Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Demontaż amortyzatora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ossa
A



Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Światniki Górne

PostWysłany: Pią 20:43, 01 Lut 2019    Temat postu: Demontaż amortyzatora

Hej. Moja serwisowa chyba nie do końca jasno pokazuje jak wyjąć tylnY amor. Adjuster odkrecilem, przewód łączący z amortyzatorem uwolnił z klemy ale nie bardzo sobie wyobrażam jak adjuster miałby podążyć za amortyzatorem w kierunku podłoża? Tam nie ma tyle miejsca pod modułem / bezpiecznikami aby przesunąć pod nimi ww. Adjuster (a tak instruuje serwisowka). Ktoś przerabial może ten temat w 650? Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 12:48, 02 Lut 2019    Temat postu:

Ossa!
Opiszę Tobie jak to wygląda w DL K-7 (1000).
Po pierwsze odkręcasz śrubę mocującą dolny uchwyt kości z kiwką! Tam zobaczysz dostęp do śruby mocującej amortyzator z kiwką i też odkręcasz( w/g mej wiedzy łatwiej dokonasz tej operacji jak zdemontujesz tylne koło)!!!
Kiwka sama w sobie powinna trochę opuścić się na dół, ponieważ jest zamontowana na szerszej tulei wewnętrznej i tak powinno być...
Wtedy możesz odkręcić górny uchwyt/tuleję tylnego amorka, UWAGA: oczywiście dla ułatwienia zdemontuj tylne plastikowe boczki pod siedzeniem!
Ostatnim elementem będzie ewakuacja w/w amortyzatora przez dolną część wahacza, wraz z przewodem, który jest połączony z "adjusterem", czyli regulatorem naprężenia tylnego amora!
I ja tak wykonałem i bez problemu go zdemontowałem!
Między 650 a 1000 w tej ramie nie ma różnicy i powinno Tobie się udać...
Pzdr i powodzenia w realizacji zadania. 😅😛🐢


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ossa
A



Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Światniki Górne

PostWysłany: Sob 14:42, 02 Lut 2019    Temat postu:

Dzięki ale większość tych czynności juz wykonałem. Serwisowka mówi aby nie demontowac zestawu amortyzator+adjuster. Jeżeli tak to mój problem dotyczy jak wyciągnąć adjuster (otworem pod modulem) tak aby wyciągnąć amor. Kiwka+tylne koło są zdemontowane. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ossa dnia Sob 14:43, 02 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ossa
A



Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Światniki Górne

PostWysłany: Sob 15:58, 02 Lut 2019    Temat postu:

Odpowiedź chyba zdaje się być oczywista. . Skoro się nie mieści to.rozmontowac i podnieść koszyk z elektryką do góry.

BTW stopień skomplikowania jednej z podstawowych czynności serwisowych jaka jest serwis tylnego zawieszenia po prostu mnie rozkłada na łopatki - w porównaniu do pozostałych moich sprzętów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 19:50, 10 Lut 2019    Temat postu:

Ostatnio wyciągałem amortyzator z tyłu w 650 K5.
-demontowałem koło
-mocowanie zbiornika przy akumulatorze
-kości
-odkreciłem amor od dołu
-pokrętło do regulacji amortyzatora
-odkręciłem amortyzator od góry

Miałem problem żeby wydrzeć go z górnego mocowania mimo, że ruszał się w mocowaniu nie chciał wyjść.


Byłbyś w stanie wyciągnąć sprężyne i zmierzyć jej długość? Nigdzie nie moge dostać informacji o długości oryginalnej sprężyny... ja mam już około 130tyś km na liczniku i ciekaw jestem jak ma się jej długośc w stosunku do nowej lub mniej używanej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 12:28, 11 Lut 2019    Temat postu:

Każą odkręcić pokrętło. Ja bym nie rozpinał przewodu.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NIKT dnia Pon 12:32, 11 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin