VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Synchronizacja przepustnic Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 22:50, 17 Paź 2011
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Ale jak wygląda taka U-rurka? Jak działa? Czy sprawdza się najpierw jeden cylinder a potem porównuje wskazania drugiego, czy obydwa naraz. Może jakaś fota U-rurki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:49, 18 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Niezależnie od wybranego wakuometra, zawsze podłącza się oba cylindry na raz i kręci śrubką regulacyjną tak, by wskazania z obu były równe. W przypadku czujników zegarowych - żeby wskazówka była na tej samej wartości podciśnienia, w przypadku U-rurki - poziom płynu musi być równy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:33, 18 Paź 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





paweł1111 napisał:
Ale jak wygląda taka U-rurka? Jak działa? Czy sprawdza się najpierw jeden cylinder a potem porównuje wskazania drugiego, czy obydwa naraz. Może jakaś fota U-rurki.

Ja zrobiłem sobie taki przyrząd sam z przezroczystego wężyka przymocowanego do aluminiowego teownika, wlałem do niego olej silnikowy, podpinam obie końcówki do króćców podciśnieniowych przepustnic, jeżeli jest różnica na podciśnieniach to odzwierciedleniem tego jest różny poziom oleju w przyrządzie, reguluje śrubką do idealnego wyrównania poziomu cieczy. Banalnie proste i bardzo dokładne.
Może mnie ktoś oświecić jak się wkleja fotki do postów? Paweł posyłam fotki via e-mail[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Śro 13:26, 19 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:29, 19 Paź 2011
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Wielkie dzięki za e-mila ze zdjęciami. Wszystko wyjaśniły, zrobię taki przyrząd i sprawdzę ustawienia mojego moto. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:30, 19 Paź 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





gregorio napisał:

Może mnie ktoś oświecić jak się wkleja fotki do postów?


Pewnie. Przeczytaj OPIS


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:12, 18 Lut 2012
rav
A1

 
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Witam.
Z okazji ,że jestem po kursie na ,którym między innymi było o układach wtryskowych, pozwolę sobie dołożyć łyżkę dziekciu do wszystkich rozważań o synchronizacji przepustnic.
Otóż synchronizacja przepustnic ma na celu dokładnie takie samo ich wychylenie na wolnych jaki i średnich obrotach. A my używając wakuometrów czy też u-rurki mierzymy podciśnienie jakie jakie jest wytwarzane prze tłok podczas cyklu ssania. I wszystko jest super w momencie kiedy mamy nowy silnik lub z minimalnym zużyciem. Ale kiedy ma nakręcone troszkę więcej kilometrów , nie mamy w obu cylindrach takiego samego podciśnienia , gdyż tylny cylinder jest troszkę mniej chłodzony (przez to ulega większemu zużyciu). Gdyż tylko wodą a przedni i woda i powietrzem. I teraz w jednym cylindrze mamy ciut mniejsze podciśnienie. Zaobserwujemy to używając wakuometrów i co zrobimy mając mniejsze podciśnienie i chcąc je wyrównać , oczywiście przymkniemy trochę przepustnice (aby uzyskać większą szczelność). I przez to nasz bardziej zużyty cylinder będzie dostawał defacto mniejszą dawkę mieszanki paliwowo powietrznej a powinien z racji wypracowania dostawać większą.
Oczywiście metoda ta jest super powszechna w większości warsztatów gdyż , jest metodą szybką i mało pracochłonną. Nie wymaga demontażu całego zespołu wtryskowego.
Tak ,że tą metodą mamy wyregulowane identyczne podciśnienie w kolektorach dolotowych ale nie identycznie ustawione przepustnice.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rav dnia Sob 10:18, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:06, 18 Lut 2012
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Słyszałeś że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele.

Zrównanie otwarć przepustnic spowoduje gorsze napełnienie powietrzem (a nie mieszanką) bardziej zużytego cylindra, ponieważ wytwarza on mniejsze podciśnienie. Jest wiec dokładnie odwrotnie niż ty to opisujesz. Jeżeli ustawisz jednakowe podciśnienie, to masz większą szanse ze ilość powietrza będzie jednakowa w każdym cylindrze.
Oczywiście metoda "na wokuometry" nie jest idealna i wraz z zużywaniem się silnika daje coraz gorsze efekty, ale i tak jest lepsza niż "geometryczne" synchronizowanie przepustnic.

Co do większego zużycia tylnego cylindra to to też trochę naciągane teoria, no ale niech ci będzie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Sob 11:08, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:28, 18 Lut 2012
rav
A1

 
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Smile
Właśnie o to chodziło , że mniejsza dokładność im więcej kilometrów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:47, 18 Lut 2012
tomeczek151
A1

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Czepiacie się naprawdę szczegółów. Różnice znaczące może byłyby w sprzęcie który ma najechane kilkaset tysięcy kilometrów. Tyle że z drugiej strony wszytskie cylindry w takim silniku zużywają się praktycznie równo. Mam obecnie BMW chłodzone powietrzem ktore ma na budziku 98kkm a dziwnym trafem ciśnie w baniakach wynosi tyle co fabryczne czyli 12,5atm silniki chłodzone powietrzem są o wiele bardziej obciążone cieplnie a jakoś dają radę. Kolejnym przykładem może być sławetny silnik suzki tzw olejak. Jak to możliwe że silnik który jest chłodzony powietrzem (r4) w którym dwa skrajne cylindry są chłodzone z 3 stron a dwa środkowe tylko z dwóch stron i jakoś różnicy zużycia nie widać?

Jeżeli faktycznie ktoś się uprze to będzie widać jakieś małe różnice, ale przy normalnej eksploatacji nawet tego nie zauważysz.

Poza tym starsze silniki samochodowe które pracowały na jednym gaźniku też poprawnie działają mimo tego że długości krućców ssących są różne, mimo to nie słychać żeby obroty falowały ani innych niepokojących objawów.

Co do wolniejszego zużycia się przedniego cylindra to tez dziwne, może on się akurat szybciej zużywa bo jest ciągle niedogrzany? Chociaż stabilnością temperaturową akurat zajmuje się termostat więc nie widzę powodu dlaczego miałaby być różna na przednim i tylnym cylindrze. Poza tym, czy naprawdę uważacie że różnica 5-10 stopni celsjusza robi taką różnicę przy codziennej eksploatacji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:57, 18 Lut 2012
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Tylko V-ki chłodzone powietrzem w stylu H-D, Virago itp. miały lub mają problemy z przegrzewaniem i ponadprzeciętnie szybkim zużywaniem tylnego cylindra. Silników chłodzonych cieczą to nie dotyczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:59, 18 Lut 2012
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





wszystkich zainteresowanych odsyłam do Mechanik, odcinek 13, sezon 2


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:17, 19 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





sorier napisał:

Co do większego zużycia tylnego cylindra to to też trochę naciągane teoria, no ale niech ci będzie Wink


Jest zupełnie bzdurna, nie tylko naciągana... Za temperaturę cylindrów odpowiada temperatura płaszczu wodnego którym są otoczone, a jest ona identyczna dla obydwu cylindrów...
A stopień sprężania można bez problemu sprawdzić w razie wątpliwości...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 18:20, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:41, 16 Mar 2012
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Zrobilem dzis synchro.... rzeczywiscie dosc prosta sprawa choc troche pracochlonna. Roznica w podcisnieniach byla bardzo duza. W pierwszym momencie po odpaleniu olej szybko byl wysysany w kierunku jednego z kolektorow. Troche pracy i juz jest prawie dobrze. Zobaczymy jakie przelozenie bedzie to mialo na prace silnika.


Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:55, 17 Mar 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Drugie przepustnice też sprawdzałeś? (te sterowane silniczkiem, nie linką)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:32, 01 Maj 2012
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Może ktoś potrafi wyjaśnić coś takiego . Próbuje zrobić synchro U-rurką i w żaden sposób mi się to nie udaje. Podczas obracania śrubką ,olej w rurce powoli płynie w jedną stronę, dochodzi do równego stanu i rusza w drugą stronę ,nie mogę go ustabilizować , żeby stanął na równo w obydwu rurkach. O co tu chodzi? Silnik oczywiście w pełni rozgrzany . dl-650 2010r.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:36, 01 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





A włączyłeś komp w tryb diagnostyczny?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:28, 02 Maj 2012
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Nie nawet nie wiedziałem że coś takiego się robi.Możesz podpowiedzieć jak to zrobić .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:24, 02 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Wkłada się zworkę w złącze diagnostyczne. Zajrzałeś chociaż do serwisówki zanim wziąłeś się za regulację podciśnień? Czy wszystko po omacku i "na pałę"?
Jeżu kolczasty zwierzu... Ręce opadają...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:28, 02 Maj 2012
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





Ha, jak dobrze śledzić wątki i tematy. Niedługo miałem zabrać się za sprawdzanie przepustnic i pobieżnie przejrzałem serwisówkę - mając słabą znajomość angielskiego tego nie wyczytałem.
A co do u-rurki to nie trzeba stosować dławików na końcach przewodów zmniejszających pulsację podciśnienia - tak jak w w wakuometrach?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fish67 dnia Śro 20:32, 02 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:48, 02 Maj 2012
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Myślałem że wiem coś na temat synchronizacji. Okazało się że nie wiem nic. Serwisówkę przejrzałem i nie dostrzegłem nic o wspomianym przełączeniu w tryb diagnostyczny. W poprzednich postach też nikt nic o tym nie pisał. Może mam serwisówkę od poprzednich modeli moto. Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paweł1111 dnia Śro 21:22, 02 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:30, 03 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Przed każdą bez wyjątku regulacją układu wtrysku, trzeba komp przełączyć w tryb serwisowy bo w trakcie regulacji będzie on wpływał na parametry pracy silnika i przekłamywał wskazania, to logiczne! Wszystkie DL-e mają wtrysk i komp, więc wszystkich to dotyczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 0:31, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:13, 03 Maj 2012
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





No dzięki kolego to już coś wiem. Ale nadal nie mogę odszukać nic w serwisówce jak przełącza się w ten tryb. Czy jest to możliwe do zrobienia we własnym zakresie, bez dodatkowych przyrządów ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:40, 03 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Dział FI System Diagnosis, rozdział Self-Diagnosis Function a dalej Self Diagnostic Procedures. Nie sposób przeoczyć. Potrzebny do tego jest kawałek sztywnego drucika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:44, 03 Maj 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





paweł1111 napisał:
No dzięki kolego to już coś wiem. Ale nadal nie mogę odszukać nic w serwisówce jak przełącza się w ten tryb. Czy jest to możliwe do zrobienia we własnym zakresie, bez dodatkowych przyrządów ?


Service manual (obejmujący modele K7 i wyżej) zawiera dokładny opis całej procedury - procedura synchronizacji zmieniła się w modelu K7 i nowa obowiązuje do L0. Zmieniły się też punkty regulacji więc opis od K4 jest zupełnie nieprzydatny.
link do service manual-a odnajdziesz w odpowiednim dziale na forum.
Na forum też były stosowne informacje praktyczne co do synchronizacji w K7+ , wystarczy użyć wyszukiwarki.
Bez odpowiedniego interfejsu i oprogramowania nie wykonasz prawidłowo synchronizacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:32, 03 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





skalar napisał:
paweł1111 napisał:
No dzięki kolego to już coś wiem. Ale nadal nie mogę odszukać nic w serwisówce jak przełącza się w ten tryb. Czy jest to możliwe do zrobienia we własnym zakresie, bez dodatkowych przyrządów ?


Service manual (obejmujący modele K7 i wyżej) zawiera dokładny opis całej procedury - procedura synchronizacji zmieniła się w modelu K7 i nowa obowiązuje do L0. Zmieniły się też punkty regulacji więc opis od K4 jest zupełnie nieprzydatny.
link do service manual-a odnajdziesz w odpowiednim dziale na forum.
Na forum też były stosowne informacje praktyczne co do synchronizacji w K7+ , wystarczy użyć wyszukiwarki.
Bez odpowiedniego interfejsu i oprogramowania nie wykonasz prawidłowo synchronizacji.




Kolego Skalar, skąd wiesz że posługuje się serwisówką od K4??
Tak się zabawnie składa że że mam orginalną instrukcję serwisowa Suzuki, K4-5 + suplementy K6, K7-10 i KA 7-10. Dokładnie tą sama którą posługują się ASO Suzuki.
A to, że do synchronizacji i np. odpowietrzenia hamulców potrzebny jest interface diagnostyczny, to pier...nie kotka za pomocą młotka, stosowane przez serwisy, żeby otumanić jeszcze bardziej i tak skołowanego klienta któremu wymienili już pół motocykla i dalej jest źle.
Kolego, daruj sobie takie "rady" na przyszłość...
Synchronizacja nie jest zabiegiem prostym, ale każdy kto ma podstawową wiedzę n/t silników motocyklowych i układów wtryskowych, przy pomocy serwisówki i odpowiednich narzędzi da sobie z tym radę.
Jeżeli zaś chodzi o interface diagnostyczny, to wystarczy jakikolwiek, nawet samochodowy + złącze special tool albo krokodylki. Program natomiast niestety Suzuki, ale z tym, dla chcącego, też nie ma większego problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:45, 03 Maj 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner napisał:
skalar napisał:
paweł1111 napisał:
No dzięki kolego to już coś wiem. Ale nadal nie mogę odszukać nic w serwisówce jak przełącza się w ten tryb. Czy jest to możliwe do zrobienia we własnym zakresie, bez dodatkowych przyrządów ?


Service manual (obejmujący modele K7 i wyżej) zawiera dokładny opis całej procedury - procedura synchronizacji zmieniła się w modelu K7 i nowa obowiązuje do L0. Zmieniły się też punkty regulacji więc opis od K4 jest zupełnie nieprzydatny.
link do service manual-a odnajdziesz w odpowiednim dziale na forum.
Na forum też były stosowne informacje praktyczne co do synchronizacji w K7+ , wystarczy użyć wyszukiwarki.
Bez odpowiedniego interfejsu i oprogramowania nie wykonasz prawidłowo synchronizacji.



Kolego Skalar, skąd wiesz że posługuje się serwisówką od K4??
Tak się zabawnie składa że że mam orginalną instrukcję serwisowa Suzuki, K4-5 + suplementy K6, K7-10 i KA 7-10. Dokładnie tą sama którą posługują się ASO Suzuki.
A to, że do synchronizacji i np. odpowietrzenia hamulców potrzebny jest interface diagnostyczny, to pier...nie kotka za pomocą młotka, stosowane przez serwisy, żeby otumanić jeszcze bardziej i tak skołowanego klienta któremu wymienili już pół motocykla i dalej jest źle.
Kolego, daruj sobie takie "rady" na przyszłość...
Synchronizacja nie jest zabiegiem prostym, ale każdy kto ma podstawową wiedzę n/t silników motocyklowych i układów wtryskowych, przy pomocy serwisówki i odpowiednich narzędzi da sobie z tym radę.
Jeżeli zaś chodzi o interface diagnostyczny, to wystarczy jakikolwiek, nawet samochodowy + złącze special tool albo krokodylki. Program natomiast niestety Suzuki, ale z tym, dla chcącego, też nie ma większego problemu.


Drogi kolego Roadrunner Razz - po pierwsze nie bez kozery użyłem cytatu wyżej - jakoś nie widzę w nim Twojej wypowiedzi więc nie bardzo rozumiem Twoje kąśliwe uwagi - dalszą wymianę możemy kontynuować na PM jeżeli masz takie życzenie Confused Sugeruję czytać ze zrozumieniem przed pisaniem takich odpowiedzi. Rozumiem że wskażesz gdzie napisałem o odpowietrzaniu hamulców z użyciem SDS-a lub przeprosisz za pomówienie?

Co do dowolnego kabla - czy sprawdziłeś w praktyce że zadziała w K7+? Jeżeli nie to przed testami informuję że komunikacja po złączu diagnostycznym Suzuki działa na prędkości 10500baud - to dość niestandardowe jak dla UART PC więc przez klasyczny kowerter K-line/KKL nie wróżę sukcesu bo PC nie wspiera tego trybu. Interfejs Suzuki zawiera własny CPU i pamięć. Jak zrealizował to HealTech nie wiem - nie miałem bez obudowy a disasemblacja softu to za dużo zabawy. Są też rozwiązania kabelka na MCP2021-500 w połączeniu z FTDI232R - ale to raczej trudno uznać za "pierwszy lepszy kabel samochodowy". Protokół to któraś z odmian protokołu KW.

Więc rad typu "dowolny kabelek samochodowy" ja się nie odważę dać - ale jeżeli potrzebujesz to mam soft SDS w kilku wersjach (nie mam interfejsu).

Wracając do meritum:
Wspomniałem o kompletnej serwisówce nie bez kozery skoro kolega paweł1111 nie mógł odnaleźć w niej szczegółowych informacji. Otóż serwisówka jak doskonale wiesz zawiera szczegółowy opis procedury na stronie 5-32 - tyle ze jest to opis dla K4-K6!
Dla K7+ jest ona nieprawidłowa - żeby się o tym przekonać należy doczytać dodatek - strony 13-61 do 13-62. Po zapoznaniu się z tym opisem dowiemy się że regulacja następuje tylko na śrubach regulacyjnych kanałów powietrznych wolnych obrotów, nie zmienia się wzajemne położenie przepustnic na cięgnach jak w starszych modelach.
Co do dealer mode - można spróbować synchro w tym trybie ( i praktycznie większość użytkowników tak robi nie mając softu) - należy tylko tak ustawiać synchro aby zachować wolne obroty w granicach 1300 po zakończeniu synchronizacji podciśnień. Używając softu łatwo to weryfikować widząc pozycję ISC (po wyłączeniu blokady powinna być po regulacji w granicach 58 kroku) - bez tego de facto robimy "na czuja". Robiąc to z softem mamy także pewność ze wyjście poza wymagania wstępne do TBS (np. przekroczenie temperatury cieczy chłodzącej) spowoduje wyłączenie blokady ISC Valve i przerwanie procedury - dealer mode tego nie zapewnia.
To tyle ode mnie w kwestii TBS.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:01, 03 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kolego Skalar, k-woli wyjaśnienia, nigdzie nie napisałem że twierdzenie o odpowietrzaniu hamulców z pomocą interface-u diagnostycznego, było twojego autorstwa, ale pojawiła się na forum taka "rewelacja" prosto z ASO... Shocked Laughing
Jeżeli chodzi o regulację podciśnień z pomocą wspomnianego interface-u...
Oczywiście masz rację, jednak wykonanie regulacji w ten sposób wykracza poza skalę dokładności wakuometrów posiadanych nawet przez większość serwisów. W praktyce zaś regulacja w trybie dealer mode jest w zupełności wystarczająca i daje satysfakcjonujące wyniki. Jako ciekawostkę mogę podać że wyregulowanie podciśnień a następnie 3krotne "strzelenie z manetki" powoduje rozjechanie się podciśnień o zastraszające wartości... Shocked Confused O dupę potłuc więc nasze dokładne regulacje...
Kolejna sprawa to fakt, że z jednej strony Suzuki zabrania dotykania śrub regulacyjnych wolnych obrotów a z drugiej strony chcą równoważyć z ich pomocą podciśnienia... Question Idea Najlepsze efekty uzyskuje się właśnie regulując śrubą róznicującą połozenia przepustnic. W praktyce zmiana położeń śrub powietrza musi się skończyć podłączeniem interface-u, bo "odchyły" są bardzo trudne do ustabilizowania.
Ja osobiście dokonywałem diagnostyki K6 interface-m Tech 2 ELM 327 dedykowanym do samochodów grupy VW bodajże. Nie miałem specjal tool-a Suzuki więc podparłem się krokodylkami i drucikami wetkniętymi w złącze diagnostyczne DL-a, z zadowalającymi efektami. Tym samym interface-m zrobiliśmy jeszcze diagnostykę GS-a 1150, tym razem z pomocą międzyzłącza dedykowanego.
Na tematy typowo informatyczne, mam mgliste pojęcie, więc nie poduskutujemy, ale z praktyki wiem, że lepiej zrobić coś sumnienie i dokładnie samemu, niż powierzać swoje losy kurewsko drogiemu i partackiemu serwisowi Suzuki.
Nie czuję też przemożnej chęci posiadania softu Suzuki, bo nie mam takiej potrzeby, ale dobrze wiedzieć że ktoś go ma w razie czego. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 19:16, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:21, 04 Maj 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





O rewelacjach z ASO litosciwie nie wspominam - np. o stalowym oplocie i ABS, o normach przepału oleju etc... Very Happy

Widzialem na własne oczy jak synchro się rozjeżdża po otwarciu manetki i powrocie do jałowych, że cała regulacja jest "zgrubna" -też mam tego pełną świadomość Wink. Dławiki na wakuomerach tez nie poprawiają dokładnosci wskazań ani czułości sprzetu pomiarowego bezwładność tez nie jest bez znaczenia.
Pamiętajmy też że stan "synchronizacji" jest prawdziwy tylko dla określonych obrotów przy których dokonujemy regulacji (bieg jałowy). Dla innego zakresu obrotów synchronizacji nie będzie Very Happy ale o to ma już dbać system wtrysku motocykla (wg załozeń producenta - ja mam do tego zastrzeżenia).

W ramach eksperymentu umysłowego warto zastanowić się jaki wpływ mają różnice wynikajace z innego uchylania przepustnic, różnej wydajności wtryskiwaczy, rozbieżnosci w luzach zaworowych etc... sygnał zwrotny całej regulacji i tak jest z jednej wspólnej sondy lambda Smile Żeby było dokładnie należałoby oczujnikować i wysterować każdy z cylindrów osobno w zamkniętej pętli a nikt tego nie robi. W końcu to silnik spalinowy EURO3 a nie reaktor atomowy.

Co do ASO i mechaników staram się robić jak najwiecej sam, jeżeli nie mam warunków/narzędzi/doświadczenia i muszę oddać pojazd serwisowi - po swoich wcześniejszych doswiadczeniach patrzę na ręce zawsze i każdemu, nawet znajomym - to warunek wjazdu pojazdu na warsztat.

Roadrunner zainspirowałeś mnie - zacząłem sie zastanawiać czy nie sklecić własnego interfejsu do diagnozy... tylko montaż smd mnie trochę zniecheca (oczy już nie te, a i ręce się trzęsą).
Oczywiście nawet nie mysle o pisaniu swojego softu Wink

PS. TECH2 jest m.in dla OPLA - grupę VW robi sie zwykle różnymi wersjami VAG-COM-a.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 5:39, 04 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Czy mam rozumieć, że moja synchronizacja przepustnic przeprowadzona wg opisu w serwisówce w DL 1000 z 2005 roku jest o kant dupy rozbić? Bo szczerze mówiąc nie nadążam.... robiłem bez zwierania czegokolwiek w złączu diagnostycznym które nawet nie wiem gdzie jest Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Pią 5:46, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:40, 04 Maj 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ostatnie wątki dotyczą DL650 gdzie w K7 nastąpiła zmiana ECU, dołożenie 2 świecy na cylinder i modyfikacja całego systemu wtrysku aby spełnić EURO3.
Dla DL1000 od początku produkcji do dziś nie było tak dużych modyfikacji więc procedura synchronizacji opisana w K5 jest nadal aktualna. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:27, 04 Maj 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





skalar napisał:

Roadrunner zainspirowałeś mnie - zacząłem sie zastanawiać czy nie sklecić własnego interfejsu do diagnozy... tylko montaż smd mnie trochę zniecheca (oczy już nie te, a i ręce się trzęsą).
Oczywiście nawet nie mysle o pisaniu swojego softu Wink


Warto sie pitolic?
Za 599 PLN gotowy interfejs z softem.
http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/interfejs-diagnostyczny-obd-s01-do-motocykli-suzuki-p-107.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:20, 04 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Rzeczywiście nie warto się bawić... Miałem włąsnie mówić że można by było kupić jakiś interface do samochodów i zaadaptować go dla naszych potrzeb. Jednak w sytuacji gdzie "orginalny" kosztuje 600zł...
Może warto by było ściepić się na nasz forumowy nadworny interface, który byłby dostępny dla szerszej grupy zainteresowanych? Jestem gotowy partycypować w kosztach nawet do powiedzmy 1/3 wartości...
Koledzy, rzucam temat pod rozwagę bo chyba warto...

Kolego Gregorio, niestety w K2, do regulacji podciśnień, też trzeba wprowadzić komp w tryb autodiagnozy, z powodów o których pisałem wcześniej. Mianowicie komp będzie reagował na ruchy śruby różnicującej wychylenie przepustnic i zmieniał parametry wtrysku, przekłamując tym samym wskazania wakuometrów...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:31, 04 Maj 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





roadrunner napisał:
Rzeczywiście nie warto się bawić... Miałem włąsnie mówić że można by było kupić jakiś interface do samochodów i zaadaptować go dla naszych potrzeb. Jednak w sytuacji gdzie "orginalny" kosztuje 600zł...
Może warto by było ściepić się na nasz forumowy nadworny interface, który byłby dostępny dla szerszej grupy zainteresowanych? Jestem gotowy partycypować w kosztach nawet do powiedzmy 1/3 wartości...
Koledzy, rzucam temat pod rozwagę bo chyba warto...


Z tego co kojarze to Brzo ma/miał takiego kompa.

Ja rozważam zakup.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:35, 04 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Brzo ma healtecha działa dobrze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:48, 04 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Wiem że Brzo ma, jednak wątpię aby był skłonny go np. wyporzyczyć. A czasem nie da się podjechać motocyklem w dane miejsce żeby zrobić diagnostykę...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 12:49, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:42, 07 Maj 2012
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Proszę o podpowiedź. Czy któreś z tych złącz które zaznaczyłem na zdjęciu jest złączem diagnostycznym? Znajdują się z lewej strony siedzenia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ed36ce06a9a3445.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paweł1111 dnia Pon 21:43, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:05, 08 Maj 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Złącze diagnostyczne (DL650 - co do dużego DL-a się nie wypowiadam):


W starszych jest po lewej stronie siedziska (jak na zdjęciu powyżej) a w nowszych pod zbiornikiem widoczne po ściągnięciu kanapy.
Zwierasz dwa pionowo po prawej stronie. W motocylu analogicznie, pin środkowy pojedynczy to linia danych a pin pojedynczy lewy to +12V więc lepiej się nie pomylić Wink.
dokładnie ma to wyglądać tak:



A tu masz zdjęcie gdzie dokładniej szukać w nowszych:


Myślę że to już wyczerpuje wszystkie wątpliwości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Wto 0:17, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:26, 08 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No jaśniej się chyba nie da...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:30, 08 Maj 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków







Odpowiedź B Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:25, 09 Maj 2012
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Wielkie dzięki zdjęcia dużo wyjaśniły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:55, 10 Maj 2012
Siodemka
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc





skalar napisał:

Roadrunner zainspirowałeś mnie - zacząłem sie zastanawiać czy nie sklecić własnego interfejsu do diagnozy... tylko montaż smd mnie trochę zniecheca (oczy już nie te, a i ręce się trzęsą).
Oczywiście nawet nie mysle o pisaniu swojego softu Wink


Zawsze byłem ciekawy jak to jest zbudowane w motocyklach.
Skalar możesz założyć osoby temat i podzielić się wiedza na ten temat ?
Pisałem magisterkę z CAN'a i chętnie bym odświeżył wiedzę, pod kątem motocykli. Dla mnie napisanie softu przychodzi dużo łatwiej niż lutowanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:43, 10 Maj 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





lasooch napisał:
Drugie przepustnice też sprawdzałeś? (te sterowane silniczkiem, nie linką)



W jaki sposob się sprawdza/ewemtualnie reguluje te drugie przepustnice (sterowane silniczkiem) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:05, 12 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





roadrunner napisał:
Przed każdą bez wyjątku regulacją układu wtrysku, trzeba komp przełączyć w tryb serwisowy bo w trakcie regulacji będzie on wpływał na parametry pracy silnika i przekłamywał wskazania, to logiczne! Wszystkie DL-e mają wtrysk i komp, więc wszystkich to dotyczy.


Robiłem dzisiaj synchro w ASO Suzuki na moją sugestję o tym co piszesz mechanik stwierdził, że nie ma takiej potrzeby że to się robi przy regalcji czegoś jak STP czy jakoś tak, dokładnie nie pamietam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:47, 21 Maj 2012
paweł1111
A1

 
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





I jak po tym synchro w ASO moto dobrze śmiga?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:16, 22 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





paweł1111 napisał:
I jak po tym synchro w ASO moto dobrze śmiga?


Narazie smiga , ale nie jest to zasługa synchro tylko tego, że wymieniłem moduł zapłonu na inny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:08, 05 Cze 2012
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Prośba do znawców tematu.
Czy możne ktoś ogarnąć to wszystko poprzeć zdjęciami z podziałem na 650, 650 po 2007 i 1000.
Przymierzam się do wymiany filtra, a przy okazji zrobił bym sobie synchro przepustnic. Przeczytałem wszystkie posty w tym dziale i wiadomo jest jedno na pewno że kostka ECU jest inna w 1000 a inna w 650, a śrubka to ta na dole po prawej stronie. Może ma ktoś zdjęcie u- rurki z przybliżonymi wymiarami . Może to wszystko jest juz napisane tylko ja jakiś tępy jestem. Mam możliwości zrobić to sam tylko wiedzy brak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leszek k dnia Wto 18:11, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:57, 05 Cze 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





leszek k napisał:
Może ma ktoś zdjęcie u- rurki z przybliżonymi wymiarami

tu można pooglądać:
http://www.veengle.com/s/carb+synch/9.html
i tu
http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=38724
wpisz w google " carb sync motorcycle" i poogladaj sobie.
Najważniejsze żeby rurki lew i prawa miały tą samą długość i przydają się dławiki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Wto 20:59, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:07, 05 Cze 2012
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





czyli jedna rurka spina dwa cylindry ? no i jak ma się sprawa wprowadzania w tryb diagnostyczny?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:55, 05 Cze 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





leszek k napisał:
czyli jedna rurka spina dwa cylindry?

no a jak inaczej by miała pokazać różnicę podciśnień?
leszek k napisał:
jak ma się sprawa wprowadzania w tryb diagnostyczny?

serwisówka nic nie mówi o trybie diagnostycznym
podobnie jak oni:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,5731.0.html
http://www.vstrom.info/forum/forum_files/VStrom650ThrottleBody.pdf


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Wto 22:08, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:17, 06 Cze 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Benek napisał:
leszek k napisał:
czyli jedna rurka spina dwa cylindry?

no a jak inaczej by miała pokazać różnicę podciśnień?
leszek k napisał:
jak ma się sprawa wprowadzania w tryb diagnostyczny?

serwisówka nic nie mówi o trybie diagnostycznym
podobnie jak oni:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,5731.0.html
http://www.vstrom.info/forum/forum_files/VStrom650ThrottleBody.pdf



On:
http://www.vstrom.info/forum/forum_files/VStrom650ThrottleBody.pdf
nic nie mówi, mówi za to wyraźnie, żeby odłączyć IAP sensor (czujnik podciśnienia). Jest to inny sposób osiągnięcia tego samego celu tyle, że wywołuję błąd kompa. Ten sposób jest o tyle "niepewny", że po wykonaniu regulacji i ponownym podłączeniu czujnika IAP, okazuje się że cała nasza regulacja była psu na budę bo ECU tak zasterował wtrysk, że podciśnienia znowu się rozjechały.
Serwisówka nie mówi żeby wprowadzać komp w tryb diagnostyczny do regulacji podciśnień, ale mówi jednocześnie żeby robić to przy jakichkolwiek regulacjach układu zasilania silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 8:18, 06 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Synchronizacja przepustnic
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin