Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże spalanie potrzebna POMOC
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Nie 12:47, 23 Gru 2018    Temat postu:

jakubdl1000 napisał:
ja po mieście nie jeżdzę ale dosyć skrupulatnie sprawdzałem pierwsze 9000km na dl 650, moja waga 100, deflektor, opony Tourance. Filtr HF, swiece NGK zwykłe.
na trasie dosyć żwawo, kufry boczne zapięte - solo , max 5,5 l dwupasmowe drogi predkości 120-150,

na trasie po jednojezdzniowych drogach max 5,
wyjazdy turystyczne średnia poniżej 5 litrów, także z pasażerką.
nie jeżdzę 90km/h i nie zamulam.

Reasumująć
turystyka - poniżej 5 (4,7-4,9)
jak pokręce sie bliżej komina ale trasy po 50-100km minimum to wychodzę czasem po za 5 (5,0-5,2)
moja średnia z 9000km 4,94 (miasta i dojazów do pracy jest w tym może 10%


Czyli jak 95% właścicieli vstroma.

Co do techniki jazdy znam ją i potrafię jeździć ekonomicznie bo vstrom to nie moja pierwsza maszyna.
Problem zapewne po części tkwi tez w samej maszynie co próbuje wyeliminować.
Pomijając masę chińczyków i pseudo motorów przed Suzi jeździłem na brata Hondzie NC750 z 2014r. zrobiłem na niej coś około 800 km i mimo tego ze robiłem te same przeloty nigdy nie spalałem więcej niż 4,5l (gdzie brat lżejszy o 40kg i mniejszy o głowę mówił ze jego max to 4l) ale to maszyna nie była dla mnie bo czułem się na niej jak na ośle.
Lubie grzebać w samochodach i motorach i poznawać je nie tylko ze strony turystycznej ale i też technicznej.
Sama jazda tym motorem jest przyjemna i nie widzę potrzeby zmiany maszyny czy też tuningu bo moc dla mnie jest naprawdę OK.

Dlatego pytam bardziej zaprawionych kolegów w boju co można sprawdzić bądź wymienić pod względem technicznym by te moto nie spalało więcej od mojego volvo 1,9d Cool Rolling Eyes Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Nie 15:15, 23 Gru 2018    Temat postu:

Moja 650-tka taka ekonomiczna nie jest
Najniższe spalanie miałem 4,75 a najczęściej mam 5,5 -5,8 ( jazda 1/3 trasa 2/3 miasto )
Z tym, że ja zazwyczaj zapierdzielam, obwodnica 150-170 a po mieście bardzo dynamicznie.
Najniższy wynik to na zlocie w bieszczadach podczas pojeżdżawki mi wyszedł, ale to była totalna wycieczka turystyczno-krajoznawcza, gdzie może chwilowo v-max dobijał do 90 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Nie 17:57, 23 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
Moja 650-tka taka ekonomiczna nie jest
Najniższe spalanie miałem 4,75 a najczęściej mam 5,5 -5,8 ( jazda 1/3 trasa 2/3 miasto )
Z tym, że ja zazwyczaj zapierdzielam, obwodnica 150-170 a po mieście bardzo dynamicznie.
Najniższy wynik to na zlocie w bieszczadach podczas pojeżdżawki mi wyszedł, ale to była totalna wycieczka turystyczno-krajoznawcza, gdzie może chwilowo v-max dobijał do 90 km/h.


Chciałbym narzekać na takie spalanie jak ty masz
=). Z wszystkich maszyn jakich miałem to max 5l na 100km lałem a teraz to jakaś porażka. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Pon 7:55, 24 Gru 2018    Temat postu:

DeZy ale i tak masz problem z układem zasilania bo sonda nie ma prawa wskazywać ciągłego wskazania 0.92 V to znaczy że masz bardzo bogatą mieszankę i dlatego masz takie spalanie. Kolejna sprawa to filtr, nie musisz zmieniać filtra na normalny ja też jeździłem na normalnym filtrze i na K&N i niema dużej różnicy w spalaniu tym bardziej na trasie,filtr tu niema nic do synchronizacji gaźników bo synchronizację robisz i tak bez filtra. Twój problem jest ewidentnie w układzie zasilania widać to goły okiem po wskazaniach z sondy lambda ona powinna oscylować a stoi w miejscu na bogatej mieszance. A filt K&N ma większą przepustowość powietrza to tym bardziej powinieneś mieć ubogą mieszankę a nie bogatą.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Pon 21:52, 24 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pon 13:54, 24 Gru 2018    Temat postu:

DL nie ma gaźników...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Pon 21:49, 24 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
DL nie ma gaźników...

Ma nawet dwa i do tego ma wtryski Very Happy
Gaźnik– urządzenie wytwarzające mieszankę paliwowo-powietrzną


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Pon 21:57, 24 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Wto 12:34, 25 Gru 2018    Temat postu:

Rady cenne i dziękuje ze kontynuujecie tematu.
Czyli gdzie byście szukali przyczyny? co mogę jeszcze sprawdzić bądź dać do skontrolowania w serwisie/u mechanika bo wiem ze jeśli dochodzimy do wtrysków to temat zaczyna wchodzić na level expert.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Wto 21:36, 25 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 16:18, 25 Gru 2018    Temat postu:

szary1977 napisał:

Ma nawet dwa i do tego ma wtryski Very Happy
Gaźnik– urządzenie wytwarzające mieszankę paliwowo-powietrzną


Rurkę urządzeniem określasz? To powodzenia Smile
Fajny tekst, ale raczej do działu humor a nie do technicznego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Wto 16:19, 25 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Śro 20:39, 26 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
szary1977 napisał:

Ma nawet dwa i do tego ma wtryski Very Happy
Gaźnik– urządzenie wytwarzające mieszankę paliwowo-powietrzną


Rurkę urządzeniem określasz? To powodzenia Smile
Fajny tekst, ale raczej do działu humor a nie do technicznego.


Jaką rurkę?

Tak wyglądają gaźniki w DL
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Śro 20:41, 26 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Śro 23:28, 26 Gru 2018    Temat postu:

To są przepustnice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Czw 5:47, 27 Gru 2018    Temat postu:

Szło by się kłócić bo są one elementem w tych "rurkach" jak zarówno wtryski ale niech tak zostanie bo te forum nie jest od kłócenia się tylko od pomocy.

DeZya sprawdzałeś czujnik temperatury powietrza wejściowego (IATS) jest on zamontowany w dolnej prawej części Airboxa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Czw 15:10, 27 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 16:58, 27 Gru 2018    Temat postu:

Jako że właśnie przeczytałem informacje od ciebie a jestem w drodze do domu to zadanie zostawię sobie na jutro.
Powiedz mi czy oprócz napięcia coś jeszcze jest tam do sprawdzenia?(np. : sygnał) . I czy komputer nie powinien pokazywać błędu C21 jeśli będzie z nimi problem =)
Co prawda jak przyjadę do domu to odrobinę lekcje i poczytam na ten temat ale zapewne od natłoku informacji będę lepiej się czół Cool a już dzięki tobie wiem gdzie go szukać w Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Czw 17:17, 27 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 20:45, 27 Gru 2018    Temat postu:

Komputer nie wywali błędu póki wartość mierzona mieści się w zakresie prafy czujnika.
Powiedzmy że zakres jest od - 20 do +80 to póki odczyt nie biedzie poza tym przedziałem to błędu nie ma.
Wspominałem już Tobie że kolejne kroki to właśnie IAT i ECT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Czw 22:50, 27 Gru 2018    Temat postu:

Dokładnie tak jak Struna napisał puki zakres nie będzie poza zakresem to błędu nie wywali ale miałem takie auto że wywaliło błąd sondy lambda i wcześniejszy mechanik wymienił sondę i nic to nie pomogło wiec się poddał a jak diagnozowałem auto to się okazało że padły wtryski (lały jak wściekłe) w sharanie i to było przyczyną błędu sondy lambda. A w pierwszej kolejności to bym sprawdził tak jak pisał Struna czujnik ECT "czujnik temperatury płynu chłodniczego" może zaniżać wartość rzeczywistą i to będzie problem z zbyt bogata mieszanką.
Parametry ECT
20 ° C Około. 2,45 kΩ
40 ° C Około. 1.148 kΩ
60 ° C Około. 0,587 kΩ
80 ° C Około. 0,322 kΩ

Parametry IAT
20 °C- 2.45 kΩ
40 °C- 1.148 kΩ
60 °C- 0.587 kΩ
80 °C- 0.322 kΩ


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Czw 23:08, 27 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Pią 0:15, 28 Gru 2018    Temat postu:

W takim razie wszystko już wiem i do godziny 19 będę miał wyniki pomiarów.
Bierzcie na mnie poprawkę gdyż nie jestem zawodowym mechanikiem i potrzebuje trochę łopatologicznego tłumaczenia.

Dzięki pozdrawiam i do usłyszenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 18:05, 28 Gru 2018    Temat postu:

Oczywiście mierz jak najbliżej sterownika bo czujnik może być dobry a złącze zaoksydowało lub kabelek się gdzieś przetarł i zgnił.
To dość częsta przyczyna.
Ludziska wymieniają czujniki a w dużej liczbie uszkodzeń to albo mycha czy kuna nadgryzła kabel lub się gdzieś przetarł z izolacji bo przy poprzedniej naprawie ktoś go naciągnął i wlazł tam gdzie nie powinien.
Dla pewności rozłącz kilka kostek jakie widzisz i sprawdź czy gdzieś nie ma zielonej patyny na stykach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Pią 18:08, 28 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Pią 21:46, 28 Gru 2018    Temat postu:

Napięcie:
Czujnik ECT: 4,73v
Czujnik IAT: 4,62v (dopiero za którymś razem co mnie zdziwiło bo ewidentnie był styk a nawet raz pokazało 2,73v)

Jako ze motor trzymam w garażu nie ogrzewanym postanowiłem na chwilkę go włączyć i ogrzać bo na serwisówce pomiar w Ohmach zaczynał się od 20 stopni.

Według miernika cieplnego blok silnika miał 30 stopni a do okola było około 20 stopni.

Ohmy:
Czujnik IAT: 2,48
Czujnik ECT: 16,7

Jako ze nadal cos z czyjnikiem ECT nie dało mi spokoju postanowiłem sprawdzić połączenia
ECU- IAT ( pomiary na jednym i drugim kablu 00,3 Ohm)
ECU- ECT ( jeden kabel 00,4 drugi 000 a w 20kiloOhmach 1,00 )

Postanowiłem łopatologicznie sprawdzić połączenie tego jednego kabelka sygnałem z miernika i zamiast sygnału dźwiękowego miałem wartość 1610 co mnie zdziwiło...

Czyżby kabelek miedzy ECU a ECT był naderwany bądź w stanie agonii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Pią 23:54, 28 Gru 2018    Temat postu:

To sprawdź dokładnie przewód pomiędzy ECM a ECT ( albo wstaw bokiem nowy przewód) odpal motocykl i sprawdź wartości na sondzie lambda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Sob 1:08, 29 Gru 2018    Temat postu:

szary1977 napisał:
To sprawdź dokładnie przewód pomiędzy ECM a ECT ( albo wstaw bokiem nowy przewód) odpal motocykl i sprawdź wartości na sondzie lambda


Niema co sprawdzać, kilkukrotnie badając opor ECM-ECT / ECM-IAT tylko ten jeden kabel pokazywał przeróżne wartości tylko w kiloOhmach a reszta zachowywała normalne pomiary (00,3 -00,4 Ohma)

Jutro podjadę do garażu i zrobię tak jak mówisz. Zamontuje go na krótko sprawdzę opór i jak będzie ok podłącze całość i sprawdzę sondę. Coś czuje ze chyba znaleźliśmy Bazyla Razz. Dzięki i do usłyszenia SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Sob 1:11, 29 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Sob 1:29, 29 Gru 2018    Temat postu:

Czujniki mają wspólne zasilanie z ECU - ECU nie mierzy oporności czujnika, tylko spadek napięcia wywołany zmienną opornością w stosunku do napięcia referencyjnego, jakie podaje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Sob 2:43, 29 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
Czujniki mają wspólne zasilanie z ECU - ECU nie mierzy oporności czujnika, tylko spadek napięcia wywołany zmienną opornością w stosunku do napięcia referencyjnego, jakie podaje.


Struna proszę trochę jaśniej bo nie zakumałem Razz.

Ja sprawdzałem oporność kabla miedzy wtykiem przy ECU a wyjściem przed ECT i widać anomalie przerwanego bądź uszkodzonego kabla. Żadne z urządzeń nie było podłączone a akumulator był odłączony z tad moje wnioski.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Sob 2:47, 29 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Sob 3:20, 29 Gru 2018    Temat postu:

Aaa, ok - to coś przeoczyłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Nie 16:14, 30 Gru 2018    Temat postu:

Niedało mi to spokoju i udałem się do garażu. Po ponownym kilkukrotnym sprawdzeniu obwodów ECU-IAT ECU-ECT okazało się że wszystko jest ok, wcześniejsze wahania okazały sie że nie w te piny wkladalem miernik i na jednym z nich jest dość duży opór czego nie jestem wstanie wyjaśnić aczkolwiek znalazłem też pin sygnalowy obydwu kabelkow z IAT i ECT

Sprawdziłem dwa czujniki i w temperaturze garażowej około 6 stopni IAT pokazywał 4,15 Ohm a ECT 4,54 Ohm.
Na rozgrzanym silniku nie wiem jak przeprowadzić test gdyż złączki są hermetyczne a ciąć kable mi się nie uśmiecha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Pon 9:50, 31 Gru 2018    Temat postu:

Wepnij w okablowanie szpilkę albo igłę i najlepiej jak najbliżej ECU co będziesz wiedział jaki jest podawany sygnał do kompa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Wto 3:57, 01 Sty 2019    Temat postu:

szary1977 napisał:
Wepnij w okablowanie szpilkę albo igłę i najlepiej jak najbliżej ECU co będziesz wiedział jaki jest podawany sygnał do kompa.


Zadanie na czwartek /piątek dzieki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Śro 18:49, 02 Sty 2019    Temat postu:

Jednak nie wytrzymałem i zabrałem sie do tego dzisiaj. Najpierw sprawdziłem kable później czujniki IAT, ECT wsztstko ok gra i buczy normalnie tak jak serwis powiedział tak było.

Podłączylem czujniki w kostki i wpiąłem sie tak jak szary napisał przy ECU patent na szpilki i oto moje zdziwienie czujnik IAT jest niewidzoczny what? Ok sprawdzam..... Kable OK..... czujnik OK a wiec złącze no i bubel znaleziony! I naprawiony.

Test IAT i ECT wyszedł tak jak fabryka chciała.

Odrazu podłączyłem sonde lambda na rozgrzany silnik i oczywiście kilka razy przygazowałem a oto test:

https://youtu.be/zCJXCDuY8Ho

Dla porownania test przed naprawą połączenia z IAT:

https://youtu.be/gJuOeSNiz80

Czy wynik jest zadowalający? Smile bo jak na oko laika wydaje mi sie ze to chyba koniec grzebania i czas na spokojne czekanie na sezon i pierwsze testy spalania.

Szary1977 i Struna prosze o waszą opinie 😁😀


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 19:18, 02 Sty 2019    Temat postu:

Pepo napisał:
Oczywiście mierz jak najbliżej sterownika bo czujnik może być dobry a złącze zaoksydowało lub/i sprawdź czy gdzieś nie ma zielonej patyny na stykach.

Obserwuję i czytam wnikliwie temat od początku...
Brawo DeZy, brawo za wnikliwość i cierpliwość (ja bym się poddał i oddał moto na stół do elektronika)!
Kolega Pepo trafił bardzo blisko!
A ja nauczyłem się czegoś kolejnego znów z tego FORUM i chwała tutaj Kolegom: Szaremu i Strunie!!!
Dla mnie osobiście mechanika i warsztat w DL-u to 100% pewności siebie, ale IAT, ECU i ECT to nadal "czarna magia"!
Pozdrawiam i winszuję sukcesu!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Śro 21:27, 02 Sty 2019    Temat postu:

DeZy napisał:

Czy wynik jest zadowalający? Smile


Tak - w końcu sterownik koryguje skład i nie przelewa.
Nieco dziwi mnie tylko fakt, że tak prostej usterki komp nie sygnalizował błędem, no ale to tylko elektronika... Błędy to też nie wyrok tylko ewentualne sugestie.

Najważniejsze że namierzyłeś problem ( a faktycznie trafił Ci się trudny przypadek ).
Teraz spalanie powinno Ci się unormować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Czw 5:11, 03 Sty 2019    Temat postu:

DeZy teraz widać że sonda oscyluje prawidłowo teraz czekać na test w terenie.
Struna tak jak piszesz to jest tylko elektryka i nie zawsze pokaże błąd bo może być minimalne oporność na danym czujniku i komp wtedy nie uzna tego jako błąd ja do tego typu zadań używam takie specjalne bardzo czułe urządzenie do pomiaru napięcia i wytwarzania napięcia z dokładnością do 0.01V. Tym urządzeniem "oszukuję" wskazanie rożnych czujników i mam wtedy większą pewność czy to ten czujnik jest winny czy coś innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 6:56, 03 Sty 2019    Temat postu:

Na chwile obecna moge tylko podziekowac osobą zainteresowanym pomocą mojej osobie Smile.
Przede wszystkim wielkie podziękowania dla Struny i Szarego1977 ktorzy nie szukali przyczyn w stylu mojej jazdy tak jak 95% zainteresowanych w temacie a szukali przyczyn natury technicznej samego motoru za co WIELKIE DZIĘKUJĘ i mam nadzieje ze bede mial kiedyś możliwość was poznać i odwdzięczyć się dobrą flaszeczką Smile
Nie wiem na ile zlikwidowanie tego bledu zmniejszy samo spalanie ale wiem ze jestem bogatszy o nowa wiedze a przedewszystkim poznalem chodzby po czesci motor od strony technicznej co dla mnie jest bezcenne.

Jak tylko przyjdzie sezon wrzuce pierwsze wyniki spalania w ten topic.

Jeszcze raz wielkie dzięki!
I do zobaczenia na drodze LwG!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artbea
A2



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 11:32, 27 Cze 2019    Temat postu:

Cześć DeZy
czy udało się zdiagnozować problem i go rozwiązać? Jeżdżę DL650 od 10 lat i zawsze palił poniżej 5l a zasięg w trasie miałem jakieś 430km, natomiast ostatnio zasię znacząco się pogorszył. Motocykl jest regularnie serwisowany i jeżdżę tylko w trasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 12:21, 27 Cze 2019    Temat postu:

Temat jest o 1000

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artbea
A2



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 13:48, 27 Cze 2019    Temat postu:

Przepraszam, nie chciałem urazić Wink
Ale tego typu problem chyba nie dotyczyć pojemności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Czw 16:31, 27 Cze 2019    Temat postu:

pyra napisał:
Temat jest o 1000


Temat jest o DL650, przynajmniej pierwszy post autora tak mówi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artbea
A2



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 10:15, 01 Lip 2019    Temat postu:

Chyba jednak problem był z paliwem, bo po 2 następnych tankowaniach wszystko wróciło do normy. A tak swoją drogą to niewiarygodne aby w dzisiejszych czasach psucie paliwa nadal było możliwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pon 11:06, 01 Lip 2019    Temat postu:

Artbea napisał:
Chyba jednak problem był z paliwem, bo po 2 następnych tankowaniach wszystko wróciło do normy. A tak swoją drogą to niewiarygodne aby w dzisiejszych czasach psucie paliwa nadal było możliwe.

Paliwo samo się nie psuje. Rafinerii też zbyt wiele nie ma w Polsce.
praktycznie 90% paliwa w Polsce jedzie od jednego dostawcy.

Spójrz na analogicznie fukncjonującą instalację wodociągową w każdym mieście. Woda z wodociągów wypływa taka sama, a jakość w różnych miejscach miasta bywa różna. Tutaj winy szukać należy po stronie rur, czyli w jaki sposób jest dostarczana woda do naszych kranów.

Przy paliwie doszukiwałbym się przyczyny problemów po stronie stacji benzynowych.
Dlatego nie jest istotne w jakiej sieci kupujesz paliwo (czy to Lotos, czy Aral), lecz na jakiej stacji: czy jest to nowowybudowana, czy istniejąca od lat. (nowe = lepsze).
Drugim bardzo ważnym czynnikiem przy stacji jest ich obrót, czy tankuje tam 1 auto na godzinę, czy jest to stale trzeba czekać w kolejce.
Wiadomo, tam gdzie większy obrót paliwem, tam mniejsze ryzyko tego, że syf zaciągniesz z dna zbiornika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artbea
A2



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:15, 01 Lip 2019    Temat postu:

Absolutnie masz rację, tyle tylko że lubię zapuszczać się w ustronne miejsca i zdarza się zatankowań gdzie bądź. Problem, o którym wspomniałem nie był jednak związany z tankowaniem "gdzie bądź" tylko w jakiejś cywilizowanej okolicy bo nawet nie pamiętam gdzie. Na szczęście był to pierwszy taki przypadek od 10 lat, zatem statystycznie nie jest źle, a sporo jeżdżę bo ok 12K rocznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Pon 11:48, 08 Lip 2019    Temat postu:

Witam chciałbym w skrócie zakończyć mój wątek a sytuacja z dużym spalaniem mojej 650 k4 została rozwiązana.

Jak tylko zaczął się sezon rozpocząłem testy spalania i okazało się ze maszyma zaczęła palić jak smok czyli średnio 8 litrów w mieście i około 6l poza przy spokojnej jeździe.
Znów postanowiłem ja rozebrać i sprawdzić wszystkie czujniki;

Sonda lambda:
-Grzałka 4,6 Ohma
-Zasilanie grzałki od 11.50v idzie górę do 12.70v i tak zostaje
-Badanie napięcia sondy przy włączonym silniku przy rozgrzany silniku skacze niewiele miedzy 0,87v a 0,92v
-Kable sprawdzone przy ECM wszystko OK!

Sonda ECT:
-Zasilanie 4,7v
-Oporowość sprawdzona na temp 20stopni i jest prawie serwisowa (w granicach błędu)
-Kable sprawdzone przy ECM wszystko OK!

Sonda IAT
-Zasilanie 4,7v
--Oporowość sprawdzona we wszystkich temperaturach (tu patrz na załącznik)
-Kable sprawdzone przy ECM wszystko OK!

Sonda IAP
-Zasilanie 4.5v
-Napięcie zwrotne podczas działającego silnika 2,7v
-Nad i pod ciśnienie OK
-Brak błędu podczas odłączenia wężyka !
-Kable sprawdzone przy ECM wszystko OK

I tu z tymi danymi na pomoc przychodzi mój mechanik. Jako ze WSZYSTKO miałem sprawdzone pozostało tylko jedno do sprawdzenia czy moto nie łapie lewego powietrza i Bingo! Plak w ręku natychmiast pokazał że temat był trafiony.


[link widoczny dla zalogowanych]

Okazało się że zwężka pod przepustnicami łapała lewe powietrze bo po latach musiała zparciec uszczelka. Jako ze mój mechanik próbując ją odkręcić ukrecił krzyzakiem dwie trzymające śruby ( jak sam mówił japonce tu się nie podpisali bo dali śruby na krzyżak których od nowości nikt nie ruszał no i się zapiekly) cała sytuacja miała tydzień przed moim wyjazdem w trasę 5200km po Skandynawii więc na szybkiego użył sylikonu odpornego na temperatury.

Sytuacja jest taka;


[link widoczny dla zalogowanych]



Spalanie z 8l/6l spadło na 5,7l/4l

Zadowolenie pełną gębą!🔥🔥🎉🎉🎉 Teraz pozostaje tylko usunięcie sylikonu i wymiana uszczelki 😆😆😁😁👍


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Pon 12:07, 08 Lip 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin