VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Drgania kierownicy.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Drgania kierownicy.
PostWysłany: Nie 15:50, 17 Maj 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Podczas powrotu ze zlotu zauważyłem jeden drobiazg: w zakresie prędkości od ok. 50 do 80 po puszczeniu kierownicy zaczyna ona szybko "wężykować" czyli szybko obraca się z lewej na prawo i odwrotnie... Trzymając kierownicę nie odczuwam żadnich dziwnych drgań.
Przy mniejszej i większej prędkości w-w nie występuje. Może wpływ na to miały założone boczne kufry? Muszę sprawdzić jak moto zachowuje się bez nich.
Jak ktoś ma inne pomysły na przyczynę lub miał coś takuego to będę wdzięczny za info.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Nie 15:51, 17 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:34, 17 Maj 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Dzieje się tak często przy danego typu oponach, np. anakee 2. Miałem tak na tych oponach w hondzie varadero, jest tak na deelu. Na innych oponach nie występuje.
I rzeczywiście: zależy to także od tego czy jedziesz z kuframi, czy z dwoma osobami itp. Generalnie jak nie jest to dokuczliwe, nie przejmowałbym się.
Ale potencjalnych przyczyn oprócz opon może być wiele, np. łożyska główki ramy, luz na wahaczu itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:41, 17 Maj 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





conti trail attacki (bez literki Z) tak mają - albo wyząbkowana opona. Nie ma się czym przejmować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:48, 17 Maj 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Dzięki za info bo się trochę zmartwiłem. Wachacz, główka itp powinny być ok, to moto ma przejechane 14K i to w dość spokojny sposób. A opony są oczywiście jeszcze "fabryczne" choć moto z 2009.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:00, 17 Maj 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Ja dzisiaj też tak miałem jak zwykle z kuframi i Plecaczkiem. Norma. Opony z 2009 lepiej zmienił bez względu na ich stan.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:41, 17 Maj 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Poza tym fabryczne są delikatnie mówiąc do d... Śliskie strasznie a jak mają tyle lat to już zdecydowanie do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:52, 18 Maj 2015
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





sprawdz lozysko glowki ramy, na hamulcu niech ktos Ci lekko pobuja przodem,, przyloz palce w okolicy nakretek mocujacych lozysko, jak masz luz powinienes cos wyczuc, mozesz rowniez to sprawdzic na centralnej podstawce odciazajac przod


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:59, 18 Maj 2015
tra
A2

 
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 87
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





U mnie podobny efekty wystąpił właśnie po wymianie łożyska główki ramy i założeniu nowych anakee 2...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:03, 18 Maj 2015
hmarek
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 424
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów





miałem to na oryginalnych oponach, zmieniłem w zeszłym sezonie na nowe Nexty - jest tak samo. Ewentualne luzy były posprawdzane dokładnie przez Michała Szramę (brak), jeżdżę sam, z kufrem centralnym lub bez i zjawisko występuje zawsze...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hmarek dnia Pon 12:05, 18 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Drgania kierownicy.
PostWysłany: Śro 14:56, 20 Maj 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





antyks napisał:
Podczas powrotu ze zlotu zauważyłem jeden drobiazg: w zakresie prędkości od ok. 50 do 80 po puszczeniu kierownicy zaczyna ona szybko "wężykować" czyli szybko obraca się z lewej na prawo i odwrotnie... Trzymając kierownicę nie odczuwam żadnich dziwnych drgań.
Przy mniejszej i większej prędkości w-w nie występuje. Może wpływ na to miały założone boczne kufry? Muszę sprawdzić jak moto zachowuje się bez nich.
Jak ktoś ma inne pomysły na przyczynę lub miał coś takuego to będę wdzięczny za info.

Miałem dokładnie to samo, na Anakee2 i już lekko sfatygowanym łożysku główki ramy. Wymiana łożyska na nowe pomogła (aczkolwiek z tego co pamiętam, całkowicie drania nie ustały).

Mam również dokładnie to samo w swojej obecnej VFR800 V-Tec, przy czym Michał Szrama ocenił, że łożysko główki ramy również ma "lekki próg". "jeszcze można pojeździć", nie mniej najpóźniej na początku przyszłego sezonu planuję wymianę.

Moja kobita w swoim nowym nabytku (Yamaha XJ750 X Maxim) również ma to samo, aczkolwiek tutaj na moje oko łożysko główki ramy jest ok. Jeszcze nie doszliśmy powodu.

Wniosek generalnie jest taki. O ile w motocyklu ze świeżym przednim zawieszeniem (łożysko, lagi, nowa i dobra opona, dobrze wyważone koło) żadne drgania raczej nie powinny mieć miejsca, to w motocyklu, gdzie wymienione wyżej elementy mają pewne zużycie, w okolicy 50-80km/h może pojawić się niewielka shima.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:30, 20 Maj 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Dzięki za info. Wydaje mi się że łożyska u mnie są ok, oponki mają 6 lat ( fabryczne) więc pomimo 14K przejechanych.. może kiedyś dłużej postały itd..
W każdym razie nie jestem w tym sam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:23, 20 Maj 2015
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





antyks napisał:
oponki mają 6 lat ( fabryczne) więc pomimo 14K przejechanych.. może kiedyś dłużej postały itd..


Sprawdź, bo na mojej 2009 były opony z 2008 roku. Przód zmieniłem w zeszłym roku. Okazało się, że opona po zdjęciu i bliższemu przyjrzeniu się miała spękane boki.
Tył poszedł wcześniej. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:30, 20 Maj 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Jak by mi ktoś 10 lat temu powiedział że będę się zastanawiał nad wymianą dobrych opon z dobrym bieżnikiem bo mają 7 lat to bym się popukał w czoło cheche... ale czasy się zmieniają.
Ja też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:42, 20 Maj 2015
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Dokładnie. 30 lat temu nie zastanawiałem się w jakiej kurtce i kasku jeżdżę.

A propos opon...

Moje Heidenau K60 scout dają całą gamę ciekawych efektów do których trudno było mi się przyzwyczaić:

w zakresie 40-50 km/h wyraźne drgania, aczkolwiek niezbyt silne,

powyżej 115-120 km/h jest jakbym włączył piłę tarczową, wyraźny efekt dźwiękowy,

ale najdziwniejsze jest zachowanie motocykla przy zatrzymywaniu,
w zakresie 5 do 0 km/h maszyna jakby przestępowała z nogi na nogę, cała w prawo, lewo, prawo, lewo i tak do unieruchomienia. Jest to dosyć denerwujące, zwłaszcza przy wolnej jeździe np.w korku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:45, 20 Maj 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





chmarnik napisał:


powyżej 115-120 km/h jest jakbym włączył piłę tarczową, wyraźny efekt dźwiękowy,
.


Teraz już rozumiem te nocne odgłosy..SmileSmile To nie było chrapanie tylko naśladowanie przedniego koła... o jeździe śnił ktoś... SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:48, 20 Maj 2015
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





antyks napisał:
chmarnik napisał:


powyżej 115-120 km/h jest jakbym włączył piłę tarczową, wyraźny efekt dźwiękowy,
.


Teraz już rozumiem te nocne odgłosy..SmileSmile To nie było chrapanie tylko naśladowanie przedniego koła... o jeździe śnił ktoś... SmileSmile


Podobno właściciele psów upodabniają się do swoich pupili.
To pewnie motocykliści do swoich maszyn.

Macie szczęście, że nie jeżdżę z wolnym wydechem. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:27, 22 Maj 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





antyks napisał:
Wydaje mi się że łożyska u mnie są ok (...)

Przedwczoraj od jednego mechanika motocyklowego usłyszałem, że sprawdzając łożysko na centralce można nie wyczuć żadnego luzu, bądź przeskoku a łożysko i tak może być do dupy. Może i coś w tym jest. W Maximie mojej kobitki tak jak pisałem, wydaje mi się że łożysko jest tip top, żadnych luzów czy "progów" nie czuję a kiera przy tych 60km/h wali i to mocno.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:19, 22 Maj 2015
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 198
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Antyks, a co masz dokładnie za oponki w swojej maszynie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:05, 23 Maj 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





KSD napisał:
Antyks, a co masz dokładnie za oponki w swojej maszynie?

Niestety po wczorajszej przygodzie moja nóźka nie pozwala mi udać się do garażu i sprawdzić Smile
Dla świętego spokoju ( raaaatunku, żona nie daje mi żyć...) - pojadę do szpitala by ją obejrzeli. Jak nie wsadzą do gipsu to w drodze do domu odwiedze suzui Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Drgania kierownicy.
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin