VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> DL 650 - ANGLIK
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL 650 - ANGLIK
PostWysłany: Śro 12:45, 02 Wrz 2015
quba666
A1

 
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trzebinia





[size=18][b]DL650 - ABS - rocznik 2009 sprowadzony z Anglii[/size]

Chciał bym kupić taki motocykl,
chciałem zapytać bardziej doświadczonych użytkowników
czy jest możliwość zmiany u mechanika lub w serwisie mil na km ?

wiem że można kupić tarcze do zegarów i podmienić
ale nadal przebieg motocykla jest w milach.
Czy trzeba zakupić nowe liczniki ?

Czy jest jakiś patent na reflektor przedni czy też należy go wymienić ?


Bardzo będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
quba666


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:40, 02 Wrz 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





nie ma patentu na zmianę mil na km - jedynie wymiana licznika to samo w przypadku reflektora


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:51, 02 Wrz 2015
quba666
A1

 
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trzebinia





czyli LIPA Sad
a można gdzieś dostać licznik europejski w dobrej cenie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:45, 02 Wrz 2015
quba666
A1

 
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trzebinia





Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa wymiany licznika ?
czy wystarczy wymienić licznik czy jeszcze jakieś czujniki w kole ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:56, 02 Wrz 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





daj sobie spokój pełno masz motków do sprzedania na forum Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:16, 02 Wrz 2015
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





novy napisał:
nie ma patentu na zmianę mil na km - jedynie wymiana licznika to samo w przypadku reflektora


co do reflektora to akurat jest dobry patent z obróceniem żarówki, znany i stosowany przez kilku forumowiczów - działa

o konkrety proponuje zapytasz forumową szukajkę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:39, 02 Wrz 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1173
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Ostatnio wziąłem się u siebie za ustawianie świateł (angielska lampa), obróciłem żarówki tylko troszeczkę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i do tego lewa lampę skierowałem bardziej w prawo. Porównywałem z drugim DLem w wersji europejskiej. Idealnie nie jest ale jest zdecydowanie lepiej niż było. Światło wyraźnie skierowane jest teraz na prawo i nie świece kolegom po lusterkach Smile

Prędkość jest podana w dwóch miarach, a do odległości w milach szybko się przyzwyczaisz.

Koszt wymiany licznika i lampy to ponad 1000zł. Jesli to tak dla Ciebie ważne, to lepiej dopłacić te pieniądze do motocykla w wersji EU niż kombinować. Motocykli jest dużo znajdziesz coś co sie zainteresuje na pewno.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:51, 02 Wrz 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 957
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Oczywiście możesz zrobić patent z żarówkami, jak napisali wyżej koledzy, ale jest to jedynie półśrodek. Owszem, nie będziesz oślepiał tych po lewej stronie, ale nie licz zbytnio, że w ten sposób poprawi Ci się jakość strumienia światła. Nie poprawi. Będziesz miał co najwyżej, nieoślepiającą plamę światła przed sobą, a nie wyraźny strumień światła oświetlający prawe pobocze.
U siebie też na początku zrobiłem patent z żarówkami. Do pierwszej jazdy nocą, w deszczu. Nic nie było widać. Było po prostu niebezpiecznie. W te pędy wymieniłem lampę na europejską (z allegro).
Poza tym weź pod uwagę, że patent z żarówkami nie pomoże Ci przy badaniu technicznym. Diagnosta Ci to wychwyci od razu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:28, 02 Wrz 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1173
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby diagnosta patrzył mi na żarówki od środka albo badał czy światła świecą dobrze.
Po przekręceniu żarówek jeździłem już w nocy (nie w deszczy co prawda), moim zdaniem świecą dobrze. Na pewno nie tak dobrze jak europejskie ale śmiało można w nocy jeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:20, 02 Wrz 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Ja nic przy swoim brytolu nie kombinowałem. Do dwuskalowego prędkościomierza można się przyzwyczaić, a dystans mnożę razy 1.6. Diagności nie robią żadnych problemów, a jazda nocą nie stanowi problemu dla mnie, jak również tych z przeciwnego kierunku (żarówek nie przekręcałem).
Jak sprzęt w dobrej kondycji i bez ognisk korozji, to bym brał i nie zwracał uwagi na te nazbyt rozdmuchiwane rzekome problemy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:47, 02 Wrz 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





Vater napisał:
(...) a jazda nocą nie stanowi problemu dla mnie, jak również tych z przeciwnego kierunku (żarówek nie przekręcałem).
(...)


jak rozumiem rozmawiasz z kazdym przejezdzajacym po zmroku z naprzeciwka... Smutna rzeczywistosc ten koniec wlasnego nosa...

Angol to rdza, koniecznosc zmiany lampy oraz ew. dla komfortu predkosciomierza - co wiaze sie z kosztami. Wezmiesz angola i bedziesz musial szukac diagnosty, ktory albo bedzie leserem albo bedzie oczekiwal 'co laska' za niezauwazenie angielskich swiatel. No i bedzie coraz ciezej, bo dobieraja sie do dupy diagnostom.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:56, 03 Wrz 2015
quba666
A1

 
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trzebinia





Dziękuję bardzo za pomoc Smile
mam do kupienia w dobrej cenie angola z dobrym wyposażeniem
Rocznik 2009 a od 2010 w Polsce.

Co do lampy to widziałem że trafiają się na Allegro
a co do liczników to zastanawiam się czy wymiana wystarczy bo naliczanie jest w milach
a nikt nie wie czy to może czy nie trzeba jeszcze wymienić czujnika pomiarowego w kole.

co do kupna Europejczyka to sprawdzałem na forum ale nie znalazłem jak na razie
mam budżet do 17 000zł Sad
a potrzebuję wersję z ABSem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:05, 03 Wrz 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 957
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Szuja napisał:
Vater napisał:
(...) a jazda nocą nie stanowi problemu dla mnie, jak również tych z przeciwnego kierunku (żarówek nie przekręcałem).
(...)


jak rozumiem rozmawiasz z kazdym przejezdzajacym po zmroku z naprzeciwka... Smutna rzeczywistosc ten koniec wlasnego nosa...

Angol to rdza, koniecznosc zmiany lampy oraz ew. dla komfortu predkosciomierza - co wiaze sie z kosztami. Wezmiesz angola i bedziesz musial szukac diagnosty, ktory albo bedzie leserem albo bedzie oczekiwal 'co laska' za niezauwazenie angielskich swiatel. No i bedzie coraz ciezej, bo dobieraja sie do dupy diagnostom.


Z ta rdzą bym nie przesadzał, ale na pewno angliki są w nieco gorszym stanie wizualnym niż europejczyki.
Poza tym całkowicie popieram to, co napisał Szuja o diagnostach.

Suszny napisał:
Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby diagnosta patrzył mi na żarówki od środka albo badał czy światła świecą dobrze.
Po przekręceniu żarówek jeździłem już w nocy (nie w deszczy co prawda), moim zdaniem świecą dobrze. Na pewno nie tak dobrze jak europejskie ale śmiało można w nocy jeździć.


Zmień diagnostę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:21, 03 Wrz 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1173
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jeśli robiłbym przegląd w serwisie to może by zaglądali w lampy, sprawdzili luzy i coś jeszcze. Na zwykłej stacji diagnostycznej w motocyklu oprócz sprawdzenia numerów ramy, sprawdzenia czy światła działają, czy jest sygnał dźwiękowy co mogą jeszcze sprawdzić? Na trzepaki cie wsadzą żeby zawieszenie zbadać czy może na rolki w celu sprawdzenia hamulców ? Smile
Diagnosta jest mi potrzebny tylko po to żeby pieczątke podbić, o stan techniczny motocykla dbam sam, wiem co mam zrobione i co kiedy trzeba zrobić.

Co do świateł - wczoraj wieczorem sprawdzałem światła. Kolega jadący motocyklem z naprzeciwka nie był oślepiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:32, 03 Wrz 2015
malybidon
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 249
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice





Suszny napisał:
Co do świateł - wczoraj wieczorem sprawdzałem światła. Kolega jadący motocyklem z naprzeciwka nie był oślepiany.


Tylko zauważ, że kierowcy większości pojazdów jadących z naprzeciwka siedzą duuuużo niżej niż kolega jadący motocyklem. A to jest już istotna różnica.

Ja przez to, że kiedyś zostałem poważnie oślepiony w ostatniej chwili ominąłem człowieka idącego sobie środkiem mojego pasa. Niestety samochód tego nie przeżył - poszedł na złom. Więc to, że Tobie czy koledze na motocyklu to światło nie przeszkadza nie oznacza, brutalnie mówiąc, że ktoś kiedyś przez nie nie zginie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:17, 04 Wrz 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 957
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Suszny napisał:
Jeśli robiłbym przegląd w serwisie to może by zaglądali w lampy, sprawdzili luzy i coś jeszcze. Na zwykłej stacji diagnostycznej w motocyklu oprócz sprawdzenia numerów ramy, sprawdzenia czy światła działają, czy jest sygnał dźwiękowy co mogą jeszcze sprawdzić? Na trzepaki cie wsadzą żeby zawieszenie zbadać czy może na rolki w celu sprawdzenia hamulców ? Smile
Diagnosta jest mi potrzebny tylko po to żeby pieczątke podbić, o stan techniczny motocykla dbam sam, wiem co mam zrobione i co kiedy trzeba zrobić .


No to tak żeby było jasne:

§ 2 ust. 1 pkt. 3 lit. b) Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach wskazuje, że Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: (...) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę: (...) prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych, w tym prawidłowości działania urządzeń sygnalizacyjnych .
Jednocześnie, to samo Rozporządzenie w § 2 ust. 4 stanowi, że: Stwierdzone w trakcie badania technicznego usterki dzieli się na trzy grupy:
1) usterki drobne - usterki techniczne niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;
2) usterki istotne - usterki techniczne mogące naruszać bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;
3) usterki stwarzające zagrożenie - usterki stanowiące bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, niezależnie od okoliczności.


I idąc za ciosem, Załącznik nr 1 do w/w Rozporządzenia - pkt. 4.1.2. stanowi, że odchylenia strumienia światła w pionie czy poziomie względem urządzenia pomiarowego kwalifikuje się jako usterki istotne.

Proponuję aby jednak na forum nie propagować rozwiązań technicznych stojących w sprzeczności z wymaganiami technicznymi naszych pojazdów, a wpływającymi na bezpieczeństwo nie tylko nasze ale i innych kierowców.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:31, 04 Wrz 2015
quba666
A1

 
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trzebinia





Bardzo dziękuję za podjętą rozmowę
i też jestem zdania że bezpieczeństwo przede wszystkim !!!


najlepiej wymienić reflektor i z głowy - trochę to kosztuje ale może uda się coś znaleźć w dobrej cenie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:29, 14 Paź 2015
eda35
A2

 
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gościeradz





w lampę możesz wsadzić bi-xenon ja tak zrobiłem i jestem zadowolony koszt około 800 zł
ładnie świecą szczególnie mijania jak dobrze ustawisz to nikogo nie oślepiają mają widoczną linię odcięcia światła.Możesz zrobić to samemu zestawy można kupić koszt ok 500 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:10, 15 Paź 2015
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja juz raz przerabialem "anglika" i więcej już tego nie powtórzę. Dziękuję Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:30, 04 Lis 2015
mily9ser
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 219
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie





Cytat:
Ja juz raz przerabialem "anglika" i więcej już tego nie powtórzę. Dziękuję

Ja mam Angola i jestem zadowolony,wymieniłem lampę przednią kupiłem okazyjnie na Allegro za stówkę i wymieniłem tarcze w liczniku.Koszt ok.180zł.
Ponadto korozja była faktycznie pod przednią czachą na kratownicy.Wypiaskowałem pomalowane proszkowo nówka sztuka.Więcej korozji nie ma.
P.S.Zależy jaki się egzemplarz trafi,czy poprzedni właściciel dbał o niego itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL 650 - ANGLIK
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin