VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Jak wymienić olej w lagach i co lać Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jak wymienić olej w lagach i co lać
PostWysłany: Pią 14:50, 12 Gru 2008
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Hej.
Podpowiedźcie proszę, czy można samemu wymienić olej w lagach bez większych problemów i jak to zrobić. Słyszałem, że po wymianie jest nieco lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:21, 12 Gru 2008
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





zdejmij lagi, odkręć korek - ten od góry i wylej olej. Potem "przepompuj" lagi "do góry nogami", aby wytłoczyć cały olej z lag. Zalej nowym olejem, zakręć korek, zamontuj i w droge Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bratek DL1000 dnia Pią 15:22, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:35, 12 Gru 2008
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Dzięki. Brzmi prosto. To podpowiedz jeszcze co tam wlać do nich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:55, 12 Gru 2008
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





jeśli dobrze pamiętam olej SAE 10, ale nie jestem pewien, normalnie nie pamiętam. Suzuki ma oczywiście swoje oznaczenie oleju, ale nie krosuje sie na żadne inne "dla ludzi"...
ale gęstszego bym nie lał Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:31, 13 Gru 2008
Zulus
A

 
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Rychu72 napisał:
Dzięki. Brzmi prosto. To podpowiedz jeszcze co tam wlać do nich.


Przeszukaj dokładnie forum, pamiętam, że kiedyś była dyskusja natemat "utwardzenia" lag


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:24, 15 Gru 2008
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Lej bardziej gęsty olej 15 lub 20.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:49, 31 Gru 2008
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Bratek DL1000 napisał:
jeśli dobrze pamiętam olej SAE 10, ale nie jestem pewien, normalnie nie pamiętam. Suzuki ma oczywiście swoje oznaczenie oleju, ale nie krosuje sie na żadne inne "dla ludzi"...
ale gęstszego bym nie lał Smile

ja ma 15 i jestem zadowolony - inny motur się zrobił 20 moim zdaniem będzie juz zatwarda


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:25, 25 Gru 2010
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Mam pytanko, czy duży DL nie ma czasem śruby na dole lag do spuszczania oleju? Kolega mi coś mówił że po wyciągnięciu ośki powinna być śruba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:04, 26 Gru 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Korki polucuj przed wymontowaniem z polek.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:46, 26 Gru 2010
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





mradom napisał:
Korki polucuj przed wymontowaniem z polek.
/mr/


? Chyba poluzować Smile

Sęk w tym że chce spuścić olej beż wyciagania lag jeżeli faktycznie pod spodem będzie ta śruba



Na rysunku jako D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:55, 26 Gru 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





to nie jest sruba do spuszczenia oleju. Innej metody niz wyciaganie lag to odkrecenie korkow i "odessanie" oleju od gory, ale pozniej musisz jeszcze "odpowietrzyc" lagi po zalaniu, a to wydaje mi sie ciezkie do zrobienia na zmontowanym zawieszeniu.

wyjecie lag i wymiana oleju to robota lekka, latwa i przyjemna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:48, 26 Gru 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Odpuść tą śrubę od dołu, jeśli nie musisz całkiem rozbierać zawieszenia. Ona przykręca tłumik do golenia. Może się zdarzyć tak, że poluzujesz ją, a później nie będziesz mógł przykręcić, bez "special tool", którym byś unieruchomił tłumik w ladze Wink Szybciej będzie wyciągnąć lagi z półek i olej wylać górą, przez korki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:50, 26 Gru 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ta śruba trzyma wkład amortyzatora. Potem możesz mieć problem z zakręceniem bo element o nr 8 będzie Ci się obracał i nie dokręcisz śruby. Wyjęcie lag i wymiana oleju to robota jak napisał bibop:

bibop napisał:
lekka, latwa i przyjemna


na 2-3 piwa Smile

Edit:

No i w trakcie pisania tego postu Lasooch napisał to co chciałem napisać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Nie 17:53, 26 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:33, 27 Gru 2010
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Skoro piszecie że na 2-3 piwa... a rozebranie moto jest na 1 piwo to już mam mniej wiecej podgląd czasowy Smile

Dzieki za info


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:12, 25 Sty 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





wlasnie jestem na etapie wymiany oleju w przednim zawieszeniu i tak moze sie komus przyda na przyszlosc Suzuki pisze cos takiego:

505ml lub 133mm/ na lage oczywiscie olej -----5w20 pisza cos o oleju z symbolem ss8

ja zaleje ATF jak bedzie mi za miekko to zmienie, robota nie jest specjalnie trudna....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:25, 26 Sty 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





505ml to chyba odnosi sie do 1000.
w 650-tce jest 524 ml/lagę i poziom lustra też trochę inny, nie pamiętam już jaki, jest w serwisówce (coś koło 143 mm).
Ja u siebie zalałem 15-tką do sprężyn liniowych ohlinsa i jest spoko.

Olej SS8 to wg. różnych zestawień w okolicach 7,5W, a niektórzy mówią, że 10W. Ja miałem 15W na standardowych sprężynach tylko jakiś był błąd w wymianie i się jeździć nie dało. Później wymieniłem na 10W i było ok więc jak komuś pasuje tak jak jest to niech leje 10W, jak ktoś chce trochę sztywniej to może być 15W lub bawić się w mieszanie, ale wątpię by to miało jakiś większy sens.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:30, 26 Sty 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 161 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





# Zawartość oleju 524 cm³ na stronę odAK7 528cm³
# stan oleju 143mm / od AK7 139mm (bez sprężyn)

edit:
sorry , odnosi sie to do 650...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 11:16, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:14, 26 Sty 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





tak dane podawalem odnosnie 1000ca... ATF ponoc ma wlasnie 10w


dodatkow dzis znalazlem, ze powinno byc tak:

mieszanka 10W ok 90% + 10% 15W techno syntetyk

wiec badz tu madry...
Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Śro 12:05, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:10, 26 Sty 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





imho nie poczujesz tych proporcji. dalej będziesz czuł jak na 10W.
Nie ma sensu tak miksować, jeżeli już to 50:50 lub w tych okolicach np. 60:40.

edit:
Najważniejsze żeby wymienić na nowy. Jak raz wymienisz i nie będzie Ci pasowało to wiedząc co i jak kolejną wymianę zrobisz z zamkniętymi oczami.
Olej do zawiechy kosztuje ze 45zł za litr więc można się bawić w kombinowanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Śro 15:11, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:09, 26 Sty 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Bratek DL1000 napisał:
zdejmij lagi, odkręć korek - ten od góry i wylej olej. Potem "przepompuj" lagi "do góry nogami", aby wytłoczyć cały olej z lag. Zalej nowym olejem, zakręć korek, zamontuj i w droge Smile


IMHO tylko chciałbym odnieść się do tego. Pewnie to dla większości jest oczywiste ale lepiej napisać:
Po wylaniu oleju i przepompowaniu należy dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną ze względu na pozostałości i opiłki - brak płukania może skutkować w niedalekiej przyszłości wymianą uszczelniaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:13, 26 Sty 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





A benzyna nie uszkodzi uszczelniaczy? Tak jak to jest w przypadku łańcucha? Wiem, że uszczelniacze zawieszenia są dużo większe, no ale...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:30, 26 Sty 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jeżeli czymś przemywać to naftą.
Kolejna sprawa to wcale nie trzeba przemywać. Serwisówka nic o tym nie mówi, a zakładam, że ktoś kto to pisał się zna. W serwisie na 100% nikt nie będzie mył lag (od środka).
Jeżeli widzisz naprawdę dużo opiłków w oleju to możesz sobie przemyć, ja przy wymianie po 30 czy 40 tysiach nie miałem opiłków. Na razie, przy 60 tysiach lagi się jeszcze nie "pocą".

Inną sprawą jest dbanie o to, aby lagi w części która się chowa były czyste. Wg. mnie to bardziej powoduje niszczenie uszczelniaczy (robaki, piasek itp.) niż opiłki w środku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:32, 26 Sty 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Można olej wylać przez te śruby z dołu (ale bez długaśnej przydłużki jest ryzyko, że ich potem nie zakręcimy Smile ) wtedy olej wypłynie dołem razem z opiłkami jak z silnika, którego przecież nie płuczecie przez cały okres użytkowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:57, 26 Sty 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





marlon777 napisał:
Bratek DL1000 napisał:
zdejmij lagi, odkręć korek - ten od góry i wylej olej. Potem "przepompuj" lagi "do góry nogami", aby wytłoczyć cały olej z lag. Zalej nowym olejem, zakręć korek, zamontuj i w droge Smile


IMHO tylko chciałbym odnieść się do tego. Pewnie to dla większości jest oczywiste ale lepiej napisać:
Po wylaniu oleju i przepompowaniu należy dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną ze względu na pozostałości i opiłki - brak płukania może skutkować w niedalekiej przyszłości wymianą uszczelniaczy.

Nigdy w życiu tak nie rób. Po pierwsze benzyna ekstrakcyjna nie lubi się z gumą. Po drugie - wylewając olej bez kompletnej rozbiórki zawieszenia, nie wylewasz go całkiem. Zawsze pozostaje ok. 50-100ml. Jeżeli teraz przepłuczesz to benzyną czy czymkolwiek innym niż olej, to w nowym oleju będziesz miał dodatek 50ml benzyny. Jeżeli były opiłki czy cokolwiek niepokojącego, to trzeba zawieszenie rozebrać na części pierwsze, usunąć przyczynę i zalać świeżym olejem, a nie płukać tak, jak to opisałeś.
Pozdrawiam! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:45, 26 Sty 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





lasooch napisał:
marlon777 napisał:
Bratek DL1000 napisał:
zdejmij lagi, odkręć korek - ten od góry i wylej olej. Potem "przepompuj" lagi "do góry nogami", aby wytłoczyć cały olej z lag. Zalej nowym olejem, zakręć korek, zamontuj i w droge Smile


IMHO tylko chciałbym odnieść się do tego. Pewnie to dla większości jest oczywiste ale lepiej napisać:
Po wylaniu oleju i przepompowaniu należy dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną ze względu na pozostałości i opiłki - brak płukania może skutkować w niedalekiej przyszłości wymianą uszczelniaczy.

Nigdy w życiu tak nie rób. Po pierwsze benzyna ekstrakcyjna nie lubi się z gumą. Po drugie - wylewając olej bez kompletnej rozbiórki zawieszenia, nie wylewasz go całkiem. Zawsze pozostaje ok. 50-100ml. Jeżeli teraz przepłuczesz to benzyną czy czymkolwiek innym niż olej, to w nowym oleju będziesz miał dodatek 50ml benzyny. Jeżeli były opiłki czy cokolwiek niepokojącego, to trzeba zawieszenie rozebrać na części pierwsze, usunąć przyczynę i zalać świeżym olejem, a nie płukać tak, jak to opisałeś.
Pozdrawiam! Smile


Ok dzięki posłucham się - czyli mój doradca nie do końca miał rację. A sądziłem, że to dobry serwis i chłopak ma dobrze poukładane w głowie. Nie sądziłem że po wylaniu oleju pozostaje tak dużo jeszcze w środku. A że nafta świetlna lepsza to dla mnie oczywiste.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marlon777 dnia Śro 23:01, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:56, 27 Sty 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





bibop napisał:
imho nie poczujesz tych proporcji. dalej będziesz czuł jak na 10W.
Nie ma sensu tak miksować, jeżeli już to 50:50 lub w tych okolicach np. 60:40.

edit:
Najważniejsze żeby wymienić na nowy. Jak raz wymienisz i nie będzie Ci pasowało to wiedząc co i jak kolejną wymianę zrobisz z zamkniętymi oczami.
Olej do zawiechy kosztuje ze 45zł za litr więc można się bawić w kombinowanie.


tak jak mowilem zalalem ATF za.... 17PLN Wink...zobaczymy jak bedzie sie sprawowal. To samo chcialem napisac, najwazniejsze, ze bedzie czysty olej w zawiasie jak bedzie za miekko to sie zmieni, robota na 2 piwa Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:10, 27 Sty 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Dorzucę swoje jeszcze dwa grosze. Sądzę, że tym czym się przemywa (jeśli już to ktoś będzie robił oczywiście) nie ma tak naprawdę znaczenia ponieważ uszczelniacze znajdują się tylko w górnej części lagi i pewnie je trzeba rozebrać więc nie będzie styczności z czynnikiem myjącym. Proszę mnie sprostować jeśli nie mam racji Very Happy

A tak na marginesie dziękuję za wyczerpującą informację na ten temat faktycznie nic skomplikowanego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:42, 27 Sty 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No niby w górnej, ale jak chcesz to umyć to musisz trochę "pompować" i mimo wszystko dotrzeć do części uszczelniaczy.
Lepiej zawsze myć czymś co nie będzie miało wpływu na "gumki", a nie na zasadzie "może nie dotknie" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:54, 27 Sty 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





marlon777 napisał:
Dorzucę swoje jeszcze dwa grosze. Sądzę, że tym czym się przemywa (jeśli już to ktoś będzie robił oczywiście) nie ma tak naprawdę znaczenia ponieważ uszczelniacze znajdują się tylko w górnej części lagi i pewnie je trzeba rozebrać więc nie będzie styczności z czynnikiem myjącym. Proszę mnie sprostować jeśli nie mam racji Very Happy

Jest taka dość prosta zasada, że najlepiej przemywać czynnikiem, który normalnie pracuje w układzie. Dla zacisków hamulcowych będzie to płyn hamulcowy a dla amortyzatora olej.

Mam też wrażenie, że trochę za bardzo się przejmujecie tym przemywaniem.
Na pewno to nie zaszkodzi ale jeżeli amortyzator nie ma 100 lat to się raczej nie zatrze Wink
Jeżeli w amortyzatorze znajdziecie bardzo dużo jakiś opiłków wtedy należy go rozebrać i znaleźć przyczynę ich powstawania bo coś jest nie tak.
Olej w amortyzatorze jest do tłumienia, smarowanie jest jakby przy okazji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:53, 05 Lut 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Mam pytanko do obeznanych z tematem. Po wyciągnięciu lag z półek zaznaczacie je jakoś, tzn położenie lagi względem półki? Nie piszę tu o wysokości tylko o obrocie lagi do półki.

Rozumiem że wymiana oleju przebiega mniej więcej tak:

- postawienie motocykla z podniesionym przodem
- zdjęcie koła, zacisków, błotnika
- poluzowanie śrub w półkach
- odkręcenie górnych śrub w lagach
- wyciągnięcie lag
- spuszczenie oleju "do góry nagami"
- zalanie nowym olejem
- pompowanie lagi w pozycji jak na motocyklu (x 2)
- założenie lag, składanie całości

Chyba wszystko? Pytam bo nigdy nie wymieniałem oleju w lagach.

Czekam na jakiś info potwierdzające i idę do garażu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:57, 05 Lut 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Wytrzymaj do niedzieli/poniedziałku. Przygotowuje właśnie foto relację z wymiany oleju+uszczelniaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:06, 05 Lut 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Fredi napisał:
Czekam na jakiś info potwierdzające i idę do garażu Smile

Dokładnie tak jak opisałeś Smile Jedyne, co bym Ci jeszcze doradził, to że jak będziesz zlewał olej, to do jakiejś miski, a nie do kibla, bo po wyjęciu sprężyn może się okazać, że jeszcze zostały jakieś podkładki, które spłyną wraz z olejem Wink
Co do oznaczania położenia lagi względem półki, to nie ma to najmniejszego sensu, na nic nie wpływa i nie musisz sobie tym głowy zaprzątać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:37, 05 Lut 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Rozebrałem moto, jedna laga wyciągnięta. Wlewaliście 505ml czy na odległość 133mm? Pisze tu o dużym dl

Zalałem pół litra w jedną lagę ale poziom na opuszczonej ladze mierząc od góry wynosi ok 70mm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fredi dnia Sob 15:38, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:51, 05 Lut 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Dobrze przepompuj i skup się tylko na odległości lustra od krawędzi lagi. Te 505ml tyczy się raczej pustego amortyzatora, jeżeli nie rozbierałeś swojego do pojedynczych śrubek, to sporo starego oleju jeszcze zostało w środku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:35, 05 Lut 2011
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Fredi
Mam prośbę opisz proces wymiany w dl 1000
- ile w końcu wlałeś oleju
- jaki typ
- wymieniałeś uszczelniacze
Też mnie to czeka
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:02, 05 Lut 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Moto złożone. Nie patrzyłem na odległość 133mm tylko wlałem 2 x po pół litra (ok 80mm od krawędzi lagi do lustra). Jutro zrobie jazdy testowe i sie wypowiem. Wlałem Motul Fork Oil Expert 10W. Najwięcej zabawy miałem z odkręceniem ośki bo była tak doje...na że musiałem wziąść rure metrową do klucza.

Sprawdziłem też ile było oleju przed spuszczeniem i wg suwmiarki lustro było grubo poniżej 160mm (koniec skali) na opuszczonej ladze w goleniu. Może dlatego tak twardo chodziło zawieszenie? Opisze potem co i jak robiłem ale Młody ma pisac fotoporadnik więc najwyżej coś dopiszę od siebie

Jak będzie dupa to znowu wymienie i przy okazji bede musiał wymienić łożysko główki ramy bo mam "punkt 0" :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fredi dnia Sob 19:04, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:42, 05 Lut 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Żeby tylko Twoje zawieszenie nie wypluło uszczelniaczy przy dobiciu... 50mm ponad stan to bardzo dużo. No ale każdy robi jak lubi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:25, 05 Lut 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





żeby dobrze spuścić olej to trzeba trochę pompować do góry nogami. Jak zalejesz to też trzeba pompować (oczywiście już nie do góry nogami) żeby usunąć powietrze z goleni. Ten poziom co podałeś jest imho "lewy". Jeżeli wlałeś 0,5l to nie powinieneś mieć aż takiej różnicy... jak dla mnie zostało na dole sporo powietrza, albo dużo starego oleju (lepiej to pierwsze Wink).
Jeżeli jednak został olej to będziesz miał pewnie bardzo twardo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:37, 05 Lut 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Sęk w tym że dość długo pompowałem żeby spuścić olej (tak jak pisałeś- do góry "nogami") i potem po zalaniu jeszcze dłużej. Było bardzo mało oleju jak wyciągnąłem sprężyne. Na oko ok. 200mm od krawędzi lagi do lustra. Olej ciemnozielony, zapach nie za bardzo

Zobaczę jak się będzie jeździć. Mogę za tydzień rozebrać i wtedy ocenić czy opadł poziom oleju. Jak będzie "mniej" to znaczy że było powietrze, jak nie to stary olej

Dzięki za odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:22, 07 Lut 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Olej już mam wymieniony na 10W. O rany przedtem jeździłem chyba na wodzie Laughing
Różnica kolosalna. Przed wymianą podczas hamowania nurkował do końca a teraz? Super!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:44, 07 Lut 2011
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Marlon tez wlałeś 500 ml na lagę tego samego oleju co Fredi. Mam pytanie wymienialiście jednocześnie uszczelniacze wraz z kapturkami przeciwpyłkowymi w przypadku gdy nie było wycieków. Czy u was amortyzator wystaje ponad górną półkę bo u mnie około 6 mm. Zastanawia mnie jak ustawialiście tą wysokość?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:37, 08 Lut 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Kriszo napisał:
Marlon tez wlałeś 500 ml na lagę tego samego oleju co Fredi. Mam pytanie wymienialiście jednocześnie uszczelniacze wraz z kapturkami przeciwpyłkowymi w przypadku gdy nie było wycieków. Czy u was amortyzator wystaje ponad górną półkę bo u mnie około 6 mm. Zastanawia mnie jak ustawialiście tą wysokość?


10W sądzę że w zupełności wystarczy. Żadne uszczelniacze i osłonki nie były wymieniane - bo po co jeśli nie cieknie i nie poci się. Jak będę w garażu to zmierzę ile wystają lagi ponieważ ja tego nie robilem Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:10, 08 Lut 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





u mnie lagi nie wystają, tylko śruba regulacyjna wystaje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:21, 08 Lut 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





lagi powinny byc rowno z gorna polka, wystaja tylko korki i sruby regulacyjne...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:14, 08 Lut 2011
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





W 1000 w roczniku 2002 nie ma śruby regulacyjnej być może wcześniejszy właściciel obniżał celem zmiany kąta główki ramy.Pytanie jak u kolegów z pojemnością 1000 czy też tak maja zamontowane lagi. Rozumiem skoro równo z górną półką to niema żadnego ogranicznika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:21, 08 Lut 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ja s swoim DL nie mam regulacji i ustawiłem na oko, czyli krawędź korka wystaje ok 0,5mm nad półką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:57, 08 Lut 2011
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Fredi a jak miałeś przed demontażem?Jeszcze pytanie po wyjęciu sprężyny i wciśnięciu amora jak wlałeś olej 500 ml to ile miałeś od krawędzi do lustra?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:04, 08 Lut 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Nie pamietam jak było przed demontażem. To nie większego znaczenia czy będzie milimetr w tą czy w tą. Ważne żeby półka nie zaciskała korka tylko lagę dlatego jest te pół milimetra.

Jak odkręcisz korek (klucz 24 i 14 do nakrętki), wyciągniesz tulejke, podkładke i sprężyne to laga sama opada w dolne położenie. Mierzyłem przed wylaniem poziom oleju i było ponad 200mm od krawędzi do powierzchni oleju. Wylałem olej, pompowałem z 5-7min "do góry nogami" żeby cały wyciekł. Zalałem równo po 500ml i znów męczyłem pompowaniem raz "waląc" lagę w górę i dół (dobre określenie Smile ), potem pompowałem kilka razy prętem - czy jak go nazwać. Odczekałem kilkanaście minut (czyściłem moto, browarek) i zmierzyłem - było 90mm od krawędzi. Cały proces opisany jest też w serwisówce

Jak bede robił łożysko główki ramy to sprawdze poziom oleju w lagach jeszcze raz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fredi dnia Wto 21:05, 08 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:16, 08 Lut 2011
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Dziękuję za bardzo obrazowe wytłumaczenie. Na chwilę obecną to mogę obiecać że na 100 % browar będzie a co dalej to zobaczę rozbierając i oczywiście to opiszę ale może dopiero na początku marca. Chce połączyć wymianę z wymianą oleju w silniku, regulacją zaworów oraz synchronizacją przepustnic,dopiero wtedy kolega z pracy będzie miał czas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:24, 10 Lut 2011
kris_mmz
A1

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiecki





Mlody napisał:
Wytrzymaj do niedzieli/poniedziałku. Przygotowuje właśnie foto relację z wymiany oleju+uszczelniaczy.


Czekam z niecierpliwościa na ten fotoporadnik, to byłby mój debiut w roli zmieniającego olej w lagach.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak wymienić olej w lagach i co lać
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin