Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co po zakupie motocykla ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 18:42, 04 Lut 2017    Temat postu: Co po zakupie motocykla ?

Cześć forumowicze.
Zakupiłem ostatnio moto V-Strom.
Limitowana wersja Kawasaki KLV1000.
I tu uwaga: Motocykl z 2005 roku z najechaniem 16704 km !!!
Sprawdziłem bardzo skrupulatnie i dokładnie.
Wszystko oryginał i nic przy motorze nie było kombinowane oprócz wyjętego alarmu.
Kawa jeździła po Holandii wokół komina przy dobrej pogodzie.
Nigdy nic nie miała montowane i wymieniane oprócz oleju i filtra oraz akumulatora.
Reszta jak wspomniałem fabryczna: opony, klocki, łańcuch, podnóżki itd. tak jak wyszedł z fabryki.
Wielka prośba do Was by wskazać mi na co zwrócić uwagę i co profilaktycznie wymienić przy tak małym przebiegu przed sezonem. (Opony grube ale stare bo z 2005 roku).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 19:06, 04 Lut 2017    Temat postu:

Oleje, filtry, płyny, opony. Resztę sprawdzić, przesmarować i jeździć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trevor
Motocyklista



Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 20:44, 04 Lut 2017    Temat postu: Re: Co po zakupie motocykla ?

Pepo napisał:
Cześć forumowicze.
Zakupiłem ostatnio moto V-Strom.
Limitowana wersja Kawasaki KLV1000.
I tu uwaga: Motocykl z 2005 roku z najechaniem 16704 km !!!
Sprawdziłem bardzo skrupulatnie i dokładnie.
Wszystko oryginał i nic przy motorze nie było kombinowane oprócz wyjętego alarmu.
Kawa jeździła po Holandii wokół komina przy dobrej pogodzie.
Nigdy nic nie miała montowane i wymieniane oprócz oleju i filtra oraz akumulatora.
Reszta jak wspomniałem fabryczna: opony, klocki, łańcuch, podnóżki itd. tak jak wyszedł z fabryki.
Wielka prośba do Was by wskazać mi na co zwrócić uwagę i co profilaktycznie wymienić przy tak małym przebiegu przed sezonem. (Opony grube ale stare bo z 2005 roku).


To Ci się rodzynek trafił Smile
A dalej to tak jak kolega wyżej poradził.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 21:06, 04 Lut 2017    Temat postu:

Olej i filtry to wiadomo - już zakupiłem.
Co do opon poczekam na ciepło i napływ gotówki. Myślę o Metzeler ... chyba że inne polecicie.
Oryginalne Brigestone mają gruby bieżnik ale widać popękania ze starości i zużycie w środkowej części. A z boku jeszcze dzyndzle wystają. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Sob 21:08, 04 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:48, 04 Lut 2017    Temat postu:

Powiadasz 16704km ???
To chyba wiem który - za wiele ich do sprzedania nie było Smile

W zasadzie taki większy przegląd to dopiero przy 24.000km.
Więc tak jak przedmówcy napisali, i nie szukać dziury w całym.
Co do opon to fakt stare są. Na metzelery uważaj czy to oby nie są chińskie. Bardziej doświadczeni koledzy sygnalizowali na forum że jakość sie pogorszyła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 758
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 13:15, 05 Lut 2017    Temat postu:

W DL1000 K2 mialem ANAKE 3 byłem zadowolony .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trevor
Motocyklista



Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Nie 18:33, 05 Lut 2017    Temat postu:

chrzanek napisał:
Powiadasz 16704km ???
To chyba wiem który - za wiele ich do sprzedania nie było Smile

W zasadzie taki większy przegląd to dopiero przy 24.000km.
Więc tak jak przedmówcy napisali, i nie szukać dziury w całym.
Co do opon to fakt stare są. Na metzelery uważaj czy to oby nie są chińskie. Bardziej doświadczeni koledzy sygnalizowali na forum że jakość sie pogorszyła.


Metzeler Tourance Next masz na pewno z niemieckiej fabryki i to dobre oponki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 20:21, 05 Lut 2017    Temat postu:

Trevor napisał:

Metzeler Tourance Next masz na pewno z niemieckiej fabryki i to dobre oponki.


A ja ich nie polecam... U mnie tylna przy przebiegu ok. 6 kkm zaczęła pulsacyjnie wyć.

Jeśli ma być taniej, to Anakee 2, a jak drożej, to np. Anakee 3 lub Pirelli Scorpion 2


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 21:42, 05 Lut 2017    Temat postu:

Z tymi oponami to raczej nie klasyfikowałbym na droższe i tańsze czyli lepsze i gorsze tylko na styl jazdy. Zarówno Anakee 2 jak i 3 są bardzo dobrymi oponami, z tym że trójki są jedynie na asfalt, a dwójki pozwalają również wjechać w lekki teren. Jeździłem na jednych i drugich. Tylko że Anakee 2 mam już trzeci komplet na kołach ( i dopóki będą w sprzedaży będę je kupował), a Anakee 3 tylko jeden komplet.

Temat jednych jak i drugich opon jest dośc obszerny w dziale z oponami. Musisz więc sie zastanowić do czego ma służyć ci motocykl i po jakich drogach głównie zamierzasz jeździć.


http://www.vstromclub.fora.pl/opony-kola,38/tyl-oryginal-bridgestone-przod-anakee-2-co-sadzicie,22798.html

http://www.vstromclub.fora.pl/opony-kola,38/michelin-anakee-3,9983.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 16:35, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trevor
Motocyklista



Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pon 18:56, 06 Lut 2017    Temat postu:

biblo napisał:
Trevor napisał:

Metzeler Tourance Next masz na pewno z niemieckiej fabryki i to dobre oponki.


A ja ich nie polecam... U mnie tylna przy przebiegu ok. 6 kkm zaczęła pulsacyjnie wyć.

Jeśli ma być taniej, to Anakee 2, a jak drożej, to np. Anakee 3 lub Pirelli Scorpion 2


Ale co było nie tak? Reklamowałeś je u sprzedawcy?
Ja swoje zjeździłem i byłem/jestem zadowolony i z tego co czytałem na forum to Nexty mają dobrą opinię. Może u Ciebie jakaś wada ukryta wystąpiła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 19:10, 06 Lut 2017    Temat postu:

Roczny Tiger, którego kupiłem (przebieg 6150 km) miał właśnie te opony założone fabrycznie. Problem polegał na tym, że do prędkości 60-70 km/h słuchać było takie pulsacyjne wycie. Przy większej prędkości szum wiatru już to zagłuszał. Opona wyglądała normalnie i nie wiadomo czemu tak się zachowywała... Pierwszy właściciel motocykla myślał, że to wyje przednia opona, ktoś mu nawet grzebał przy felgach, doklejał ciężarki i kręcił szprychami. Ja potem musiałem to wszystko poprawiać. Nie reklamowałem tych opon w ASO, kupiłem po prostu nowe gumy - najpierw Anakee 2, a potem Scorpion 2 i problem już nie pojawił się Smile

Z podobnym problemem spotkało się jeszcze kilku innych posiadaczy dużych Tigerów z tymi oponami. Może ten motocykl jest za ciężki dla tych opon... albo nie lubią one napędu wałem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 19:11, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trevor
Motocyklista



Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pon 21:57, 06 Lut 2017    Temat postu:

To faktycznie ciekawostka.
Grunt,że udało się problem rozwiązać wymianą opon a nie była to wada motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek_krk
A



Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 9:30, 07 Lut 2017    Temat postu:

Z rzeczy ważnych to naklejka forumowa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 11:06, 07 Lut 2017    Temat postu:

biblo napisał:
Roczny Tiger, którego kupiłem (przebieg 6150 km) miał właśnie te opony założone fabrycznie. Problem polegał na tym, że do prędkości 60-70 km/h słuchać było takie pulsacyjne wycie. Przy większej prędkości szum wiatru już to zagłuszał. Opona wyglądała normalnie i nie wiadomo czemu tak się zachowywała... Pierwszy właściciel motocykla myślał, że to wyje przednia opona, ktoś mu nawet grzebał przy felgach, doklejał ciężarki i kręcił szprychami. Ja potem musiałem to wszystko poprawiać. Nie reklamowałem tych opon w ASO, kupiłem po prostu nowe gumy - najpierw Anakee 2, a potem Scorpion 2 i problem już nie pojawił się Smile

Z podobnym problemem spotkało się jeszcze kilku innych posiadaczy dużych Tigerów z tymi oponami. Może ten motocykl jest za ciężki dla tych opon... albo nie lubią one napędu wałem Wink


Potwierdzam. Miałem nexty na V-stromie i było miodzio. W obecnym motku też mam nexty i po jakimś czasie tył zaczął wyć. Dobrze, że moja motopompa ma wysoko ustawiony poziom głośności wszelakiej Very Happy więc nie jest to super drażniące, ale jak jadę wolniej to wkurza.
Poza tym, Jacku, czy Twoje opony to na pewno były Nexty? Mnie się wydawało, że miałeś EXP założone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Wto 15:33, 07 Lut 2017    Temat postu:

Po zakupie motocykla polecam zrobić prawo jazdy Smile tak robią wszyscy moi koledzy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto 17:55, 07 Lut 2017    Temat postu:

Odyniec trafiłeś ! Bujałem się rok i 6 000 km na 125ccm. Po mieście. Nie zdążyłem przed zimą z praktycznym. To delegacja to coś tam. Teorię już zdałem. Więc czekam na ten marzec jak na ..... jak tylko termin będzie. Nie zamierzam jeździć na partyzanta jak się robiło 20 lat temu. Inne czasy, inny świat, inne motocykle. A naszywki i nalepki chętnie kupię. Jestem "zielony" i dlatego proszę o cenne wskazówki. Co do opon, to rady cenne i nie będę testował taniochy (choć sporo wydatków mnie czeka) i w zależności od ceny albo Metzeler albo Anakee 2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 18:11, 07 Lut 2017    Temat postu:

Jak lubisz być taki trochę off roadowy to polecam Haidenau scout.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SimOn!
A



Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:42, 07 Lut 2017    Temat postu:

Ja się dołączę do pochwał pod adresem Metzelerów Tourance Next, zrobiłem na nich jakieś 2 tysiące i jestem zachwycony.
W poprzednim moto miałem Toutance (te bardziej "kostkowe") i na mokrym potrafiły się uślizgiwać. Nexty na mokrym asfalcie są moim zdaniem super!

A to Twoje moto to faktycznie jeździło czy więcej stało? Bo wiesz warto też przelecieć wszelkie punkty smarowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto 20:44, 07 Lut 2017    Temat postu:

Bardziej stało. 11 latek i 16 tys. Korozję widać pod owiewkami na łączeniach rur. Reszta "wyPlack'owana" przez sprzedawcę. Lubię takie dziewice Wink Uzbroiłem się już w wszelakiej maści penetratory i konserwanty. Mam dostęp do dobrej chemii. Się ciut cieplej zrobi (mam blaszaka niestety bez ogrzewania i prądu) to zacznę zaglądać w anatomię potwora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SimOn!
A



Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 21:06, 07 Lut 2017    Temat postu:

Pepo napisał:
Bardziej stało. 11 latek i 16 tys. Korozję widać pod owiewkami na łączeniach rur. Reszta "wyPlack'owana" przez sprzedawcę. Lubię takie dziewice Wink Uzbroiłem się już w wszelakiej maści penetratory i konserwanty. Mam dostęp do dobrej chemii. Się ciut cieplej zrobi (mam blaszaka niestety bez ogrzewania i prądu) to zacznę zaglądać w anatomię potwora.


I to jest słuszna koncepcja Very Happy
Ja bym zobaczył jak wyglądają zaciski (trzpienie czy pracują gładko), jak reszta gumowych elementów wygląda, węże wszelkie itd. Jak zbiornik, nie widać rudej? Weź też przeleć wszelkie kostki od elektryki (czy styki nie zaśniedziały) bo możesz potem mieć zdziwko w trasie jak ci elektryczny chochlik wyskoczy Wink
Jak będziesz zmieniał opony to KONIECZNIE wentyle też.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specificman
A2



Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:17, 07 Lut 2017    Temat postu:

Pepo napisał:
Bardziej stało. 11 latek i 16 tys. (...)

Biedne moto. Po co to go ktoś kupował. Ależ musiało się męczyć. Dobrze, że wreszcie trafiło w dobre ręce Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf76
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów Łódzki

PostWysłany: Sob 22:18, 04 Mar 2017    Temat postu:

Stało i czekało na Polaka z dostępem do dobrej chemii i chęcią zajrzenia w moto.
O Chińskich Tourancach potwierdzam, bo miałem w poprzednim moto. Trzymają jak wściekłe, ale tylko na suchym asfalcie.
Jak już zrobisz przegląd techniczny i nakleisz naklejkę Wink to pomyśl o ubraniu golasa w jakieś gmole, osłonę silnika itp. Warto.
Gratuluję dobrego zakupu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin