Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże spalanie potrzebna POMOC
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Śro 22:08, 12 Gru 2018    Temat postu: Duże spalanie potrzebna POMOC

Witam od sierpnia 2018 jestem szczęśliwy posiadaczem DLa 650. Maszyna fajna i idealna dla mnie czyli dla OGRA ważącego 130kg i mającego 2 metry wzrostu. Nie ukrywam ze jest to moja 1wsza poważna maszyna gdyż wcześniej jeździłem wszystkim co się dało na kat "B". Mam przejechane prawie 4tyś. km na DLu i spalanie na tej maszynie jest dość duze (nie mówiąc pali jak smok) zresztą sami możecie ocenić gdyż od września robiłem zapiski w kalkulatorze spalań i te najmniejsze to były trasy...

Pacjent to DL 650 z listopada 2003r. Odrazu po zakupie motor wylądował u "zaprzyjaźnionego" mechanika który przygotował go czyli wymienił świece, olej/filtr oleju, przeczyścił filtr powietrza wyregulował/przesmarował wszystkie linki sprawdził ogólny stan techniczny który uważał za b.dobry..
Motorem jeździ mi sie bardzo dobrze ale jak na 650 7litrow a nawet i ponad to duże spalanie.
Dodam też ze moto jest uzbrojone w przednią szybę "givi airflow" to tez daje duzy opór aczkolwiek nie chce mi się wierzyć ze spalanie jest podyktowane tylko przez nią.

Moto już odstawione i teraz przyszedł czas na przemyślenia i prośba o dobre rady co zrobić by móc zmniejszyć spalanie choćby o trochę.

Liczę na wasze mądre porady i pomoc.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Śro 22:16, 12 Gru 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Śro 23:50, 12 Gru 2018    Temat postu:

A regulacja zaworów i synchronizacja przepustnic była robiona?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 0:03, 13 Gru 2018    Temat postu:

Pytania dla laika od laika:
Jakie masz prędkości czy obroty silnika na trasach ?
Używasz 6tego biegu ?

Jeżeli latasz do 120 to spalanie raczej spore...

Może sonda lambda padła albo jest zaśniedziała na styku ?
Warto by wejść w "Dealer mode" i zobaczyć czy jakieś błędy pokaże ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 0:26, 13 Gru 2018    Temat postu:

szary1977 napisał:
A regulacja zaworów i synchronizacja przepustnic była robiona?


Wcześniejszy właściciel raczej Nie robił. Ja tez. Też o tym myślałem i jeśli wyczerpie szereg tańszych rozwiązań pewnie i to mnie będzie czekało.

NIKT napisał:
Pytania dla laika od laika:
Jakie masz prędkości czy obroty silnika na trasach ?
Używasz 6tego biegu ?

Jeżeli latasz do 120 to spalanie raczej spore...

Może sonda lambda padła albo jest zaśniedziała na styku ?
Warto by wejść w "Dealer mode" i zobaczyć czy jakieś błędy pokaże ?


75% trasy to miasto dojazdy do pracy 5km ( 5 dni w tyg) zakupy, odwiedziny znajomych, interesy zwyczajna jazda mam auto ale w lato w mieście to strata czasu na życie w korkach, 4000 km w 3,5 miecha sadze ze to i tak dobry wynik.

Czasem przydałby sie nawet i 7dmy bieg jak jade autostradą na wieś Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Czw 7:22, 13 Gru 2018    Temat postu:

Czyli przez 75% jazdy silnik w zasadzie ledwo zdąży sie rozgrzać, a w pozostałe 25% grzejesz ile fabryka dała, a nawet próbujesz więcej ? No to ja bym się nie dziwił, że pali ponadprzeciętnie Smile

Powiem Ci tak: ja motocyklem do pracy (obecnie 15 km) jeżdżę czasem, powiedzmy: raz w tygodniu. 95% nakręconych kilometrów to jazda w weekendy i urlop na zasadzie: przed siebie, byle dalej. A na autostradzie zdarza mi się przekroczyć dopuszczalną prędkość, ale sporadycznie. Staram się nie wychodzić poza 6 tys. rpm, bo od tego momentu to aż słychać odgłos żarłocznego siorbania. I nie przekroczyłem nigdy 5,5l/100.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 8:09, 13 Gru 2018    Temat postu:

nie obraź się ale Twoja postura pewnie też ma w tym swój udział... Wink mały nie jesteś Wink
jak mierzyłeś to spalanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 9:03, 13 Gru 2018    Temat postu:

Najlepiej gdybyś 100km pokonał równą prędkością ok 80-90km/h zeby przekonać się czy moto potrafi spalić mniej, jeżeli nadal będzie wynik ok 7l/100km wtedy szukalbym dopiero przyczyny wysokiego spalania. Ja ważę 70kg i mierzę 178cm, jak mocno przycisne też potrafi pod 7l wsiorbać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 11:10, 13 Gru 2018    Temat postu:

Tomek_J napisał:
Czyli przez 75% jazdy silnik w zasadzie ledwo zdąży sie rozgrzać, a w pozostałe 25% grzejesz ile fabryka dała, a nawet próbujesz więcej ? No to ja bym się nie dziwił, że pali ponadprzeciętnie Smile

Powiem Ci tak: ja motocyklem do pracy (obecnie 15 km) jeżdżę czasem, powiedzmy: raz w tygodniu. 95% nakręconych kilometrów to jazda w weekendy i urlop na zasadzie: przed siebie, byle dalej. A na autostradzie zdarza mi się przekroczyć dopuszczalną prędkość, ale sporadycznie. Staram się nie wychodzić poza 6 tys. rpm, bo od tego momentu to aż słychać odgłos żarłocznego siorbania. I nie przekroczyłem nigdy 5,5l/100.


Spoko ale jakbym nie jechał (wolno czy szybko, delikatnie czy jak wariat) on żre paliwo jak szalony i to oparłem dowodami jak sam widzisz na załączonym obrazku o wiele tankowań i testów mojej jazdy. Spalanie ponizej 7l to trasy łamane z jazdą w mieście.

Tylko raz na pełnym baku zrobiłem trase i z obliczeń których tu nie widać wyszło ze spala 5,71

LukaszReda napisał:
Najlepiej gdybyś 100km pokonał równą prędkością ok 80-90km/h zeby przekonać się czy moto potrafi spalić mniej, jeżeli nadal będzie wynik ok 7l/100km wtedy szukalbym dopiero przyczyny wysokiego spalania. Ja ważę 70kg i mierzę 178cm, jak mocno przycisne też potrafi pod 7l wsiorbać.


były takie testy i wyniki 7,18 - 7,15 to nie sadze ze to eko wynik Razz


motokras napisał:
nie obraź się ale Twoja postura pewnie też ma w tym swój udział... Wink mały nie jesteś Wink
jak mierzyłeś to spalanie?


Spoko mam tego świadomość Cool Smile Very Happy . każde tankowanie wpisywałem w aplikacje "prosty kalkulator spalania" jak widać moje badanie nie oparłem o 100km i 1 tankowanie tylko szereg niezadowoleń.

Liczba zatankowanych litrów / liczba przejechanych kilometrów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 11:45, 13 Gru 2018    Temat postu:

a może zrób inaczej... wlej do pierwszego odbicia dystrybutora i przejedź ze stałą prędkością 100km. i zatankuj do pierwszego odbicia...
nie wierzę w aplikacje i kompy pokładowe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 11:54, 13 Gru 2018    Temat postu:

Spoko jak tylko przyjdzie sezon to zobaczymy Razz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
viktor_3
A1



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 13:35, 13 Gru 2018    Temat postu:

A może Ty masz licznik w milach? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 13:52, 13 Gru 2018    Temat postu:

To by było zbyt proste.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 15:50, 13 Gru 2018    Temat postu:

viktor_3 napisał:
A może Ty masz licznik w milach? Smile


Morskich... Tak serio tu tez możne być lekkie przekłamanie. Jeżdżę z kolegą i już kilka razy testowaliśmy i na każde przejechane razem 100 km ja mam 4,5 km więcej od niego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artsys
A



Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 134
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:50, 13 Gru 2018    Temat postu:

viktor_3 napisał:
A może Ty masz licznik w milach? Smile


Zresztą przy milach temat by brzmiał: "Małe spalanie potrzebna POMOC" Smile

Sorry, jeszcze raz przemyślałem i już wiem, że napisałem głupoty Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artsys dnia Czw 15:55, 13 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wavi
A2



Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:16, 13 Gru 2018    Temat postu:

artsys napisał:

Małe spalanie potrzebna POMOC" Smile


W życiu nie spotkałem motocyklisty , który by narzekał , że mu motor za mało pali !!! SmileSmileSmile
Szczególnie w Norwegii na północy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wavi dnia Czw 21:17, 13 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scibor1
A1



Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 6:17, 14 Gru 2018    Temat postu:

Sprawdź jakie masz przełożenie końcowe. Może ktoś kiedyś dopasował zębatki pod stunt;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Pią 7:08, 14 Gru 2018    Temat postu:

motokras napisał:
nie obraź się ale Twoja postura pewnie też ma w tym swój udział... Wink mały nie jesteś Wink

No i tu bym się nie zgodził. Mam wagę podobną do DeZy, a jednak spalanie dużo niższe - a zauważ, że u niego spalanie podchodzi pod 8 litrów ! I co ciekawe, mam wrażenie, że spalanie przy tych rzadkich okazjach, kiedy jadę z pasażerką, nie rózni się zbytnio od standardowego (ale z kimś za plecami to jeżdżę zawsze łagodniej, więc może to też mieć wpływ).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek_J dnia Pią 7:10, 14 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 8:50, 14 Gru 2018    Temat postu:

Tomek_J napisał:
motokras napisał:
nie obraź się ale Twoja postura pewnie też ma w tym swój udział... Wink mały nie jesteś Wink

No i tu bym się nie zgodził. Mam wagę podobną do DeZy, a jednak spalanie dużo niższe - a zauważ, że u niego spalanie podchodzi pod 8 litrów ! I co ciekawe, mam wrażenie, że spalanie przy tych rzadkich okazjach, kiedy jadę z pasażerką, nie rózni się zbytnio od standardowego (ale z kimś za plecami to jeżdżę zawsze łagodniej, więc może to też mieć wpływ).


spokojowo Wink napisałem to z przymrużeniem oka Wink akurat kilka DL'i do mnie przyjeżdża i nie pamiętam żeby komuś nawet pod 6L podchodziło...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 12:35, 14 Gru 2018    Temat postu:

Sonda do sprawdzenia oraz to, czy jej sygnał aby na pewno trafia do ECU, bo może ktoś kabelek ciachnął żeby "lepiej jechało"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pią 16:29, 14 Gru 2018    Temat postu:

Jakie masz obroty przy 120km/h może jak kolega powyżej napisał ktoś zębatki zmienił.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Pią 16:31, 14 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Sob 4:09, 15 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
Sonda do sprawdzenia oraz to, czy jej sygnał aby na pewno trafia do ECU, bo może ktoś kabelek ciachnął żeby "lepiej jechało"


Rozmawiałem dziś z moim mechanikiem i też o tym gadał, podjade do garażu zobaczyć ten kabelek czy jest ciachnięty ale dzięki za pomoc!

LukaszReda napisał:
Jakie masz obroty przy 120km/h może jak kolega powyżej napisał ktoś zębatki zmienił.



Co do zębatek to raczej już bez znaczenia bo sezon skończyłem i mam nowiutki napęd który dostałem wraz z motorem 15/47 DIDchain. Na wczesną wiosnę będę go zmieniał bo stary sie skończył (koniec napinacza) wraz z ostatnim wyjazdem na Mikołaje na Motorach w 3city.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Sob 4:17, 15 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Sob 18:44, 15 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
Sonda do sprawdzenia oraz to, czy jej sygnał aby na pewno trafia do ECU, bo może ktoś kabelek ciachnął żeby "lepiej jechało"


Wszystkie kabelki na miejscu, nie widać śladów majstrowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Sob 21:58, 15 Gru 2018    Temat postu:

To jeszcze kwestia, czy sonda działa.
Miernik w rękę, odpal moto i między masą w czarnym przewodem sondy mierzysz napięcie w zakresie do 2V stałego.
Po rozgrzaniu ma zmieniać wartości od mniej więcej 0.2 do 0.8V


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Sob 22:38, 15 Gru 2018    Temat postu:

W poniedziałek się tym zajmę. Dzięki napewno się odezwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Pon 18:32, 17 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
To jeszcze kwestia, czy sonda działa.
Miernik w rękę, odpal moto i między masą w czarnym przewodem sondy mierzysz napięcie w zakresie do 2V stałego.
Po rozgrzaniu ma zmieniać wartości od mniej więcej 0.2 do 0.8V


Oto test https://youtu.be/gJuOeSNiz80

NA moje oko to działa. Przed testem silnik chodził około 30 min. Podczas testu około 45 min silnik pracuje płynnie i na biegu jałowym nie dochodzi do falowań aczkolwiek wlistopadzie odnotowalem takie 3 przypadki na rozgrzanym silniku kiedy to na jałowym obroty lekko wzrastały mimo rozgrzanego silnika a wcześniej tego nie miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pon 21:01, 17 Gru 2018    Temat postu:

No nie jest dobrze, bo napięcie powinno się zmieniać podczas pracy w stabilnych warunkach ( czyli np na biegu jałowym ), a na filmie widać, że napięcie prawie stabilnie stoi na poziomie ponad 0,9 V co oznacza bardzo bogatą mieszankę, co jakby w konsekwencji powoduje zwiększone spalanie.

Zobacz, czy wężyk(i) idące do MAP-sensorów nie są sparciałe, naderwane/pęknięte.
Miernik Ci widzę nie obcy, więc możesz też wykonać pomiar napięcia z MAP-sensorów.
Tam na jednym pinie będzie masa, na innym +5V i na trzecim jest sygnał zwrotny zależny od pomiaru ciśnienia. Jak wężyk zassiesz ustami to się powinno napięcie zmieniać ( zapon włączony )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Pon 22:30, 17 Gru 2018    Temat postu:

Ok to będzie zadanie na jutro bo motor mam w garażu firmowym kilka km od domu Smile zapewne odezwę się około 19-20 jeśli tylko to ogarnę Smile.

Wygląd czujnika już znam (wujek google mi pomógł) aczkolwiek przydała by się pomoc gdzie mniej więcej go szukać tak abym nie musiał rozbrajać pół motoru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pon 22:58, 17 Gru 2018    Temat postu:

Doczepiony jest do puszki filtra od spodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Wto 19:09, 18 Gru 2018    Temat postu:

Mały teścik map sensora: https://youtu.be/g__ID-SuM6Y

Napięcie 4,99v
Sygnał 4,06v
Nad i pod ciśnienie działa.

Rurki w stanie b. Dobrym wciśnięte tylko na trzpień sensora i ustrojstwa dalej (bez żadnych zacisków).

Jaki werdykt? Bądź co dalej? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 22:17, 18 Gru 2018    Temat postu:

4,06 dla ciśnienia atmosferycznego - całkiem ok.
Odpal moto i zmierz napięcie na sygnałowym, powinno być ( moto rozgrzane, obroty jałowe ) około 2,6-2,8V


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Wto 22:21, 18 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Wto 23:05, 18 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
4,06 dla ciśnienia atmosferycznego - całkiem ok.
Odpal moto i zmierz napięcie na sygnałowym, powinno być ( moto rozgrzane, obroty jałowe ) około 2,6-2,8V


To będzie zadanie na czwartek Razz jutro mam kila innych rzeczy do załatwienia. Do usłyszenia, wrzucę filmik z wynikiem około 19-20:00


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 17:27, 20 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
4,06 dla ciśnienia atmosferycznego - całkiem ok.
Odpal moto i zmierz napięcie na sygnałowym, powinno być ( moto rozgrzane, obroty jałowe ) około 2,6-2,8V


Test map sensora na rozgrzanym silniku: https://youtu.be/fB969LrPsr4


Mam miernik włączony od początku pod sygnał i wartość skacze z między 2,70v a 2, 75v.

Jaki werdykt i co dalej mogę sprawdzić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 18:16, 20 Gru 2018    Temat postu:

No to kwestię MAP-sensora mamy z głowy - jest ok.
A napięcie na sondzie jak mierzyłeś to gdzie się wpiąłeś ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 18:22, 20 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
No to kwestię MAP-sensora mamy z głowy - jest ok.
A napięcie na sondzie jak mierzyłeś to gdzie się wpiąłeś ?


W kabel idący od sondy ale jeszcze przed kostką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 19:06, 20 Gru 2018    Temat postu:

Próbowałeś w ogóle wprowadzić w tryb serwisowy i odczytać błędy ?
Nic nie pokazało ?
Dobrze by jeszcze sprawdzić, czy ten sygnał z sondy dochodzi do ECU.
Na schemacie w kostce do sondy jest to kabelek opisany jako W/G czyli biały z zielonym paskiem.
Niestety nie podają na schemacie numeru pinu na wtyku ECU, więc jedynie po kolorze by trzeba zerknąć i ewentualnie przedzwonić ten kabelek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 21:07, 20 Gru 2018    Temat postu:

Struna napisał:
Próbowałeś w ogóle wprowadzić w tryb serwisowy i odczytać błędy ?
Nic nie pokazało ?
Dobrze by jeszcze sprawdzić, czy ten sygnał z sondy dochodzi do ECU.
Na schemacie w kostce do sondy jest to kabelek opisany jako W/G czyli biały z zielonym paskiem.
Niestety nie podają na schemacie numeru pinu na wtyku ECU, więc jedynie po kolorze by trzeba zerknąć i ewentualnie przedzwonić ten kabelek.


To bedzie zadanie na jutro akurat o trybie serwisowym nie pomyślałem bo dopiero uczę się o tym moto od strony technicznej Smile.
Więc szukamy dalej.
A co myślisz o regulacji zaworów i synchronizacji przepustnic czy to moze miec wpływ na spalanie? Osobiście nie wiem czy była robiona wiec chyba warto nawet dla samego siebie to wykonac co nie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 21:29, 20 Gru 2018    Temat postu:

Synchro może mieć wpływ na spalanie, ale zazwyczaj przy rozsynchronizowanych przepustnicach moto nie jeździ całkiem poprawnie, bywają nierówności w przyśpieszaniu, jałowe czasem są takie niezbyt równe.
Zawory - no tu jakby też może być coś na rzeczy, aczkolwiek - jakby się nie domykały to ciśnienie w kolektorze by było podwyższone, a z pomiaru wynika że jest ok.
Z kolei jak luz za duży, to nieco głośniej by klawiatura chodziła - ale to nie tak prosto wysłuchać.

U Ciebie zakładając, że pomiar z sondy jest poprawny, to by wyglądało, że coś w oczujnikowaniu jest nie do końca ok. Najbardziej pasował MAP, ale jest jeszcze IAT i ECT - one też mają wpływ na dawkowanie paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 21:51, 20 Gru 2018    Temat postu:

Jutro mam wyjazd służbowy do Torunia i mam nadzieje ze okolo 17 będę z powrotem na bazie i od razu udam się do moto.

- Wprowadzę moto w tryb serwisowy i zobaczę czy niema jakichkolwiek błędów.
- Dokonam pomiarów sondy przed ECU.
- Jeśli nie będzie to problem zadzwonię do Ciebie i zgadamy się przez telefon co dalej mógłbym ewentualnie posprawdzać.

Dzięki wielkie za dotychczasowe rady Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Czw 21:52, 20 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 23:14, 20 Gru 2018    Temat postu:

Spoko, dzwoń. Postaram się pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Pią 19:28, 21 Gru 2018    Temat postu:

Sprawdziłem błędy i szczęście w nieszczęściu nic nie wykrył. - c00

Podłączyłem się jeszcze raz pod sondę tylko tym razem przed ECU i o dziwo na starcie (czyli zimnym silniku pokazywał 0,7-0,8 (różnie skakalo) . Aczkolwiek po nagrzaniu się silnika na biegu jałowym (2 kreski i wyżej) zaczęło pokazywać się 0,90-092 i takie się utrzymuje.

Przy 3k obrotach trzymając tak około 10 min. sonda zaczęła wskazywać 0,97-0,98 zero więcej odchyłow.

Badając omomierzem w 2 białe kabelki sondy wskazują 0.01 z czasem spadło na 0,00 stykając inne cały czas pokazuje 1 bez wahań więc coś chyba nie tak.....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Pią 20:02, 21 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Sob 8:49, 22 Gru 2018    Temat postu:

Opornośćna grzałce powinna wynosić 4-5 Ohm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 23:12, 22 Gru 2018    Temat postu:

ja bym filtr powietrza wymienił a Ty pisałeś że był czyszczony,
ilości zębów w napędzie masz fabryczne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Nie 5:39, 23 Gru 2018    Temat postu:

jakubdl1000 napisał:
ja bym filtr powietrza wymienił a Ty pisałeś że był czyszczony,
ilości zębów w napędzie masz fabryczne?


Filtr k&n był czyszczony i odpowiednio potraktowany oryginalnymi srodkami jeszcze przed aktualnym serwisowaniem jak i 3,3k km temu czyli odrazu po zakupie.

Co do zebatek to tyl zliczylem 47 a przód nie wiem bo nie rozkręcalem pokrywy. Pisałem wcześniej że z tym to i tak dojdzie do zmiany bo mam już nowy napęd 15/47 który na wiosnę wymienię.

szary1977 napisał:
Opornośćna grzałce powinna wynosić 4-5 Ohm


Czyli to wina sondy?. To miało by sens, bo raz zrobiłem trasę na cały bak i przy jeździe jak wariat spalanie miałem 5,5 litra na screenie nie ma bo te spalanie mi odpowiadało i jeszcze nie zapisywałem tego. Reszta wyników to miasto albo pół na pół miasto trasa (naprawdę różnie) . Te najwyższe wyniki to miasto a widać że im bliżej zimy tym większe spalanie bo sonda nawet nie dochodziła do swojej normalnej temperatury pracy.

Poprawcie mnie jeśli się mylę......


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Nie 6:07, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 9:59, 23 Gru 2018    Temat postu:

Weź normalnie Zatankuj do pełna Przejdź się w trasę turystycznie tempo 90 do 110 i spalanie powinny wyjść poniżej pięciu bez problemu 4.7. 4.8 . wtedy znaczy że wszystko okej musisz zrobić 350 400 km mimimum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1215
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 10:19, 23 Gru 2018    Temat postu:

Dokładnie tak jak jakubdl1000 pisze. Motocykl to na trasie sprawdzić trzeba należycie,a nie w mieście. Do miasta to skutery są dobre i mało palące.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:22, 23 Gru 2018    Temat postu:

Ze spalaniem to jest i różne koledze mojemu palił 5,5 mi około piątki żebym ja spalił 5,5 musiałbym zupełnie inaczej jeździć inny styl jazdy Pamiętam jak byliśmy razem w Rumunii na dwóch dl1000 każdy tankowanie on tam tankował około 2 l więcej a jechaliśmy razem. Ty nie masz czasem jakiegoś Power commandera lub czegoś z inną mapę zapłonu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 758
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 10:32, 23 Gru 2018    Temat postu:

Filtr KN spalanie wzrośnie o 0,5L nie wystrojony silnik ubogie AFR mniejsza moc mocniej kręcona manetka spalanie wzrasta . Tak jak wcześniej pisali do pełna i trasa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:35, 23 Gru 2018    Temat postu:

Ogólnie filtry KN są bez sensu. Mój mój mechanik to zawsze powtarzał Miałem Varadero na filtrze kn to chlała jak dzika włożyłem zwykły filtr bylo lepiej ale i tak suzuki darze wieksza sympatią. Mniej pali mniej

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Nie 10:35, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Nie 11:44, 23 Gru 2018    Temat postu:

Wymienię filtr i zobaczę jak to będzie wyglądało.

Teraz przyznajcie się komu w mieście pali 7-8 litrów? ( testowałem różne style jazdy ) moje wrażenia z tego spalania nie są z kilku kilometrów od tylko 3k km.

NA wiosnę zrobię też test trasy.

Co do power Commandera to już szukałem jakiś anomali w instalacji elektrycznej i wszystko jest na swoim miejscu...

Trasa trasą w ale czy ktoś mi odpowie czy wyniki sondy w lambda są w normie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Nie 12:05, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 12:11, 23 Gru 2018    Temat postu:

ja po mieście nie jeżdzę ale dosyć skrupulatnie sprawdzałem pierwsze 9000km na dl 650, moja waga 100, deflektor, opony Tourance. Filtr HF, swiece NGK zwykłe.
na trasie dosyć żwawo, kufry boczne zapięte - solo , max 5,5 l dwupasmowe drogi predkości 120-150,

na trasie po jednojezdzniowych drogach max 5,
wyjazdy turystyczne średnia poniżej 5 litrów, także z pasażerką.
nie jeżdzę 90km/h i nie zamulam.

Reasumująć
turystyka - poniżej 5 (4,7-4,9)
jak pokręce sie bliżej komina ale trasy po 50-100km minimum to wychodzę czasem po za 5 (5,0-5,2)
moja średnia z 9000km 4,94 (miasta i dojazów do pracy jest w tym może 10%


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Nie 12:20, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin