VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Demontaż przedniej zębatki w dl 1000 k5
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Demontaż przedniej zębatki w dl 1000 k5
PostWysłany: Śro 16:18, 18 Maj 2016
Longer
A1

 
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola





Koledzy wiem wiem banalne pytanie ale powiedzcie mi jak odkręcić zebatke. Znajduje się tam śruba na klucz imbus i tu moje pytanie czy to gwint prawo czy lewostronny Prosiłbym o taki manual co i jak po kroku i jakim momentem dokrecic potem nakretke i tą śrubę.
Mam klucz pneumatyczny itp wiem że to pewnie banalnie proste ale nie chciałbym czegoś zje...bać
Chcę ściągnąć zebatke ponieważ będę zmieniał zimering na walku zdawczym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:25, 18 Maj 2016
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 200
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Witaj
gwint jest zwykły prawo skrętny
niech ci ktoś naciśnie nożny hamulec a ty odkręć śrubę z zębatki ,nie proponuje używanie klucza pneumatycznego ,użyj zwykłej nasadki i zwykłgo pokrętła


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:56, 19 Maj 2016
wu
A1

 
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 15
Przeczytał: 83 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Cześć.
Odkręcałem ostatnio nakrętkę trzymającą zębatkę zdawczą i samo
Trzymanie hamulca nie było wystarczające. Musiałem włożyć rurę w "szprychy" tylnego koła aby go zablokować dodatkowo.
Nakrętkę odkręcałem zwykłym kluczem z niezwykle długim ramieniem Wink ponad metr i ledwo dałem radę.
Pozdrawiam
Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:13, 20 Maj 2016
Longer
A1

 
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola





Dlaczego odradzacie użycia klucza pneumatycznego?. Moim zdaniem martwy ciąg kluczem z rurką wydaje mi się mniej bezpiecznym sposobem ale to tylko moje spostrzeżenie.
Co wy myślicie?
Z jaką siłą dokrecacie nakretke zębatki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:31, 20 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Zębatkę dokręca się zgodnie z instrukcją kluczem dynamometrycznym.
Ja tak robię i nie mam problemu z jej odkręcaniem.
Raz wydasz na klucz i niczego nie zniszczysz przy motorze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:36, 20 Maj 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Odkręcenie pneumatykiem nie jest problematyczne. Czesto idzie lepiej i łatwiej niż zwykłymi metodami.

Dokręcanie tylko klucz dynamometryczny: 115 Nm.
Montaż na klej typu Locktite 243.
Śruba rotora czujnika prędkości: 23 Nm.

Śruby dokręca sie momentem, nie siłą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 13:37, 20 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:41, 28 Lip 2016
tra
A2

 
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 87
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Odgrzewam kotleta gdyż mam z tym podobny problem.
Trzymanie hamulca nożnego się nie sprawdziło. Koło się obracało. Zblokowałem koło siekierką z grubym trzonkiem i... pękła.
Już wymiękam. Może ta moja nakrętka jest jakaś szczególna? Widać na niej przy gwincie jakby takie 3 blaszki (na zdjęciu widać taką jedną na godzinie 13stej)... Coś na tej nakrętce dodatkowo siedzi? ... albo mam zwidy.


[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:47, 28 Lip 2016
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 200
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Poszukaj lepszego trzonka i próbuj ,odkręci się na pewno,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:46, 28 Lip 2016
tra
A2

 
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 87
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Właśnie spróbowałem z metalowym prętem fi 20mm. Koło go wygięło... :-/
Nie mam nic grubszego poza rurą która mi służy za dźwignię...

Co do nakrętki to sam sobie odpowiedziałem. Ona standardowo tak wygląda:


Jutro jakaś gruba rura między szprychy i musi puścić...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tra dnia Czw 22:58, 28 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:13, 29 Lip 2016
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Pomiędzy zębatką a nakrętką jest jeszcze podkładka, którą się po wymianie zębatki wymienia i zagina na nakrętce żeby się nie odkręcała. Sprawdź przede wszystkim czy masz ją dobrze odgiętą i nie trzyma gdzieś. Na zdjęciu widać że jest już zużyta i tak będziesz ją musieć wymienić. Co do odkręcenia nic nowego jakiś debil przykręcił pewnie przy wymianie zębatki kluczem do kół. Też miałem taki przypadek. Na pewno nie podgrzewaj nakrętki możesz zniszczyć uszczelniania (chyba że delikatnie - musisz mieć wprawę). Według mnie masz dwie opcje. Blokowanie koła tak jak to wcześniej robiłeś i jakieś półtora metrowe przedłużenie klucza (u mnie zadziałało) ale we troje trzymaliśmy moto i koło. Albo klucz pneumatyczny udarowy do odkręcania kół i próbować. Jak masz kompresor to wypożycz klucz i nie powinno być problemu, mniej zniszczysz niż blokując koło.

Pamiętaj żeby potem to z odpowiednim momentem dokręcić (serwisówka) i zabezpieczyć zaginając podkładkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Pią 8:16, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:25, 29 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





MarioSWD napisał:
Pomiędzy zębatką a nakrętką jest jeszcze podkładka, którą się po wymianie zębatki wymienia i zagina na nakrętce żeby się nie odkręcała.


Odnoszę wrażenie, że nie dotyczy to DL1000 o którym mowa w tym wątku.
W DL 1000 K5 jest normalna, płaska podkładka, nic zaginanego. Zabezpieczenie przed okręceniem robi sama nakrętka i klej do gwintów, który powinien być zastosowany na gwint wałka zdawczego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:56, 29 Lip 2016
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Nie będę się kłócić bo nie robiłem wymiany zębatki w DL1000, ale przypuszczam że mam rację. Zobaczysz jak zdemontujesz nakrętkę. Jest to powszechnie stosowane zabezpieczenie w różnego typu modelach motocykli. Na pewno występuje w DL650. Tutaj głowy nie dam ale wydaje mi się że nawet widać ją na zdjęciu, które wstawiłeś. Dość zmęczona jak widać. Mechanicy jak im się na ręce nie patrzy często te podkładki niszczą, nie zaginają ich ponownie lub wcale ich nie dają po wymianie. A jest to bardzo istotny element.

Odniosę się również do kleju, o którym piszesz. Takie połączenia trzeba smarować odpowiednim klejem do gwintów (masz potem efekt jak u Ciebie). Tak samo jak dokręcać na siłę nie wiadomo jak. Popatrz na konstrukcję nakrętki, nie zastanawiałeś się po co jest w niej przy pierwszym zwoju swoisty kołnierz? Dlaczego nie ma tam polamidu? i nie jest to zwykła sklepowa nakrętka?.

W serwisówce do DL-650 pisze tak przy wymianie zębatki:

Demontaż:

• Flatten the lock washer.
• Remove the engine sprocket nut
7 and lock washer while
depressing the brake pedal.

Zwracam uwagę na pierwszy punkt.

Montaź:

• Install the engine sprocket.
• Install the engine sprocket and the washer.
• Apply a small quantity of THREAD LOCK to the drive shaft
thread portion.
*99000-32050: THREAD LOCK “1342”
• Tighten the engine sprocket nut
1 to the specified torque.
"Engine sprocket nut: 145 N·m (14.5 kgf-m, 105 lb-ft)
• Bend the lock washer.

Tutaj patrz ostatni punkt (serwisów 3-16) [/img]

Na koniec odnośnie kleju. Tak jak myślałem jest to klej łatwo zrywany:

https://www.suzuki.ca/en/thread-lock-1342-low-stregth-frequent-repair-10cc-538

tak wygląda nakrętka od tyłu:

https://www.google.pl/search?q=suzuki+lock+washer&client=firefox-b&tbm=isch&imgil=4v9Lmof0rfiCaM%253A%253BB876VZuvxNOj5M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.ebay.com%25252Fitm%25252FGENUINE-SUZUKI-DRZ400-SPROCKET-NUT-LOCKING-WASHER-SPROCKET-DRZ400SM-DRZ-400-LOCK-%25252F361408343859&source=iu&pf=m&fir=4v9Lmof0rfiCaM%253A%252CB876VZuvxNOj5M%252C_&usg=__l0bGRFIrgneK5WjF1dH7sDBJC10%3D&biw=1366&bih=635#imgrc=4v9Lmof0rfiCaM%3A

Tak mniej więcej podkładka:

https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fthumbs.ebaystatic.com%2Fimages%2Fg%2FPAsAAOSwa-dWiJUR%2Fs-l225.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2FSuzuki-DR400-Antique-Vintage-Historic-Motorcycle-Parts%2F35558%2Fbn_1487189%2Fi.html&docid=ymsaRhgYsCJ5FM&tbnid=eq_83HXYXX2v1M%3A&w=225&h=169&client=firefox-b&bih=635&biw=1366&ved=0ahUKEwjuxfCp7JjOAhXFdpoKHU-8Ay8QMwh6KFMwUw&iact=mrc&uact=8

(tutaj akurat od innego suzuki)
Pozdrawiam i Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Pią 16:09, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:06, 30 Lip 2016
tra
A2

 
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 87
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Troszkę faktycznie namieszałem. Wątek dotyczy DL1000 a ja z 650 mam problem. W sumie miałem, gdyż udało się tą nakrętkę w końcu odkręcić.

Między "szprychy" wsadziłem stalowy łom fi 5cm i uwiesiłem się na przedłużce do klucza. Jak puściło to myślałem że coś pękło po prostu, a to nakrętka puściła. Była posmarowana jakimś klejem- na gwincie zostały takie białe ślady. Dodatkowo zębatka też na jakimś kleju siedziała gdyż nie dała się normalnie ściągnąć. W ruch poszedł łom.

Różne już koła ściągałem ale takich przebojów to jeszcze nie miałem Sad

Dzięki za pomocne informacje!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:43, 30 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





MarioSWD napisał:
Nie będę się kłócić bo nie robiłem wymiany zębatki w DL1000, ale przypuszczam że mam rację.


O masz... Jesteś w takim razie, jak to mawiał mój kolega, w mylnym błędzie. W DL1000 jest inaczej niż w DL 650. Nie ma nic do zaginania czy odginania. Jest inna konstrukcja. Kropka.
Zmieniałem zębatkę zdawczą zgodnie z instrukcja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:14, 31 Lip 2016
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dobrze że byłem w mylnym błędzie niz jakby się mialo okazać że to jednak ja miałem racje a ktoś kiedyś Ci w moto spartolil robote. CiesZe się że ci się udało. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:13, 19 Sie 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Patrząc na zdjęcie ja widzę, że tam była podkładka zaklepana na nakrętce i to pewnie trzymało a z łomem to lepiej uważaj bo możesz felgę zniszczyć. Lepiej załatwić klucz udarowy na przyszłość bo to bezpieczniejsze. W dodatku widać jak pod nakrętką są ślady od zaginania podkładki na nakrętce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demontaż przedniej zębatki w dl 1000 k5
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin