Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontrola luzów zaworowych- fotomanual DL 650.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tje858
A2



Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa

PostWysłany: Sob 20:02, 15 Lis 2014    Temat postu:

Witam,
Mam pytanie czy luzy zaworowe w DL mają tędęcje do zwiększania się czy zmniejszania .
Po dokonaniu pomiarów wyszło mi iż ssące na obu garnkach mają po 0, 11 natomiast wydechowe są poniżej 0, 2 , na F mają po 0, 16 natomiast na garnku R 0, 17 i 0, 19.
Czy 0, 11 zostawić czy zwiększyć luz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Sob 20:46, 15 Lis 2014    Temat postu:

Luzy zaworowe zazwyczaj się zmniejszają, jest to tzw. kasowanie luzu. Czasami w drugą stronę, ale 99% to kasowanie.
Tam gdzie masz 0,11 daj płytkę cieńszą o 5 jednostek- jeżeli np jest 170, daj 165 i będziesz miał środek tolerancji. Zrobisz i będzie spokój, zwłaszcza, że jest już po sezonie i można sobie podłubać.

Wydech masz jeden na 0? Jaki masz przebieg?

Dla przypomnienia- ssące mają mieć luz 0,10- 0,20, wydechowe 0,20- 0,30.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Sob 20:49, 15 Lis 2014    Temat postu:

Luzy na zaworach się zmniejszają aż do podparcia. Na ssących powinno być 0,10 - 0,20 , na wydechowych 0,20 - 0,30. Wychodzi więc na to , że ssące mieszczą ci się w tolerancji natomiast wydechowe już nie bardzo. Czym (jak) ty to mierzyłeś że taki dokładny pomiar masz ? Very Happy

he he - kojot był szybszy Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Sob 20:50, 15 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Sob 20:57, 15 Lis 2014    Temat postu:

Novy ma rację z tym 0,11- ale biorąc pod uwagę, że zawory robi się co 24 000 km, to wymiana kilku płytek po ok 8zł za szt i spokojna głowa przez kolejne 24 000 jest cenną inwestycją. No chyba, że za 6- 10 tys chcesz jeszcze raz wszystko rozbierać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tje858
A2



Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa

PostWysłany: Sob 21:39, 15 Lis 2014    Temat postu:

novy napisał:
Luzy na zaworach się zmniejszają aż do podparcia. Na ssących powinno być 0,10 - 0,20 , na wydechowych 0,20 - 0,30. Wychodzi więc na to , że ssące mieszczą ci się w tolerancji natomiast wydechowe już nie bardzo. Czym (jak) ty to mierzyłeś że taki dokładny pomiar masz ? Very Happy

he he - kojot był szybszy Wink

Mam kilka listków od starego szczlinomierza jest np. 0.03 /0.04 /0.05 /0.06
A co do przebiegu trudno powiedzieć jest to rocznik 09


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Sob 21:50, 15 Lis 2014    Temat postu:

I tak musisz rozebrać żeby wyregulować wydechowe więc od razu zrób jak mowi kojot i bedziesz miał spokój

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tje858
A2



Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa

PostWysłany: Nie 14:01, 16 Lis 2014    Temat postu:

Pierwszy garnek rozebrany.Grubość płytek następująca :
-wydech (1) 170 luz 0,16 myślę dać płytkę 160
-wydech (2) 170 luz 0,16 myślę dać płytkę 160
-ssący (1) 180 luz 0,11 myślę dać płytkę 175
-ssący (2) 180 luz 0,11 myślę dać płytkę 175

Drugi garnek rozbiorę jak zrobię pierwszy . Czy nominalnie są zakładane płytki o określonym wymiarze a jeśli tak to jaki to wymiar?
Napinacz na zpadkch wysunięty ok 1cm ( 10ząbków)
czy pozwala to określić stopień wyciągnięcia łańcucha?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tje858 dnia Nie 14:19, 16 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Nie 14:22, 16 Lis 2014    Temat postu:

Nie ma nominalnych, są różne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawids
A



Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Bydgoszczy

PostWysłany: Sob 23:25, 24 Sty 2015    Temat postu:

Podrzucam jeszcze filmik może się przyda Smile

http://www.youtube.com/watch?v=ic614tIH1uc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Wto 15:52, 10 Lut 2015    Temat postu:

Co sądzicie o takim tekście jaki usłyszałem w serwisie Moto Hangar, że luz zaworowy w moim DL'u (AK8, 42tys) najpierw sprawdzą na komputerze i jak będzie wszystko ok to nie ma sensu rozbierać silnika do sprawdzania tych luzów... szkoda uszczelki pod dekielkiem. Dobra to metoda czy zła ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Wto 16:40, 10 Lut 2015    Temat postu:

Proponuję zmienić serwis. Co chcą sprawdzać na komputerze, skoro pomiar luzów to czysto mechaniczna czynność?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Wto 16:52, 10 Lut 2015    Temat postu:

Kojot85 napisał:
.....Co chcą sprawdzać na komputerze, skoro pomiar luzów to czysto mechaniczna czynność?


Może komputer serwisowa jest w stanie podać czasy otwarcia zaworów i jeżeli są OK. to nie warto nic rozbierać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Wto 16:55, 10 Lut 2015    Temat postu:

Nie jest w stanie. Komputerem nie sprawdzi się luzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Wto 17:09, 10 Lut 2015    Temat postu:

Kojot85 napisał:
Nie jest w stanie. Komputerem nie sprawdzi się luzu.


OK. Dzięki.
Trochę szkoda że kolesie z serwisu na dzień dobry chcieli mnie posunąć. Miałem nadzieję że będę mógł skorzystać z nowo otwartego serwisu z autoryzacją Suzuki, kilka ulic od mojej pracy... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Wto 18:49, 10 Lut 2015    Temat postu:

Chyba że ten komputer wpuszczą przez kolektor do silnika Very Happy Niby jakim sposobem mogą sprawdzić luzy ? Jeśli z takim tekstem do klienta wychodzą to ja bym ten zakład omijał szerokim łukiem bo nie wiedzą o czym mówią. Poza tym uszczelce po rozebraniu nic się nie dzieje. Dobrze radzę zmień serwis.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Wto 18:51, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Wto 21:16, 10 Lut 2015    Temat postu:

Faktycznie sami fachowcy w tym serwisie. Miałem podobnie tak kiedyś w InterMotors w Rybniku zapytałem ile potrwa wymiana oleju w lagach i uszczelniaczy. Powiedzieli mi ze w 1,5godziny wyrobią się spokojnie. Podziękowałem im oczywiście za współpracę. Sam to zrobiłem samo zdjęcie lag i ich porządne wyczyszczenie trwało 2h. Potem jak się dowiedziałem za jakiś czas mój kolega tam był ze swoją maszyną i jak się potem okazało przy niby całym serwisie lag (czyszczeniu, wymianie oleju, uszczelniaczy) wylali stary i wlali mu tylko nowy olej. Taki serwis....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Wto 21:17, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 21:46, 10 Lut 2015    Temat postu:

Widzę że mieszkasz na Tarchominie. Tutaj niestety posucha jest z serwisem Suzuki. Ja jeżdżę do Yamahy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Wto 22:43, 10 Lut 2015    Temat postu:

Najlepszy serwis to własny garaż i chęć do pracy. Nic nie zastąpi własnej dokładności, o ile ktoś potrafi to stosować Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas_83
A1



Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 14:17, 06 Mar 2015    Temat postu:

Kojot85 napisał:
(...) Jak dajesz nową uszczelkę, to delikatnie te wklęsłe miejsca smarujesz uszczelniaczem, ja stosuję czarny sylikon wysokotemperaturowy. (...).


Instrukcja mówi o przesmarowaniu preparatem "Suzuki BOND 1215".
Czy o to właśnie chodzi? Jaki konkretnie silikon stosujesz? To może użyłbym konkretnie tego samego chyba że można ten zalecany przez Suzuki kupić u nich w nie zbyt wygórowanej cenie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pią 14:52, 06 Mar 2015    Temat postu:

zwykły czarny silikon wysokotemperaturowy to nabycia za parę złociszy w każdym sklepie ze szpejem samochodowym/motocyklowym - ja skręciłem nie smarując niczym bo akurat nie miałem pod ręką - zrobiłem już trochę kilometrów i nie widzę żadnych wycieków więc nie ma się czym spinać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 14:54, 06 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas_83
A1



Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 8:36, 08 Kwi 2015    Temat postu:

Jeżeli mamy do regulacji luzy w obu cylindrach to czy najpierw rozbieramy pierwszy cylinder (przedni), regulujemy i składamy i dopiero potem drugi?
Czy możemy rozebrać pierwszy, przestawić wał i rozebrać drugi a potem składać też oba (tylko czy wtedy trafimy wałem na pewno w dobre miejsca, no bo krzywek, które wymontowaliśmy, już nie będzie żeby zweryfikować ich położenie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jargus2
Motocyklista



Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Śro 8:48, 08 Kwi 2015    Temat postu:

Witaj
Jak najbardziej da sie to wykonać,najlepiej przy tej robocie posługiwać się "service manual"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas_83
A1



Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 11:01, 03 Cze 2015    Temat postu:

Dalej walczę z regulacją luzów. w przednim cylindrze zrobione ale dojście w tylny do napinacza łańcuszka rozrządu to jakaś masakra. nie mogę tam dostać się z kluczami a już nie wyobrażam sobie ponownego skręcenia.
jak tam się dostać?
Wymyśliłem że zdemontuję podstawkę na akumulator i dalej mamy komputer abs (abs hydraulic unit). Czy mogę swobodnie zdemontować przewody (sztywne), które tam idą a potem skręcić ponownie? Czy tam jest jakieś ciśnienie i trzeba to ponownie jakoś skonfigurować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 17:52, 06 Wrz 2015    Temat postu:

Witam,
ja też zabrałem się za regulację luzów. Dużo pomogły mi poradniki z początku wątku.

Mam wszakże pytanie dotyczące płytek. Aktualnie na przednim cylindrze mam luzy na ssących 0,00 i płytki 1,72 (fabryczne). Tabela zamieszczona w serwisówce nie przewiduje takiej wartości płytki. Teraz pytanie. Jako że na ssących winien być luz pomiędzy 0,1 a 0,2 mm i jednocześnie wiedząc że luzy mają tendencję do kasowania oraz że tolerancja mojego szczelinomierza to 0,05 mm (najcieńszy listek) mogę zastosować płytkę 1,60 mm? Dedukuję że aktualna płytka 1,72 - 0,12 (różnica do płytki 1,60 mm) - tolerancja szczelinomierza 0,05 powinna dać mi maksymalny luz na poziomie 0,17 mm czyli mieści się w normie. Czy może jednak zastosować płytkę 1,65 i mieć luz w okolicach 0,10 - 0,12 mm.

Ja osobiście skłaniam się na płytkę 1,6 mm ale chciałbym poznać wasze opinie. Wszelkie uwagi będą dla mnie cenne gdyż robię to pierwszy raz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Nie 18:28, 06 Wrz 2015    Temat postu:

KD napisał:


Mam wszakże pytanie dotyczące płytek. Aktualnie na przednim cylindrze mam luzy na ssących 0,00 i płytki 1,72 (fabryczne).


a jak to ustaliłeś że jest 0,00??? pytam bo z zasady nie możliwy jest taki pomiar bez podmiany płytki,bo być może już masz podparty zawór???

P.S. czyżby ktoś wcześniej tylko komputerowo je regulował Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Nie 18:30, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 18:31, 06 Wrz 2015    Temat postu:

krzysiekjx1 napisał:
KD napisał:


Mam wszakże pytanie dotyczące płytek. Aktualnie na przednim cylindrze mam luzy na ssących 0,00 i płytki 1,72 (fabryczne).


a jak to ustaliłeś że jest 0,00??? pytam bo z zasady nie możliwy jest taki pomiar bez podmiany płytki,bo być może już masz podparty zawór???

P.S. czyżby ktoś wcześniej tylko komputerowo je regulował Laughing


Przyznaję że nie wchodził szczelinomierz 0,00 więc wydedukowałem że mam kompletne 0. Jaki w takim razie scenariusz w takim przypadku zastosować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Nie 18:37, 06 Wrz 2015    Temat postu:

KD napisał:


Przyznaję że nie wchodził szczelinomierz 0,00 więc wydedukowałem że mam kompletne 0. Jaki w takim razie scenariusz w takim przypadku zastosować?


chyba nie wchodził 0,05? bo 0,00 to ja jeszcze nie spotkałem Laughing (nie to żebyśmy się czepiali )

ja bym dokonał pomiaru na mniejszej płytce najpierw (z 8 to chyba się trafi mniejsza ?)

natomiast jeżeli faktycznie miałeś luz bliski zeru (miejmy nadzieje że jednak jakiś tam był i nie podpierało go) to ja bym dał 155


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Nie 18:44, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 18:43, 06 Wrz 2015    Temat postu:

krzysiekjx1 napisał:
KD napisał:


Przyznaję że nie wchodził szczelinomierz 0,00 więc wydedukowałem że mam kompletne 0. Jaki w takim razie scenariusz w takim przypadku zastosować?


chyba nie wchodził 0,05? bo 0,00 to ja jeszcze nie spotkałem Laughing (nie to żebyśmy się czepiali )

ja bym dokonał pomiaru na mniejszej płytce najpierw (z 8 to chyba się trafi mniejsza ?)


jasne nie wchodził 0,05 Smile

na razie zdemontowałem wałek od ssącego przedniego i są oba takie same 1,72, nie chciałem demontować więcej bo się boję że nie poskładam tego wszystkiego do kupy

czy zatem można spodziewać się na zaworach wydechowych z przodu mniejszych płytek czy raczej nie? bo luzy na wydechowych są w granicach normy (ale w sumie też na minimum czyli 0,2 bo listek 0,25 już nie wchodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Nie 18:47, 06 Wrz 2015    Temat postu:

warto rozebrać całość i wykorzystać część własnych płytek poprzez podmianę a dokupić brakujące
chyba że masz je na wyciągnięcie ręki to wtedy co innego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Nie 18:48, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 18:53, 06 Wrz 2015    Temat postu:

krzysiekjx1 napisał:
warto rozebrać całość i wykorzystać część własnych płytek poprzez podmianę a dokupić brakujące
chyba że masz je na wyciągnięcie ręki to wtedy co innego


Mam Brzo (Motorus) w pobliżu i zawsze jak coś potrzebuję wpadam na pogawędkę i po części. Zastanawiam się od jakiej płytki zaczać. Przy okazji zapytam jakiej firmy płytki kupić Tourmax czy ProX? Różnica w cenie 2-krotna ale może nie warto przepłacać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 8:35, 11 Wrz 2015    Temat postu:

Regulacja wykonana. Moto chodzi wyraźnie ciszej. Luzy na zaworach wlotowych były w przedziale 0,00 - 0,04. Jeszcze tylko zalewam go płynem chłodniczym a to dosyć żmudne jest to całe odpowietrzanie.

Po robocie pozostały mi płytki 2x170 i 2x172 (wszystkie fabryczne).

Dzięki autorom manuala za pracę jaką wykonali. Dzięki nim zdecydowałem się zrobić to sam i nie poległem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Sob 18:06, 12 Wrz 2015    Temat postu:

Cieszę się, że kolejny raz manual się przydał. Czy jest potrzeba wprowadzenia jakiś poprawek, czy też dokładniejszego wyjaśnienia czegoś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 18:16, 12 Wrz 2015    Temat postu:

Kojot85 napisał:
Cieszę się, że kolejny raz manual się przydał. Czy jest potrzeba wprowadzenia jakiś poprawek, czy też dokładniejszego wyjaśnienia czegoś?


Nie znalazłem tej informacji w manualu (ale może przeoczyłem) ale śrubka od sprężyny napinacza łańcuszka to rozmiar klucza 12 (na oko wydawało mi się że 13 i pierwszą takim kluczem odkręciłem). Dojście do napinaczy jest fatalne szczególnie przy tylnym cylindrze ale dałem radę.

Generalnie jedna moja podpowiedź odnośnie ustawiania wszystkiego na znaki: poza ustawieniem znaków na wałkach rozrządu i ilości rolek na zębach łańcuszka trzeba jeszcze wypoziomować linie na wałkach w stosunku do krawędzi cylindra. Jest o tym mowa w manualu, ale w momencie ustawiania wszystkiego gdy ma się zdjęte napinacze warto ustawianie zaczynać od wałka po przeciwnej stronie w stosunku do napinacza. Piszę o tym gdyż miałem taką sytuację że na tylnym ustawiłem wszystko a po założeniu napinacza i napięciu łańcuszka wszystko się przestawiło. Ustawiając znaki trzeba moim zdaniem ustawić ten wałek i jednocześnie naprężyć łańcuszek aby napinacz już wałka nie przestawił. Ja na tylnym 3 razy rozbierałem napinacz zanim właściwie wszystko ustawiłem i wyszło mi tak jak należy.

Oczywiście przy okazji tej pracy warto oczyścić filtr powietrza, świece i układ chłodzenia oraz wymienić płyn chłodniczy.

Cieszę się że mi się udało, z samą serwisówką nie dałbym rady. Jednak zdjęcia i opis bardzo dużo mi dał.

Jeszcze raz dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hawk
A



Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: K/Wrocławia

PostWysłany: Wto 10:58, 03 Lis 2015    Temat postu:

Witam. Chęć poznania bliżej Suzi skłoniła mnie do sprawdzenia i ewentualnej korekty luzów zaworowych Wink Wszystko poszło sprawnie , choć co kilka głów to nie jedna i jest pytanie ? Tak więc : Czy robić korektę ? Moto K6 z przebiegiem 40 000 km kasowanie luzów zaworowych nie było wcześniej robione.

Cylinder F
Wydechowe
Luz;0,26-------0,26
Ssące
Luz;0,18-------0,18

Cylinder R
Ssące
Luz;0,16-------0,13
Wydechowe
Luz;0,25-------0,23

Dostęp do napinacza jest fatalny i dlatego zastanawiam się czy działać dalej i zabrać się za kasowanie luzów Wink Pozdro Saimon Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hawk dnia Wto 11:03, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 11:18, 03 Lis 2015    Temat postu:

Hawk napisał:
Witam. Chęć poznania bliżej Suzi skłoniła mnie do sprawdzenia i ewentualnej korekty luzów zaworowych Wink Wszystko poszło sprawnie , choć co kilka głów to nie jedna i jest pytanie ? Tak więc : Czy robić korektę ? Moto K6 z przebiegiem 40 000 km kasowanie luzów zaworowych nie było wcześniej robione.

Cylinder F
Wydechowe
Luz;0,26-------0,26
Ssące
Luz;0,18-------0,18

Cylinder R
Ssące
Luz;0,16-------0,13
Wydechowe
Luz;0,25-------0,23

Dostęp do napinacza jest fatalny i dlatego zastanawiam się czy działać dalej i zabrać się za kasowanie luzów Wink Pozdro Saimon Smile


Moim zdaniem nie trzeba jeszcze teraz ale kolejne sprawdzenie przy kolejnym serwisie i wówczas korekta. Co do dojścia do napinacza dasz radę z dobrym zestawem narzędzi. Przód bez problemu, gorzej z tyłu. Podpowiem ci jeszcze że jak silnik stuka tak jakby metal o metal głucho to może być objaw braku luzów - ja tak miałem i pomimo braku wskazań serwisowych wykonałem korektę przy 32 tys.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hawk
A



Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: K/Wrocławia

PostWysłany: Wto 11:59, 03 Lis 2015    Temat postu:

Ok dziękuje , zatem składam wszystko w całość no chyba że nie da mi to spokoju to korygowanie Wink Bez fotomanuala nawet nie zabierał bym się za to, doświadczenie bezcenne Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 12:24, 03 Lis 2015    Temat postu:

Hawk napisał:
Ok dziękuje , zatem składam wszystko w całość no chyba że nie da mi to spokoju to korygowanie Wink Bez fotomanuala nawet nie zabierał bym się za to, doświadczenie bezcenne Smile


Ewentualnie pomyśl nad przednim cylindrem i luzem na ssących bo tam dostęp jest ok i do cylindrów i do napinacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hawk
A



Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: K/Wrocławia

PostWysłany: Wto 21:41, 03 Lis 2015    Temat postu:

Zrobione Smile Drobne korekty cylinder R na dwóch zaworach Wink Warto sprawdzić i zrobić to samemu teraz to ja mogę kasować 150 pln Smile Thx

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 21:55, 06 Sty 2016    Temat postu:

Na razie studiuję teoretycznie opisy, aby na wiosnę jak się ociepli w garażu przystąpić do kontroli i ew regulacji zaworów. Ci co to ćwiczyli zwracają uwagę na bardzo trudny dostęp do napinacza przy jego demontażu, głównie na tylnym cylindrze. Tymczasem w innym poście natrafiłem na informację że nie jest konieczne demontowanie napinacza do wymiany płytek.
roadrunner napisał:
A po co demontowałeś cały napinacz? Wystarczy odkręcić śrubę sprężyny napinacza, wyjąć sprężynę i zakręcić lekko śrubę, żeby reszta części ze środka nie wypadła jak poruszysz ślizgiem.

Ktoś próbował tego sposobu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blady2111
A



Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 18:52, 09 Sty 2016    Temat postu:

pozwole się podpiąć pod temat zaworów. Jestem właśnie po sprawdzeniu i na ssących 2.1-2.2 - po pomiarze wyszło mi 0.17 ( nominał 0.16 +-0.03 ) oraz 4.1-4.2 wyszło mi 0.12. MAm listek 0.13 ale nie chce wejść, może na upartego by się udało ale nie sadzę ( 0.11 wchodzi ). Pozostałe są okey. Teraz pytanie czy moge to poskładać i sie nie martwić tą jedną setną czy powinienem to wyregulować. Ehh te płytki , gdyby była śrubka to po temacie. Dodam że chodzi o Honda CBF 600s.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m.adam
Motonita



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:51, 10 Sty 2016    Temat postu:

Szacun. Ja bym się sam takiego zadania nie podjął.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Nie 20:15, 10 Sty 2016    Temat postu:

kalinago napisał:
Tymczasem w innym poście natrafiłem na informację że nie jest konieczne demontowanie napinacza do wymiany płytek.

Ktoś próbował tego sposobu ?


Ja ostatnio regulowałem bez ściągania napinacza na tylnym cylindrze.
Po długim czasie próby wykręcenia go i pociachania sobie ręki na wiele sposobów podjąłem się próby zdjęcia wałków bez demontażu napinacza.
Aby było łatwiej pospinałem jeszcze łańcuch trytkami tak aby rozrząd się nie przestawił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 21:43, 10 Sty 2016    Temat postu:

Ale chyba wyciągnąłeś sprężynę z napinacza ?
Bo w przeciwnym razie to element dociskający zostałby chyba wyciśnięty na maksa i nie wróciłby z powrotem bo jest tam zapadka - tak myślę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Nie 22:05, 10 Sty 2016    Temat postu:

Tak sprężynę wyciągnąłem, tyle mi się udało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Sob 22:24, 30 Sty 2016    Temat postu:

Może się przydać:

https://www.youtube.com/watch?v=iyazD7FcHew

https://www.youtube.com/watch?v=cO-IbphaQ54


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 20:52, 20 Lut 2016    Temat postu:

Dzięki Kojot.
Twój foto manual + serwisówka i poszło bardzo sprawnie.
K4 54 000 km, luzy w normie, właściwie to idealne Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 19:16, 07 Gru 2016    Temat postu:

Przy okazji kontroli luzów, mam pytanko o zawór PAIR w pokrywie.
Czyścicie go za każdym razem przy kontroli luzów (czyli mniej więcej co 24 tys) czy raczej do pewnej wielkości przebiegu nic się tam nie dzieje i nie ma co grzebać bez potrzeby.
Jakiś sposób na kontrolę jego stanu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 20:26, 07 Gru 2016    Temat postu:

Nie ma możliwości kontroli zanieczyszczenia tego zaworu bez jego rozebrania. Roboty przy tym nie ma dużo, a jak już dostęp łatwy to myślę, że warto tam zaglądać przy każdej kontroli luzów zaworowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:44, 08 Gru 2016    Temat postu: Kontrola działania zaworka PAIR

kalinago napisał:
Przy okazji kontroli luzów, mam pytanko o zawór PAIR w pokrywie.
Czyścicie go za każdym razem przy kontroli luzów (czyli mniej więcej co 24 tys) czy raczej do pewnej wielkości przebiegu nic się tam nie dzieje i nie ma co grzebać bez potrzeby.
Jakiś sposób na kontrolę jego stanu ?

Dmuchając ustami w króciec powinniśmy uzyskać przepływ powietrza, nie powinno nam się natomiast udać przez zaworek nic zaciągnąć.

Zaworek jest czuły tj. jak dobrze działa nie trzeba się wysilać, żeby przez niego dmuchnąć.

Myślę, że taka kontrola jest wystarczająca. Wink

Dopiero jak na tym etapie coś będzie nie tak, to zaworek rozbieramy, sprawdzamy stan jego wnętrza i czyścimy lub naprawiamy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 16:58, 08 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 20:04, 08 Gru 2016    Temat postu:

Griba - dzięki.
To do mnie przemawia.
Przerwa świąteczna to dobry okres, żeby tam zaglądnąć i nie plątać się w okolicy kuchni, bo jeszcze kobiety każą coś robić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin