Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Synchronizacja przepustnic
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek k
Motocyklista



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:49, 06 Cze 2012    Temat postu:

Dzięki za wyczerpujące informacje teraz wszystko widać jak na dłoni.

Jeszcze raz dzięki!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon 11:11, 16 Lip 2012    Temat postu:

Czyli jak to jest w modelach K7 i wyższych? Czym się reguluje połozenie przepustnic? Czy w warunkach domowych jestem to w stanie wykonac? Czy tylko serwis z kompem? A moze regulacja w tych modelach nie jest potrzebna i nie ma sensu? Bo juz nic nie rozumiem z tego. A gdzie na forum sa tematy z tym zwiazane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 11:39, 16 Lip 2012    Temat postu:

Moim zdanie możesz dokonać regulacji sam, tak jak robi się to w modelach K4-6 i na tym poprzestać. Większa precyzja jest niekonieczna, bezcelowa i daremna. Niech Cię tylko ręka boska broni dotykać przy okazji śrub regulacyjnych powietrza. Jak się porozjeżdża to sam tego nie opanujesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon 11:45, 16 Lip 2012    Temat postu:

roadrunner napisał:
Moim zdanie możesz dokonać regulacji sam, tak jak robi się to w modelach K4-6 i na tym poprzestać. Większa precyzja jest niekonieczna, bezcelowa i daremna. Niech Cię tylko ręka boska broni dotykać przy okazji śrub regulacyjnych powietrza. Jak się porozjeżdża to sam tego nie opanujesz.


Czyli czym ma regulowac przepustnice? Bo z serwisowki wynika ze za pomoca srub regulacyjnych powietrza...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 11:46, 16 Lip 2012    Temat postu:

Śrubą róznicującą położenie przepustnic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon 11:49, 16 Lip 2012    Temat postu:

Czyli ta sama co w starszych modelach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 12:16, 16 Lip 2012    Temat postu:

Dokładnie tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto 9:31, 17 Lip 2012    Temat postu:

Roadrunner do tablicy! Very Happy I mam problem, wczoraj zabralem sie za synchronizacje i poleglem... Przyrzad wykonany, zaslepki zlokalizowane, airbox zalozony, wezyki podlaczone, komp w trybie serwisowym, zbiornik podniesiony i zaczynamy. Moto odpalilem na podlaczonych wezykach, pozwolilem mu sie nagrzac, roznice na wezakch widac i zaczynamy regulacje. Kiedy ustawilem rowno poziomy po chwili same sie rozjezdzaly... Moze dlatego, ze przy kreceniu srubka od przepustnic, lekko naciskalem Ja i wtedy wchodzil lekko na obroty i trzeba regulowac od nowa. Ciezko krecic ta srubka z podniesionym tylko bakiem... Czy po regulacji kiedy poziomy mamy OK, zgaszeniu moto i odpaleniu, poziomy nie powinny sie zmieniac? Czy moge zastapic zbornik paliwa, jakas butelka, kroplowka, wtedy bedzie mia latwiej regulowac...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 10:15, 17 Lip 2012    Temat postu:

Poproś kolegę/żonę/dziewczynę żeby trzymał(a) zdjęty i podłączony zbiornik nad motocyklem. Pompa musi być podłączona zarówno elektrycznie jak i "paliwowo". Żeby jego/jej ręce nie bolały zostaw w zbiorniku tylko trochę paliwa.
Podczas regulacji trzeba robić leciutkie przegazówki i podciśnienia powinny być ustabilizowane na jednakowym poziomie, albo z tak niewielką różnicą jak to tylko możliwe. Nie naciskaj na śrubę w miarę możliwości. Po wyłączeniu kompa z trybu serwisowego podciśnienia mogą się trochę rozjechać bo wtrysk zaczyna sam sobie regulować skład mieszanki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 10:16, 17 Lip 2012    Temat postu:

Była zworka w gnieździe diagnostycznym czy nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto 10:24, 17 Lip 2012    Temat postu:

lasooch napisał:
Była zworka w gnieździe diagnostycznym czy nie?
Była

A czy po ustawieniu juz wszystkiego, wylaczeniu zaplonu ( zwora podpieta caly czas) i ponownym odpaleniu moto cisnienia nie powinny sie zmienic?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Wto 11:14, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto 11:13, 17 Lip 2012    Temat postu:

KOSZ

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Wto 11:14, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 17:32, 17 Lip 2012    Temat postu:

Nie, nie powinny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 19:13, 17 Lip 2012    Temat postu:

Podciśnienia powinny być bez zmian, czy to po przegazówce czy po wyłączeniu/włączeniu silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Śro 9:15, 18 Lip 2012    Temat postu:

Wczoraj kolejna proba nic nie dala. Po podniesieniu zbiornika duzo lawiej krecic srubka do regulacji. Ale nie moglem ustawic aby cisnienia byly idealne. Tzn byly rowno, ale po chwili sie zaczynaly rozjezdzac... Po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu zmienialy sie i od nowa trzeba regulowac. Winnym tego wszystkiego jest chyba wezyk z ktorego wykonana jest U-rurka. Po zagrzaniu moto, lekko sie topil od goraca silnika i zmienial swoj przekroj... I dlatego chyba nie moglem ustawic prawidlowo. Dzisiaj podjade do znajomejego mechanika i zobaczymy na jego przyrzadzie. Znowu on mowil ze powinno sie regulowac tymi srubami od powietrza... Wiec jak to wkoncu prawidlowo wykonac? Niby sprawa latwa, ale chyba nie dla mnie... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 9:29, 18 Lip 2012    Temat postu:

Kamil.Olkusz napisał:
Znowu on mówił ze powinno się regulować tymi śrubami od powietrza... Wiec jak to w końcu prawidłowo wykonać?

Skoro synchronizacja przepustnic to reguluje się wychylenie przepustnic!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Śro 9:55, 18 Lip 2012    Temat postu:

Benek napisał:
Kamil.Olkusz napisał:
Znowu on mówił ze powinno się regulować tymi śrubami od powietrza... Wiec jak to w końcu prawidłowo wykonać?

Skoro synchronizacja przepustnic to reguluje się wychylenie przepustnic!!!


Od modelu K7 podobno zmienila sie procedura synchronizacji, jest to opisane nawet w serisowce, dodatek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 16:08, 18 Lip 2012    Temat postu:

Kamil to podobno się zmienia czy widziałeś, przeczytałeś opisane w serwisówce?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 16:24, 18 Lip 2012    Temat postu:

Owszem serwisówka dla K7 -> przewiduje synchronizację podciśnień śrubami regulacyjnymi powietrza, ale w praktyce nie wygląda to tak ładnie...
trzeba ustawić jednakową wartość podciśnień, jednocześnie zachowując wartość wolnych obrotów w przedziale 1100-1300.
Załóżmy, że na tylnym cylindrze mamy niższe podciśnienie niż na przednim; Zatem wykręcamy odpowiednią śrubkę, ale jednocześnie podnoszą nam się wolne obroty, czyli pociśnienia się wyrównały ale za wysokie są obroty. Teraz trzeba zbić obroty, czyli tym razem wkręcamy srubkę ale od przedniego cylindra - obroty spadają ale podciśnienia się rozjeżdzają i tak w koło Macieju...
W praktyce, próby kręcenia śrubami powietrza, czy to wtrysku, czy gaźnika, bez odpowiednich przyrządów diagnostycznych (interface, analizator spalin i dobry wakuometr), umiejętności i wiedzy, kończą się makabrycznym jego rozregulowaniem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 16:25, 18 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
folwar
A1



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 7:25, 24 Lip 2012    Temat postu:

Zaopatrzony w interfejs healtech'a, tachometr i u rurkę przeprowadziłem wczoraj synchronizację. Kręciłem śrubami powietrza i powiem szczerze że o ile cbf500 ustawienie składu mieszanki było trudne to w DL wszystko ustawiłem bez żadnego kłopotu. Przed synchro wolne były na poziomie 1400 a podciśnienia mocno rozjechane na u rurce w rurze fi 6mm różnica poziomu oleju, hipol do 2T, wynosiła jakieś 80 cm. Po zabiegu wolne na poziomie 1320. Hałasy z silnika bez zmian.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez folwar dnia Wto 13:13, 24 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drago44
A1



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Czw 22:55, 13 Cze 2013    Temat postu:

Z tego co przeczytałem w poprzednich postach wnioskuję że zrobienie synchro w nowszych modelach DL-a , we własnym zakresie tj. za pomocą tylko u-rurki, bez specjalistycznych przyrządów jest nie realna do zrobienia. Zawsze będzie się rozjeżdżać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niziel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:33, 02 Sty 2014    Temat postu:

Witam.
Chciałem odkurzyć troszkę ten temat, w związku z tym że wypadałoby zrobić synchronizacje przepustnic w moim moto. Mam jedno pytanie, jak mogę przełączyć kompa w tryb serwisowy w DL 1000 K2 ???
Nie wiem, jak zlokalizować gniazdo diagnostyczne, pomoże ktoś ? Proszę....

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 22:07, 02 Sty 2014    Temat postu:

Zdejmujesz siedzenie. Po lewej stronie, pomiędzy stelażem zadupka i lewą owiewką, gdzieś na wysokości zamka kanapy. Biała kostka z czarnym gumowym kapturkiem, nie podłączona do niczego. Zwierasz tam 2 piny drutem i po robocie.








Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niziel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:47, 03 Sty 2014    Temat postu:

Lasooch, mistrzostwo świata, lepiej tego przedstawić nie można było....
dziękuję


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 23:23, 03 Sty 2014    Temat postu:

Ale to nie dla mnie słowa uznania, tylko dla google grafika Razz Wystarczyło wpisać "DL1000 dealer mode" Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niziel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:10, 04 Sty 2014    Temat postu:

Ale Ci się chciało.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 19:06, 28 Lut 2014    Temat postu:

Powiedzcie mi Panownie, czy w nowym DL650 też warto robić synchronizację przepustnic?
Albo inaczej - po jakim przebiegu zwykle warto to zrobić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Pią 19:14, 28 Lut 2014    Temat postu:

Ja robie po 12kkm.
Uwazam, ze wlasne sprawdzenie i ustawienie powinno byc lepsze niz standardowe fabryczne.
Moj osobisty mechanik poleca to zrobic Wink I nie chodzi o wyciagniecie kasy, bo mam to za free.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 19:26, 28 Lut 2014    Temat postu:

a dopytuję bo w serwisie odradzali, że niepotrzebne, że jest dobrze, że nie warto.
A chciałem.
Będzie przy następnej okazji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Pią 19:38, 28 Lut 2014    Temat postu:

Warto sprawdzic. A czy cos bedzie do ustawienia?
Podobno zawsze cos jest Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malutki1939!
A



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko Zdrój

PostWysłany: Śro 10:26, 30 Gru 2015    Temat postu:

Chce się upewnić, którą śrubką kręcimy podczas synchronizacji przepustnic. Wydaje mi się, że w manualu do małego DL-a K4 jest mowa o tej śrubce zaznaczonej na zdjęciu.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Śro 12:31, 30 Gru 2015    Temat postu:

Tak, dokładnie tą kręcimy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Pią 10:08, 05 Lut 2016    Temat postu:

Czytam, czytam i nic już nie wiem.
1. Czy w modelach K7 i wyżej robi się synchronizację przepustnicami czy śrubami powietrza??
2. Czy potrzebne jest do ustawienia coś więcej niż diler mode i u-rurka?
3. Czy synchronizować położenie górnych przepustnic i jak to zrobić?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Pią 10:09, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 13:31, 05 Lut 2016    Temat postu:

1. Kręci się tą śrubką


2. Przyda Ci się śrubokręt Wink Dla nieznających tematu, na zdjęciach widać gumowe zaślepki które należy zdjąć i tam założyć przewód od U-rurki lub zegarów. Na przednim cylindrze łatwiej znaleźć, na tylnym gumka jest troszkę schowana.





Tak samo u mnie jak i u kolegi, oryginalne gumki były popękane. Zastąpiłem je zaślepionym z jednego końca czarnym przewodem paliwowym. Ma to swoje plusy, łatwiej później zdjąć taki krótki wężyk niż te oryginalne gumki...


3. Górnych przepustnic nigdy nie regulowałem, najpierw sobie sprawdź czy jest po co regulować.
Jak to zrobić? Potrzebna Ci będzie suwmiarka z głębokościomierzem. Opierasz suwmiarkę na górze gardzieli i mierzysz jak głęboko od górnej krawędzi położona jest przepustnica, patrzysz jak to wygląda z drugiej strony - jeśli się zgadza to nie ruszasz, jak jest odchyłka to regulujesz.
Opis z obrazkami znajduje sie w serwisówce strona 5-27



Dzisiaj sprawdzałem przepustnice u kolegi w K7.
Na niskich obrotach

Przy synchronizacji na miejscu tylnej kanapy kładę koc i na to zbiornik paliwa tyłem do kierunku jazdy.

Przy 4tyś obr\min


Chodzi równiutko, nie trzeba było regulować. Zegary mojej produkcji Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 13:33, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 14:16, 05 Lut 2016    Temat postu:

Jestem pełen podziwu Rolling Eyes
A jaki masz zakres tych wakuometrów ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 15:11, 05 Lut 2016    Temat postu:

Zakres od 0 do -1 bar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Pią 16:37, 05 Lut 2016    Temat postu:

Dzięki Suszny za odpowiedź.
Jeszcze jedno pytanie:

Napisałeś:
"Opierasz suwmiarkę na górze gardzieli i mierzysz jak głęboko od górnej krawędzi położona jest przepustnica, patrzysz jak to wygląda z drugiej strony - jeśli się zgadza to nie ruszasz, jak jest odchyłka to regulujesz. "

Tylko teraz pytanie aby dopowiedzieć. Mierzę głębokość jak jest głęboko przepustnica pierwszego cylindra. I to porównuję do ustawienia przepustnicy na drugim cylindrze??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 16:56, 05 Lut 2016    Temat postu:

Tak, chodzi o to żeby obie przepustnice były położone tak samo, więc mierzysz jedną a później drugą - powinien być ten sam wymiar.
Nie ma za co Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 16:57, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 23:19, 05 Mar 2016    Temat postu:

Dorzucę swoje 3 grosze...
1. U-rurka - nie warto podpinać pod króćce rurek igielitowych bo miękną, łapią lewe powietrze, zmieniają średnicę - temp. między cylindrami jest dość wysoka.
Wskazania będą pływać i trudno będzie wyregulować.
2. Warto kupić przewód paliwowy ciśnieniowy zbrojony średnica wew. 4 mm, zewn. ok, 10 mm, metr kosztuje ok 5 PLN i za jego pomocą wyprowadzić końcówki w okolice kanapy. Do tego dwie złączki w motoryzacyjnym po 50 groszy na końce i na to U-rurka. Natomiast po zakończeniu pomiaru i regulacji zakładamy na nie fabryczne kapturki.
3. Pomiar robimy z założonym airboxem, warto sprawdzić czy obejmy na obydwu cylindrach są przykręcone, często wlot w pierwszy cylinder jest lużny.
4. Wystarczy podnieść bak na fabrycznym uchwycie, nic nie trzeba w rękach trzymać, do tego krótki śrubokręt albo sam bit jak już, któryś z kolegów pisał.
5. Koniecznie zewrzeć złącze diagnostyczne.
6. Zakleić po regulacji śrubę klejem do gwintów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 20:40, 06 Mar 2016    Temat postu:

A do czego to złącze diagnostyczne? Jak zrobiłem synchronizację bez wchodzenia w tryb serwisowy to co...?? :-/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 21:16, 06 Mar 2016    Temat postu:

Pisali o tym na poprzednich stronach Roadrunner i Lasooch.
Bez komp. w trybie diagnostycznym przy każdej zamianie położenia przepustnic zmienia się porcja paliwa podawana przez wtryski (komputer każdorazowa zmienia skład mieszanki).
To powoduje trudność w regulacji przepustnic - mechaniczna regulacja jaką dokonujemy kręcąc śrubą pociąga za sobą zmiany w parametrach wtryskiwaczy.
Jeśli natomiast komp. jest w stanie diagnostycznym to regulujemy tylko przepustnice - a o to nam właśnie chodzi.
O to mniej więcej chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Pią 11:44, 18 Mar 2016    Temat postu:

Zabieram się dzisiaj za synchronizację.
Wczoraj rozebrałem motocykl, zrobiłem sobie wyjście podciśnień pod siedzenie ale mam małego zonka.
Mianowicie nie mogę zlokalizować śruby do regulacji wolnych obrotów.
Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??
I jeszcze jedno pytanko. Mianowicie czy musowo robić synchronizację z założonym airboxem czy nie koniecznie?

PS
Na jedno pytanie już doczytałem, AK8 ma automatyczną regulację wolnych obrotów


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Pią 11:50, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pią 18:05, 18 Mar 2016    Temat postu:

airbox może być zdjęty, cały proces masz opisany tu: [link widoczny dla zalogowanych] do tego tak jak wcześniej koledzy pisali komp w tryb diagnostyczny podczas synchronizacji.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 18:18, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 18:58, 18 Mar 2016    Temat postu:

centrino napisał:

Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??


Było w tym wątku i na zdjęciach.
Jak zdejmiesz airbox, poruszaj manetką, zobaczysz co się wtedy porusza i dojdziesz od razu.
Stań w pozycji jak do jazdy, popatrz w dół, będziesz widział wlot do drugiego (tylnego) cylindra, z jego prawej strony są cięgna oraz dwie śruby - ta dolna, bliższa drugiego cylindra służy do regulacji.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 18:58, 18 Mar 2016    Temat postu:

I jeszcze jedno
Z zdjętym airboxem silnik inaczej oddycha.
Według mnie prawidłowa regulacja powinna odbywać się z wszystkim elementami mającymi wpływ na opory ssania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Pią 19:02, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pią 19:29, 18 Mar 2016    Temat postu:

może i oddycha inaczej jak piszesz ale jednakowo dla obu cylindrów więc czy zdjęty czy założony to warunki są takie same dla obu cylindrów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 19:56, 18 Mar 2016    Temat postu:

Ja robię z założonym, bak jest na swoim miejscu a do śruby dostęp z boku jest wystarczający.
Nie będę się doktoryzował jak jest bardziej prawidłowo Wink, ważne aby było zrobione bo to temat często pomijany a według mnie ważny.
U mnie pod koniec tamtego sezonu silnik odpalał z pewnym ociąganiem, na zimno nie pracował równo. Po regulacji objawy ustąpiły i zużycie paliwa zmniejszyło się średnio o ok. 0,5/100 (a palił już ponad 5 i myślałem że ciężka ręka mi się zrobiła).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zorba79
Motocyklista



Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 0:06, 19 Mar 2016    Temat postu:

Książe napisał:
Po regulacji objawy ustąpiły i zużycie paliwa zmniejszyło się średnio o ok. 0,5/100 (a palił już ponad 5 i myślałem że ciężka ręka mi się zrobiła).


Hmm to ja mam na bank przepustnice do regulacji bo mnie się poniżej 5l chyba nie udało zejść a na przelotach autostradowych (150-160 km/h) to poniżej 7l nie schodzi!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zorba79 dnia Sob 0:13, 19 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Sob 0:30, 19 Mar 2016    Temat postu:

Książe napisał:
centrino napisał:

Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??


Było w tym wątku i na zdjęciach.
Jak zdejmiesz airbox, poruszaj manetką, zobaczysz co się wtedy porusza i dojdziesz od razu.
Stań w pozycji jak do jazdy, popatrz w dół, będziesz widział wlot do drugiego (tylnego) cylindra, z jego prawej strony są cięgna oraz dwie śruby - ta dolna, bliższa drugiego cylindra służy do regulacji.



Chodziło mi o regulację wolnych obrotów. Ta śruba jest do synchronizacji. Ale doczytałem, że w AK8 automat reguluje wolne obroty i nie ma śruby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MOL
A1



Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:19, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Podepnę się pod temat.
W moim DL-u 650 AL0 (2010) (a właściwie mojej małżonki, zakupionym 3 tyg. temu) mam taki problem - jak hamuję silnikiem przed światłami, to zdarza mu się zgasnąć. Myślałem, że podkręcę wolne obroty i będzie OK. No i rozczarowanie - brak regulacji wolnych obrotów.
Doczytałem, że trzeba wyregulować przepustnice. Regulowaliśmy z kolegą, ale bez przestawienia komputera w tryb diagnostyczny, więc efekty żadne.
Jak myślicie, czy regulacja przepustnic powinna wystarczyć na taki problem? Czy warto z tym jechać do serwisu Suzuki, aby podłączyli motocykl pod komputer?

Będę wdzięczny za odpowiedzi...

PS. Jeszcze jedno pytanie - do czego służy ta przednia śrubka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MOL dnia Wto 20:20, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin