VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Kontola staniu oleju silnikowego - DL650 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 21:45, 22 Sie 2011
moris
A1

 
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Marcin.BB napisał: "okazało się, że poziomica pokazuje „zero” jak motocykl lekko przeważa na prawą stronę!"

to dziwne, że Ci nie ściąga, ale jeśli to prawda co piszesz to znaczy, że ja i mikmac mamy coś zwalone i ściąga nam w prawo.
Jeśli tak ma być "fabrycznie" to ja pasuję.

z niepotwierdzonych źródeł słyszałem, że to już nie pierwszy tego typu przypadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:08, 13 Kwi 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Trochę odświeżę.
W ciągu ostatnich 2 dni zadałem 4 osobom pytanie następującej treści (nie muszę Wam zapewne mówić, że każdy z moich rozmówców jest ekspertem a wszyscy inni się nie znają Wink ): czy poziom oleju powinno się sprawdzać na centralce czy na wyprostowanym moto bez podpórki (oba koła na ziemi).
Nie muszę Wam zapewne mówić, że zdania były podzielone Smile 2 stwierdziło - tylko centralka, a pozostali wybrali tę drugą opcję Smile

Ale dlaczego o tym piszę, cuda mi się dzieją z poziomem oleju w owym magicznym okienku. Wczoraj rano sprawdziłem - kurde, na dolnej kresce (i na wyprostowanym i na centralce). Odpalam go, jadę jak dieslem do zaprzyjaźnionego serwisu. Sprawdzamy w serwisie - prawie F!!! I na centralce, i obciążony mną (kolega sprawdzał poziom). Odczekaliśmy dobre 15 minut i jeszcze raz sprawdzamy - to samo, prawie na F.
Przyjechałem dzisiaj do pracy, moto postało ze 3h, wyszedłem na fajkę, myślę sobie - sprawdzę. No kuźwa, pokazuje poniżej minimum!!! We dwóch sprawdzaliśmy, w różnych kombinacjach (centralka i bez).

Więc ja się grzecznie pytam WTF?!?!?!

EDYT
Olej i filtr oleju był wymieniany 3tys temu, akcja wiosna w luty w Suzuki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buku22 dnia Pią 12:10, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:47, 13 Kwi 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Poziom oleju sprawdzasz na ciepłym silniku, kilka minut po wyłączeniu go. Na zimnym będziesz miał niższy stan - jak poszperasz w necie to coś znajdziesz jakieś teorię o "pełznięciu" oleju itp.
Fakt jest taki - zimny -> niski poziom, jak rozgrzejesz i zgasisz -> normalny poziom.
Czyli nic Ci się nie dzieje złego:)

EDIT: jeszcze odnośnie tego sprawdzania na centralce czy na kołach... Wystarczy sprawdzić sobie raz poziom na stojącym w pionie na kołach motocyklu - jeśli jest OK to postawić go na centralkę i zapamiętać jaki poziom w okienku mamy na centralce przy prawidłowej ilości oleju i już mamy na przyszłość problem z głowy. Bo żeby mając centralkę kombinować z proszeniem kogoś o potrzymanie motocykla w pionie, albo robić sztuczki gimnastyczne, żeby samemu sprawdzać poziom "na kołach" to jakoś takie hmm... głupie jest:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pią 12:51, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:56, 13 Kwi 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Dzięki MaG za informacje. Wczoraj rano sprawdzałem poziom na ciepłym silniku, po przejechaniu około 20km, mój były instruktor z ProMotora sprawdzał, ja siedziałem na moto w pionie - było na L.
Później w serwisie (też na ciepłym, kontrola 2 razy po 5 i po 15 minutach) - prawie F.
Dzisiaj rano rzeczywiście kontrola na całkiem zimnym więc sprawdzę jak do domu wrócę.
Kontrolka mi się nie zapala w trakcie jazdy, moto jedzie normalnie, żadnych złych objawów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:06, 13 Kwi 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kontrolka Ci się nie zapali nawet jak w okienku nie będzie wcale oleju. Od okienka do smoka jest dobre 5cm jeżeli nie więcej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:08, 13 Kwi 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Łaaaa, tego to nie wiedziałem
"Mądrego to i warto posłuchać" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:51, 13 Kwi 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Umówiłem się jutro z magikiem bo kontrola po powrocie do domu pokazała ZERO!!! A jak się okaże, że u niego jest F to... to będzie to klasyczny efekt generalski.

Aha, zasłyszane dzisiaj, nie lej do Suzuki Motula bo te silniki tego oleju nie lubią Smile Tylko Castrol Smile
No to co miałem zrobić, nie dolałem Smile

Pozdrawiam
Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:31, 14 Kwi 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





buku22 napisał:

Aha, zasłyszane dzisiaj, nie lej do Suzuki Motula bo te silniki tego oleju nie lubią Smile Tylko Castrol Smile
No to co miałem zrobić, nie dolałem Smile

Pozdrawiam
Marcin

To świetnie, czego jeszcze te silniki nie lubią?
Ciekawi mnie jakie podstawy ma ten mechanik do takiego stwierdzenia?
Ja posiadam jakiś zepsuty model v-strom bo u mnie czy silnik ciepły czy zimny to poziom oleju jest ten sam. Wink
Pisząc, że poziom oleju jest ten sam rozumiem różnicę +- 2 mm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:15, 14 Kwi 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Uwielbiam te teksty, że dany silnik nie lubi jakiegoś oleju. Nie tak dawno słyszałem, że te silniki nie lubią właśnie castrola, a motula owszem Very Happy Mistrzostwo Wink

A co do techniki tej skomplikowanej czynności pomiaru poziomu oleju... Zamiast słuchać domorosłych mechaników, zajrzyj do instrukcji obsługi swojego motocykla czy do serwisówki. Jak zwykle, jest to bardzo dokładnie opisane i poparte rysunkami Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:46, 14 Kwi 2012
pawel257
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Bo z tym olejem to jest tak że silniki nie lubią tego oleju którego mechanik nie ma w ofercie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:14, 14 Kwi 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





A tak w ogóle to na czym polega "kontrola stania oleju" ?? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:29, 14 Kwi 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





pawel257 napisał:
Bo z tym olejem to jest tak że silniki nie lubią tego oleju którego mechanik nie ma w ofercie Smile


i do powyższej opinii się przychylam.

Wizyta w serwisie skończyła się dolewką oleju, 4 setki weszły Shocked

Co dalej? Obserwować...

Pozdrawiam wszystkich
Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:43, 15 Kwi 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Dywagacje na poziomie akademickim...czy 2*2=4 ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:54, 25 Kwi 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Trochę kontynuacji, bo robi się śmiesznie Smile

Początek trochę mylący ale akcja zakończyła się dużymi oczami po spojrzeniu na okienko magiczne Smile

Wczoraj - przestały działać świtał mijania i drogowe. Tzn. raz działały a raz nie. Poruszałem trochę okolice przycisku rozrusznika i wiedziałem, że problem jest tam Smile
Dzisiaj - ruszam do moto z narzędziami, kontakt sprayem i zapałem Smile
Stawiam moto na centralce (od przyjazdu do pracy minęły już 2godziny więc silnik zimniutki), odruchowo zaglądam do okienka - jest ponad połowę, czyli oleju ubywa ale to objaw u mnie "normalny", w każdym razie nie jest pusto.
Biorę się za przycisk rozrusznika, rozbieram go na najdrobniejsze elementy, czyszczę styki (nie będę wspominał o 30minutowych poszukiwaniach sprężynki która - przy mojej pomocy - wyskoczyła była z plastikowej obudowy). W trakcie prac, co jakiś czas sprawdzam czy zabiegi pomagają, czyli:
- przekręcam kluczyk, sprawdzam czy są światła,
- czasami na chwilę uruchamiam silnik, sprawdzam, przełączam, etc
Takie włączenia/wyłączenia wykonałem kilkukrotnie.

No dobra, wszystko cacy, skręcam całe ustrojstwo, po skręceniu jeszcze jedna kontrola - git, wszystko gra, nie mruga, nie błyska, jest ok. Wyłączam silnik. Jeszcze szybka fajeczka, krótka rozmowa z kolegą-pasjonatem, który akurat w okolicy się zawieruszył.
Czas wracać do pracy, chcę już zdejmować go z centralki ale jeszcze rzut oka na okienko - PUSTE... Nie pokazuje oleju.
No ale jeszcze godzinę temu pokazywał, pozycji nie zmienił, jeździć nie jeździł, od ostatniego (krótkotrwałego) uruchomienia silnika upłynęło kilka minut więc olej powinien już spłynąć. A okieneczko puste....

Pytam się więc grzecznie o co chodzi? Jak przekręcę kluczyk (bez uruchamiania silnika) to pompa
startuje? Czy po takich krótkotrwałych odpaleniach silnika trzeba odczekać dłużej na spłynięcie oleju (zimny więc i gęsty). Dłużej tzn. ile? Bo dobre 5 minut minęło zanim sprawdziłem okienko.

Czy ktoś mądry może mnie, nie znającemu się na silnikach, w prostych słowach wytłumaczyć o co może chodzić?

Pozdrawiam
Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:37, 25 Kwi 2012
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





buku22 napisał:
Czy po takich krótkotrwałych odpaleniach silnika trzeba odczekać dłużej na spłynięcie oleju (zimny więc i gęsty). Dłużej tzn. ile? Bo dobre 5 minut minęło zanim sprawdziłem okienko.


Pozdrawiam
Marcin


No to chyba sam sobie odopwiedziałeś.
Silnik musi załapać roboczą tem. a potem możesz minimum 5 miniut poczekać.
Jeśli Ci nie zapryskało olejem okolicy, to zapewnia, że nie może wyparować w godzinę Smile
Radzę Ci Sprawdzaj sobie stan w takich samych warunkach raz na jakiś czas, bo widze, że możesz być pierwszą osobą, która zachoruje na nowa chorobę olejofilję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:42, 25 Kwi 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Topinka napisał:
Radzę Ci Sprawdzaj sobie stan w takich samych warunkach raz na jakiś czas, bo widze, że możesz być pierwszą osobą, która zachoruje na nowa chorobę olejofilję Wink


Ja już mam olejofilję Smile Są na to jakieś tabletki? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:55, 25 Kwi 2012
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Tabletki nie,ale za to sa kropelki Wink oleju;-)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:44, 25 Kwi 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





buku22 napisał:
Topinka napisał:
Radzę Ci Sprawdzaj sobie stan w takich samych warunkach raz na jakiś czas, bo widze, że możesz być pierwszą osobą, która zachoruje na nowa chorobę olejofilję Wink


Ja już mam olejofilję Smile Są na to jakieś tabletki? Wink


Nie jesteś pierwszy, na pocieszenie dodam że nie będziesz ani pierwszym ani ostatnim który się z tego wyleczy.

Tabletek brak ale jest gorzka deluxe Very Happy
Ja codziennie sprawdzam rano przed jazdą na zimnym silniku na wyprostowanym moto.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 16:45, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:44, 25 Kwi 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





buku22 napisał:
Topinka napisał:
Radzę Ci Sprawdzaj sobie stan w takich samych warunkach raz na jakiś czas, bo widze, że możesz być pierwszą osobą, która zachoruje na nowa chorobę olejofilję Wink


Ja już mam olejofilję Smile Są na to jakieś tabletki? Wink


Są, plastry! Trzeba taki nakleić na okienko kontrolne oleju i odkleić przy następnej wymianie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:24, 22 Maj 2012
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





I mi sprawa oleju po ostatniej wymianie nie daje spać. Wymieniłem jakieś 200 km temu i dalej nie wiem czy jest ok, zalałem 2700 ale spuściłem 200 i potem dolałem 100 bo wydawało mi się że jest za mało. W chwili obecnej jak odpalam Suzuki i rozgrzewa się do jednej a czasem do dwóch kresek wyłączam go, stawiam na centralce i po 2,3, 4 min pokazuje mi troszeczkę poniżej kreski z literą F. Chyba powinno być ok? Po jeździe jak postawię na centralce caaaałe okienko mam zapełnione. To chyba też ok? ;| Napiszcie że okkk.... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:30, 22 Maj 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





nelson_20 napisał:
I mi sprawa oleju po ostatniej wymianie nie daje spać. Wymieniłem jakieś 200 km temu i dalej nie wiem czy jest ok, zalałem 2700 ale spuściłem 200 i potem dolałem 100 bo wydawało mi się że jest za mało. W chwili obecnej jak odpalam Suzuki i rozgrzewa się do jednej a czasem do dwóch kresek wyłączam go, stawiam na centralce i po 2,3, 4 min pokazuje mi troszeczkę poniżej kreski z literą F. Chyba powinno być ok? Po jeździe jak postawię na centralce caaaałe okienko mam zapełnione. To chyba też ok? ;| Napiszcie że okkk.... Razz



Stanu oleju nie sprawdzasz na centralnej stopce, tylko moto na kolach w pionie... I wtedy zobacz ile Ci pokazuje w okienku. Najlepiej 5 minut po skonczonej jezdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:13, 23 Maj 2012
Roli
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 719
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





W mojej instrukcji jest napisane że uruchamiasz silnik na 3 minuty potem wyłączasz, czekasz 3 minuty i sprawdzasz.Moto na kołach w pionie.Nie wiem czy dobrze ale tak robię i leję między 2/3 a 3/4 miedzy kreskami w oczku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roli dnia Śro 10:14, 23 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:51, 24 Maj 2012
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Kamil.Olkusz napisał:
nelson_20 napisał:
I mi sprawa oleju po ostatniej wymianie nie daje spać. Wymieniłem jakieś 200 km temu i dalej nie wiem czy jest ok, zalałem 2700 ale spuściłem 200 i potem dolałem 100 bo wydawało mi się że jest za mało. W chwili obecnej jak odpalam Suzuki i rozgrzewa się do jednej a czasem do dwóch kresek wyłączam go, stawiam na centralce i po 2,3, 4 min pokazuje mi troszeczkę poniżej kreski z literą F. Chyba powinno być ok? Po jeździe jak postawię na centralce caaaałe okienko mam zapełnione. To chyba też ok? ;| Napiszcie że okkk.... Razz



Stanu oleju nie sprawdzasz na centralnej stopce, tylko moto na kolach w pionie... I wtedy zobacz ile Ci pokazuje w okienku. Najlepiej 5 minut po skonczonej jezdzie.


Jeśli chodzi o stan oleju na stopce centr. lub na stojąco w pionie to poziomy pokazywane w okienku za wiele się nie różniły. I tak po 4-5 minutach pracy silnika (po wyprowadzeniu z garażu) rozgrzaniu się do dwóch kresek pokazuje minimalnie pod kreską z literką F. Po jeździe i odczekaniu kilku min olej zakrywa całe okienko (jak już wcześniej pisałem)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nelson_20 dnia Czw 13:54, 24 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:52, 24 Wrz 2014
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





Widzę, że dyskusja nie ma końca. Teraz z innej beczki. Jak często i czy w ogóle dolewacie olej do swoich moto?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:19, 24 Wrz 2014
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 636
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





ja wymieniam co 6 tys.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:24, 24 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Ja mam problem, bo nie wiem którą ręką dolewać olej przy wymianie.
Lewą, czy prawą.....
Very Happy
Buku22 daj sobie spokój z tą codzienną kontrolą poziomu oleju.
Jest w połowie oczka ?
No, to ok i kilometry nawijaj, a nie stresujesz się tym olejem.
W instrukcji jest napisane ile wchodzi oleju z wymianą filtra i bez wymiany filtra.
Wlej właśnie tyle i będzie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:49, 24 Wrz 2014
MarcinM
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





@Irek, ja stosuje się do zasady, która ręka silnejsza tą wlewam olej. Wyklucza to w znacznym stopniu możliwość rozlania oleju na silnik co wiąże się z dodatkowymi kosztami i straconymi nerwami podczas tej prostej czynności. Żeby się za bardzo nie stresować warto wcześniej poćwiczyć rękę w trakcie nalewania herbaty do kubka, a nawet lepiej jak podczas nalewania trunku wysokoprocentowego do kielisza, który ma podobną wielkość otworu jak wlew oleju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarcinM dnia Śro 11:49, 24 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:51, 24 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Prościej zastosować specjalny przyrząd -lejek plastikowy.
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:57, 24 Wrz 2014
MarcinM
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Z lejkami trzeba uważać gdyż lubią się przewracać, co może doprowadzić do tragedii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:09, 24 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Ja mam pod kreskę górną kiedy motong stoi na oponach.
Na centralce jest pełne oczko.

Dla pewności można zainstalować jakiś czujnik poziomu z powiadomieniem przez sms i email.
Pomiar automatyczny co 2 minuty na przykład.
Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Śro 12:54, 24 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:28, 24 Wrz 2014
MarcinM
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Albo automatyczną olejarkę dawkującą bezpośrednio do silnika z jakiegoś zbiorniczka olej przy minimalnym stanie w silniku Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:12, 24 Wrz 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Najlepiej zalać stan , przykryć pokrowcem i nie jeździć Wink
Ale macie dylematy ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:17, 24 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Oj novy.....przecież trollujemy sobie tyko.
Takie żarty paskudne.
U mnie na jazdę, jak dla mnie za zimno.
15 stopni i zimny wiatr, to nie przyjemność.

Zaleję stan i przykryję pokrowcem.
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:43, 30 Gru 2015
Daniel220
A1

 
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Panowie gdzie znajde opjs wymiany oleju w dlu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:13, 30 Gru 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Tutaj.
https://www.youtube.com/watch?v=qSXl2nj2QXY


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:15, 31 Gru 2015
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Od siebie mogę dorzucić, że odkręcenie węży chłodnicy oleju zrzuci nam jeszcze trochę starego oleju. Uszczelnione są podkładkami aluminiowymi 14x20x1.5
Tak samo przechylanie motocykla na prawo podczas zlewania oleju korkiem "odda" nam to co jest w obudowie alternatora i pewnie jakichś innych miejscach. No i o ile odkręcanie węży chłodnicy nie zrzuci nawet 100ml to przechylenie kilka razy motocykla da nam już dość sporo dodatkowego, starego oleju którego możemy się pozbyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 4:33, 01 Sty 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Przechylić zawsze można, tylko żeby nie wylądować z motocyklem na glebie. A przewodów nie polecam ściągać, jak tak będziesz je co 6tyś km odkręcał i przykręcał to sobie tylko roboty i problemów można narobić. Spuszczenie starego oleju korkiem u dołu, po uprzednim rozgrzaniu silnika jest wystarczające i tak też radzi producent. Bez odkręcania przewodów czy tańczenia z motocyklem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:12, 01 Sty 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Ja odkręciłem bo ciekło spod jednego.
Okazało się, że jednak kupiłem trochę kota który teraz wyskoczył z worka bo "komin" tego grubszego był ułamany po jakimś uderzeniu. Szczęśliwie tak, że gwintu bardzo dużo w bloku jeszcze jest i nie brakuje żadnych kawałków. Tylko poprzedni właściciel (albo jeszcze poprzedni - ale teraz już tego nie udowodnię) wkleił to na klej do gwintów. Ja wstawiłem to na sylikonie i to chyba będzie lepsze bo ładnie pewnie wypełnił wszelkie pory jak skręciłem, ale się zaraz okaże jak wleję olej. Najwyżej będę musiał się pogodzić z tym że tam będzie się pocił.

W innym przypadku, faktycznie sensu nie ma po co odkręcać węży bo wylewa się tam minimalna ilość oleju.
Choć po spuszczeniu oleju z miski i filtra (wedle instrukcji) wylewamy 2700ml, a naprawa główna wymaga zalania 3100 czyli 400ml (raczej nie mało) starego zostaje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:40, 02 Sty 2016
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ta ilość oleju zostaje w wałkach rozrządu, wale, głowicach, pompie oleju i trochę w zakamarkach więc pozbycie się całości oleju z silnika bez jego rozbierania nie jest możliwe.
Problem pojawia się tylko wtedy gdy się olej zważy z jakiegoś powodu lub ulegnie zanieczyszczeniu ale są to ekstremalne sytuacje i w takim wypadku i tak niezbędne jest wypłukanie silnika przed zalaniem właściwego oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:24, 24 Kwi 2016
marbur
A1

 
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 2
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SH





Jeszcze jedno pytanie w temacie kontroli oleju: jaka jest "pojemność" między L i F?
Przy wymianie po wlaniu 2700 było ledwie ponad min. Jeszcze 150 i stan prawie max. Pacjent to mały DL, sprawdzam poziom jak w manualu napisali: rozgrzany silnik off, 3 min poczekać, stawiam na koła prosto i patrze w okno.
Jeśli było to gdzieś już, to nie bijcie - nie znalazłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:30, 24 Kwi 2016
cdsMarcin
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 53
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsk Podlaski





marbur napisał:
Jeszcze jedno pytanie w temacie kontroli oleju: jaka jest "pojemność" między L i F?
Przy wymianie po wlaniu 2700 było ledwie ponad min. Jeszcze 150 i stan prawie max. Pacjent to mały DL, sprawdzam poziom jak w manualu napisali: rozgrzany silnik off, 3 min poczekać, stawiam na koła prosto i patrze w okno.
Jeśli było to gdzieś już, to nie bijcie - nie znalazłem.


U mnie z kolei po wlaniu 2700 olej zakrył całe okienko i musiałem trochę spuścić, ale zrozumiałem swój błąd dopiero po kilku dniach. Przy spuszczaniu oleju DL stał na centralce i zapewne sporo oleju jeszcze zostało w silniku. No cóż - przy następnej wymianie postawię na bocznej Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cdsMarcin dnia Nie 11:30, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:30, 01 Cze 2016
Remol71
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 215
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





marbur napisał:
Jeszcze jedno pytanie w temacie kontroli oleju: jaka jest "pojemność" między L i F?....


W 650 to około 300 cm3.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kontola staniu oleju silnikowego - DL650
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin