Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontrola luzów zaworowych- fotomanual DL 650.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pon 15:53, 07 Sty 2019    Temat postu:

Mam już odczytane płytki, niestety dwie nieczytelne, suwmiarka podpowiada 1,68 na obu, mierzyłem też 175 i było 175 więc pozostaje mi uwierzyć w moją suwmiarkę cyfrową. Mam też pytanie, przy odkręcaniu śrub z mostka wałków usłyszeć można ciche syczenie i wydobywa się przy tym odrobina wody, czy to normalne?
Płytki zamówione, pojutrze powinny być u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 20:44, 07 Sty 2019    Temat postu:

Tak wstępnie Łukasz!
Nie powinno w/g mej wiedzy być wody w mostkach wałków, tylko też nie wiem jak się ma to do temperatury wokół! czyli 0 na plusie...
ale woda i syczenie w rozrządzie to raczej zły objaw. czy na pewno Ci się nie przewidziało, a może węże syczą obok Wink u turków albo innych paciatych..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pearl
A2



Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa

PostWysłany: Wto 8:35, 08 Sty 2019    Temat postu:

Ja też miałem taki efekt kiedy odkrecilem śruby, jakby woda pod ciśnieniem wytysnela i po sprawie. Qyregulowalem, złożyłem, pali. Dodam, że wcześniej nie miałem żadnych problemów z silnikiem, przebieg 55k. Regulowalem niedawno, więc jeszcze nie jeździłem ale silnik trochę już pochodził na wolnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Wto 11:17, 08 Sty 2019    Temat postu:

Pearl napisał:
Ja też miałem taki efekt kiedy odkrecilem śruby, jakby woda pod ciśnieniem wytysnela i po sprawie. Qyregulowalem, złożyłem, pali. Dodam, że wcześniej nie miałem żadnych problemów z silnikiem, przebieg 55k. Regulowalem niedawno, więc jeszcze nie jeździłem ale silnik trochę już pochodził na wolnych.

Właśnie tak jak napisałeś było i u mnie. Pewnie różnica temperatur i się woda skropliła. A ciśnienie? Wiadomo raz różnica temperatur a dwa przy wkrecaniu powietrze też mogło się jakby sprężyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Śro 7:54, 11 Mar 2020    Temat postu:

Odkopuje trochę temat Panowie ale chce się poradzić doświadczonych.
Wziąłem się za kontrolę luzow zaworowych i chciałem się Ciebie poradzic
Pacjent 64,5tys AL5 mały dl
Wyszło mi tak:
- przedni cylinder że ma luzy ok. 0.13 na prawym i lewym ssacym i 0.2 na obu wydechowycm
- pomierzone płytki na ssacych to 188 i 185 (dwa razy sprawdzałem) i 175 na obu wydechowych
- tylny 0.1 na prawym i 0.15 na lewym ssacym i 0.2 na lewym i ok. 0.22-0.23 na prawym wydechowym
Z tymi granicznym sprawa oczywista ale powiedzcie mi proszę czy te przypadki 0.13, 0.23 no i ewentualnie 0.15 ruszać i wymieniać na zaś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stasiek dnia Śro 7:59, 11 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Sob 8:17, 14 Mar 2020    Temat postu:

Graniczne jak piszesz do korekty, jeżeli jest 0.23 może zostać, 0.22 natomiast to wymiar który mieści się w normie i moim zdaniem jest ok, choć niektórzy pewnie by zmieniali płytkę jak już jest wszystko na wierzchu zwarzając na fakt, że luzy się zacieśniają. Musisz niestety liczyć się z tym, iż jeżeli masz luz 0.10 i np płytkę 180, to po włożeniu płytki 175 nie ma pewności że luz będzie wynosił 0.15, u mnie tak właśnie nie było Wink. Musiałem kombinować z płytkami co zostały i z tymi co kupiłem i udało mi się dopasować. Należy też pamiętać o samym pomiarze, płytka musi mieścić się w miarę swobodnie a nienp na mega wcisk, pozdrawiam.

P.S. luz 0.15 jest idealny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Sob 8:18, 14 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sob 9:45, 14 Mar 2020    Temat postu:

No więc tak Panowie
Idąc za zasada ze nie ma rzeczy jaki h by się nie dało spierdzielić ustawiłem przedni garnek znacznikami po wymianie płytek. Poskładałem kręcę i
I kuźwa nie wsadziłem napinacza i wszystko poprzeskakiwalo :/
Nie wiedziałem jak był tylny gar ustawiony znacznikami do regulacji (polecam zrobić fotę sobie na wszelki) nie kojarzyłem w którym obrocie wału i pozycji F ma być przód skladany
Szybki telefon do kojota w późnej porze (zaznaczę ze pierwszy kontakt z nim telefoniczny) przeszkadzanie mu w domowych obowiązkach a ten bez problemu mi wszystko wytłumaczył z głowy jak to poskładać do kupy - szacun Smile))
Kontrola po wszystkim na sucho czy nie ma kolizji i wczoraj kontrolnie odpaliłem maszynę i cyknela jak nowo narodzona od strzała Smile
Kończąc opiszę rady Kojota
Ustaw wal do kontroli luzow tyłu (R w wizjerku)
Cofnij delikatnie ZGODNIE Z RUCHEM WSKAZÓWEK ZEGARA wal o ok 270 stopni wal (nie powinno się tego robić ale awaryjnie można to zrobić - wałem ZAWSZE kręcimy przeciwnie do wskazówek zegara)
W tym momencie pojawia się F w wizjerku (mój po pkt odniesienia) i mamy pozycje do złożenia walków dla przedniego gara
Kontrolujemy później czy nie ma kolizji i cieszymy się z niespierdzielenia prostej roboty Smile
Kojot - jeszcze raz OGROMNE dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin