Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak wymienić olej w lagach i co lać
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Nie 23:33, 24 Mar 2013    Temat postu:

Też wymieniłem dzisiaj olej w lagach na motul 15W. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz z każdej lagi wylało się równo po 400 ml po kilkukrotnym pompowaniu. I teraz nie wiem czy było tak mało czy te 100ml zostało. Włałem po 505 i teraz nie wiem czy nie będzie za dużo. Poziomu lustra nie mierzyłem bo nie wiem o co chodzi z tym mierzeniem co od czego.
Koleś wymieniał razem ze mną i też wylał po 100ml mniej. Czy u was też tak bywało. Ilości oleju wylanego i wlanego odmierzalismy bardzo precyzyjnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin.BB
A



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 23:57, 24 Mar 2013    Temat postu:

Nie rozbierając lag nie zlejesz całego oleju. Z moich obserwacji wynika, że jeżeli fabrycznie miałem poziom ok., to bez rozbierania całych lag ok. 80 - 100 ml pozostanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 23:58, 24 Mar 2013    Temat postu:

Jeżeli zawieszenie nie było rozbierane do pojedynczej śruby, to na 100% zostało w nim sporo oleju, 50-100ml to norma. Wtedy absolutnie nie należy kierować się ilością w ml, tylko właśnie poziomem lustra. Górną rurę wsuwasz do oporu w gół w goleń, wyjmujesz sprężynę i mierzysz odległość lustra oleju od górnej krawędzi rury. Tego wymiaru z głowy Ci nie podam, ale znajdziesz w serwisówce. Radziłbym rozebrać zawieszenie jeszcze raz i sprawdzić poziom oleju, ew. ściągnąć nadmiar. Jeżeli oleju jest za dużo, to zmniejsza się skok zawieszenia i pracuje ono bardzo topornie. Po drugie bardzo szybko zniszczą się uszczelniacze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Pon 0:50, 25 Mar 2013    Temat postu:

No cóż skoro tak to chyba jeszcze raz zajrzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Wto 16:47, 26 Mar 2013    Temat postu:

Ile moze chcec mechanik za wymiane oleju w lagach - pytam tak teoretycznie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Śro 0:02, 27 Mar 2013    Temat postu:

Trochę rozkręcania jest więc myślę że mniej jak 200 to nie ma co liczyć.
Chyba, że przywieziesz lagi to pewnie taniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Śro 14:25, 27 Mar 2013    Temat postu:

OK, to teraz mam pounkt odniesienia, zobacze ile wezmie moj zaprzyjazniony memchanik Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Czw 0:51, 28 Mar 2013    Temat postu:

Na jesieni zeszłego roku za przegląd z wymianą oleju, filtra, czyszczeniem filtra powietrza, wymianą świec, zaworami (przegląd po 24 tyś.) ogólnym sprawdzeniem moto, zapłaciłem 250 zł. oczywiście sama robocizna.
W cenie miałem też wymianę oleju w lagach, zmieniłem na 10W i różnica jest kolosalna, po pierwsze prawie nie stuka, po drugie zawias jak sporo twardszy, dla mnie jest w sam raz. Oryginał to chyba 5W, na nowej oliwce moto jest stabilniejsze, rewelacyjnie się prowadzi, komfort turystyka pozostaje, nie nurkuje już tak przy hamowaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Czw 0:59, 28 Mar 2013    Temat postu:

Adamar napisał:
...Oryginał to chyba 5W...

Oryginał to SUZUKI FORK OIL SS-08, co odpowiada 10WT.

Generalnie co 12k km nalezy sprawdzic stan amorkow, a po 30k km nalezy wymienic olej. Niestety czesto sie o tym zapomina.
Po wymianie motocykl zachowuje sie jak nowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 10:27, 28 Mar 2013    Temat postu:

Adamar napisał:
Na jesieni zeszłego roku za przegląd z wymianą oleju, filtra, czyszczeniem filtra powietrza, wymianą świec, zaworami (przegląd po 24 tyś.) ogólnym sprawdzeniem moto, zapłaciłem 250 zł. oczywiście sama robocizna.
W cenie miałem też wymianę oleju w lagach, zmieniłem na 10W i różnica jest kolosalna, po pierwsze prawie nie stuka, po drugie zawias jak sporo twardszy, dla mnie jest w sam raz. Oryginał to chyba 5W, na nowej oliwce moto jest stabilniejsze, rewelacyjnie się prowadzi, komfort turystyka pozostaje, nie nurkuje już tak przy hamowaniu.


Jak czytam o takich cenach serwisów, to zastanawiam się czy mechanik prowadzi działalność charytatywną czy po prostu jest to kolejny z tych "tanich, okazyjnych", który mówi, że wyregulował zawory, a jedynie przetarł szmatą pokrywy i na tym wszelkie regulacje zakończył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Czw 11:37, 28 Mar 2013    Temat postu:

Może i za taki zakres cena niewygórowana, Ale czy usługi za obsługę moto muszą być tak drogie w sumie 2 razy droższe niż za porównywalne czasowo naprawy samochodu. Wkurwiające jest to że motocykliści łupią z kasy motocyklistów. Prosty przykład wymiana opony w moto ze zdjętym kołem 40 zł w samochodzie 4 koła z wyważeniem odkręceniem itp 60zł. Do h...ja czy w moto to jest jakaś mega technologia i trudność. Za pełny przegląd samochodu Ford galaxy w ASO po 20000km płacę 400 zł za robociznę + materiały, Za DL,a po 24000 cennikowo 700 + materiały. Można tak mnożyć przykłady, ale to nie ten dział. I nich nikt nie opowiada, że jak masz moto to płać kosmiczne kwoty z sufitu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Czw 13:51, 28 Mar 2013    Temat postu:

Wszystko zalezy jakie mechanik ma doswiadczenie i ile mu to zajmie czasu, miesieczna pensja musi mu jakas wyjsc, pytania ile dodatkowo dorabia na cenach czesci. Stali klienci (mechanicy) maja duze upusty w hurtowniach, na wejsciu placa bez watu plus upusty, nieraz do 30%, a my placimy im cene bez upustu i z VAT. To tak z mojego doswiadczenia.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Czw 19:09, 28 Mar 2013    Temat postu:

Dober napisał:
Adamar napisał:
...Oryginał to chyba 5W...

Oryginał to SUZUKI FORK OIL SS-08, co odpowiada 10WT.

Generalnie co 12k km nalezy sprawdzic stan amorkow, a po 30k km nalezy wymienic olej. Niestety czesto sie o tym zapomina.
Po wymianie motocykl zachowuje sie jak nowy Wink


Nie chce mi się sprawdzać czy ten oryginalny SS-08 na pewno odpowiada dokładnie 10WT, może tak a może nie. Mechanik twierdził że nie, wymieniłem oliwę po 24 tyś. i jest horrendalna różnica, Radziu z Motokliniki (Kielce) twierdził że nie jest to 10WT. Uszczelniacze mam zdrowe, nie ciekły, więc ubytek też był znikomy, troszkę pojęcia o tym mam bo parę lat przy samochodach spędziłem ale już od bardzo dawna zajmuję się czymś innym. Natomiast dla Radka motocykle w sensie jazdy i ich naprawy są wszystkim, ma bardzo dobrą opinkę w Kielcach, można zaryzykować stwierdzenie że o motocyklach i ich naprawie wie prawie wszystko.

lasooch napisał:
Jak czytam o takich cenach serwisów, to zastanawiam się czy mechanik prowadzi działalność charytatywną czy po prostu jest to kolejny z tych "tanich, okazyjnych", który mówi, że wyregulował zawory, a jedynie przetarł szmatą pokrywy i na tym wszelkie regulacje zakończył.


Jak pisałem, nie znajdziesz o nim złej opinii w Kielcach, praktycznie byłem przy tym, chłopak ma warsztat przy swoim domu, (bardzo duży garaż) koszty praktycznie żadne lub bardzo małe, nie ma biura, kierownika, sekretarki, itp. nie jest to z tych "tanich, okazyjnych" partaczy, nie oddałbym motocykla takiemu, nie przetarł i nie zakończył regulacji, sprawdził to co miał sprawdzić, jedynie tylko nie regulował zaworów bo nie było potrzeby, sprawdził, wymienił uszczelki, skręcił i po temacie. Jest tu paru forumowiczów z Kielc i raczej nikt o nim złego słowa nie napisze.

Przekonałem się wielokrotnie że usługa zrobiona drogo wcale nie musi być zrobiona dobrze i na odwrót.
Pamiętam jak za pierwszy przegląd w serwisie po 1000 km płaciłem 600 zł netto czy coś takiego, za 2 g. roboty Smile Ale tam w salonie było 2 mechaników i jeszcze 3 lub 4 osoby, na które też trzeba zarobić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Czw 19:33, 28 Mar 2013    Temat postu:

Za amerykanskim forum:
"The factory service manual called for Suzuki SS-08 or equivalent fork oil so 10W should be a direct replacement for what the factory installed."

Podobne wypowiedzi sa na VSRI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Czw 20:43, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ponieważ jeszcze raz muszę zajrzeć w lagi i oglać nadmiar oliwy zapytam się czy warto rozkręcać a drobny mak i zalewać od nowa na czysto. Czy wypompować co jest dolewać do wymaganego poziomu lustra. Pytam bo nie wiem, czy bez tych special tool suzuki da się rozkręcić i złożyc lagi a nie chcę potem się z nimi bujać do ASO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:47, 29 Mar 2013    Temat postu:

Maro, da się rozkręcić wszystko bez jakichś specjal tools Suzuki, musisz mieć jedynie dobre wyposażenie warsztatowe. Ja to robiłem u znajomego w warsztacie samochodowym i wszystko co potrzebowałem znalazłem w jego narzędziowni, a Suzuki to on nie robi:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Pią 11:06, 29 Mar 2013    Temat postu:

W sumie narzędzi mam sporo ale nie wiem czy są "dobre" Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Pon 0:27, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Dober napisał:
Za amerykanskim forum:
"The factory service manual called for Suzuki SS-08 or equivalent fork oil so 10W should be a direct replacement for what the factory installed."
Podobne wypowiedzi sa na VSRI.


Manual podaje prawdę, tylko że oznaczenie 10W wcale nie oznacza że olej będzie miał te same parametry... niestety. Co więcej nie podaje najważniejszego parametru - viscosity. Na opakowaniu jest podany jedynie nominal weight (np. 10W) który nie odzwierciedla najważniejszych parametrów oleju, jedynie jego gęstość.

Przyjrzyjcie się poniższej tabeli, nasz olej SS8 firmy Showa ma faktycznie zapisane jako gęstość 10wt, ale oleje o podobnych parametarch mogą mieć inną deklarowaną gęstość - np.: Silkolene Pro RSF (7.5wt)

[link widoczny dla zalogowanych]

Polecam artykuł na scigacz.pl na ten temat, sporo wyjaśnia:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja osobiście wybrałem na zamiennik Agipa Fork 10wt, taki był u mnie w sklepie. Gdyby był kupiłbym pewnie Shell Advance Fork 10.

Oryginalny olej Showa SS8 można kupić w stanach, jest nawet na Amazonie po 6 USD za niecałe 0,5 l, ale niestety chemikaliów nie wysyłają kurierem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekstolarski@op.pl
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: katowice

PostWysłany: Pią 20:45, 17 Maj 2013    Temat postu:

Szanowni co do uszczelniaczy chciałbym 2 słowa. A mianowicie ok. 2 lata temu dałem komuś tam motur do wymiany oleju w lagach. Chłop wymienił, porobił jak się należy. Przy tym jednak musicie wiedzieć, że wyłożyłem na uszczelniacze te tańsze. Dziś mam lagi rozdupc..ne na części pierwsze, bo obie a szczególnie jedna były strasznie tłuste. Zatem chciałbym może przestrzec, a może tylko mi się przytrafiło, że czasem tanie nie znaczy dobre, choć nie zawsze. W tym przypadku może tak być. Dziś kupiłem olej, kupiłem uszczelniacze (69zł Vesrah [pisze niby made in japan]) i trochę nosem pokręciłem ale chyba faktiko lepiej tu nie oszczędzać. Ponoć tym bliżej do oryginału.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marekstolarski@op.pl dnia Śro 1:28, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 10:25, 08 Cze 2013    Temat postu:

Czy poziom oleju od lustra należy mierzyć ze sprężynami w lagach czy bez?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 11:47, 08 Cze 2013    Temat postu:

Doczytałem, bez sprężyn.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Pią 18:24, 28 Cze 2013    Temat postu:

Pytanie odnośnie modelu z 2012 - czy oleju w lagach w nowym jest tyle samo czy jest jakaś różnica ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichaelloEs
A



Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Wto 13:20, 20 Sie 2013    Temat postu:

Z tego co zawsze czytalem w necie przy sprawdzaniu przedniego zawieszenia nie powinno byc żadnych stuków, puków a przy dl-u wychodzi troche inaczej. W sumie nie wiem czy tak powinno byc ale kolega tak ma, inny miał no i u mnie tak jest. A mianowicie czuć lekki stuk czy jak to nazwać przy mocnym dociążeniu przedniego zawieszenia i puszczeniu. We wczesniejszych moich motocyklach takich rzeczy nie było. Słyszałem tez, ze jest to normalne i tak powinno byc takze kogo tu słuchac:)??
Dalej pytajac mam przejechane w moim dl-u 25k km, olej/uszczelniacze nie byly wymieniane - wczoraj wpatrując sie w same uszczelniacze widze ze guma jest lekko juz zmatowiona czy nawet mikropęknięcia widać. W takiej sytuacji od razu wziac sie za wymiane oleju i uszczelniaczy czy mogę sobie to na "zimowanie" zostawić??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 0:15, 04 Mar 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Znalazłem link w innym temacie, myśle że tu bedzie go łatwiej znaleźć. Akurat sam rozbieram przód celem wymiany oleju i uszczelniaczy i tak przekopałem troche forum Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Wto 9:36, 04 Mar 2014    Temat postu:

Tak przy okazji zapytam - czy można wyciągnąć olej z lag za pomocą strzykawki i wężyka i dolać taką samą ilość ? czy jest to raczej głupi pomysł ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 11:21, 04 Mar 2014    Temat postu:

Całego oleju nie wyciągniesz, zawsze coś zostanie w lagach. Dodatkowo nie wiesz czy masz w tej chwili odpowiedni poziom oleju, żeby to sprawdzić to musisz wyjąć sprężyny i sprawdzić wysokość oleju na opuszczonych lagach w golenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Pon 20:46, 27 Paź 2014    Temat postu:

Dober napisał:
Adamar napisał:
...Oryginał to chyba 5W...

Oryginał to SUZUKI FORK OIL SS-08, co odpowiada 10WT.

Generalnie co 12k km nalezy sprawdzic stan amorkow, a po 30k km nalezy wymienic olej. Niestety czesto sie o tym zapomina.
Po wymianie motocykl zachowuje sie jak nowy Wink


mam fakturę z ASO SUZUKI i olej był wymieniony przy 12tkm i wg tegoż dokumentu zastosowano 7,5W
nie wiem czy to taki wymóg?? czy celowy zabieg ze strony ASO że takiego oleju chyba nigdzie nie kupimy i tylko do nich wpada przyjechać i tysiaka zostawić za obsługę? Very Happy
ja teraz zaleje MOTULem 10W tak jak większość sugeruje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 20:50, 27 Paź 2014    Temat postu:

krzysiekjx1 napisał:


mam fakturę z ASO SUZUKI i olej był wymieniony przy 12tkm i wg tegoż dokumentu zastosowano 7,5W
nie wiem czy to taki wymóg?? czy celowy zabieg ze strony ASO że takiego oleju chyba nigdzie nie kupimy i tylko do nich wpada przyjechać i tysiaka zostawić za obsługę? Very Happy
ja teraz zaleje MOTULem 10W tak jak większość sugeruje Very Happy


7,5W można uzyskać mieszając 5W i 10W. Kiedyś podawali nawet proporcje mieszania na opakowaniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 20:50, 27 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 14:01, 27 Gru 2014    Temat postu:

Według serwisówki do amortyzatorów należy lać taki olej: 99000-99001-SS8.Jest to olej Showa SS8(http://www.suzuki.cz/servis/moto/chemicke_produkty.pdf ) co odpowiada takiemu olejowi: [link widoczny dla zalogowanych] Można to sprawdzić tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 14:29, 27 Gru 2014    Temat postu:

Ja zalałem Motulem 10W. Po wymianie wsiadłem na zupełnie inny motocykl Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucek79
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 12:10, 05 Lut 2015    Temat postu:

Podepnę się pod temat.

Jak to jest z wymianą oleju w lagach razem z uszczelniaczami ? W serwisówce stoi co 12 tyś przegląd lub wymiana. Czy jak nie ma żadnych wycieków to zostawiamy ? Pytam bo nie wiem czy mój DL 1000 K6 miał kiedykolwiek wymianę oleju w lagach a ma na liczniku 45 tyś. Lepiej wymienić czy jak nie ma wycieków zostawić ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Czw 12:22, 05 Lut 2015    Temat postu:

Wymieniłem olej i uszleniacze, bo musiałem - wycieki Crying or Very sad . Po wymianie, poza brakiem wycieków, różnicy nie odczułem. Moim zdaniem; jak nie musisz-nie wymieniaj Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Czw 14:33, 05 Lut 2015    Temat postu:

Tak jak pisze kolega Vater dopóki się nic nie dzieje to nie ma co grzebać - rozmawiałem na ten temat z kilkoma znajomymi co zmieniali i zgodnie twierdzą że nie widzą różnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek k
Motocyklista



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:22, 05 Lut 2015    Temat postu:

Ja wymieniłem po 30 tyś i ze środka wylał się olej jak błoto. Po wymianie znacząca poprawa jazdy.
Wymień raczej z uszczelniaczami, często po wymianie lagi zaczynają się pocić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:56, 06 Lut 2015    Temat postu:

Jeżeli wymieniasz w miarę świeży olej bo Ci puściły uszczelniacze to pewnie różnicy nie poczujesz, ale jeżeli masz kilkuletni spracowany olej w lagach (o ile to jeszcze można nazwać olejem) to różnicę w amortyzowaniu odczujesz na pewno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawids
A



Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Bydgoszczy

PostWysłany: Pią 11:24, 06 Lut 2015    Temat postu:

Ale jak uszczelniacze sa cale to tylko olej zmieniac czy darowac sobie wymiane oleju i czekac jak puszcza uszczelniacze to dopiero wymienic uszczelniacze i olej? Bo producent podaje ze co 2 lata powinno sie wymieniac olej w lagach. A u mnie ze 3 lata nie był zmieniany a uszczelniacze całe Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 11:38, 06 Lut 2015    Temat postu:

2 lata to okres orientacyjny, pytanie ile na tym oleju od ostatniej zmiany zrobiłeś km, jeżeli nie dużo np. 15000 i uszczelniacze całe to pewnie jeszcze z sezon możesz sobie odpuścić, ale jak walnąłeś np. 50 000 to wymień, uszczelniacze to są groszę jakieś, ja bym też wymienił, bo guma się starzej i w końcu popękają...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 11:11, 01 Mar 2015    Temat postu:

Godzinę czytałem i jak zwykle ile ludzi tyle opinii Very Happy Muszę wymienić i przekonać się samemu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blady2111
A



Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 11:35, 01 Mar 2015    Temat postu:

Ja u siebie w CBF-ie wymieniłem olej oraz uszczelniacze bo sie mocno pociły. Po wymianie niewielka różnica na plus. Moim skromnym zdaniem przy każdej wymianie wymieniłbym uszczelniacze bo kosztują grosze a pracy jest przy tym na 30 - 60 min dłużej niż przy samej wymianie oleju. Mam przynajmniej prawie pewność że wszystko jest tak jak trzeba. Trochę se bidy za pierwszym razem narobiłem bo gwint spieprzyłem na górnej nakrętce od lagi. Gwint był bardzo delikatny a zakręcić nie jest tak łatwo jak się wydaje , trzeba jeszcze mocować się ze sprężyną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas_83
A1



Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 16:42, 12 Mar 2015    Temat postu:

Panowie jakie uszczelniacze stosowaliście?
Wcześniej były podane linki do larsson.pl, czy takie czy coś innego?
A może najlepiej w Suzuki zakupić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Nie 0:28, 12 Kwi 2015    Temat postu:

HERMAN napisał:
Godzinę czytałem i jak zwykle ile ludzi tyle opinii Very Happy Muszę wymienić i przekonać się samemu Very Happy


i jak ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 8:13, 12 Kwi 2015    Temat postu:

krzysiekjx1 napisał:
HERMAN napisał:
Godzinę czytałem i jak zwykle ile ludzi tyle opinii Very Happy Muszę wymienić i przekonać się samemu Very Happy


i jak ?


Wymieniłem,a tak naprawdę to KamilOlkusz to uczynił Smile Dzięki Kamil.
Zalany Motul medium 10W.Kupiłem 2l ale wszedł 1l do obu amorków(literek mogę odstąpić)Bez żadnej bajery i naciągania zdecydowana i wyczuwalna różnica na plus.Amorki sztywniejsze,co widać szczególnie przy hamowaniu.Wcześniej sprzęt mocno nurkował.Dzisiaj jadę do Czę100chowy i pewnie zrobię 250km to będę mógł więcej powiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Nie 10:32, 12 Kwi 2015    Temat postu:

HERMAN napisał:

Wymieniłem,a tak naprawdę to KamilOlkusz to uczynił Smile Dzięki Kamil.
Zalany Motul medium 10W.Kupiłem 2l ale wszedł 1l do obu amorków(literek mogę odstąpić)Bez żadnej bajery i naciągania zdecydowana i wyczuwalna różnica na plus.Amorki sztywniejsze,co widać szczególnie przy hamowaniu.Wcześniej sprzęt mocno nurkował.Dzisiaj jadę do Czę100chowy i pewnie zrobię 250km to będę mógł więcej powiedzieć.


u mnie olej stoi na półce Smile moto ogołocone na okoliczność obsługi przed sezonem ( profilaktycznie sprawdziłem luzy zaworowe przed czasem)wiec zmienię mu i w lagach,choć nie będę miał porównania bo już zapomniałem od jesieni ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:14, 13 Kwi 2015    Temat postu:

W niedzielę nakręcone 260km i teraz mogę na świeżo ocenić działanie amorków po wymianie oleju.Tak jak pisałem wcześniej,zdecydowana poprawa przy hamowaniu.Moto nie nurkuje,dzięki czemu hamowanie przebiega dużo spokojniej.Na dziurach ustał wcześniej słyszalny wyraźnie stukot.Wymieniliśmy też płyn hamulcowy i tu też wyczuwalna różnica na plus.Hamulec twardszy,chociaż do ideału dużo mu brakuje Smile Zawsze powtarzam,że największą wadą DL-a są hamulce.Podsumowując niewielkim nakładem finansowym i dzięki pomocy Kamila (tak pedantycznego serwisanta ze świecą szukać Smile ) jazda jest teraz dużo,dużo przyjemniejsza i jestem pewny,że bezpieczniejsza.Mam nadzieję,że trochę pomogłem tym niezdecydowanym Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:10, 23 Kwi 2015    Temat postu:

idąc za przykładem kolegów wymieniłem w swoim 650 (nowy model) olej na Castrol 5w, o połowę rzadszy niż fabryczny. Efekt.....rewelacja !!!
Amortyzatory z tym olejem zrobiły się czulsze, lepiej wybierają drobne nierówności, komfort wyraźnie się poprawił, czuje się to szczególnie na bruku, dziurawych szutrach, jeździe po lesie itp. Przy okazji dałem tłumienie odbicia na soft. Do jazdy solo z opcją offroad super zmiana, szkoda że wcześniej tego nie zrobiłem. Polecam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Śro 20:12, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 0:34, 24 Kwi 2015    Temat postu:

Tylko ciekawe jak teraz będzie się to zachowywać przy dużych prędkościach na winklach lub z obciążeniem czy przy hamowaniu. Czy nie będzie zbytnio nurkować np.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 1:19, 24 Kwi 2015    Temat postu:

jak na razie nie zauważyłem nic negatywnego a większą czułością jestem zachwycony. Aczkolwiek nie mówię że takie ustawienie będzie dla wszystkich, ja nie jeżdżę agresywnie ani nie ścigam się, nie po to założyłem półterenowe opony. Tak jak ustawiłem udało mi się uzyskać maksymalny komfort resorowania i dokładnie o to chodziło. Na asfalcie też jest lepiej, jak się jedzie po dziurach to dokładniej wybiera.

Aktualizacja: przetestowałem na dystansie 500km z pełnym obciążeniem i pasażerem (w tym odcinki off). Nadal jest lepiej, duża poprawa w stosunku do fabrycznego. Ja zostaję przy tym ustawieniu Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Śro 20:14, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:39, 03 Sie 2015    Temat postu:

Dziś wymieniałem uszczelniacze i olej w lagach. Niezła zupa była w środku... Zachęcam wszystkich do pamiętania o tym zabiegu!

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kawka
A1



Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 15:15, 04 Sie 2015    Temat postu:

Nie bałeś się tak go postawić? Ja swojego to podwieszałem do sufitu na pasach, żeby nie poleciał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 16:14, 04 Sie 2015    Temat postu:

Wiele razy moje moto tak spoczywało podczas "przeglądów" i ewentualnych napraw.
Parę razy też moto zawieszało mi się na płycie.
Solidna konstukcja więc czemu z niej nie skorzystać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin