VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Za dużo oleju w misce
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Za dużo oleju w misce
PostWysłany: Nie 23:29, 25 Mar 2012
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





Witam,

przed sezonem w swoim DL'u 650 wymieniłem filtr i zalałem go świeżym olejem, niestety przesadziłem trochę z ilością i teraz kiedy moto stoi w pionie oczko mam całe zalane, dopiero po lekkim przechyleniu pojawia się powietrze. Moje pytanie brzmi czy trzeba coś z tym robić (nie chce mi się spuszczać oleju i wlewać go jeszcze raz) i jakie są możliwe konsekwencje bo na razie żadnych nie zauważyłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:38, 26 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jak zalałeś setkę za dużo to nic się nie stanie, słowa Szramy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:15, 26 Mar 2012
Hubert1711
Motonita

 
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Jak nie mozesz spac z tego powodu to kup strzykawke i kawalek rurki moze byc np. koszulka termokorczliwa i odciagnij korkiem wlewowym i po problemie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:19, 26 Mar 2012
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





Dzięki tak chyba zrobię - strzykawka gdzieś się znajdzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:27, 27 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





konra.dzik napisał:
Jak zalałeś setkę za dużo to nic się nie stanie, słowa Szramy.


Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:50, 27 Mar 2012
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





roadrunner napisał:


Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka.


Racja.
Jak masz "dużo za dużo" to przy ostrej jeździe połączonej z mocnym hamowaniem silnikiem ten może nie wytrzymać i skończy się postojem na poboczu... już bez oleju w silniku... Rolling Eyes Confused

Miałem podobny problem jakieś dwa tygodnie temu. Nadmiar odessałem wężykiem 6mm Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:38, 27 Mar 2012
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





Eeee a na czym polega mechanizm który opisałeś? Silnik może nie wytrzymać?Co to znaczy? I gdzie się podzieje olej?


tomano napisał:
roadrunner napisał:


Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka.


Racja.
Jak masz "dużo za dużo" to przy ostrej jeździe połączonej z mocnym hamowaniem silnikiem ten może nie wytrzymać i skończy się postojem na poboczu... już bez oleju w silniku... Rolling Eyes Confused

Miałem podobny problem jakieś dwa tygodnie temu. Nadmiar odessałem wężykiem 6mm Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slaveq dnia Wto 21:39, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:46, 28 Mar 2012
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





slaveq napisał:
Eeee a na czym polega mechanizm który opisałeś? Silnik może nie wytrzymać?Co to znaczy? I gdzie się podzieje olej?


Dokładnie mechanizmu Ci nie wytłumaczę, bo ze mnie mechanik jak z koziej... no dobra - "mistrzem warsztatu" nie jestem. Ale z tego co mi tłumaczyli kiedyś bardziej kumaci ode mnie to zapamiętałem, że:

Arrow za dużo oleju Arrow za duże ciśnienie Arrow za duże obciążenie dla uszczelniaczy Arrow uszczelniacze wywala.
Ponadto za dużo oleju zwiększa opory w silniku Neutral

Znajomy miał już taki przypadek. Oleju nawalił, jak mówił, ponad litr za dużo, bo stwierdził, że "mu bierze i co on będzie później dolewał". Gość nogę ma raczej ciężką i zakończył trasę na poboczu z lepką kałużą pod samochodem. Silnik musiał przejść reanimację. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:52, 28 Mar 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??

Najprosciej tlumaczac to:

Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.

Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:02, 28 Mar 2012
przemo99
A1

 
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: skierniewice/warszawa





Może się tak zdażyć że oleju w silniku bedzie przybywać własciwie to bedzie przybywac nie spalonej benzyny która bedzie rozcieńczać olej. Nadmiar oleju jest bardzo groźny dla silnika bardziej nawet niż niedobór.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:20, 29 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Floydoo napisał:
Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??

Najprosciej tlumaczac to:

Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.

Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju Idea


Poza tym silnik zaczyna przepalać dużo więcej oleju niż powinien a cżęść wypluwa przez odmę do airboxa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:47, 29 Mar 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





roadrunner napisał:
Floydoo napisał:
Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??

Najprosciej tlumaczac to:

Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.

Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju Idea


Poza tym silnik zaczyna przepalać dużo więcej oleju niż powinien a cżęść wypluwa przez odmę do airboxa...


to juz jest nastepstwo niedomagan ktore opisalem powyzej Idea Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:54, 27 Maj 2015
qubek
A1

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Podłaczam się pod temat.

mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).

Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:33, 27 Maj 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





qubek napisał:
Podłaczam się pod temat.

mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).

Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany).


a jak to sprawdzałeś?
pytam bo nie ma co przesadzać z tą dokładnością Very Happy
dlaczego ? np u mnie na równej podłodze jak stoi moto na kołach to poziom mam max a wystarczy że go przerzucę na centralkę i już okienko pełne Very Happy
pewnie że żaden problem odessać te 100ml jak ktoś przelał ale czy aby na pewno jest przelane?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:33, 27 Maj 2015
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





qubek napisał:
Podłaczam się pod temat.

mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).

Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany).


Daj sobie siana...
Niebezpieczne są 2 sytuacje:
a) Pełne okienko oleju kiedy moto stoi na kosie
b) Brak oleju w okienku kiedy moto stoi wyprostowane
Wszelkie stany pomiędzy w/w są w normie i gwarantują prawidłową pracę silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:58, 27 Maj 2015
qubek
A1

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





No to daje sobie spokój.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Za dużo oleju w misce
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin