VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Główka ramy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Główka ramy
PostWysłany: Pon 23:00, 03 Sty 2011
andi.nb
A

 
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: nowe brzesko-Szwecja/Husgvarna





Jak w temacie-czy łożyska stożkowe do dl 650 to55.30.17
Z góry dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:50, 04 Sty 2011
Artur 8K8
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi





Zgadza się, to jest ten rozmiar. jeśli dobrze kojarzę to komplety łożysk główki składa się z dwóch łożysk stożkowych i dwóch uszczelniaczy przeciwpyłowych Wink

Średnica zew. A [mm] 55
Średnica wew.A [mm] 30
Wysokość A [mm] 17
Średnica zew. B [mm] 55
Średnica wew. B [mm] 30
Wysokość B [mm] 17


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:59, 04 Sty 2011
andi.nb
A

 
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: nowe brzesko-Szwecja/Husgvarna





Dzięki Artur Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:53, 01 Paź 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





A czy wiecie gdzie można kupić lub jakie mają oznaczenia te uszczelniacze? Bo łożyska można kupić za dość przyzwoite pieniądze (ok 30zł) Czyli za 2 łożyska 60zł. A komplet 2 łożysk+2 uszczelniaczy kosztuje w Larssonie 160zł - trochę za dużą różnica, prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:23, 02 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Nie chcę krakać, ale może się okazać że to nie są "standardowe" rozmiary i takie uszczelniacze ciężko dostać. Ja miałem podobną sytuację z simmeringami do tylnego koła. Żeby nie przepłacać za komplet łożysk z uszczelniaczami z Larssona, dobrałem łożyska z oferty NTN. Nawiasem mówiąc Honda orginalnie stosuje właśnie te łożyska, tylko u nich kosztują one 10x drożej. Simmeringów natomiast nie mogłem znaleść i musiałem kupić w Larrsonie przepłacając słono, ale i tak o ponad połowę taniej niż w hondzie.

Jeszcze apro-po łożysk, to warto dobrać je z oferty FAG-a. To chyba najlepsze łożyska na rynku i wcale nie są drogie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 0:26, 02 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:39, 02 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Niestety uszczelniaczy łożysk główki ramy nie udało mi się jeszcze zlokalizować poza larssonem czy aso. A łożysk w larssonie nie kupię za cholerę, bo tak jak Młody napisał - komplet firmowych kosztuje od 30 do 60zł. I mówię tu o firmach takich jak FAG, SKF czy Nachi. W larssonie mają za to allballs czyli chińskie łożyska w amerykańskim kartoniku Wink Jak do tej pory, z powodzeniem odzyskuję więc stare uszczelniacze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:17, 02 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lasooch napisał:
...z powodzeniem odzyskuję więc stare uszczelniacze.


Zanim złożysz skróć koniecznie sprężynki, bo warga uszczelniająca może być stwardniała i wytarta...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:27, 02 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





O jakich sprężynkach piszesz? W główce ramy nie ma simmeringów, są płaskie blaszane podkładki z gumą na zewnętrznej krawędzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Nie 22:29, 02 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:36, 02 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





A to sorry... Smile Wydawało mi się że są simmeringi jak w hondzie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:50, 14 Paź 2011
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Wszyscy piszecie o łożyskach stozkowych a ja własnie dzisiaj kontrolnie rozkręciłem swoje stery w DL 1000 i są kulkowe. Czy to mógł ktoś wstawić jakieś niewłaściwe?.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:48, 14 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Suzuki fabrycznie wstawia kulkowe, jednak przy wymianie warto już włożyć stożkowe, ponieważ są trwalsze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:35, 14 Paź 2011
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Dzięki za odpowiedź wychodzi pewnie na to , że mam jeszcze fabryczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:51, 14 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Bardzo możliwe. U siebie fabryczne łożyska wywaliłem przy ok. 45tys km. W sumie to mogły dalej jeździć, ale zostały wymienione głównie dlatego, że robiłem duży przegląd całego zawieszenia - wszystkie łożyska, uszczelniacze, olej itd. Więc wolałem profilaktycznie wstawić nowe i mieć spokój na długo, niż za chwilę znowu rozkręcać przód Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:27, 05 Mar 2012
apollo4forti
A2

 
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica





Odświeżę temat. bo szykuję się do wymiany i mam pytanie:
1 czy do wersji z USA będzie to samo czy może słyszeliście o jakiejś różnicy?? niby made in Japan ale licho nie śpi.
2 czy polecacie coś szczególnie (firma) czy po prostu łożysko/a stożkowe o odpowiednich wymiarach???
3 Jeżeli coś polecacie, możecie dać jakieś sugestie i spis co powinienem kupić żeby wymienić wszystko co potrzeba i nagle po rozkręceni nie okazało się że mam zamówić jakieś uszczelki i czekać na to kolejne 2 tygodnie....
4 Poczytałem też w postach o wymianie sprężyn na progrsywne....czy warto wymieniać to razem??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:03, 05 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Każde łożysko stożkowe będzie lepsze od orginalnego. Dobrze jest kupić nowe osłonki z łozyskami bo często się niszczy przy zciąganiu starej bieżni ze sztycy dolnej półki.
W sprężyny progresywne zawsze warto zainwestować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Główka ramy
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin