Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Za dużo oleju w misce

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slaveq
A2



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 22:29, 25 Mar 2012    Temat postu: Za dużo oleju w misce

Witam,

przed sezonem w swoim DL'u 650 wymieniłem filtr i zalałem go świeżym olejem, niestety przesadziłem trochę z ilością i teraz kiedy moto stoi w pionie oczko mam całe zalane, dopiero po lekkim przechyleniu pojawia się powietrze. Moje pytanie brzmi czy trzeba coś z tym robić (nie chce mi się spuszczać oleju i wlewać go jeszcze raz) i jakie są możliwe konsekwencje bo na razie żadnych nie zauważyłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 23:38, 25 Mar 2012    Temat postu:

Jak zalałeś setkę za dużo to nic się nie stanie, słowa Szramy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubert1711
Motonita



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 7:15, 26 Mar 2012    Temat postu:

Jak nie mozesz spac z tego powodu to kup strzykawke i kawalek rurki moze byc np. koszulka termokorczliwa i odciagnij korkiem wlewowym i po problemie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slaveq
A2



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 19:19, 26 Mar 2012    Temat postu:

Dzięki tak chyba zrobię - strzykawka gdzieś się znajdzie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 17:27, 27 Mar 2012    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Jak zalałeś setkę za dużo to nic się nie stanie, słowa Szramy.


Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Wto 19:50, 27 Mar 2012    Temat postu:

roadrunner napisał:


Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka.


Racja.
Jak masz "dużo za dużo" to przy ostrej jeździe połączonej z mocnym hamowaniem silnikiem ten może nie wytrzymać i skończy się postojem na poboczu... już bez oleju w silniku... Rolling Eyes Confused

Miałem podobny problem jakieś dwa tygodnie temu. Nadmiar odessałem wężykiem 6mm Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slaveq
A2



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Wto 20:38, 27 Mar 2012    Temat postu:

Eeee a na czym polega mechanizm który opisałeś? Silnik może nie wytrzymać?Co to znaczy? I gdzie się podzieje olej?


tomano napisał:
roadrunner napisał:


Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka.


Racja.
Jak masz "dużo za dużo" to przy ostrej jeździe połączonej z mocnym hamowaniem silnikiem ten może nie wytrzymać i skończy się postojem na poboczu... już bez oleju w silniku... Rolling Eyes Confused

Miałem podobny problem jakieś dwa tygodnie temu. Nadmiar odessałem wężykiem 6mm Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slaveq dnia Wto 20:39, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Śro 8:46, 28 Mar 2012    Temat postu:

slaveq napisał:
Eeee a na czym polega mechanizm który opisałeś? Silnik może nie wytrzymać?Co to znaczy? I gdzie się podzieje olej?


Dokładnie mechanizmu Ci nie wytłumaczę, bo ze mnie mechanik jak z koziej... no dobra - "mistrzem warsztatu" nie jestem. Ale z tego co mi tłumaczyli kiedyś bardziej kumaci ode mnie to zapamiętałem, że:

Arrow za dużo oleju Arrow za duże ciśnienie Arrow za duże obciążenie dla uszczelniaczy Arrow uszczelniacze wywala.
Ponadto za dużo oleju zwiększa opory w silniku Neutral

Znajomy miał już taki przypadek. Oleju nawalił, jak mówił, ponad litr za dużo, bo stwierdził, że "mu bierze i co on będzie później dolewał". Gość nogę ma raczej ciężką i zakończył trasę na poboczu z lepką kałużą pod samochodem. Silnik musiał przejść reanimację. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 9:52, 28 Mar 2012    Temat postu:

Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??

Najprosciej tlumaczac to:

Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.

Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemo99
A1



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: skierniewice/warszawa

PostWysłany: Śro 10:02, 28 Mar 2012    Temat postu:

Może się tak zdażyć że oleju w silniku bedzie przybywać własciwie to bedzie przybywac nie spalonej benzyny która bedzie rozcieńczać olej. Nadmiar oleju jest bardzo groźny dla silnika bardziej nawet niż niedobór.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 12:20, 29 Mar 2012    Temat postu:

Floydoo napisał:
Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??

Najprosciej tlumaczac to:

Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.

Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju Idea


Poza tym silnik zaczyna przepalać dużo więcej oleju niż powinien a cżęść wypluwa przez odmę do airboxa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 18:47, 29 Mar 2012    Temat postu:

roadrunner napisał:
Floydoo napisał:
Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??

Najprosciej tlumaczac to:

Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.

Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju Idea


Poza tym silnik zaczyna przepalać dużo więcej oleju niż powinien a cżęść wypluwa przez odmę do airboxa...


to juz jest nastepstwo niedomagan ktore opisalem powyzej Idea Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qubek
A1



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:54, 27 Maj 2015    Temat postu:

Podłaczam się pod temat.

mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).

Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Śro 18:33, 27 Maj 2015    Temat postu:

qubek napisał:
Podłaczam się pod temat.

mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).

Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany).


a jak to sprawdzałeś?
pytam bo nie ma co przesadzać z tą dokładnością Very Happy
dlaczego ? np u mnie na równej podłodze jak stoi moto na kołach to poziom mam max a wystarczy że go przerzucę na centralkę i już okienko pełne Very Happy
pewnie że żaden problem odessać te 100ml jak ktoś przelał ale czy aby na pewno jest przelane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 19:33, 27 Maj 2015    Temat postu:

qubek napisał:
Podłaczam się pod temat.

mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).

Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany).


Daj sobie siana...
Niebezpieczne są 2 sytuacje:
a) Pełne okienko oleju kiedy moto stoi na kosie
b) Brak oleju w okienku kiedy moto stoi wyprostowane
Wszelkie stany pomiędzy w/w są w normie i gwarantują prawidłową pracę silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qubek
A1



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:58, 27 Maj 2015    Temat postu:

No to daje sobie spokój.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin