VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Jaki olej do progresywnych sprężyn?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jaki olej do progresywnych sprężyn?
PostWysłany: Sob 16:36, 10 Wrz 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Wiem, że temat oleju do zawieszenia był już wałkowany nie raz, ale chodzi mi tylko o wariant ze zmienionymi sprężynami przedniego zawieszenia. I konkretnie chodzi mi o opinie osób, które już przetestowały na własnej skórze Wink

Fabrycznie do v-stroma jest zalecany olej mniej więcej 10W. Wiele osób zalewa 15W i jest dobrze, sam teraz mam 15W przy oryginalnych sprężynach i nie narzekam. Początkowo planowałem zalać nowe progresywne sprężyny również takim samym olejem, jednak zastanawia mnie, że wszyscy producenci (wilbers, ohlins, hyperpro, wirth) solidarnie każą lać 10W i podają konkretne wysokości lustra oleju. Parametry te są inne niż podane w serwisówce DL'a, więc zakładam, że nie skopiowano ich bezmyślnie, tylko dobrano doświadczalnie.

Czy na forum jest ktoś, kto zmienił sprężyny z przodu i eksperymentował z olejem? Olać zalecenia producenta i użyć 15W czy będzie zbyt gęsty? Dzięki za podpowiedzi! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:49, 10 Wrz 2011
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





Ja zalalem Wilbersy 15 W i jest dobrze. Na drodze, jak i w terenie. Ale jak juz gdzie indziej wspominalem, moge porownac jedynie do oryginalnego zestawu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:38, 11 Wrz 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





A ja mam progresy firmy teraz nie pa,ietam jakiej i mialem olej 10W teraz zalałem 7,5 i jest swietnie. Wszystko zalezy od Twoich preferencji i nawierzchni po ktorej najczesciej sie poruszasz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:57, 15 Wrz 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Moje dylematy rozwiązały się właściwie same, bo w garażu przypadkiem znalazłem butlę 10W Wink I chyba dobrze wyszło, ale na razie za mało pojeździłem, by wyrobić sobie zdanie do końca. Poziom lustra jak na razie wg zaleceń producenta (150mm), ale za parę dni może jeszcze trochę z tym poeksperymentuję.

Sprężyny progresywne zasługują na pochwałę. Komfort jazdy jest porównywalny do seryjnych, moim zdaniem tak samo wybierają nierówności. Natomiast nurkowanie zostało bardzo mocno ograniczone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:13, 15 Wrz 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





ja mam wirth i tez zalalem 10W, jezdzac niemal caly sezon we dwoje z obladownym motocyklem i po ciasnych winklach jestem duuużo bardziej zadowolony niż na oryginalach Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:43, 16 Wrz 2011
Machil
A1

 
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja mam założone progresy w dużym DL-u i bardzo sobie chwalę, ogromna różnica od sprężyn liniowych, na których w dwie osoby moto nurkowało. Olej mam 10W i jest jak dla mnie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:37, 19 Wrz 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Po założeniu Hyperpro wróciłem do 10W (wcześniej do oryginałów zalałem 15W) i jest to IMO optymalny zestaw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:45, 02 Lis 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





A teraz zagatka! Very Happy Jaka powinna być nominalna długość sprężyn?
Nigdzie takiej informacji nie znalazłem, za to wiadomo jaka jest wartość graniczna 224mm...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:56, 02 Lis 2011
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





roadrunner napisał:

Nigdzie takiej informacji nie znalazłem, za to wiadomo jaka jest wartość graniczna 224mm...

Tylko tyle? Shocked dla DL 1000 manual podaje wartość minimalną 442 mm.
Natomiast dla modeli K3 i K4 nominalna długość to 433,6 mm a minimalna 424 mm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Śro 22:27, 02 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:28, 02 Lis 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





road runner, a po co Ci to wiedziec, wloz taka jaka masz , jakbedzie ciut dluzsza to ie zaszkodzi, wzrosnie nieco progresja i napewno nie bedzie szczerkac Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:12, 02 Lis 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Floydoo napisał:
road runner, a po co Ci to wiedziec, wloz taka jaka masz , jakbedzie ciut dluzsza to ie zaszkodzi, wzrosnie nieco progresja i napewno nie bedzie szczerkac Very HappyVery HappyVery Happy

Pytałem z ciekawości jaka jest w DL-u bo nigdy tego nie sprawdzałem.
A mój problem polega na tym że kupiłem progresywne sprężyny Wirthta i...
...są 5cm za krótkie! Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Orginalne sprężyny mają 480 a te nowe 430 przy czym wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że rzeczywiście sprężyny powinny mieć 430...
Wszyskie elementy lag się zgadzają i są takie jak powinny być. Tymczasem jak włożę te nowe sprężyny do lag i zakręcę korki, to perfidny luz mają i latają w środku jak mucha w słoiku.
Nie mam kurna bladego pojęcia co z tym fantem zrobić a nie uśmiecha mi się odsyłać ich do Austrii...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:28, 02 Lis 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Jeżeli jesteś przekonany, że to sprężyny faktycznie dedykowane do Twojego modelu, to zostaje tylko dorobienie tulejek dystansowych... Albo dodatkowe tulejki albo wywalenie oryginalnych i wstawienie dłuższych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:36, 02 Lis 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No można i tak ale drastycznie zmniejszy to skok zawieszenia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:09, 03 Lis 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





A wcale niekoniecznie. Skok zawieszenia nie jest równy max. ugięciu sprężyny. Jak zawieszenie dobija, to dobija laga w goleni, natomiast samą sprężynę można spokojnie jeszcze dalej ścisnąć. Z resztą jak masz sprężyny na wierzchu, to możesz zmierzyć odstępy między zwojami i porównać z teoretycznym skokiem. Wstawienie dłuższej tulejki dystansowej nie musi niczego popsuć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:22, 03 Lis 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





W sumie masz rację ale z tego co obadałem, to chyba wysłali mi sprężyny do gaźnikowej wersji SD01, powinny mieć 430mm. Natomiast do SD02 V/VA 03-06r. mają inny kod ale dalej nie wiem jaka ma być długość. Nie są współzamienne i wszystko wskazuje jednak na to że różnią się właśnie długością. W związku z tym będę ich mordował żeby mi wymienili.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 2:25, 03 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:19, 03 Lis 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





lasooch napisał:
A wcale niekoniecznie. Skok zawieszenia nie jest równy max. ugięciu sprężyny. Jak zawieszenie dobija, to dobija laga w goleni, natomiast samą sprężynę można spokojnie jeszcze dalej ścisnąć. Z resztą jak masz sprężyny na wierzchu, to możesz zmierzyć odstępy między zwojami i porównać z teoretycznym skokiem. Wstawienie dłuższej tulejki dystansowej nie musi niczego popsuć Smile


tak zrobilem kiedys w kawasaki,,, 2 tulejki i po parze podkaldek zalatwily wszystko,,, sie zastanawiam nad tym samym rozwiazaniem w Duzym,,, pewnie ztestuje zimowa pora


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:39, 03 Lis 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No i się wyjaśniło... Sprężyny do Viaderka z ABS czyli SD02 VA powinny mieć dokładnie 478mm, do wszystkich pozostałych SD02 425, a do SD01 430mm. Ten sprzedawca nie ma w ofercie sprężyn do VA, więc faktycznie zostaje mi tylko tuleje dorobić...

Chciałem jeszcze tylko dodac do tematu, że brakują nam lata świetlne do niemców i jeseśmy tysiąc lat za małpoludami jeżeli chodzi o podejście do klienta i odpowiedzialność sprzedawcy. Otóż facet który przysłał mi złe sprężyny, odpisał dzisiaj, że bardzo przeprasza za pomyłkę, natychmiast wysyła właściwe sprężyny a zwrot tych niewłaściwych nie jest konieczny.
Po prostu brak mi słów...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 17:58, 03 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Jaki olej do progresywnych sprężyn?
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin