnego koła , zauważyłem że gdy chwycę za wahacz i poruszam góra-dół to w miejscu połączenia wahacza z ramą wyczuwalny jest luz i słychać wyraźne stuki. Jak myślicie pewnie łożyska do wymiany? Rozbierał ktoś to kiedy, trudna operacja, czy dam radę to zrobić samemu w garażu? I na co zwrócić szczególną uwagę ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 14:09, 14 Lis 2013    Temat postu:

Pewien minimalny luz powinien być. Przynajmniej taki jest u mnie, u kumpla z 24tyś km i tak mawia mechanik, u którego się serwisuje.

Sam jak grzebałem przy kiwaczce chciałem też rozebrać łożyska wachacza, ale okazało się, że bez specjalnego klucza nie podchodź. Jest on potrzebny, żeby wykręcić oś. Po prawej stronie motka przykładaszten klucz o numerze "09940-14940", a po prawej zwykła 19-ka. Klucz i nakrętka wyglądają mniej więcej tak:


Co robić po ściągnięciu osi wachacza nie mam pojęcia, bo do tego momentu już nie doszedlem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:22, 14 Lis 2013    Temat postu:

Jeżeli kolega ma luz góra-dół to będzie to raczej kiwaczka.
W wahaczu może występować luz lewo-prawo, no chyba że łożyska całkowicie zniknęły. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drago44
A1



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Pią 17:32, 15 Lis 2013    Temat postu:

Rozkręciłem kiwaczkę. Okazało się że wszystkie tuleje wyglądają miej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych] a przesuwając paznokciem po powierzchni wyraźnie czuć górki i dołki . Trochę to dziwne moto ma przejechane 17.000km i jeździ głównie po asfaltach , a już wszystko kucnęło.
Z czego te tuleje są zrobione? Jak myślicie łożyska też trzeba wymieniać ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drago44 dnia Pią 17:32, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 22:59, 15 Lis 2013    Temat postu:

drago44 napisał:
Rozkręciłem kiwaczkę. Okazało się że wszystkie tuleje wyglądają miej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych] a przesuwając paznokciem po powierzchni wyraźnie czuć górki i dołki . Trochę to dziwne moto ma przejechane 17.000km i jeździ głównie po asfaltach , a już wszystko kucnęło.
Z czego te tuleje są zrobione? Jak myślicie łożyska też trzeba wymieniać ?

Z samych zdjęć się kiepsko wróży.
Jaka jest historia moto?
Przy 17000 km o ile ktoś nie udaję, że DL to łódź podwodna nie powinno się to wydarzyć.
Może podjedź do jakiegoś mechanika na samą diagnozę.
To co teraz uprawiamy to takie opisywanie pracy silnika na odległość typu robi brum brum brum a powinien brrr brrr brrr.
Może po prostu panikujesz.
Z tego co pamiętam u siebie to nie miałem śladów poszczególnych wałeczków na wałku tylko w miarę równomiernie wytarty ślad (ale głowy sobie nie dam za to uciąć).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drago44
A1



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Sob 12:41, 16 Lis 2013    Temat postu:

Wiem że na podstawie zdjęcia ciężko jest coś stwierdzić. Motocykl od zera u mnie - brałem z salonu. Niestety nie dość że są ślady poszczególnych rolek łożyska na tulejach , to w tych miejscach są wyraźnie wyczuwalne dołki. A jak przejeżdżam na przykład przez przejazd kolejowy to w tylnym zawieszeniu słychać metliczne uderzenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 14:03, 16 Lis 2013    Temat postu:

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/stukanie-w-tylnym-zawieszeniu-na-dolkach-dl-1000,8944.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Sob 17:12, 16 Lis 2013    Temat postu:

Na zdjeciu ktore przedstawiles ta tuleja wyglada zupelnie dobrze. Jak juz masz ta tuleje wyciagnieta to przelec ja delikatnie papierkiem sciernym 1200 lub 1500 na mokro I wtedy sprawdz czy ma wyzlobienia. Teraz masz na niej powierzchnie matowe (szorstkie) I wyslizgane (gladkie) Moze byc, ze to tylko zludzenie, ze powierzchnia jest nierowna. Po delikatnym przeszlifowaniu papierkiem bedziesz mial jednolita powierzchnie I wtedy sprawdz, czy sa wyzlobienia. Wedlug mnie powinno byc ok. Lozyska proponuje wymienic jak juz masz wszystko na wierzchu. Przy zamawianiu oryginalnych nie ma problemu, lecz gdy bedziesz zamawial nie oryginalne to zwroc uwage ,ze te lozyska musza byc z uszczelnieniem z jednej strony. Od strony zewnetrznej ,wewnatrz maja gumke - simering ktorej zadaniem jest trzymanie smaru wewnatrz i uszczelnienie przed woda. Nie wiem dlaczego Suzuki nie zastosowalo smarowniczki tzw-kalamitki w tej kiwaczce. To rozwiazalo by problem z szybkim wyrabianiem sie lozysk. Wystarczylo by raz na rok przesmarowac i po klopocie. Sporo motocykli ma w tym miejscu smarowniczki. pozdr Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 22:01, 16 Lis 2013    Temat postu:

Jeżeli masz ten motocykl od nowości to jest to dość dziwne przy 17000 nie powinno się nic w tym miejscu dziać.
Jeżeli zamierzasz wymieniać łożysko tak jak Ci radzi kolega to koniecznie wraz z tuleją. Wymiana samego łożyska to druciarstwo.

Napisz dokładnie jaki to rocznik i jak długo go masz bo jeżeli masz np. 5 lat to i przy 17000 mogło się coś tam zatrzeć.

Ja u siebie co roku rozkładam kiwaczkę i wahacz i smaruje wszystkie łożyska. Puki co u mnie nic się nie dzieje a nalotu mam 82000 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drago44
A1



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Pon 18:38, 18 Lis 2013    Temat postu:

Moto jest z lutego 2010. W sumie przelatało trzy sezony. Tuleje przetarłem papierkiem 1500 a nierówności i tak są wyczuwalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 19:17, 18 Lis 2013    Temat postu:

drago44 napisał:
Moto jest z lutego 2010. W sumie przelatało trzy sezony. Tuleje przetarłem papierkiem 1500 a nierówności i tak są wyczuwalne.

No to prawie jak moje. Moje jest z marca 2010.
Podejrzewam, że dostała się tam woda i podczas postoju się zastało a potem wybiło dołki na tulejach.
Jeżeli ten luz jest spory to nie pozostaje nic innego jak wymienić łożysko wraz z tuleją a na przyszłość zajrzeć tam raz do roku. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drago44
A1



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Pon 20:04, 18 Lis 2013    Temat postu:

Zauważyłem jeszcze jedno . Śruba którą jest mocowana kiwaczka do ramy ma luz w tulejce przez którą przechodzi 0.1mm . To samo jest na śrubie mocującej amor. Zastanawiam się czy tak ma być, czy to nie powinno być bardziej spasowane ? W sumie na dwóch śrubach daje to już 0.2mm , a są jeszcze dwie trzymające kości. Jutro spróbuję dobrać śruby z mniejszym luzem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 11:55, 20 Lis 2013    Temat postu:

drago44 napisał:
Zauważyłem jeszcze jedno . Śruba którą jest mocowana kiwaczka do ramy ma luz w tulejce przez którą przechodzi 0.1mm . To samo jest na śrubie mocującej amor. Zastanawiam się czy tak ma być, czy to nie powinno być bardziej spasowane ? W sumie na dwóch śrubach daje to już 0.2mm , a są jeszcze dwie trzymające kości. Jutro spróbuję dobrać śruby z mniejszym luzem.

Weź tylko pod uwagę, że to raczej nie są zwykłe śruby. Sprawdź dokładnie jakiej są klasy wytrzymałościowej, żeby nie było potem kuku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Partician2
A1



Dołączył: 22 Maj 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Saint Maurice

PostWysłany: Pią 16:40, 06 Lip 2018    Temat postu:

Witam...podlacze sie pod temat... Gdzie szukac kompletnego zestawu" naprawczego do wahacza... W sprzedazy zazwyczaj sa lozyska a gdzie tuleje? Lozyska kulkowe i uszczelniacze?? Spotkal sie ktos z calym zestawem? Pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal.pirat
A2



Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Porąbka

PostWysłany: Pon 14:01, 09 Lip 2018    Temat postu:

Łożyska kupisz, tylko igiełkowe są w wahaczu, z tulejami może być problem, kolega kupił w ASO, drogo było coś chyba 400 nie pamiętam czy same tuleje czy z łożyskami.

Aaaa uszczelniacze są w łożyskach fabrycznie dawane.

Potrzebujesz tylko 2 tuleje i 2 łożyska.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michal.pirat dnia Pon 14:02, 09 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin