VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Kontrola luzów zaworowych- fotomanual DL 650. Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 21:02, 15 Lis 2014
tje858
A2

 
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 76
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa





Witam,
Mam pytanie czy luzy zaworowe w DL mają tędęcje do zwiększania się czy zmniejszania .
Po dokonaniu pomiarów wyszło mi iż ssące na obu garnkach mają po 0, 11 natomiast wydechowe są poniżej 0, 2 , na F mają po 0, 16 natomiast na garnku R 0, 17 i 0, 19.
Czy 0, 11 zostawić czy zwiększyć luz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:46, 15 Lis 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Luzy zaworowe zazwyczaj się zmniejszają, jest to tzw. kasowanie luzu. Czasami w drugą stronę, ale 99% to kasowanie.
Tam gdzie masz 0,11 daj płytkę cieńszą o 5 jednostek- jeżeli np jest 170, daj 165 i będziesz miał środek tolerancji. Zrobisz i będzie spokój, zwłaszcza, że jest już po sezonie i można sobie podłubać.

Wydech masz jeden na 0? Jaki masz przebieg?

Dla przypomnienia- ssące mają mieć luz 0,10- 0,20, wydechowe 0,20- 0,30.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:49, 15 Lis 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Luzy na zaworach się zmniejszają aż do podparcia. Na ssących powinno być 0,10 - 0,20 , na wydechowych 0,20 - 0,30. Wychodzi więc na to , że ssące mieszczą ci się w tolerancji natomiast wydechowe już nie bardzo. Czym (jak) ty to mierzyłeś że taki dokładny pomiar masz ? Very Happy

he he - kojot był szybszy Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Sob 21:50, 15 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:57, 15 Lis 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Novy ma rację z tym 0,11- ale biorąc pod uwagę, że zawory robi się co 24 000 km, to wymiana kilku płytek po ok 8zł za szt i spokojna głowa przez kolejne 24 000 jest cenną inwestycją. No chyba, że za 6- 10 tys chcesz jeszcze raz wszystko rozbierać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:39, 15 Lis 2014
tje858
A2

 
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 76
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa





novy napisał:
Luzy na zaworach się zmniejszają aż do podparcia. Na ssących powinno być 0,10 - 0,20 , na wydechowych 0,20 - 0,30. Wychodzi więc na to , że ssące mieszczą ci się w tolerancji natomiast wydechowe już nie bardzo. Czym (jak) ty to mierzyłeś że taki dokładny pomiar masz ? Very Happy

he he - kojot był szybszy Wink

Mam kilka listków od starego szczlinomierza jest np. 0.03 /0.04 /0.05 /0.06
A co do przebiegu trudno powiedzieć jest to rocznik 09


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:50, 15 Lis 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





I tak musisz rozebrać żeby wyregulować wydechowe więc od razu zrób jak mowi kojot i bedziesz miał spokój


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:01, 16 Lis 2014
tje858
A2

 
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 76
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa





Pierwszy garnek rozebrany.Grubość płytek następująca :
-wydech (1) 170 luz 0,16 myślę dać płytkę 160
-wydech (2) 170 luz 0,16 myślę dać płytkę 160
-ssący (1) 180 luz 0,11 myślę dać płytkę 175
-ssący (2) 180 luz 0,11 myślę dać płytkę 175

Drugi garnek rozbiorę jak zrobię pierwszy . Czy nominalnie są zakładane płytki o określonym wymiarze a jeśli tak to jaki to wymiar?
Napinacz na zpadkch wysunięty ok 1cm ( 10ząbków)
czy pozwala to określić stopień wyciągnięcia łańcucha?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tje858 dnia Nie 15:19, 16 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:22, 16 Lis 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Nie ma nominalnych, są różne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:25, 25 Sty 2015
dawids
A

 
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 117
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Bydgoszczy





Podrzucam jeszcze filmik może się przyda Smile

http://www.youtube.com/watch?v=ic614tIH1uc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:52, 10 Lut 2015
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Co sądzicie o takim tekście jaki usłyszałem w serwisie Moto Hangar, że luz zaworowy w moim DL'u (AK8, 42tys) najpierw sprawdzą na komputerze i jak będzie wszystko ok to nie ma sensu rozbierać silnika do sprawdzania tych luzów... szkoda uszczelki pod dekielkiem. Dobra to metoda czy zła ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:40, 10 Lut 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Proponuję zmienić serwis. Co chcą sprawdzać na komputerze, skoro pomiar luzów to czysto mechaniczna czynność?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:52, 10 Lut 2015
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Kojot85 napisał:
.....Co chcą sprawdzać na komputerze, skoro pomiar luzów to czysto mechaniczna czynność?


Może komputer serwisowa jest w stanie podać czasy otwarcia zaworów i jeżeli są OK. to nie warto nic rozbierać ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:55, 10 Lut 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Nie jest w stanie. Komputerem nie sprawdzi się luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:09, 10 Lut 2015
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Kojot85 napisał:
Nie jest w stanie. Komputerem nie sprawdzi się luzu.


OK. Dzięki.
Trochę szkoda że kolesie z serwisu na dzień dobry chcieli mnie posunąć. Miałem nadzieję że będę mógł skorzystać z nowo otwartego serwisu z autoryzacją Suzuki, kilka ulic od mojej pracy... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:49, 10 Lut 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Chyba że ten komputer wpuszczą przez kolektor do silnika Very Happy Niby jakim sposobem mogą sprawdzić luzy ? Jeśli z takim tekstem do klienta wychodzą to ja bym ten zakład omijał szerokim łukiem bo nie wiedzą o czym mówią. Poza tym uszczelce po rozebraniu nic się nie dzieje. Dobrze radzę zmień serwis.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Wto 19:51, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:16, 10 Lut 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Faktycznie sami fachowcy w tym serwisie. Miałem podobnie tak kiedyś w InterMotors w Rybniku zapytałem ile potrwa wymiana oleju w lagach i uszczelniaczy. Powiedzieli mi ze w 1,5godziny wyrobią się spokojnie. Podziękowałem im oczywiście za współpracę. Sam to zrobiłem samo zdjęcie lag i ich porządne wyczyszczenie trwało 2h. Potem jak się dowiedziałem za jakiś czas mój kolega tam był ze swoją maszyną i jak się potem okazało przy niby całym serwisie lag (czyszczeniu, wymianie oleju, uszczelniaczy) wylali stary i wlali mu tylko nowy olej. Taki serwis....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Wto 22:17, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:46, 10 Lut 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Widzę że mieszkasz na Tarchominie. Tutaj niestety posucha jest z serwisem Suzuki. Ja jeżdżę do Yamahy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:43, 10 Lut 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Najlepszy serwis to własny garaż i chęć do pracy. Nic nie zastąpi własnej dokładności, o ile ktoś potrafi to stosować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:17, 06 Mar 2015
thomas_83
A1

 
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Kojot85 napisał:
(...) Jak dajesz nową uszczelkę, to delikatnie te wklęsłe miejsca smarujesz uszczelniaczem, ja stosuję czarny sylikon wysokotemperaturowy. (...).


Instrukcja mówi o przesmarowaniu preparatem "Suzuki BOND 1215".
Czy o to właśnie chodzi? Jaki konkretnie silikon stosujesz? To może użyłbym konkretnie tego samego chyba że można ten zalecany przez Suzuki kupić u nich w nie zbyt wygórowanej cenie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:52, 06 Mar 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





zwykły czarny silikon wysokotemperaturowy to nabycia za parę złociszy w każdym sklepie ze szpejem samochodowym/motocyklowym - ja skręciłem nie smarując niczym bo akurat nie miałem pod ręką - zrobiłem już trochę kilometrów i nie widzę żadnych wycieków więc nie ma się czym spinać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 15:54, 06 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:36, 08 Kwi 2015
thomas_83
A1

 
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Jeżeli mamy do regulacji luzy w obu cylindrach to czy najpierw rozbieramy pierwszy cylinder (przedni), regulujemy i składamy i dopiero potem drugi?
Czy możemy rozebrać pierwszy, przestawić wał i rozebrać drugi a potem składać też oba (tylko czy wtedy trafimy wałem na pewno w dobre miejsca, no bo krzywek, które wymontowaliśmy, już nie będzie żeby zweryfikować ich położenie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:48, 08 Kwi 2015
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 201
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Witaj
Jak najbardziej da sie to wykonać,najlepiej przy tej robocie posługiwać się "service manual"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:01, 03 Cze 2015
thomas_83
A1

 
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Dalej walczę z regulacją luzów. w przednim cylindrze zrobione ale dojście w tylny do napinacza łańcuszka rozrządu to jakaś masakra. nie mogę tam dostać się z kluczami a już nie wyobrażam sobie ponownego skręcenia.
jak tam się dostać?
Wymyśliłem że zdemontuję podstawkę na akumulator i dalej mamy komputer abs (abs hydraulic unit). Czy mogę swobodnie zdemontować przewody (sztywne), które tam idą a potem skręcić ponownie? Czy tam jest jakieś ciśnienie i trzeba to ponownie jakoś skonfigurować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:52, 06 Wrz 2015
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Witam,
ja też zabrałem się za regulację luzów. Dużo pomogły mi poradniki z początku wątku.

Mam wszakże pytanie dotyczące płytek. Aktualnie na przednim cylindrze mam luzy na ssących 0,00 i płytki 1,72 (fabryczne). Tabela zamieszczona w serwisówce nie przewiduje takiej wartości płytki. Teraz pytanie. Jako że na ssących winien być luz pomiędzy 0,1 a 0,2 mm i jednocześnie wiedząc że luzy mają tendencję do kasowania oraz że tolerancja mojego szczelinomierza to 0,05 mm (najcieńszy listek) mogę zastosować płytkę 1,60 mm? Dedukuję że aktualna płytka 1,72 - 0,12 (różnica do płytki 1,60 mm) - tolerancja szczelinomierza 0,05 powinna dać mi maksymalny luz na poziomie 0,17 mm czyli mieści się w normie. Czy może jednak zastosować płytkę 1,65 i mieć luz w okolicach 0,10 - 0,12 mm.

Ja osobiście skłaniam się na płytkę 1,6 mm ale chciałbym poznać wasze opinie. Wszelkie uwagi będą dla mnie cenne gdyż robię to pierwszy raz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:28, 06 Wrz 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





KD napisał:


Mam wszakże pytanie dotyczące płytek. Aktualnie na przednim cylindrze mam luzy na ssących 0,00 i płytki 1,72 (fabryczne).


a jak to ustaliłeś że jest 0,00??? pytam bo z zasady nie możliwy jest taki pomiar bez podmiany płytki,bo być może już masz podparty zawór???

P.S. czyżby ktoś wcześniej tylko komputerowo je regulował Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Nie 19:30, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:31, 06 Wrz 2015
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





krzysiekjx1 napisał:
KD napisał:


Mam wszakże pytanie dotyczące płytek. Aktualnie na przednim cylindrze mam luzy na ssących 0,00 i płytki 1,72 (fabryczne).


a jak to ustaliłeś że jest 0,00??? pytam bo z zasady nie możliwy jest taki pomiar bez podmiany płytki,bo być może już masz podparty zawór???

P.S. czyżby ktoś wcześniej tylko komputerowo je regulował Laughing


Przyznaję że nie wchodził szczelinomierz 0,00 więc wydedukowałem że mam kompletne 0. Jaki w takim razie scenariusz w takim przypadku zastosować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:37, 06 Wrz 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





KD napisał:


Przyznaję że nie wchodził szczelinomierz 0,00 więc wydedukowałem że mam kompletne 0. Jaki w takim razie scenariusz w takim przypadku zastosować?


chyba nie wchodził 0,05? bo 0,00 to ja jeszcze nie spotkałem Laughing (nie to żebyśmy się czepiali )

ja bym dokonał pomiaru na mniejszej płytce najpierw (z 8 to chyba się trafi mniejsza ?)

natomiast jeżeli faktycznie miałeś luz bliski zeru (miejmy nadzieje że jednak jakiś tam był i nie podpierało go) to ja bym dał 155


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Nie 19:44, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:43, 06 Wrz 2015
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





krzysiekjx1 napisał:
KD napisał:


Przyznaję że nie wchodził szczelinomierz 0,00 więc wydedukowałem że mam kompletne 0. Jaki w takim razie scenariusz w takim przypadku zastosować?


chyba nie wchodził 0,05? bo 0,00 to ja jeszcze nie spotkałem Laughing (nie to żebyśmy się czepiali )

ja bym dokonał pomiaru na mniejszej płytce najpierw (z 8 to chyba się trafi mniejsza ?)


jasne nie wchodził 0,05 Smile

na razie zdemontowałem wałek od ssącego przedniego i są oba takie same 1,72, nie chciałem demontować więcej bo się boję że nie poskładam tego wszystkiego do kupy

czy zatem można spodziewać się na zaworach wydechowych z przodu mniejszych płytek czy raczej nie? bo luzy na wydechowych są w granicach normy (ale w sumie też na minimum czyli 0,2 bo listek 0,25 już nie wchodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:47, 06 Wrz 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





warto rozebrać całość i wykorzystać część własnych płytek poprzez podmianę a dokupić brakujące
chyba że masz je na wyciągnięcie ręki to wtedy co innego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Nie 19:48, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:53, 06 Wrz 2015
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





krzysiekjx1 napisał:
warto rozebrać całość i wykorzystać część własnych płytek poprzez podmianę a dokupić brakujące
chyba że masz je na wyciągnięcie ręki to wtedy co innego


Mam Brzo (Motorus) w pobliżu i zawsze jak coś potrzebuję wpadam na pogawędkę i po części. Zastanawiam się od jakiej płytki zaczać. Przy okazji zapytam jakiej firmy płytki kupić Tourmax czy ProX? Różnica w cenie 2-krotna ale może nie warto przepłacać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:35, 11 Wrz 2015
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Regulacja wykonana. Moto chodzi wyraźnie ciszej. Luzy na zaworach wlotowych były w przedziale 0,00 - 0,04. Jeszcze tylko zalewam go płynem chłodniczym a to dosyć żmudne jest to całe odpowietrzanie.

Po robocie pozostały mi płytki 2x170 i 2x172 (wszystkie fabryczne).

Dzięki autorom manuala za pracę jaką wykonali. Dzięki nim zdecydowałem się zrobić to sam i nie poległem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:06, 12 Wrz 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Cieszę się, że kolejny raz manual się przydał. Czy jest potrzeba wprowadzenia jakiś poprawek, czy też dokładniejszego wyjaśnienia czegoś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:16, 12 Wrz 2015
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Kojot85 napisał:
Cieszę się, że kolejny raz manual się przydał. Czy jest potrzeba wprowadzenia jakiś poprawek, czy też dokładniejszego wyjaśnienia czegoś?


Nie znalazłem tej informacji w manualu (ale może przeoczyłem) ale śrubka od sprężyny napinacza łańcuszka to rozmiar klucza 12 (na oko wydawało mi się że 13 i pierwszą takim kluczem odkręciłem). Dojście do napinaczy jest fatalne szczególnie przy tylnym cylindrze ale dałem radę.

Generalnie jedna moja podpowiedź odnośnie ustawiania wszystkiego na znaki: poza ustawieniem znaków na wałkach rozrządu i ilości rolek na zębach łańcuszka trzeba jeszcze wypoziomować linie na wałkach w stosunku do krawędzi cylindra. Jest o tym mowa w manualu, ale w momencie ustawiania wszystkiego gdy ma się zdjęte napinacze warto ustawianie zaczynać od wałka po przeciwnej stronie w stosunku do napinacza. Piszę o tym gdyż miałem taką sytuację że na tylnym ustawiłem wszystko a po założeniu napinacza i napięciu łańcuszka wszystko się przestawiło. Ustawiając znaki trzeba moim zdaniem ustawić ten wałek i jednocześnie naprężyć łańcuszek aby napinacz już wałka nie przestawił. Ja na tylnym 3 razy rozbierałem napinacz zanim właściwie wszystko ustawiłem i wyszło mi tak jak należy.

Oczywiście przy okazji tej pracy warto oczyścić filtr powietrza, świece i układ chłodzenia oraz wymienić płyn chłodniczy.

Cieszę się że mi się udało, z samą serwisówką nie dałbym rady. Jednak zdjęcia i opis bardzo dużo mi dał.

Jeszcze raz dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:58, 03 Lis 2015
Hawk
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: K/Wrocławia





Witam. Chęć poznania bliżej Suzi skłoniła mnie do sprawdzenia i ewentualnej korekty luzów zaworowych Wink Wszystko poszło sprawnie , choć co kilka głów to nie jedna i jest pytanie ? Tak więc : Czy robić korektę ? Moto K6 z przebiegiem 40 000 km kasowanie luzów zaworowych nie było wcześniej robione.

Cylinder F
Wydechowe
Luz;0,26-------0,26
Ssące
Luz;0,18-------0,18

Cylinder R
Ssące
Luz;0,16-------0,13
Wydechowe
Luz;0,25-------0,23

Dostęp do napinacza jest fatalny i dlatego zastanawiam się czy działać dalej i zabrać się za kasowanie luzów Wink Pozdro Saimon Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hawk dnia Wto 12:03, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:18, 03 Lis 2015
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Hawk napisał:
Witam. Chęć poznania bliżej Suzi skłoniła mnie do sprawdzenia i ewentualnej korekty luzów zaworowych Wink Wszystko poszło sprawnie , choć co kilka głów to nie jedna i jest pytanie ? Tak więc : Czy robić korektę ? Moto K6 z przebiegiem 40 000 km kasowanie luzów zaworowych nie było wcześniej robione.

Cylinder F
Wydechowe
Luz;0,26-------0,26
Ssące
Luz;0,18-------0,18

Cylinder R
Ssące
Luz;0,16-------0,13
Wydechowe
Luz;0,25-------0,23

Dostęp do napinacza jest fatalny i dlatego zastanawiam się czy działać dalej i zabrać się za kasowanie luzów Wink Pozdro Saimon Smile


Moim zdaniem nie trzeba jeszcze teraz ale kolejne sprawdzenie przy kolejnym serwisie i wówczas korekta. Co do dojścia do napinacza dasz radę z dobrym zestawem narzędzi. Przód bez problemu, gorzej z tyłu. Podpowiem ci jeszcze że jak silnik stuka tak jakby metal o metal głucho to może być objaw braku luzów - ja tak miałem i pomimo braku wskazań serwisowych wykonałem korektę przy 32 tys.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:59, 03 Lis 2015
Hawk
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: K/Wrocławia





Ok dziękuje , zatem składam wszystko w całość no chyba że nie da mi to spokoju to korygowanie Wink Bez fotomanuala nawet nie zabierał bym się za to, doświadczenie bezcenne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:24, 03 Lis 2015
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Hawk napisał:
Ok dziękuje , zatem składam wszystko w całość no chyba że nie da mi to spokoju to korygowanie Wink Bez fotomanuala nawet nie zabierał bym się za to, doświadczenie bezcenne Smile


Ewentualnie pomyśl nad przednim cylindrem i luzem na ssących bo tam dostęp jest ok i do cylindrów i do napinacza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:41, 03 Lis 2015
Hawk
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: K/Wrocławia





Zrobione Smile Drobne korekty cylinder R na dwóch zaworach Wink Warto sprawdzić i zrobić to samemu teraz to ja mogę kasować 150 pln Smile Thx


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:55, 06 Sty 2016
kalinago
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 201
Przeczytał: 171 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Na razie studiuję teoretycznie opisy, aby na wiosnę jak się ociepli w garażu przystąpić do kontroli i ew regulacji zaworów. Ci co to ćwiczyli zwracają uwagę na bardzo trudny dostęp do napinacza przy jego demontażu, głównie na tylnym cylindrze. Tymczasem w innym poście natrafiłem na informację że nie jest konieczne demontowanie napinacza do wymiany płytek.
roadrunner napisał:
A po co demontowałeś cały napinacz? Wystarczy odkręcić śrubę sprężyny napinacza, wyjąć sprężynę i zakręcić lekko śrubę, żeby reszta części ze środka nie wypadła jak poruszysz ślizgiem.

Ktoś próbował tego sposobu ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:52, 09 Sty 2016
blady2111
A2

 
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 87
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





pozwole się podpiąć pod temat zaworów. Jestem właśnie po sprawdzeniu i na ssących 2.1-2.2 - po pomiarze wyszło mi 0.17 ( nominał 0.16 +-0.03 ) oraz 4.1-4.2 wyszło mi 0.12. MAm listek 0.13 ale nie chce wejść, może na upartego by się udało ale nie sadzę ( 0.11 wchodzi ). Pozostałe są okey. Teraz pytanie czy moge to poskładać i sie nie martwić tą jedną setną czy powinienem to wyregulować. Ehh te płytki , gdyby była śrubka to po temacie. Dodam że chodzi o Honda CBF 600s.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:51, 10 Sty 2016
m.adam
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 448
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Szacun. Ja bym się sam takiego zadania nie podjął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:15, 10 Sty 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





kalinago napisał:
Tymczasem w innym poście natrafiłem na informację że nie jest konieczne demontowanie napinacza do wymiany płytek.

Ktoś próbował tego sposobu ?


Ja ostatnio regulowałem bez ściągania napinacza na tylnym cylindrze.
Po długim czasie próby wykręcenia go i pociachania sobie ręki na wiele sposobów podjąłem się próby zdjęcia wałków bez demontażu napinacza.
Aby było łatwiej pospinałem jeszcze łańcuch trytkami tak aby rozrząd się nie przestawił.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:43, 10 Sty 2016
kalinago
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 201
Przeczytał: 171 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ale chyba wyciągnąłeś sprężynę z napinacza ?
Bo w przeciwnym razie to element dociskający zostałby chyba wyciśnięty na maksa i nie wróciłby z powrotem bo jest tam zapadka - tak myślę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:05, 10 Sty 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Tak sprężynę wyciągnąłem, tyle mi się udało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:24, 30 Sty 2016
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Może się przydać:

https://www.youtube.com/watch?v=iyazD7FcHew

https://www.youtube.com/watch?v=cO-IbphaQ54


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:52, 20 Lut 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Dzięki Kojot.
Twój foto manual + serwisówka i poszło bardzo sprawnie.
K4 54 000 km, luzy w normie, właściwie to idealne Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:16, 07 Gru 2016
kalinago
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 201
Przeczytał: 171 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Przy okazji kontroli luzów, mam pytanko o zawór PAIR w pokrywie.
Czyścicie go za każdym razem przy kontroli luzów (czyli mniej więcej co 24 tys) czy raczej do pewnej wielkości przebiegu nic się tam nie dzieje i nie ma co grzebać bez potrzeby.
Jakiś sposób na kontrolę jego stanu ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:26, 07 Gru 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Nie ma możliwości kontroli zanieczyszczenia tego zaworu bez jego rozebrania. Roboty przy tym nie ma dużo, a jak już dostęp łatwy to myślę, że warto tam zaglądać przy każdej kontroli luzów zaworowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kontrola działania zaworka PAIR
PostWysłany: Czw 17:44, 08 Gru 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 117
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





kalinago napisał:
Przy okazji kontroli luzów, mam pytanko o zawór PAIR w pokrywie.
Czyścicie go za każdym razem przy kontroli luzów (czyli mniej więcej co 24 tys) czy raczej do pewnej wielkości przebiegu nic się tam nie dzieje i nie ma co grzebać bez potrzeby.
Jakiś sposób na kontrolę jego stanu ?

Dmuchając ustami w króciec powinniśmy uzyskać przepływ powietrza, nie powinno nam się natomiast udać przez zaworek nic zaciągnąć.

Zaworek jest czuły tj. jak dobrze działa nie trzeba się wysilać, żeby przez niego dmuchnąć.

Myślę, że taka kontrola jest wystarczająca. Wink

Dopiero jak na tym etapie coś będzie nie tak, to zaworek rozbieramy, sprawdzamy stan jego wnętrza i czyścimy lub naprawiamy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 17:58, 08 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:04, 08 Gru 2016
kalinago
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 201
Przeczytał: 171 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Griba - dzięki.
To do mnie przemawia.
Przerwa świąteczna to dobry okres, żeby tam zaglądnąć i nie plątać się w okolicy kuchni, bo jeszcze kobiety każą coś robić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kontrola luzów zaworowych- fotomanual DL 650.
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin