VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> wymiana zestawu napędowego/łańcucha
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
wymiana zestawu napędowego/łańcucha
PostWysłany: Pią 23:14, 13 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





W ramach porządkowania tematów proponuję umieszczać w tym wątku wszystkie informacje przydatne przy wymianie zestawu napędowego lub samego łańcucha. W tej chwili informacje są porozrzucane w kilku wątkach opatrzonych różnymi tytułami.

Sam jestem tuż przed wymianą napędu w dużym DL-u i chętnie poczytałbym na co zwrócić uwagę, na co uważać i jak sobie ułatwić zadanie.

Kupiłem DID ZVMX z zakuwką, standardowe zębatki Sunstar i 2 puszki Żywca. W niedzielę idę do garażu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Sob 9:48, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:28, 13 Mar 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Za mało Żywca. Nie ułatwiasz sobie sprawy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:31, 14 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Boren napisał:
Za mało Żywca. Nie ułatwiasz sobie sprawy Smile


Jestem na szpitalnej diecie Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:16, 14 Mar 2015
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





ja ostatnio na sucho robiłem w garażu i prawie cały dzień mi zeszło... więcej tego błędu nie popełnię i przynajmniej czteropak zostanie dodany do listy zakupowej Wink

tyle w temacie napędu ode mnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:57, 14 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





jakie niespodzianki mogą mnie zaskoczyć, jakich błędów nie popełnić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:11, 14 Mar 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





https://www.youtube.com/watch?v=sspDJ1Sc4YY

albo

https://www.youtube.com/watch?v=Tea7VNDNpkM

I nic więcej...


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Sob 10:33, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:08, 14 Mar 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Masz 41z czy 42z?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:10, 14 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





mast napisał:
Masz 41z czy 42z?


42 zęby
..............
a tak wyglądają elementy mojego starego łańcucha, które wypadły z osłony zębatki



To wiele wyjaśnia w kwestii ekspresowego rozciągania się łańcucha w ostatnim czasie.

Po wymianie zestawu nie zniknęły dwa istotne problemy.

Nadal nie mogę wrzucić biegu jałowego na odpalonym silniku - z 1 do góry zawsze wskakuje mi 2, z 2 w dół zawsze wskakuje mi 1.
Co może być tego przyczyną?

Nadal mam pewien luz na zębatce tylnej - luz na boki, a nie przód-tył. To ok. 2 lub 3 mm, ale jest.
Tak ma być?
Zabieraki wizualnie wyglądały dość dobrze. Czy to one mogą odpowiadać za ten luz? Czy zębatka powinna siedzieć sztywno?
A może niepotrzebnie dramatyzuję i zębatka może mieć taki luz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Pon 15:09, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:05, 16 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





tak przy okazji okazało się, że brakuje 1 z 2 śrub mocujących siłownik sprzęgła i to tej, która przechodzi przez aluminiową tuleję dystansową. Tuleja wpadła do osłony zębatki napędowej i widać na niej ślady łańcucha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:22, 16 Mar 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





luzu na zębatce nie powinno być , masz podkładkę przed zębatką ? Może ktoś nie założył i stąd ten luz. Powinna być taka podkładka z ząbkami które wchodzą na wałek , potem podkładkę zawija się na śrubę żeby zabezpieczyć ją przed odkręcaniem. Jak dobrze to dokręcisz to zębatka powinna siedzieć sztywno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 13:33, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:26, 16 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





możesz podesłać zdjęcie tej podkładki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:34, 16 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Miotacztruskawek podesłał dwa linki.
Jest tam pokazana dokładnie ta podkładka. Okrągła z kołnierzem i wieloklinem w środku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:11, 16 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





sorry panowie, chodziło mi o luz na zębatce tylnej, a nie zdawczej Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Pon 15:12, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:14, 16 Mar 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





na tylnej również nie powinno byc nic luzu - jak będziesz miał luz to łańcuch ci będzie spadał no i długiego żywota jemu jak i zębatce nie wróżę. Coś gdzieś nie dokręciłeś - tam jest kilka śrub - założyłeś dobrą stroną zębatkę ? Ma być tą płaską w stronę koła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:38, 16 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





novy napisał:
na tylnej również nie powinno byc nic luzu - jak będziesz miał luz to łańcuch ci będzie spadał no i długiego żywota jemu jak i zębatce nie wróżę. Coś gdzieś nie dokręciłeś - tam jest kilka śrub - założyłeś dobrą stroną zębatkę ? Ma być tą płaską w stronę koła.


Śruby dokręcone, zębatka założona odpowiednio. Luz mam taki, jak na poprzedniej zębatce, przed wymianą.
Nakrętka koła dokręcona przepisowo (100 Nm).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:11, 16 Mar 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





a łożysko jest ok?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:33, 16 Mar 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Ewentualnie problem z zabierakami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:52, 16 Mar 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





ale rusza ci się sama zębatka czy razem z kołem ? bo może tak jak koledzy napisali wyżej albo guma absorbera albo łożyska na kole - ewentualnie jeszcze tam są takie tulejki dystansowe może się wytarły ? Na gumki zabieraka można nakleić kawałki dętki zamiast kupować nowe Wink
Wg. mnie najprawdopodobniej to będą łożyska.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 21:55, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:26, 16 Mar 2015
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 643
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





novy napisał:
ewentualnie jeszcze tam są takie tulejki dystansowe może się wytarły ? Na gumki zabieraka można nakleić kawałki dętki zamiast kupować nowe Wink
Wg. mnie najprawdopodobniej to będą łożyska.


Albo owinąć taśmą izolacyjną ... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:26, 16 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





novy napisał:
ale rusza ci się sama zębatka czy razem z kołem ? bo może tak jak koledzy napisali wyżej albo guma absorbera albo łożyska na kole - ewentualnie jeszcze tam są takie tulejki dystansowe może się wytarły ? Na gumki zabieraka można nakleić kawałki dętki zamiast kupować nowe Wink
Wg. mnie najprawdopodobniej to będą łożyska.

Boję się, że to właśnie łożysko, bo jakby były wyrobione gumy zabieraka, to wtedy zębatka ruszałaby się raczej przód-tył, a nie na boki, jak teraz. Tulejki oglądałem i też nie wyglądały na wyrobione.
W garażu będę dopiero w piątek. Obejrzę to jeszcze raz.

A co myślicie o problemie z wrzucaniem biegu jałowego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:59, 16 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Spróbuj podkręcić trochę sprzęgło. Miałem podobnie, troche ciężko biegi wchodziły i trudno było luz wbić. Miałem za duzy luz na klamce sprzęgła, podkręciłem na lince (można też przy silniku) i wszystko chodzi jak trzeba.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:28, 17 Mar 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





wczoraj poczytałem trochę na forach innych motocykli i ludzie zwracają uwagę, że przyczyną takiego luzu na tylnej zębatce może być wyrobione łożysko zabieraka, pomimo sprawnego łożyska w piaście koła. Jest to logiczne, bo przecież zabierak z tarczą nie są w żaden sposób trwale połączone z piastą koła. Ten luz łożyska zabieraka może się pojawić przez wyrobiony gumowy absorber, którego zużycie wcale nie musi być widoczne. U mnie gumy wyglądają dość dobrze, ale może jednak jest coś na rzeczy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Wto 8:30, 17 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:45, 13 Kwi 2015
Kawka
A1

 
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Nie wiem, czy podłączyłem się pod dobry temat, ale w końcu mowa o wymianie. Ja w swoim Deelu 650 zdiagnozowałem hałas wydobywający się z napędu. Hałas ujawnił się po podciągnięciu łańcucha. Dokonałem pomiarów i tak: łańcuch da się odciągnąć od zębatki tylnej na ok 3 mm. Ugięcie łańcucha 20 -25 mm. Długość rozciągnięcia łańcucha mierzona w kilku miejscach na długości 21 nitów od krawędzi do krawędzi nita 318 mm. Łańcuch wygląda bardzo ładnie (przejrzałem wszystkie ogniwa). Co stwierdziłem to widoczne na zębach ślady zużycia zębatki zdawczej. Tak sobie pomyślałem, że może przy takim stanie napędu pokusić się o wymianę tylko zębatki zdawczej. Co o tym myślicie?
P.S.
Rok prod 2005, motocykl ma przejechane 65 tys. km. (wynika to z zapisów książce). W Polsce od 2008r. zrobił ok 15 tys. km. i na pewno w Polsce nie był wymieniany napęd. Kiedy był? Tego nikt nie wie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:52, 13 Kwi 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Jak przednia nie jest bardzo zajechana to możesz wymienić. Jak zajechana to nic nie da - wymiana na 2-3tys i będzie to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:04, 27 Kwi 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





patryk napisał:
wczoraj poczytałem trochę na forach innych motocykli i ludzie zwracają uwagę, że przyczyną takiego luzu na tylnej zębatce może być wyrobione łożysko zabieraka, pomimo sprawnego łożyska w piaście koła. Jest to logiczne, bo przecież zabierak z tarczą nie są w żaden sposób trwale połączone z piastą koła. Ten luz łożyska zabieraka może się pojawić przez wyrobiony gumowy absorber, którego zużycie wcale nie musi być widoczne. U mnie gumy wyglądają dość dobrze, ale może jednak jest coś na rzeczy

Wstyd się przyznać, ale dopiero dzisiaj mogłem znowu odkręcić koło.
Tak wyglądają gumy absorbera



Czy tak wyglądają zużyte gumy? Czy powinienem kombinować z wymianą albo regeneracją przy pomocy dętki?
A może jednak przyczyną luzów na zębatce jest łożysko? Po ponownym zdjęciu koła czuję lekki luz tego łożyska od zębatki.
Jest też lekki luz na tej tulei kielichowej, która wchodzi w absorber od strony piasty. Nawet po włożeniu ośki w tą tulejkę, czuję lekki luz między nimi. Czy tak ma być? Czy zestawienie tych wszystkich miniluzów daje duży luz na zębatce?
Co radzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:34, 12 Kwi 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Cześć,
w związku z tym, że mój łańcuch jest nierównomiernie rozciągnięty- przyszedł czas na wymianę napędu.
Na stronie http://vstrom.com.pl/cms/index.php?page=dl-650 brakuje informacji o zębatkach.
Na Aledrogo znalazłem komplet, który powinien pasować do mojego (DL650A K7)- DID 525 VX 118, JTF520-15, JTR1792-47. Możecie mi potwierdzić że te zębatki są ok?

Naprawdę nie warto zakładać łańcucha na spinkę? Zakuwarki nie mam i nie mam za bardzo skąd wziąć, wiec żeby zakuć będę musiał na wymianę napędu zostawić moto w serwisie- sam już nie zrobię, bo kupować zakuwarkę tylko po to żeby raz czy dwa zmienić napęd to nie ma sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:48, 12 Kwi 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





Lompi napisał:
(...)
Naprawdę nie warto zakładać łańcucha na spinkę? (...)


Spinki raczej do slabszych motkow, producent naszych moto nie pozostawia tej kwestii do wyboru, maja byc zakute.

A co sie dzieje, gdy lancuch pusci przeczytaj, chociazby w pierwszych postach http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/46584-urwany-lancuch-podczas-jazdy/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Wto 13:34, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:31, 12 Kwi 2016
skvrnsk
A2

 
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 86
Przeczytał: 103 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Załóż spinkę i jedź zakuć do serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:46, 12 Kwi 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Aha ok, a te zębatki jak coś będą ok, taki ma być wymiar?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:50, 12 Kwi 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Zębatki są ok.
łańcuch też, do k7 118 ogniw.
Tak jak pisał "skvrnsk" załóż spinkę i podjedź do jakiegoś warsztatu moto na samo zakucie.

Jak chcesz to zrobić samemu, to zarezerwuj sobie trochę czasu o ile chcesz to zrobić porządnie. Pod deklem wałka zdawczego jest przeważnie mały armagedon na półgodziny mycia i półliterka nafty.
Zębatkę zdawczą koniecznie odkręcaj przed demontażem łańcucha, tylne koło zablokuj deską wkładając ją pomiędzy "szprychę" a wahacz.
Do odkręcenia nakrętki klucz jak pamiętam 32 i spore ramię się przyda.
Tylną zębatkę popuść również zanim zdejmiesz łańcuch.
Przy okazji pooglądaj łożyska, gumy zabieraka, etc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Sob 8:35, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:36, 13 Kwi 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Książe dzięki za info. Łożyska ostatnio oglądałem bo mi coś piszczało- są ok, a jeśli chodzi o gumy zabieraka, to na co zwrócić uwagę? Tylko na to, czy nie są poparciałe i popękane?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:33, 13 Kwi 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Ja bym profilaktycznie kupil jeszcze simering walka zdawczego i ewentualnie za jedna robota go tez wymienil. (drobny koszt )
Po dokreceniu zebatki moze sie zdazyc ze zacznie leko puszczac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:04, 13 Kwi 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





jotes rozumiem że masz na myśli "SEAL, DRIVE SHAFT 36X50X6 -- 09283-36003"?
Jeśli chodzi o wymianę tego, to jak to wygląda? Na żadnym wideo odnośnie wymiany napędu nie widziałem, żeby ktoś cokolwiek więcej ruszał poza zębatką, więc nie wiem jak się do tego zabrać.
PS. Rozumiem, że to tylko simering i po jego demontażu nic mi nie powinno pocieknąć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:04, 13 Kwi 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Lompi, ja naped zmienialem w ASO, nastepnego dnia dopiero zobaczylem ze deliktanie puszcza olej.
Wedlug nich to czesto sie zdaza, po ponownym dokreceniu zebatki, a mechanik dostal zjebke od majstra ze od razu nie sprawdzil.
Mozliwe ze mialem pecha ale jak poszukalem w necie to znalazlem wiecej takich przypadkow.
Tyle ze byl piatek, simering przyszedl we wtorek i zamiast w sobote pojechac w Alpy pojechalem w srode na 1/2 urlopu Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:43, 13 Kwi 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





I jak zawsze- suzuki zastosowało niestandardowy simering (podobna sytuacja jest z tego co kojarzę przy simeringach łożysk tylnego koła). 36x50x6 nie do osiągnięcia w normalnych sklepach- tylko 36x50x7. Jedyny sklep w którym go znalazłem, to sklep z częściami do ciągników rolniczych (36x50x6 jest stosowany w ciągnikach marki NEW HOLLAND)- cena 35 zł. W ASO cena 51 zł.
Nie wiem czy przy takich cenach jest sens wymieniać jeśli ten sprawuje się ok, tym bardziej że sam robię, więc za robociznę 2 razy płacić nie będę- najwyżej 2x więcej browarków pójdzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:22, 13 Kwi 2016
piter_ok1
A

 
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 179
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim





Lompi napisał:
I jak zawsze- suzuki zastosowało niestandardowy simering (podobna sytuacja jest z tego co kojarzę przy simeringach łożysk tylnego koła). 36x50x6 nie do osiągnięcia w normalnych sklepach- tylko 36x50x7. Jedyny sklep w którym go znalazłem, to sklep z częściami do ciągników rolniczych (36x50x6 jest stosowany w ciągnikach marki NEW HOLLAND)- cena 35 zł. W ASO cena 51 zł.
Nie wiem czy przy takich cenach jest sens wymieniać jeśli ten sprawuje się ok, tym bardziej że sam robię, więc za robociznę 2 razy płacić nie będę- najwyżej 2x więcej browarków pójdzie Wink


To nie to , że oni wszystko na siłę robią inne, po prostu taką rozmiarówkę mają skośnookie wynalazki, taki sam rozmiar występuje też np. jako uszczelniacz wału korbowego w kilku koreańskich silnikach i chewrolecie 1,2 (tych z rodowodem daewoo).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:30, 13 Kwi 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Może i masz racje ale jak człowiek widzi 36x50x7 - 3,80 zł, a 36x50x6 - 35zł, to było nie było się jedno na myśl nasuwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:42, 13 Kwi 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





To jest z katalogu, tylko że niepopularny rozmiar. Zobacz sobie jaki jest simering popychacza sprzęgła... To jest dopiero dziwny potwór.

Moim zdaniem przynajmniej wałka zdawczego warto wymienić (ja wymieniłem oba, razem z popychaczem - ale mi się z tego lał olej). Jeśli robisz sam to bez problemu. Trzeba zdjąć tulejkę dystansową z wałka i masz mnóstwo miejsca, żeby podważyć simering.

Jak płacisz, to nie ma co płacić dwa razy. Nie przy tej cenie. Jakby to było 200-300zł to ok, ale naprawdę 35zł to dużo jak na rzecz do której zagląda się raz na kilka lat (no chyba że ktoś tłucze 30k rocznie to raz na rok)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:54, 13 Kwi 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Będę wymieniał napęd to obejrzę sobie ten simering, jak coś będzie z nim nie tak lub później będzie puszczał, to zdemontuje wszystko jeszcze raz i wtedy wymienię.

Na coś jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie? Jakby co okolice zębatki zdawczej mogę bez problemu na grubo naftą wymyć, żeby było do czysta?

PS. Mam klucz dynamometryczny, ale tylko do momentu 110 Nm, chyba nie będzie biedy jak dokręcę nim do 110 i jeszcze zwykłym kluczem trochę docisnę. W serwisówce jest moment 145 Nm, ale nie mam skąd wziąć klucza na taki moment.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:35, 13 Kwi 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2917
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Przy okazji obejrzyj sobie dokładnie popychacz sprzęgła i jego uszczelniacz (simmering) schowany pod taką okrągłą "pokrywką" przykręcaną trzema śrubami. Umyj też wysprzęglik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:44, 13 Kwi 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Ok. Dzięki za info.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:42, 13 Kwi 2016
alabej
A1

 
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 24
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





szukałem i nie mogę znależć jakimi Nm dokręcić zębatkę tył od napędu Dl 650 K9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:00, 13 Kwi 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





alabej napisał:
szukałem i nie mogę znależć jakimi Nm dokręcić zębatkę tył od napędu Dl 650 K9


Zębatka zdawcza 145 Nm
Zębatka odbiorcza (tylna) 60 Nm
Nakrętka tylnego koła 100 Nm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:32, 13 Kwi 2016
alabej
A1

 
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 24
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





dzięki Książe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:57, 16 Sie 2016
lotnik
A

 
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 135
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kętrzyn WM





Trochę w temacie trochę obok. Napęd dogorywa i czas na zmianę, ale żeby nie było za prosto.
Primo mam podniesione zawieszenie z tyłu i jak patrzę na łańcuch, zawsze jeździ po ślizgaczu. I naszła mnie myśl czy by nie zmienić zębatek.
Oryginalnie jest 15/47 i 116 oczek. A co gdyby założyć komplet 16/50?
Przełożenie zostanie praktycznie bez zmian a łańcuch powinien odrobinę pójść w górę.
Drugie primo czy nie będzie nigdzie obcierać, czy ktoś tego próbował?
Ostatecznie jaka długość łańcucha, na logikę: dochodzą łącznie 4 oczka, za środkiem wychodzą 2 więc powinno być 118 oczek?Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lotnik dnia Wto 22:16, 16 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
wymiana zestawu napędowego/łańcucha
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin