VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Synchronizacja przepustnic Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 21:27, 05 Kwi 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





W nowszych modelach wolne obroty regulują się automagicznie.
Wyżej podawałem link jak należy prawidłowo wyregulować przepustnice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:05, 05 Kwi 2016
MOL
A1

 
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Spróbuję jeszcze raz na spokojnie. Czy często zdarza się, że trzeba przeprowadzać tą czynność z suwmiarką? (nie chce mi się zbiornika demontować Smile ) - przebieg 43 tys (ale kto to wie, czy nie odkręcony Sad )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:23, 05 Kwi 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





U mnie po 70tys przebiegu nie trzeba było


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:40, 12 Kwi 2016
MOL
A1

 
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam ponownie!
Wymieniłem świece, filtr powietrza, sprawdziłem wysokość przepustnic, ale w żaden sposób nie mogę zrobić synchronizacji.
Zwarłem styki w białym złączu diagnostycznym i w żadnym położeniu dolnej śruby regulacyjnej nie uzyskałem jednakowych poziomów na waku na obu cylindrach.
Jak myślicie, co może być nie tak? DL650 2010 rok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:12, 13 Kwi 2016
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





od 2007 inny sposób synchro, trzeba mieć interface (SDS tool , OBD too z programem) do podłączenia pod komputer i sprytny śrubokręt do krącenia śrubką w gaźniku. Opis w serwisówce modeli od 2007 strona 13-61. Oczywiście wakuometr też.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fish67 dnia Śro 21:15, 13 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:16, 13 Kwi 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





To zależy....
Za mało danych.
- Czym mierzysz - U-rurka, czy wakuometry, jeśli tak to jakie, czy podsiadają tłumienie (np. zlane gliceryną).
- W jaki sposób podłączasz przyrząd, częstym problem są rurki igielitowe, które podłączone do króćców po nagrzaniu pieca miękną i ciągną "lewe" powietrze.
- Co oznacza "nie uzyskałem jednakowych poziomów", czy poziom jest niestabilny i zmienia się bez przerwy, czy jest tylko jakaś różnica.
- Czy na zegarach pokazał się tryb serwisowy -C 00
To dopiero wstęp...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaki sposób?
PostWysłany: Czw 10:35, 14 Kwi 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 117
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





fish67 napisał:
trzeba mieć interface

No właśnie to mnie ciekawi, czy na pewno trzeba mieć interfejs czy można to jakość obejść.

Albo przez tryb serwisowy - tylko czy ten faktycznie zamraża działanie STVA?

A może odłączając, na czas synchronizacji dolnych przepustnic, sterowanie górnych przepustnic (czyli wspomniane STVA)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:59, 14 Kwi 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





fish67 napisał:
od 2007 inny sposób synchro, trzeba mieć interface (SDS tool , OBD too z programem) do podłączenia pod komputer i sprytny śrubokręt do krącenia śrubką w gaźniku. Opis w serwisówce modeli od 2007 strona 13-61. Oczywiście wakuometr też.


Po pierwsze nie ma żadnego gaźnika Wink, to są śruby regulujące powietrze.., a nie przepustnice.
Polecam przeczytać ten wątek od początku, wszystko jest opisane.
Nie trzeba żadnego komputera. Do "zgrubnej" regulacji przepustnic wystarczy tryb serwisowy poprzez zwarcie złącz w kostce.
Rozpoczęcia kręcenia "śrubkami" skutecznie rozchwieje cały układ. Synchronizacja przepustnic - to regulacja przepustnic a nie śrub powietrza wolnych obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Synchronizacja w 1000-cu.
PostWysłany: Nie 21:48, 03 Lip 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Dałem moto do przeglądu i chciałem aby mi zrobić synchronizację. Spec jak się pozywał powiedział mi, że w moim moto komputer steruje przepustnicami i oddał mi sprzęt, bo nie znalazł zaślepek.
Cz ktoś może mi zrobić fotki i zaznaczyć gdzie są te zaślepki które się zdejmuje i wkłada węże od Vacu oraz zaznaczyć śrubkę do regulacji. Bo jestem na tyle zdesperowany i chce kupić sobie Vacumetry i sam to zrobić.
Czy do tej operacji muszę zbiornik zdemontować.
Mogę podać maila w razie potrzeby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Synchronizacja w 1000-cu.
PostWysłany: Nie 23:02, 03 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





geniusz napisał:
Dałem moto do przeglądu i chciałem aby mi zrobić synchronizację. Spec jak się pozywał powiedział mi, że w moim moto komputer steruje przepustnicami i oddał mi sprzęt, bo nie znalazł zaślepek.
Cz ktoś może mi zrobić fotki i zaznaczyć gdzie są te zaślepki które się zdejmuje i wkłada węże od Vacu oraz zaznaczyć śrubkę do regulacji. Bo jestem na tyle zdesperowany i chce kupić sobie Vacumetry i sam to zrobić.
Czy do tej operacji muszę zbiornik zdemontować.
Mogę podać maila w razie potrzeby.


Kopnij tego speca w D4.
Króćce są między cylindrami. Po dwa na każdym.
Foty bez rozbiórki połowy moto ciężko zrobić, bo **** widać.
Śruba jest dostępna z prawej stony moto znów miedzy cylindrami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:05, 03 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Tu masz dość wyraźnie pokazane.




Tak, zbiornik trzeba zdemontować aby podczepić węże. Można sobie wyprowadzić podczas pierwszej synchronizacji węże pod siedzenie, wówczas trzeba tylko podnieść lekko zbiornik aby dostać się do śruby regulacyjnej.


Kręci się śrubą pokazaną na tym rysunku. To ta śruba niżej.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Nie 23:08, 03 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:10, 03 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





centrino napisał:

Kręci się śrubą pokazaną na tym rysunku. To ta śruba niżej.



Zalecany jest śrubokręt kątowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:12, 04 Lip 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





A drugi kruciec do podłączenia vacu jest na przeciwko na drugim kolektorze?
Tam gdzie jest założona gumka?
Jeśli chodzi o Vacumetry to wystarczą jakieś tanie czy trzeba kupić jakieś wypasione bo na filmiku widziałem wskazówkowe i rtęciowe.
Skoro regulujemy jedną śrubką do ustawiamy drugi cylinder względem pierwszego niezależnie który jest jako pierwszy. Jakie ma być podciśnienie po regulacji? jakieś konkretne czy równe na obu zegarach? Bo w necie znalazłem wartość pomiędzy 26-28.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Pon 14:32, 04 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:28, 04 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





geniusz napisał:
A drugi kruciec do podłączenia vacu jest na przeciwko na drugim kolektorze?
Tam gdzie jest założona gumka?


Tak własnie tam. Są po dwa króćce na każdej przepustnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:38, 05 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 190 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





geniusz napisał:
Jeśli chodzi o Vacumetry to wystarczą jakieś tanie czy trzeba kupić jakieś wypasione bo na filmiku widziałem wskazówkowe i rtęciowe.

Wystarczą zwykłe tanie vacuometry, ja zrobiłem sobie sam sam. Kupiłem tanie zegary na necie do tego zaworki żeby wyregulować przepływ powietrza troche przewodów obudowa z alu i proszę





geniusz napisał:
Skoro regulujemy jedną śrubką do ustawiamy drugi cylinder względem pierwszego niezależnie który jest jako pierwszy.

Zgadza się.



geniusz napisał:
Jakie ma być podciśnienie po regulacji? jakieś konkretne czy równe na obu zegarach? Bo w necie znalazłem wartość pomiędzy 26-28.

Nie patrz na żadne wartości. Wyreguluj tak żeby wskazówki były ustawione jednakowo. Idealnie nie musi być, minimalna odchyłka jest w granicach normy.

Powietrze na podciśnieniu ustaw tak żeby wskazówki minimalnie drgały. Jak będą drgały za mocno nie zobaczysz w którym punkcie są wskazówki. Jak nie będa wcale drgać to odczyt może być błędny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:55, 19 Lip 2016
rambo729
A2

 
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 87
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Złotów - wielkopolska





Jednak ja uważam że wygodniejsza jest U rurka - koszt wykonania max 15 zł .Pierwszym razem użyłem vacu, lecz po regulacji moto dalej często gasło jak zrobiłem U rurką jest igła - i po podłączeniu była duża różnica ,pewnie ze względu na skaczące wskazówki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:05, 19 Lip 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 190 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Wskazówki mają delikatnie drżeć, a nie skakać.
Podjedź do pierwszego lepszego mechanika motocyklowego i zapytaj czy synchronizuje przy pomocy U-rurki czy na zegary Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 22:06, 19 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:04, 13 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Zabrałem się za synchronizację i tak się zastanawiam czy muszę zdemontować obudowę filtra powietrza aby się dostać do tych króćców czy można wcisnąć wężyki bez wyjmowania. Drugie pytanie jak dostać się obejmy która przytrzymuje filtr od przedniego cylindra aby ją odkręcić?
W 1000-cu nie ma 2 śrub na tylnym cylindrze więc tylko jedną się reguluje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:04, 13 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Przed chwila wróciłem z garażu z drugiego podejścia Cool
Znacznie lepsze zdemontowałem pokrywę filtra i doszedłem do króćców znalazłem śrubę do regulacji ale ze względu na porę dnia nie regulowałem bo by mnie sąsiedzi zlinczowali. Będę musiał go jeszcze rozgrzać przed regulacją i to jest największy problem bo jak jechać bez zbiornika he he


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Synchronizacja przepustnic
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin