VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Synchronizacja przepustnic Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 11:49, 06 Cze 2012
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 35 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dzięki za wyczerpujące informacje teraz wszystko widać jak na dłoni.

Jeszcze raz dzięki!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:11, 16 Lip 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Czyli jak to jest w modelach K7 i wyższych? Czym się reguluje połozenie przepustnic? Czy w warunkach domowych jestem to w stanie wykonac? Czy tylko serwis z kompem? A moze regulacja w tych modelach nie jest potrzebna i nie ma sensu? Bo juz nic nie rozumiem z tego. A gdzie na forum sa tematy z tym zwiazane?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:39, 16 Lip 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Moim zdanie możesz dokonać regulacji sam, tak jak robi się to w modelach K4-6 i na tym poprzestać. Większa precyzja jest niekonieczna, bezcelowa i daremna. Niech Cię tylko ręka boska broni dotykać przy okazji śrub regulacyjnych powietrza. Jak się porozjeżdża to sam tego nie opanujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:45, 16 Lip 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





roadrunner napisał:
Moim zdanie możesz dokonać regulacji sam, tak jak robi się to w modelach K4-6 i na tym poprzestać. Większa precyzja jest niekonieczna, bezcelowa i daremna. Niech Cię tylko ręka boska broni dotykać przy okazji śrub regulacyjnych powietrza. Jak się porozjeżdża to sam tego nie opanujesz.


Czyli czym ma regulowac przepustnice? Bo z serwisowki wynika ze za pomoca srub regulacyjnych powietrza...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:46, 16 Lip 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Śrubą róznicującą położenie przepustnic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:49, 16 Lip 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Czyli ta sama co w starszych modelach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:16, 16 Lip 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Dokładnie tak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:31, 17 Lip 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Roadrunner do tablicy! Very Happy I mam problem, wczoraj zabralem sie za synchronizacje i poleglem... Przyrzad wykonany, zaslepki zlokalizowane, airbox zalozony, wezyki podlaczone, komp w trybie serwisowym, zbiornik podniesiony i zaczynamy. Moto odpalilem na podlaczonych wezykach, pozwolilem mu sie nagrzac, roznice na wezakch widac i zaczynamy regulacje. Kiedy ustawilem rowno poziomy po chwili same sie rozjezdzaly... Moze dlatego, ze przy kreceniu srubka od przepustnic, lekko naciskalem Ja i wtedy wchodzil lekko na obroty i trzeba regulowac od nowa. Ciezko krecic ta srubka z podniesionym tylko bakiem... Czy po regulacji kiedy poziomy mamy OK, zgaszeniu moto i odpaleniu, poziomy nie powinny sie zmieniac? Czy moge zastapic zbornik paliwa, jakas butelka, kroplowka, wtedy bedzie mia latwiej regulowac...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:15, 17 Lip 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Poproś kolegę/żonę/dziewczynę żeby trzymał(a) zdjęty i podłączony zbiornik nad motocyklem. Pompa musi być podłączona zarówno elektrycznie jak i "paliwowo". Żeby jego/jej ręce nie bolały zostaw w zbiorniku tylko trochę paliwa.
Podczas regulacji trzeba robić leciutkie przegazówki i podciśnienia powinny być ustabilizowane na jednakowym poziomie, albo z tak niewielką różnicą jak to tylko możliwe. Nie naciskaj na śrubę w miarę możliwości. Po wyłączeniu kompa z trybu serwisowego podciśnienia mogą się trochę rozjechać bo wtrysk zaczyna sam sobie regulować skład mieszanki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:16, 17 Lip 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Była zworka w gnieździe diagnostycznym czy nie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:24, 17 Lip 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





lasooch napisał:
Była zworka w gnieździe diagnostycznym czy nie?
Była

A czy po ustawieniu juz wszystkiego, wylaczeniu zaplonu ( zwora podpieta caly czas) i ponownym odpaleniu moto cisnienia nie powinny sie zmienic?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Wto 12:14, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:13, 17 Lip 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





KOSZ


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Wto 12:14, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:32, 17 Lip 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Nie, nie powinny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:13, 17 Lip 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Podciśnienia powinny być bez zmian, czy to po przegazówce czy po wyłączeniu/włączeniu silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:15, 18 Lip 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Wczoraj kolejna proba nic nie dala. Po podniesieniu zbiornika duzo lawiej krecic srubka do regulacji. Ale nie moglem ustawic aby cisnienia byly idealne. Tzn byly rowno, ale po chwili sie zaczynaly rozjezdzac... Po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu zmienialy sie i od nowa trzeba regulowac. Winnym tego wszystkiego jest chyba wezyk z ktorego wykonana jest U-rurka. Po zagrzaniu moto, lekko sie topil od goraca silnika i zmienial swoj przekroj... I dlatego chyba nie moglem ustawic prawidlowo. Dzisiaj podjade do znajomejego mechanika i zobaczymy na jego przyrzadzie. Znowu on mowil ze powinno sie regulowac tymi srubami od powietrza... Wiec jak to wkoncu prawidlowo wykonac? Niby sprawa latwa, ale chyba nie dla mnie... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:29, 18 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Kamil.Olkusz napisał:
Znowu on mówił ze powinno się regulować tymi śrubami od powietrza... Wiec jak to w końcu prawidłowo wykonać?

Skoro synchronizacja przepustnic to reguluje się wychylenie przepustnic!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:55, 18 Lip 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Benek napisał:
Kamil.Olkusz napisał:
Znowu on mówił ze powinno się regulować tymi śrubami od powietrza... Wiec jak to w końcu prawidłowo wykonać?

Skoro synchronizacja przepustnic to reguluje się wychylenie przepustnic!!!


Od modelu K7 podobno zmienila sie procedura synchronizacji, jest to opisane nawet w serisowce, dodatek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:08, 18 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Kamil to podobno się zmienia czy widziałeś, przeczytałeś opisane w serwisówce?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:24, 18 Lip 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Owszem serwisówka dla K7 -> przewiduje synchronizację podciśnień śrubami regulacyjnymi powietrza, ale w praktyce nie wygląda to tak ładnie...
trzeba ustawić jednakową wartość podciśnień, jednocześnie zachowując wartość wolnych obrotów w przedziale 1100-1300.
Załóżmy, że na tylnym cylindrze mamy niższe podciśnienie niż na przednim; Zatem wykręcamy odpowiednią śrubkę, ale jednocześnie podnoszą nam się wolne obroty, czyli pociśnienia się wyrównały ale za wysokie są obroty. Teraz trzeba zbić obroty, czyli tym razem wkręcamy srubkę ale od przedniego cylindra - obroty spadają ale podciśnienia się rozjeżdzają i tak w koło Macieju...
W praktyce, próby kręcenia śrubami powietrza, czy to wtrysku, czy gaźnika, bez odpowiednich przyrządów diagnostycznych (interface, analizator spalin i dobry wakuometr), umiejętności i wiedzy, kończą się makabrycznym jego rozregulowaniem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 17:25, 18 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:25, 24 Lip 2012
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zaopatrzony w interfejs healtech'a, tachometr i u rurkę przeprowadziłem wczoraj synchronizację. Kręciłem śrubami powietrza i powiem szczerze że o ile cbf500 ustawienie składu mieszanki było trudne to w DL wszystko ustawiłem bez żadnego kłopotu. Przed synchro wolne były na poziomie 1400 a podciśnienia mocno rozjechane na u rurce w rurze fi 6mm różnica poziomu oleju, hipol do 2T, wynosiła jakieś 80 cm. Po zabiegu wolne na poziomie 1320. Hałasy z silnika bez zmian.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez folwar dnia Wto 14:13, 24 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:55, 13 Cze 2013
drago44
A1

 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Z tego co przeczytałem w poprzednich postach wnioskuję że zrobienie synchro w nowszych modelach DL-a , we własnym zakresie tj. za pomocą tylko u-rurki, bez specjalistycznych przyrządów jest nie realna do zrobienia. Zawsze będzie się rozjeżdżać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:33, 02 Sty 2014
niziel
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam.
Chciałem odkurzyć troszkę ten temat, w związku z tym że wypadałoby zrobić synchronizacje przepustnic w moim moto. Mam jedno pytanie, jak mogę przełączyć kompa w tryb serwisowy w DL 1000 K2 ???
Nie wiem, jak zlokalizować gniazdo diagnostyczne, pomoże ktoś ? Proszę....

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:07, 02 Sty 2014
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Zdejmujesz siedzenie. Po lewej stronie, pomiędzy stelażem zadupka i lewą owiewką, gdzieś na wysokości zamka kanapy. Biała kostka z czarnym gumowym kapturkiem, nie podłączona do niczego. Zwierasz tam 2 piny drutem i po robocie.








Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:47, 03 Sty 2014
niziel
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Lasooch, mistrzostwo świata, lepiej tego przedstawić nie można było....
dziękuję


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:23, 04 Sty 2014
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Ale to nie dla mnie słowa uznania, tylko dla google grafika Razz Wystarczyło wpisać "DL1000 dealer mode" Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:10, 04 Sty 2014
niziel
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ale Ci się chciało.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:06, 28 Lut 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Powiedzcie mi Panownie, czy w nowym DL650 też warto robić synchronizację przepustnic?
Albo inaczej - po jakim przebiegu zwykle warto to zrobić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:14, 28 Lut 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Ja robie po 12kkm.
Uwazam, ze wlasne sprawdzenie i ustawienie powinno byc lepsze niz standardowe fabryczne.
Moj osobisty mechanik poleca to zrobic Wink I nie chodzi o wyciagniecie kasy, bo mam to za free.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:26, 28 Lut 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





a dopytuję bo w serwisie odradzali, że niepotrzebne, że jest dobrze, że nie warto.
A chciałem.
Będzie przy następnej okazji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:38, 28 Lut 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Warto sprawdzic. A czy cos bedzie do ustawienia?
Podobno zawsze cos jest Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:26, 30 Gru 2015
malutki1939!
A

 
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 129
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko Zdrój





Chce się upewnić, którą śrubką kręcimy podczas synchronizacji przepustnic. Wydaje mi się, że w manualu do małego DL-a K4 jest mowa o tej śrubce zaznaczonej na zdjęciu.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:31, 30 Gru 2015
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Tak, dokładnie tą kręcimy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:08, 05 Lut 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Czytam, czytam i nic już nie wiem.
1. Czy w modelach K7 i wyżej robi się synchronizację przepustnicami czy śrubami powietrza??
2. Czy potrzebne jest do ustawienia coś więcej niż diler mode i u-rurka?
3. Czy synchronizować położenie górnych przepustnic i jak to zrobić?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Pią 11:09, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:31, 05 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1177
Przeczytał: 184 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





1. Kręci się tą śrubką


2. Przyda Ci się śrubokręt Wink Dla nieznających tematu, na zdjęciach widać gumowe zaślepki które należy zdjąć i tam założyć przewód od U-rurki lub zegarów. Na przednim cylindrze łatwiej znaleźć, na tylnym gumka jest troszkę schowana.





Tak samo u mnie jak i u kolegi, oryginalne gumki były popękane. Zastąpiłem je zaślepionym z jednego końca czarnym przewodem paliwowym. Ma to swoje plusy, łatwiej później zdjąć taki krótki wężyk niż te oryginalne gumki...


3. Górnych przepustnic nigdy nie regulowałem, najpierw sobie sprawdź czy jest po co regulować.
Jak to zrobić? Potrzebna Ci będzie suwmiarka z głębokościomierzem. Opierasz suwmiarkę na górze gardzieli i mierzysz jak głęboko od górnej krawędzi położona jest przepustnica, patrzysz jak to wygląda z drugiej strony - jeśli się zgadza to nie ruszasz, jak jest odchyłka to regulujesz.
Opis z obrazkami znajduje sie w serwisówce strona 5-27



Dzisiaj sprawdzałem przepustnice u kolegi w K7.
Na niskich obrotach

Przy synchronizacji na miejscu tylnej kanapy kładę koc i na to zbiornik paliwa tyłem do kierunku jazdy.

Przy 4tyś obr\min


Chodzi równiutko, nie trzeba było regulować. Zegary mojej produkcji Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 14:33, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:16, 05 Lut 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 195
Przeczytał: 172 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Jestem pełen podziwu Rolling Eyes
A jaki masz zakres tych wakuometrów ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:11, 05 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1177
Przeczytał: 184 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Zakres od 0 do -1 bar.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:37, 05 Lut 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Dzięki Suszny za odpowiedź.
Jeszcze jedno pytanie:

Napisałeś:
"Opierasz suwmiarkę na górze gardzieli i mierzysz jak głęboko od górnej krawędzi położona jest przepustnica, patrzysz jak to wygląda z drugiej strony - jeśli się zgadza to nie ruszasz, jak jest odchyłka to regulujesz. "

Tylko teraz pytanie aby dopowiedzieć. Mierzę głębokość jak jest głęboko przepustnica pierwszego cylindra. I to porównuję do ustawienia przepustnicy na drugim cylindrze??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:56, 05 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1177
Przeczytał: 184 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Tak, chodzi o to żeby obie przepustnice były położone tak samo, więc mierzysz jedną a później drugą - powinien być ten sam wymiar.
Nie ma za co Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 17:57, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:19, 06 Mar 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Dorzucę swoje 3 grosze...
1. U-rurka - nie warto podpinać pod króćce rurek igielitowych bo miękną, łapią lewe powietrze, zmieniają średnicę - temp. między cylindrami jest dość wysoka.
Wskazania będą pływać i trudno będzie wyregulować.
2. Warto kupić przewód paliwowy ciśnieniowy zbrojony średnica wew. 4 mm, zewn. ok, 10 mm, metr kosztuje ok 5 PLN i za jego pomocą wyprowadzić końcówki w okolice kanapy. Do tego dwie złączki w motoryzacyjnym po 50 groszy na końce i na to U-rurka. Natomiast po zakończeniu pomiaru i regulacji zakładamy na nie fabryczne kapturki.
3. Pomiar robimy z założonym airboxem, warto sprawdzić czy obejmy na obydwu cylindrach są przykręcone, często wlot w pierwszy cylinder jest lużny.
4. Wystarczy podnieść bak na fabrycznym uchwycie, nic nie trzeba w rękach trzymać, do tego krótki śrubokręt albo sam bit jak już, któryś z kolegów pisał.
5. Koniecznie zewrzeć złącze diagnostyczne.
6. Zakleić po regulacji śrubę klejem do gwintów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:40, 06 Mar 2016
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





A do czego to złącze diagnostyczne? Jak zrobiłem synchronizację bez wchodzenia w tryb serwisowy to co...?? :-/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:16, 06 Mar 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Pisali o tym na poprzednich stronach Roadrunner i Lasooch.
Bez komp. w trybie diagnostycznym przy każdej zamianie położenia przepustnic zmienia się porcja paliwa podawana przez wtryski (komputer każdorazowa zmienia skład mieszanki).
To powoduje trudność w regulacji przepustnic - mechaniczna regulacja jaką dokonujemy kręcąc śrubą pociąga za sobą zmiany w parametrach wtryskiwaczy.
Jeśli natomiast komp. jest w stanie diagnostycznym to regulujemy tylko przepustnice - a o to nam właśnie chodzi.
O to mniej więcej chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:44, 18 Mar 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Zabieram się dzisiaj za synchronizację.
Wczoraj rozebrałem motocykl, zrobiłem sobie wyjście podciśnień pod siedzenie ale mam małego zonka.
Mianowicie nie mogę zlokalizować śruby do regulacji wolnych obrotów.
Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??
I jeszcze jedno pytanko. Mianowicie czy musowo robić synchronizację z założonym airboxem czy nie koniecznie?

PS
Na jedno pytanie już doczytałem, AK8 ma automatyczną regulację wolnych obrotów


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Pią 12:50, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:05, 18 Mar 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





airbox może być zdjęty, cały proces masz opisany tu: https://drive.google.com/file/d/0B-a-2Q_gQydNR3NUNmg3MXdwaWM/view?usp=sharing do tego tak jak wcześniej koledzy pisali komp w tryb diagnostyczny podczas synchronizacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 19:18, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:58, 18 Mar 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





centrino napisał:

Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??


Było w tym wątku i na zdjęciach.
Jak zdejmiesz airbox, poruszaj manetką, zobaczysz co się wtedy porusza i dojdziesz od razu.
Stań w pozycji jak do jazdy, popatrz w dół, będziesz widział wlot do drugiego (tylnego) cylindra, z jego prawej strony są cięgna oraz dwie śruby - ta dolna, bliższa drugiego cylindra służy do regulacji.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:58, 18 Mar 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





I jeszcze jedno
Z zdjętym airboxem silnik inaczej oddycha.
Według mnie prawidłowa regulacja powinna odbywać się z wszystkim elementami mającymi wpływ na opory ssania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Pią 20:02, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:29, 18 Mar 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





może i oddycha inaczej jak piszesz ale jednakowo dla obu cylindrów więc czy zdjęty czy założony to warunki są takie same dla obu cylindrów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:56, 18 Mar 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Ja robię z założonym, bak jest na swoim miejscu a do śruby dostęp z boku jest wystarczający.
Nie będę się doktoryzował jak jest bardziej prawidłowo Wink, ważne aby było zrobione bo to temat często pomijany a według mnie ważny.
U mnie pod koniec tamtego sezonu silnik odpalał z pewnym ociąganiem, na zimno nie pracował równo. Po regulacji objawy ustąpiły i zużycie paliwa zmniejszyło się średnio o ok. 0,5/100 (a palił już ponad 5 i myślałem że ciężka ręka mi się zrobiła).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:06, 19 Mar 2016
zorba79
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 391
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa





Książe napisał:
Po regulacji objawy ustąpiły i zużycie paliwa zmniejszyło się średnio o ok. 0,5/100 (a palił już ponad 5 i myślałem że ciężka ręka mi się zrobiła).


Hmm to ja mam na bank przepustnice do regulacji bo mnie się poniżej 5l chyba nie udało zejść a na przelotach autostradowych (150-160 km/h) to poniżej 7l nie schodzi!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zorba79 dnia Sob 1:13, 19 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:30, 19 Mar 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Książe napisał:
centrino napisał:

Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??


Było w tym wątku i na zdjęciach.
Jak zdejmiesz airbox, poruszaj manetką, zobaczysz co się wtedy porusza i dojdziesz od razu.
Stań w pozycji jak do jazdy, popatrz w dół, będziesz widział wlot do drugiego (tylnego) cylindra, z jego prawej strony są cięgna oraz dwie śruby - ta dolna, bliższa drugiego cylindra służy do regulacji.



Chodziło mi o regulację wolnych obrotów. Ta śruba jest do synchronizacji. Ale doczytałem, że w AK8 automat reguluje wolne obroty i nie ma śruby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:19, 05 Kwi 2016
MOL
A1

 
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Podepnę się pod temat.
W moim DL-u 650 AL0 (2010) (a właściwie mojej małżonki, zakupionym 3 tyg. temu) mam taki problem - jak hamuję silnikiem przed światłami, to zdarza mu się zgasnąć. Myślałem, że podkręcę wolne obroty i będzie OK. No i rozczarowanie - brak regulacji wolnych obrotów.
Doczytałem, że trzeba wyregulować przepustnice. Regulowaliśmy z kolegą, ale bez przestawienia komputera w tryb diagnostyczny, więc efekty żadne.
Jak myślicie, czy regulacja przepustnic powinna wystarczyć na taki problem? Czy warto z tym jechać do serwisu Suzuki, aby podłączyli motocykl pod komputer?

Będę wdzięczny za odpowiedzi...

PS. Jeszcze jedno pytanie - do czego służy ta przednia śrubka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MOL dnia Wto 21:20, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Synchronizacja przepustnic
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin