Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Synchronizacja przepustnic
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Wto 20:27, 05 Kwi 2016    Temat postu:

W nowszych modelach wolne obroty regulują się automagicznie.
Wyżej podawałem link jak należy prawidłowo wyregulować przepustnice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MOL
A1



Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:05, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Spróbuję jeszcze raz na spokojnie. Czy często zdarza się, że trzeba przeprowadzać tą czynność z suwmiarką? (nie chce mi się zbiornika demontować Smile ) - przebieg 43 tys (ale kto to wie, czy nie odkręcony Sad )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Wto 21:23, 05 Kwi 2016    Temat postu:

U mnie po 70tys przebiegu nie trzeba było

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MOL
A1



Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 22:40, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Witam ponownie!
Wymieniłem świece, filtr powietrza, sprawdziłem wysokość przepustnic, ale w żaden sposób nie mogę zrobić synchronizacji.
Zwarłem styki w białym złączu diagnostycznym i w żadnym położeniu dolnej śruby regulacyjnej nie uzyskałem jednakowych poziomów na waku na obu cylindrach.
Jak myślicie, co może być nie tak? DL650 2010 rok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fish67
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn

PostWysłany: Śro 20:12, 13 Kwi 2016    Temat postu:

od 2007 inny sposób synchro, trzeba mieć interface (SDS tool , OBD too z programem) do podłączenia pod komputer i sprytny śrubokręt do krącenia śrubką w gaźniku. Opis w serwisówce modeli od 2007 strona 13-61. Oczywiście wakuometr też.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fish67 dnia Śro 20:15, 13 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 20:16, 13 Kwi 2016    Temat postu:

To zależy....
Za mało danych.
- Czym mierzysz - U-rurka, czy wakuometry, jeśli tak to jakie, czy podsiadają tłumienie (np. zlane gliceryną).
- W jaki sposób podłączasz przyrząd, częstym problem są rurki igielitowe, które podłączone do króćców po nagrzaniu pieca miękną i ciągną "lewe" powietrze.
- Co oznacza "nie uzyskałem jednakowych poziomów", czy poziom jest niestabilny i zmienia się bez przerwy, czy jest tylko jakaś różnica.
- Czy na zegarach pokazał się tryb serwisowy -C 00
To dopiero wstęp...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 9:35, 14 Kwi 2016    Temat postu: Jaki sposób?

fish67 napisał:
trzeba mieć interface

No właśnie to mnie ciekawi, czy na pewno trzeba mieć interfejs czy można to jakość obejść.

Albo przez tryb serwisowy - tylko czy ten faktycznie zamraża działanie STVA?

A może odłączając, na czas synchronizacji dolnych przepustnic, sterowanie górnych przepustnic (czyli wspomniane STVA)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 16:59, 14 Kwi 2016    Temat postu:

fish67 napisał:
od 2007 inny sposób synchro, trzeba mieć interface (SDS tool , OBD too z programem) do podłączenia pod komputer i sprytny śrubokręt do krącenia śrubką w gaźniku. Opis w serwisówce modeli od 2007 strona 13-61. Oczywiście wakuometr też.


Po pierwsze nie ma żadnego gaźnika Wink, to są śruby regulujące powietrze.., a nie przepustnice.
Polecam przeczytać ten wątek od początku, wszystko jest opisane.
Nie trzeba żadnego komputera. Do "zgrubnej" regulacji przepustnic wystarczy tryb serwisowy poprzez zwarcie złącz w kostce.
Rozpoczęcia kręcenia "śrubkami" skutecznie rozchwieje cały układ. Synchronizacja przepustnic - to regulacja przepustnic a nie śrub powietrza wolnych obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:48, 03 Lip 2016    Temat postu: Synchronizacja w 1000-cu.

Dałem moto do przeglądu i chciałem aby mi zrobić synchronizację. Spec jak się pozywał powiedział mi, że w moim moto komputer steruje przepustnicami i oddał mi sprzęt, bo nie znalazł zaślepek.
Cz ktoś może mi zrobić fotki i zaznaczyć gdzie są te zaślepki które się zdejmuje i wkłada węże od Vacu oraz zaznaczyć śrubkę do regulacji. Bo jestem na tyle zdesperowany i chce kupić sobie Vacumetry i sam to zrobić.
Czy do tej operacji muszę zbiornik zdemontować.
Mogę podać maila w razie potrzeby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 22:02, 03 Lip 2016    Temat postu: Re: Synchronizacja w 1000-cu.

geniusz napisał:
Dałem moto do przeglądu i chciałem aby mi zrobić synchronizację. Spec jak się pozywał powiedział mi, że w moim moto komputer steruje przepustnicami i oddał mi sprzęt, bo nie znalazł zaślepek.
Cz ktoś może mi zrobić fotki i zaznaczyć gdzie są te zaślepki które się zdejmuje i wkłada węże od Vacu oraz zaznaczyć śrubkę do regulacji. Bo jestem na tyle zdesperowany i chce kupić sobie Vacumetry i sam to zrobić.
Czy do tej operacji muszę zbiornik zdemontować.
Mogę podać maila w razie potrzeby.


Kopnij tego speca w D4.
Króćce są między cylindrami. Po dwa na każdym.
Foty bez rozbiórki połowy moto ciężko zrobić, bo **** widać.
Śruba jest dostępna z prawej stony moto znów miedzy cylindrami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Nie 22:05, 03 Lip 2016    Temat postu:

Tu masz dość wyraźnie pokazane.




Tak, zbiornik trzeba zdemontować aby podczepić węże. Można sobie wyprowadzić podczas pierwszej synchronizacji węże pod siedzenie, wówczas trzeba tylko podnieść lekko zbiornik aby dostać się do śruby regulacyjnej.


Kręci się śrubą pokazaną na tym rysunku. To ta śruba niżej.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Nie 22:08, 03 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 22:10, 03 Lip 2016    Temat postu:

centrino napisał:

Kręci się śrubą pokazaną na tym rysunku. To ta śruba niżej.



Zalecany jest śrubokręt kątowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 13:12, 04 Lip 2016    Temat postu:

A drugi kruciec do podłączenia vacu jest na przeciwko na drugim kolektorze?
Tam gdzie jest założona gumka?
Jeśli chodzi o Vacumetry to wystarczą jakieś tanie czy trzeba kupić jakieś wypasione bo na filmiku widziałem wskazówkowe i rtęciowe.
Skoro regulujemy jedną śrubką do ustawiamy drugi cylinder względem pierwszego niezależnie który jest jako pierwszy. Jakie ma być podciśnienie po regulacji? jakieś konkretne czy równe na obu zegarach? Bo w necie znalazłem wartość pomiędzy 26-28.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Pon 13:32, 04 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 13:28, 04 Lip 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
A drugi kruciec do podłączenia vacu jest na przeciwko na drugim kolektorze?
Tam gdzie jest założona gumka?


Tak własnie tam. Są po dwa króćce na każdej przepustnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 10:38, 05 Lip 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Jeśli chodzi o Vacumetry to wystarczą jakieś tanie czy trzeba kupić jakieś wypasione bo na filmiku widziałem wskazówkowe i rtęciowe.

Wystarczą zwykłe tanie vacuometry, ja zrobiłem sobie sam sam. Kupiłem tanie zegary na necie do tego zaworki żeby wyregulować przepływ powietrza troche przewodów obudowa z alu i proszę





geniusz napisał:
Skoro regulujemy jedną śrubką do ustawiamy drugi cylinder względem pierwszego niezależnie który jest jako pierwszy.

Zgadza się.



geniusz napisał:
Jakie ma być podciśnienie po regulacji? jakieś konkretne czy równe na obu zegarach? Bo w necie znalazłem wartość pomiędzy 26-28.

Nie patrz na żadne wartości. Wyreguluj tak żeby wskazówki były ustawione jednakowo. Idealnie nie musi być, minimalna odchyłka jest w granicach normy.

Powietrze na podciśnieniu ustaw tak żeby wskazówki minimalnie drgały. Jak będą drgały za mocno nie zobaczysz w którym punkcie są wskazówki. Jak nie będa wcale drgać to odczyt może być błędny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rambo729
A2



Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Złotów - wielkopolska

PostWysłany: Wto 20:55, 19 Lip 2016    Temat postu:

Jednak ja uważam że wygodniejsza jest U rurka - koszt wykonania max 15 zł .Pierwszym razem użyłem vacu, lecz po regulacji moto dalej często gasło jak zrobiłem U rurką jest igła - i po podłączeniu była duża różnica ,pewnie ze względu na skaczące wskazówki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 21:05, 19 Lip 2016    Temat postu:

Wskazówki mają delikatnie drżeć, a nie skakać.
Podjedź do pierwszego lepszego mechanika motocyklowego i zapytaj czy synchronizuje przy pomocy U-rurki czy na zegary Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 21:06, 19 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 18:04, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Zabrałem się za synchronizację i tak się zastanawiam czy muszę zdemontować obudowę filtra powietrza aby się dostać do tych króćców czy można wcisnąć wężyki bez wyjmowania. Drugie pytanie jak dostać się obejmy która przytrzymuje filtr od przedniego cylindra aby ją odkręcić?
W 1000-cu nie ma 2 śrub na tylnym cylindrze więc tylko jedną się reguluje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:04, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Przed chwila wróciłem z garażu z drugiego podejścia Cool
Znacznie lepsze zdemontowałem pokrywę filtra i doszedłem do króćców znalazłem śrubę do regulacji ale ze względu na porę dnia nie regulowałem bo by mnie sąsiedzi zlinczowali. Będę musiał go jeszcze rozgrzać przed regulacją i to jest największy problem bo jak jechać bez zbiornika he he


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Wto 23:18, 29 Sie 2017    Temat postu:

Witam serdecznie mam pytanie czy podczas synchronizacji w DL 1000 K2 muszę wypiąć czujnik IAT i IAP bo tak wynika z serwisówki? Chyba że to konieczna czynność przy zdemontowanym filtrze powietrza, a jak to wygląda jeżeli mam wyciągnięte wężyki pod siedzeniem i niema potrzeby demontażu obudowy filtra powietrza.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Wto 23:23, 29 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 23:13, 30 Sie 2017    Temat postu:

Nie musisz o ile wprowadzisz ECU w dealer mode, airboxa lepiej nie zdejmować ale wymień albo chociaż przedmuchaj przed regulacją filtr powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Pią 10:38, 01 Wrz 2017    Temat postu:

A orientuje się ktoś jakiej średnicy są rurki podciśnienia w gaźniku bo właśnie mam zamiar kupić wężyk i wypuścić je pod siedzenie już tak na przyszłość

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Pią 23:26, 01 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 18:37, 01 Wrz 2017    Temat postu:

Zdaję mi się że 5mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 7:46, 02 Wrz 2017    Temat postu:

Wężyki od CarbTune mają wew. 4mm. Kup najlepiej czarne olejodporne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Śro 14:37, 27 Wrz 2017    Temat postu:

Witam serdecznie mam pytanie odnośnie regulacji górnych przepustnic bo mam napisane że trzeba zamknąć przepustnicę za pomocą śrubki STVA aby przepustnica miała taką samo wysokość po obu stronach i to samo zrobić z drugiej przepustnicy, tylko nie wiem jak to regulować bo tam jest cięgno i czy jest to może ta górna śrubka do tej regulacji przepustnicy górnej przy drugim cylindrze?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Śro 17:31, 27 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Sob 22:44, 14 Paź 2017    Temat postu:

Dzisiaj przeprowadzałem synchronizację przepustnic, zrobiłem to na prostej U-rurce, lecz śrubka do synchronizacji jest naprawdę czuła. Ja wolałem rozebrać część motocykla i dostać się od góry do śrubki niż wciskać paluch z boku jak to niektórzy opisują i wyciągnąłem sobie już wężyki pod siedzenie na przyszłość do szybkiego sprawdzenia synchronizacji przepustnic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sowator
A



Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 16:03, 09 Lut 2019    Temat postu:

Szybkie pytanie odnosnie DL 1000 14-16 jakto jest z synchronizacja? procedura taka sama, czy tylko serwis? mam moto z 2015 roku i 27 tys. km przebiegu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin