VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Synchronizacja przepustnic Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Synchronizacja przepustnic
PostWysłany: Czw 22:25, 05 Lis 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





Pytanie z czystej ciekawości .

Czy ktoś sprawdzał lub też przeprowadzał synchronizację przepustnic znaną powszechnie z moto gaźnikowych Question

PS.
Serwisówka opisuje tą czynność w części 5-32 "THROTTLE VALVE SYNCHRONIZATION"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:08, 06 Lis 2009
MJ
A2

 
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno





Mój znajomy w DL 1000 robił synchronizację przepustnic w Krakowie w CM Riders. Przed synchronizacją moto czasami gasło na wolnych obrotach i przebierało. Po synchronizacji nastąpiła znaczna poprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:44, 07 Lis 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





MJ napisał:
Przed synchronizacją moto czasami gasło na wolnych obrotach i przebierało. Po synchronizacji nastąpiła znaczna poprawa.


No tak , a parę osób tutaj narzekało na podobne objawy w swoich DL1000 , może właśnie w tym tkwi przyczyna Idea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Sob 11:44, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:24, 12 Lut 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Odświeżam temat. Mam w garażu wakuometry wiec teoretycznie mógłbym się pobawić. Ktoś osobiście robił ta synchronizację przepustnic?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:17, 12 Lut 2011
MichałP
A1

 
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





niedawniej jak wczoraj miałem przyjemność synchronizacji w swoim motocyklu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:19, 12 Lut 2011
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Co roku na wiosnę niestety na wakuometrach troche trudno,ponieważ nie są zbyt precyzyjne do układów wtrytskowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:27, 12 Lut 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Proces przebiega podobnie jak podczas synchro gaźników?

MichałP, robiłeś to zwykłymi wakuometrami ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:03, 13 Lut 2011
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Jak mi ........ pożyczy elektroniczny wakuometr to na wiosennym zlocie pokażę wam jak to się robi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:45, 13 Lut 2011
MichałP
A1

 
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





ja robiłem zwykłymi i nawet musiało mi wyjść bo sprzęt równiej chodzi i płynniej przyspiesza w dolnym zakresie
proces jest taki sam jak przy gażnikach. w zasadzie regulujesz tylko jedną śrybką od przedniego garka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichałP dnia Nie 18:47, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
TBS
PostWysłany: Pią 0:28, 18 Lut 2011
cornmencita
A1

 
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: USTKA





Witam.Powinno sie to ustawiać po każdej regulacji zaworów,praktycznie po każdej wymianie filtra powietrza i profilaktycznie przed sezonem.Jak już masz wężyki wyprowadzone pod siedzenie czy gdzie tam komu wygodnie to cala robota trwa dziesieć minut.Ja robie to na swojej roboty '' przyżądzie'' zrobionym z metrowego pręta z zamocowaną rurką od paliwa w krztałcie U i zalanym tam czerwonym olejem od 2T gdy mi zassie go do silnika to nic sie nie stanie.Aha i jeszcze ciekawostka.Gdy ustawisz TBS dla powiedzmy 1500 rpm to po zjechaniu do 1200 ustawienie sie zmieni.I vice versa.Ja ustawiam tak żeby bylo równo na ''moich'' wolnych obrotach i tak zostawiam.Cagiva Navigator z silnikiem od stroma ma te weżyki do TBS wyprowadzone fabrycznie miedzy garami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:41, 26 Kwi 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





moglby ktos nieco dokladniej wytlumaczyc, jak to samemu zrobic...jestem po regulacji zaworow, wywaleniu PAIR i usrednieniem podcisnienia za pomoca modyfikacji czujnika AIP... wezyki od podcisnienia mam wyprowadzone pod siodlo i chcialbym poswiecic te dodatkowe 10 minut na synchro.....

Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:51, 18 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Podjąłem dziś samodzielną próbę synchronizacji przepustnic i poległem. Wrócę do tematu w poniedziałek może. Czy ktoś jest biegły w temacie i może pomóc? Zaczęło się od tego, że znalazłem króćce na obudowie przepustnicy bez zaślepek na tylnym cylindrze. Trochę mnie to zbiło z tropu bo wychodzi na to, że motor jeździł z lewym powietrzem i nie wiadomo jak długo. Domyślam się, że to mogło być między innymi powodem nadmiernego zużycia paliwa. Założyłem przewody gumowe na króćce podciśnieniowe przedniej i tylnej przepustnicy a drugi na tylnej zaślepiłem gumową zaślepką. Podpiąłem przyrząd który wykonałem sam w postaci U rurki wypełnionej olejem i okazało się, że zasysa w jedna stronę. Próbowałem regulować śrubką po lewej stronie ale nic to nie dało oprócz uzyskania bardzo wysokich obrotów silnika, podciśnienie nadal było bardzo niesymetryczne. Co może być przyczyną? Próbę przeprowadziłem bez zdejmowania air boxa, mam podejrzenie, że jest jakaś nieszczelność pod nim na dolocie do przedniej przepustnicy. Czy błądzę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:38, 19 Cze 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Śrubką po lewej stronie? Pokaż na jakimś zdjęciu o jaką śrubę Ci chodzi, ale chyba błądzisz Razz
Po lewej stronie przy ramie jest śruba do regulacji wolnych obrotów i jest do niej bardzo dobry dostęp bez rozbierania motocykla.
Podciśnienia wyrównuje się śrubą, która jest pod airboxem, po prawej stronie, przy przedniej przepustnicy. Ale dotarcie do niej z założonym airboxem graniczy z cudem (chociaż możliwe jest).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:47, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





lasooch, Ty piszesz o śrubie regulującej pierwsze przepustnice, to je się reguluje na podciśnienie? ja regulowałem tą jakby po przekątnej, tą od drugich przepustnic


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:15, 19 Cze 2011
MichałP
A1

 
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





nie trzeba nic rozbierać może poza tym małym czarnym plastikiem pomiędzy zbiornikiem paliwa a kanapą z prawej strony, bo jest wtedt leprzy dostęp. trzeba się jedynie wyposażyć w naprawdę długi śrubokręt płaski i najlepiej kątową płaską 8kę która można samemu wykonać ale i bez niej da sie to dobrze zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:30, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





MichałP napisał:
nie trzeba nic rozbierać może poza tym małym czarnym plastikiem pomiędzy zbiornikiem paliwa a kanapą z prawej strony, bo jest wtedt leprzy dostęp.

chodzi Ci osłonę zewnętrzną, tzw bumerang?
Czy synchronizacja dotyczy pierwszych, czy drugich przepustnic? reguluje się śrubką bliżej kierowcy po lewej stronie czy dalej po prawej? jeżeli tą po prawej to jak do niej dojść bez ściągania air boxa? Nie mówimy tu o śrubie do regulacji wolnych obrotów tylko o śrubach pod zbiornikiem przy korpusach przepustnic. I jeszcze jedno pytanie, czy podczas synchronizacji należy odpiąć jakieś czujniki?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 12:03, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:24, 19 Cze 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





gregorio napisał:
lasooch, Ty piszesz o śrubie regulującej pierwsze przepustnice, to je się reguluje na podciśnienie? ja regulowałem tą jakby po przekątnej, tą od drugich przepustnic

Piszę o śrubie, regulującej wzajemne wychylenie kątowe przepustnic sterowanych linką (umieszczone głęboko, bliżej głowicy), nie tych przepustnic, które są sterowane elektrycznie (umieszczone tuż pod airboxem).
Z resztą o czym my tu dyskutujemy Very Happy Ściągnij sobie serwisówkę, jest tam wszystko pięknie opisane, razem ze zdjęciami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:41, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





jakiś link do tej instrukcji?
synchronizuje się przepustnice śrubą nr 10 w lewym dolnym czy prawym górnym rogu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 12:53, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:18, 19 Cze 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Wpisz w google "DL 1000 service manual" i będziesz miał całą masę linków do pobrania. Pierwszy lepszy z brzegu:

[url]http://chomikuj.pl/Motorkarze/Serwis*c3*b3wki++-++Service+Manual/Suzuki/DL/Suzuki_DL1000_Service_Manual,214795707.pdf[/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Nie 13:20, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:31, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





taką serwisówkę to ja mam, w rozdziale 2-16 jest napisane jak często się robi synchronizację i tyle, zresztą za cienki jestem z angielskiego, nie jest mi łatwo poruszać się po tych opisach, napisałem tu o tych moich poczynaniach raczej, żeby uzyskać pomoc od kogoś kto to już robił samodzielnie i pomoże od strony praktycznej w oparciu o własne doświadczenie, będzie wiedział o co pytam i odpowie na konkretne pytania, naprowadzi na sposób postępowania i podpowie coś konkretnego, mogło by to być pomocne zresztą dla pozostałych którzy lubią sami coś zrobić przy swojej maszynie, poznawać ją i jej tajniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:42, 19 Cze 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Wiesz co, no ja dziesiątki motocykli naprawiałem, ale niestety talentu pedagogicznego nie posiadam za grosz. Opis jest w serwisówce na stronie 4-73 (238/448 karta pdf'a). Poruszaj sobie manetką gazu, zobacz za co pociągają linki, co się wtedy otwiera. Zobaczysz, że linki sterują dolną przepustnicą tylnego cylindra. A ta z kolei jest połączona prętem z dolną przepustnicą przedniego cylindra. No i przy tym wodziku jest śruba regulacyjna, którą ustawia się wzajemne wychylenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:01, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





da się do tej śruby jakoś dojść bez zdejmowania Air Boxa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:05, 19 Cze 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Jeżeli dysponujesz wkrętakiem kątowym, to bez problemu. Jeżeli nie, to zwykłym śrubokrętem z krótką rączką (albo samym bitem) też da się tam dostać, ale nagimnastykujesz się okrutnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:12, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





rozumiem, że czujników IAT i IAP się nie odłącza na czas synchronizacji?

to jest to o czym mowa?
http://farm3.static.flickr.com/2107/2202478998_e2321e8f61_o.jpg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 15:23, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:33, 19 Cze 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Nie, to są drugie przepustnice, sterowane silniczkiem krokowym przez komputer. Pod nimi są przepustnice sterowane linkami gazu i tamte musisz zsynchronizować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Nie 15:34, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:45, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





rozumiem, a w prawym dolnym rogu zdjęcia jest śruba zaznaczona żółtą strzałką którą przeprowadza się synchronizację, tak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:42, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





jutro podejmę ponowną próbę, mam nadzieję, że tym razem mi się uda i to bez zdejmowania Air Boxa, swoja drogą różnica jest tak duża w podciśnieniach, że musiałem gasić silnik, bo wciągnęło by mi cały olej z tej U-rurki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:13, 20 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





ok, mam uchylony zbiornik, są dwa cięgna od przepustnic i śruby regulacyjne na ich końcu, synchronizujemy przepustnice tą wyżej położoną czy niżej?
http://farm3.static.flickr.com/2107/2202478998_e2321e8f61_o.jpg

OK! temat ogarnięty, przynajmniej tak mi się wydaje Wink jeżeli ktoś chciałby poeksperymentować służę pomocą w miarę możliwości. Była duża różnica na podciśnieniach, teraz jest wyrównana. Jadę zalać motor do pełna i sprawdzić czy coś się zmieniło odczuwalnie jeśli chodzi o pracę silnika no i oczywiście (pełen nadziei) w zużyciu paliwa po ostatnich remontach Wink

Noo... z 8,5l/100 km motorek zszedł do 6,3l/100 km, tyle, że to nie tylko zasługa synchronizacji przepustnic więc nie wiem jaka składowa sukcesu w tym tkwi niestety.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Pon 18:55, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:12, 21 Lip 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





No i panowie która to w końcu śruba? Ta górna czy dolna. Lasooch pisze że dolna a w serwisówce wydaje mi się że jest regulowana na górna.

Gregorio, którą regulowałeś? No i pytanie zasadnicze: jak wsadzić łapę żeby podpiąć wężyki wakuometra do tych króćców? Trzeba mieć gumową ręke? Razz

A sprawdzaliście ten luz 0,31mm który podaje serwisówka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:17, 21 Lip 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Ja nie sprawdzałem luzu, tzn, sprawdziłem, czy jest ale nie mierzyłem. Jak wiesz, gdzie są króćce to powinieneś spokojnie do nich dojść palcami tyle, że po omacku, ja mam niemałe dłonie i dałem radę bez większych problemów, przy okazji sprawdź, czy wszystkie rezerwowe króćce mają zaślepki, na moich nie było. regulację robi się dolną śrubą, jest ona dostępna dla dłoni ale trzeba się liczyć z tym, że jest gorąco, mi został rumień na skórze przez jakiś czas jak po oparzeniu I stopnia bo nie potrafię robić takich rzeczy w rękawiczkach. Co do wakuometrów, to podobno nie dają możliwości precyzyjnej regulacji, ja zastosowałem paten z U-rurką i nie wyobrażam sobie nic bardziej precyzyjnego, polecam ten patent.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:34, 22 Lip 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Hmm tych rezerwowych króćców nie zlokalizowałem. Są gdzieś obok? Może znalazłem te rezerwowe?

Na króćcu przedniego cylindra mam podłączony wężyk scottoilera więc go znalazłem szybko. Ogólnie mam uwalony silnik i najpierw muszę go jakoś przeczyścić żeby widzieć co jest co Smile

Sprawdze sobię na wakuometrach podciśnienie bo kiedyś kupiłem i leżą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:35, 22 Lip 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





są po dwa na korpusie przedniej i tylnej przepustnicy, jeżeli na przedniej masz podpiętą olejarkę to oba masz wykorzystane bo do drugiego jest podłączony fabrycznie wężyk od jakiegoś czujnika chyba, dokładnie teraz nie pamiętam do czego. Na tylnej oba fabrycznie są wolne i powinny być zaślepione gumowymi kapturkami, możesz je zobaczyć jak popatrzysz od dołu z prawej strony motocykla, może poświeć sobie latarką to będzie łatwiej, są jeden obok drugiego, zorientowane w osi podłużnej stronę przodu motocykla


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:00, 22 Lip 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Przy synchronizacji podpinam się na przednim korpusie na ten króciec od wężyka czy (w moim przypadku) na ten od oliwiarki czyli normalnie "wolny" ? Bo rozumiem że na tylnym korpusie nie ma znaczenia pod który króciec podpinam waku?

Dzięki za odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:38, 22 Lip 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





przedni korpus tam gdzie masz olejarkę a tylny obojętnie, nigdzie się nie doszukałem informacji, żeby była jakakolwiek różnica pomiędzy króćcami


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:26, 23 Lip 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





No i po operacji. Nie było dużej różnicy w podciśnieniu ale jednak była. Wymieniłem świece, przedmuchałem filtr powietrza i wymieniłem olej - taki mały serwis

Podpiąłem się wężykami pod króćce przy przednim korpusie - lewy króciec patrząc z pozycji kierowcy i pod prawy króciec tylnego korpusu.

U mnie były objawy skaczących obrotów ale nie zawsze. Mogła to być wina też świec no i paliwa. Pożyjemy, zobaczymy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:01, 23 Lip 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





u mnie była duża różnica widoczna na U rurce, ciekawe jaka była by na wakuometrach, podczas synchronizacji tym sposobem nawet jak dotkniesz śrubkę regulacyjna mocno to się zmienia wskazanie, zrobiłem od regulacji jakieś 2000km w wolnej chwili z ciekawości podłącze i sprawdzę czy się coś zmieniło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:14, 24 Lip 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





mam pytanie do Was: czy jak mam wyprowadzone wezyki pod siodlo operacja jest mozliwa bez sciagania zbiornika?

Czy ktos moglby zrobic dokladna instrukcje z opisem co jest potrzebne do zrobienia synchro i krok po kroku takie male how-to,,,,pewnie sie przyda nie jednemu znas jeszcze


z gory dziekuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:53, 24 Lip 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jeżeli masz już podpięte wężyki to nie musisz ściągać baku. Ja ściągałem bo zmieniałem świece no i przyznam szczerze że nie dałbym rady założyć / ściągnąć wężyka od korpusu tylnego bez ściągania baku. Nie ma miejsca z prawej strony ale jest za to od góry zaraz przy ramie, tam można wsadzić rękę i wyciągnąć kapturek i założyć wężyk

Co do manuala "jak zrobić synchro" mogę coś napisać ale nie mam zdjęć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fredi dnia Nie 20:54, 24 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:09, 24 Lip 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Tak jak napisał Fredi, jeśli wężyki masz wyprowadzone to bez zdejmowania zbiornika, metody są dwie, albo z użyciem wakuometrów albo U-rurki. Grzejesz silnik do nominalnej temperatury pracy i podpinasz do wężyków to co masz. Kręcąc śrubą po prawej stronie motocykla pod zbiornikiem (tą niżej położoną) doprowadzasz do stanu wyrównania podciśnień. Warto wiedzieć, że minimalny obrót tej śruby powoduje duża zmianę w podciśnieniach więc trzeba to robić delikatnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:29, 30 Lip 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Właśnie wczoraj zrobiłem sobie mały serwis DL'a, żeby przygotować maszynę w pełni do wyjazdu. Niedawno zmieniałem wydechy na przelotowe i od tej pory obroty mi strasznie falowały, więc chociaż przebieg od poprzedniej regulacji niewielki, postanowiłem zsynchronizować wszystko co się da Smile Jakie było moje zdziwienie, gdy zauważyłem, że airbox siedzi sobie zupełnie luźno na tylnej przepustnicy, a obejma wisi obok. Nie wiem jakim cudem, ale zgubiłem śrubkę ściskającą tą obejmę Very Happy Okazuje się, że falowanie obrotów nie miało nic wspólnego z wydechem, a z lewym powietrzem. Przepustnice sterowane linką nie wymagały nawet korekty, górne przepustnice sterowane przez komputer wymagały dosłownie kosmetycznej regulacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:02, 30 Lip 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





a masz zrobione wyrównanie podciśnień między przepustnicami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:18, 07 Paź 2011
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Od pewnego czasu latam swoim DL na przelotowych Leo, usunąłem PAIR zrobiłem uśrednienie dla IAP i pozostało jeszcze po tych zmianach zsynchronizowanie przepustnic. Wyciągnąłem już przewody do synchronizacji pod kanapę ale z synchronizacją przepustnic nie miałem nigdy doczynienia w związku z tym mam pytanie do posiadaczy dl1000 ze stolicy, czy moze mógłby któryś z kolegów pokazac mi w jaki sposób to robić. Oczywiście podjadę na moto pod wskazane miejsce. Myślę ze jak juz mam te węzę pod kanapą to prace nie zajmą dużo czasu.
Znajdzie ktoś z Was chwilkę dla mnie i dla mojego DL? ( nie mam przyrządu do synchronizacji)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:44, 07 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





No niestety nie jest tak do końca słodko... O ile wakuometry będziesz w stanie podłączyć, to nic nie wyregulujesz, dopóki nie zdejmiesz prawej owiewki. A najwygodniej to w ogóle byłoby ze zdjętym bakiem... Wink Synchronizację reguluje się śrubką przy przedniej przepustnicy, czyli pod airboxem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:04, 12 Paź 2011
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Trochę może nie na temat ale zadam głupie laickie pytanie. Czy tylko te dolne przepustnice się otwierają przy pokręceniu manetką?.
Właśnie rozebrałem moto zdjąłem pokrywę i filtr i pokręcając manetką chciałem luknąć jak to tam działa i tak się zastanawiam jak te przepustnice pracują.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:17, 13 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Dolne są sterowane linkami gazu, natomiast górne - silniczkiem krokowym. Komputer sam dobiera kąt otwarcia górnych przepustnic, gdy silnik jest zapalony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:19, 13 Paź 2011
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Witam kolegów. Z opisów wnioskuję że synchronizację przepustnic przeprowadza się tak : 1- Unoszę zbiornik paliwa. 2- Podłączam wakuometr werzykami pod króćce przepustnic. 3- Reguluję ustawienie dolną śrubą przepustnicy ( tej która porusza się w momencie przekręcenia manetki gazu ). Proszę o podpowiedź jeżeli się mylę lub oprócz tego jeszcze coś trzeba wykonać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:52, 14 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Regulacji dokonujesz na rozgrzanym silniku, tylko o tym musisz jeszcze pamiętać Smile

Zostają jeszcze górne przepustnice - kontroluje się je suwmiarką, tak by w pozycji zamkniętej odległość blaszek od krańca obudowy w obu przepustnicach była jednakowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:52, 15 Paź 2011
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





A czym regulujemy ustawienie górnych przepustnic jeżeli będzie jakaś różnica ? Może górną śrubką?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:15, 17 Paź 2011
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





I jeszcze jedno pytanie. Jakie wakuometry są lepsze do synchronizacji przepustnic w naszych DL-ach - elektroniczne działające na zasadzie słupków, czy zegarowe. Co byście polecili.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:53, 17 Paź 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





ja polecam U-rurkę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Synchronizacja przepustnic
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin