VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Łańcuch, łańcuszki rozrządu kiedy wymieniać?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Łańcuch, łańcuszki rozrządu kiedy wymieniać?
PostWysłany: Czw 12:16, 22 Lip 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





Jak w temacie koledzy: łańcuch, łańcuszki rozrządu kiedy wymieniać po jakim przebiegu? Po wyprawie do Instanbulu i objechaniu Bałkan znacząco przybyło km w sumie KLV (duży DL1000) ma już ok 45tyś i zastanawiam się kiedy należało by wymienić te łańcuszki. Dodam, że ich wcale nie słychać i niema żadnych symptomów zużycia (dźwiękowych).
PS. Mam nadziej że nie powtórzyłem się z tematem, przewertowałem parę stron do tyłu i nic nie znalazłem na ten temat Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:08, 22 Lip 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tez mnie interesuje ten temat bo mam teraz prawie 47k zrobione i nie wiem czy na koniec sezonu nie robic wymiany.
dodam, ze u mnie slychac tak jak by przeskakujacy lancuch jak przestawiam moto... nie wiem za bardzo czego sluchac po odkreceniu manetki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:31, 22 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 405
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Lancuchy napewno trzeba wymienic kiedy napinacz idzie juz ostatnim zebem. Ja przy przebiegu 64 tys mialem jeszcze cztery klikniecia. W varadero wiem ze lancuchy spokojnie 100 tys wytrzymuja. Jak sprawdzic ile napinacz "wchodzi"? Odkrecamy najpierw tą dużą srube na czubku chyba 12mm. Potem te dwie z bokow na imbusy. wyjmujemy napinacz(wyleci nam z 30 gram oleju). Wkladamy wysuniety z powrtem w glowice do pierwszego oporu. Różnica miedzy krawedzia glowicy a krawedzia napinacza to ta odleglosc ktora nam mowi ile jeszcze zostalo tolerancji.
Inna opcja to scisniecie napinacza, wkreceie od tylu sruby szostki, wlozenie go zpowrotem, powolne "popuszczanie sruby liczac klikniecia.
PS. przed zdieciem napinacza warto ustawic silnik na znaki (krzywkami do gory), ponoc inaczej moze lancuch przestawic na zebach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:52, 23 Lip 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





Ymm dzięki chodź myślałem że dostane prostsza odpowiedz wymienić przy 50000, 60000, 80000, 100000... Sad Reasumując mogę to spr przy okazji regulacji luzów zaworowych co wypada przy 50000km. A tak przy okazji co radzilibyście spr. i ew. wymienić przy przeglądzie przy 50.000km??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:08, 23 Lip 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2370
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bibop obejrzyj sobie przednią zębatke bo u mnie takie trykanie było a okazało się że przód położył zęby w stronę przodu moto. Wymieniłem i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:42, 23 Lip 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





Bandit napisał:
Ymm dzięki chodź myślałem że dostane prostsza odpowiedz wymienić przy 50000, 60000, 80000, 100000... Sad Reasumując mogę to spr przy okazji regulacji luzów zaworowych co wypada przy 50000km. A tak przy okazji co radzilibyście spr. i ew. wymienić przy przeglądzie przy 50.000km??


po dużym przeglądzie po 49kkm powiedzieli mi że rozrząd powinien wytrzymać jeszcze kolejne 16kkm, nie ma co być nadgorliwym...

sprawdź czy nie masz luzów na łożysku tylnego koła i wahacza, to była jedyna poważna rzecz, którą wymieniłem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:30, 23 Lip 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





ologc napisał:

po dużym przeglądzie po 49kkm powiedzieli mi że rozrząd powinien wytrzymać jeszcze kolejne 16kkm, nie ma co być nadgorliwym...

sprawdź czy nie masz luzów na łożysku tylnego koła i wahacza, to była jedyna poważna rzecz, którą wymieniłem


To mnie uspokoiłeś, zapisuje spr. luzy na łożyskach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:42, 23 Lip 2010
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Ponad 83 tys i przy przegladzie kazalem mechanikom zwrocic uwage za rozrzad. Odpowiedz byla taka za jest zdrowy i nic nie trzeba robic
dl 650


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:50, 23 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 405
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jak ma sie motor uzywany z niewiadomego zrodla to dla spokojnosci mozna sprawdzic. Raz ze nasze licznikowe 50 tys to moze byc juz 100tys. Duzo tez zalezy od stylu jazdy, jak ktos ostro meczy sprzeta(stawianie na kolo, strzelanie ze sprzegla itd) to niestety silnik strasznie dostaje i lancuchy rowniez.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:11, 24 Lip 2010
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 238
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





(stawianie na kolo, strzelanie ze sprzegla itd) to niestety silnik strasznie dostaje i lancuchy rowniez.
z czystej ciekawości uzasadnij technicznie dlaczego łańcuchy rozrzadu ,bo o nich mowa ,tez dostają w kośc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:32, 24 Lip 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 676
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





No to ucieszę właścicieli 1000-ców.W konstrukcji tego silnika zastosowano krótkie łańcuszki,które nie ulegają rozciągnięciu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:12, 24 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 405
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Prawa fizyki. Wyobraz sobie bezwlad rozzadu krecący sie na 10 tys obrotow, gdzie w ciagu 0,1 sekundy shamowywujesz go do 2 tys.
Kazde ostre traktowanie silnika zle wplywa na jego zywotnosc.
Dlaczego jak ktos ostro z wydechow strzela to urywa zawory?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:01, 29 Paź 2012
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 491
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





To jak z tym rozrządem ????
wymieniać - nie wymieniać ????
Vpawel to pewne info ????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:33, 29 Paź 2012
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 405
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





vpawel napisał:
No to ucieszę właścicieli 1000-ców.W konstrukcji tego silnika zastosowano krótkie łańcuszki,które nie ulegają rozciągnięciu.

W tym momencie nasuwa się pytanie po co zastosowali napinacze?
Pewnie rozciągają się mniej bo są krótsze.
Mi na 150tyś urwał się łańcuch na tylnym cylindrze. Napinacze jeszcze miały po 5 kliknieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:06, 31 Sty 2013
Cincian
A1

 
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





No to ja się wypowiem na ten temat.
Moto: DL 1000 K3
Zakupiłem moto od 1 właściciela, krajowy, dostałem od Niego wszystkie faktury włącznie z fakturą zakupu moto, książkę serwisową i sporo części, które były wymienione po drodze - m.in. kosz sprzęgła, tarcze sprzęgłowe i właśnie łańcuszki.
Moto teraz ma 70KKm.
Łańcuszki były zmieniane przy 48KKM - tyle wytrzymały od nowości po czym ASO Suzuki stwierdziło, że trzeba je wymienić (oczywiście w ASO na oryginalnych częściach).
Oddałem moto na przedsezonowy serwis i okazało się, że łańcuszki znów trzeba wymienić - dziwne prawda?
No nic - jak trzeba to trzeba. Wymieniłem na DID'a.
Z ciekawości, w domu porównałem długość łańcuszków, które były wymienione przy 48KKM i teraz przy 70KKM. Okazało się, że faktycznie mają taką samą długość. Dodatkowo sprawdziłem jak bardzo wydłużyły się te łańcuszki względem długości fabrycznego łańcucha - obliczyłem z długości pojedynczego ogniwa. Teraz nie pamiętam ale wydaje mi się, że na ok 40% długości całego łańcucha różnica była na poziomie 5mm.

To mnie przekonało do słuszności wykonania całej operacji.
Więc jednak się wydłużają i należy to kontrolować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:22, 04 Lut 2013
leszek4x4
A2

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





Witam żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
zdjąłem dziś pokrywy zaworów zobaczyć co mi tam jeszcze zostało pod deklami Smile
zawory mam przyciasne ale jeszcze jakieś luzy są.
bardziej zmartwiły mnie zaworki w pokrywach na kanale odmy silnika.
ogólnie można powiedzieć że przelotu przez nie to już raczej nie było moto licznikowo ma 45tysi nakręcone, ale tych zaworków to napewno nikt przede mną nie ruszał.
pytanie o ile wyczyścić to co w pokrywach to nie problem to jak wyczyścić to co w głowicach i gdzie to biegnie dalej, ma może który przekrój takiego silnika?
jutro wieczorkiem jest plan poukładać zawory i poskładać to do kupy z powrotem bo wiosna coraz bliżej Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:54, 05 Lut 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 405
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





leszek4x4 napisał:
Witam żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
zdjąłem dziś pokrywy zaworów zobaczyć co mi tam jeszcze zostało pod deklami Smile
zawory mam przyciasne ale jeszcze jakieś luzy są.
bardziej zmartwiły mnie zaworki w pokrywach na kanale odmy silnika.
ogólnie można powiedzieć że przelotu przez nie to już raczej nie było moto licznikowo ma 45tysi nakręcone, ale tych zaworków to napewno nikt przede mną nie ruszał.
pytanie o ile wyczyścić to co w pokrywach to nie problem to jak wyczyścić to co w głowicach i gdzie to biegnie dalej, ma może który przekrój takiego silnika?
jutro wieczorkiem jest plan poukładać zawory i poskładać to do kupy z powrotem bo wiosna coraz bliżej Laughing

Wielu je zaślepia. To że masz tam czarny nagar, to naturalne, też tak mam zawsze. Zawsze czyszczę to co z wierzchu. Dalej nie grzebie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:12, 07 Lut 2013
leszek4x4
A2

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





moto przeglądnięte zawory ustawione, zastanawia mnie tylko jakie najcieńsze płytki można zastosować bo u mnie wyszło na jednym zaworze 1,55.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:39, 08 Lut 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 405
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





leszek4x4 napisał:
moto przeglądnięte zawory ustawione, zastanawia mnie tylko jakie najcieńsze płytki można zastosować bo u mnie wyszło na jednym zaworze 1,55.


Jesteś pewny że 1,55? W tysiącu zgodnie z serwisówką najcieńsza płytka ma 2,30 najgrubsza 3,50.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:13, 08 Lut 2013
leszek4x4
A2

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





u mnie najgrubsza miała 1,72


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:11, 08 Lut 2013
masin719
A2

 
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów





U mnie w 650 ostatnio robiłem regulacje to 2 płytki na wydechowych były bodajże oryginalne i miały 1,28.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:43, 17 Lut 2013
Wiktor
A1

 
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk





Jaki jest koszt wymiany lancuszkow w servisie? Czy wyciagaja przy tym silnik, czy da sie bez wyciagania? Ja mam nalatane 75 tys. I lancuszki mi dzwonia. Tak wiec wymiana w najblizszym czasie bedzie konieczna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:36, 18 Lut 2013
Cincian
A1

 
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Koszty:
łańcuszki DID ok 330 zł
łańcuszki w ASO poniżej 500 zł
Robocizna poza ASO: ok 700 zł.
Nie da się bez wyciągnięcia silnika (w tym jest też ściąganie sprzęgła, koła magnesowego itd).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:31, 28 Wrz 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 350
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Witam. Pacjent dl650 k7. Przebieg 48 tys km. Mechanik zasugerowal potrzebe wymiany lancuszkow rozrzadu. Po jakims czasie przypomnial sobie i zadzwonil, ze przy 650 razem z lancuchami wymienia sie napinacze. Jak to jest z tymi napinaczami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:09, 28 Wrz 2016
bronek
A1

 
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 30
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ologc napisał:
Bandit napisał:
Ymm dzięki chodź myślałem że dostane prostsza odpowiedz wymienić przy 50000, 60000, 80000, 100000... Sad Reasumując mogę to spr przy okazji regulacji luzów zaworowych co wypada przy 50000km. A tak przy okazji co radzilibyście spr. i ew. wymienić przy przeglądzie przy 50.000km??


po dużym przeglądzie po 49kkm powiedzieli mi że rozrząd powinien wytrzymać jeszcze kolejne 16kkm, nie ma co być nadgorliwym...

sprawdź czy nie masz luzów na łożysku tylnego koła i wahacza, to była jedyna poważna rzecz, którą wymieniłem


Jako, że mowa o tym samym egzemplarzu... to dopiszę ciąg dalszy. Miały wytrzymać 16000km a wytrzymały kolejne 45000km. Teraz moto dochodzi do 100000km i chyba dopiero zaczyna coś szeleścić łańcuch. Na wiosnę wymienię bo sezon już kończę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:36, 28 Wrz 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 350
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Wracajac do mojego pytania, jak to jest z tymi napinaczami. Wymieniac z lancuszkami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:19, 29 Wrz 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





To zależy od stanu napinaczy. Ja przy 110kkm w litrze nie wymieniałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:18, 29 Wrz 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 350
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Kilka innych osob to potwierdzilo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:22, 29 Wrz 2016
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 658
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





U mnie po 65kkm był wymieniany, jeśli dobrze z książki serwisowej pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:18, 24 Lut 2017
sowator
A1

 
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





A co ze ślizgami? też je trzeba wymieniać przy przebiegu "powiedzmy" 80 tys.?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:10, 25 Lut 2017
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1354
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Cincian napisał:
Koszty:
łańcuszki DID ok 330 zł
łańcuszki w ASO poniżej 500 zł
Robocizna poza ASO: ok 700 zł.
Nie da się bez wyciągnięcia silnika (w tym jest też ściąganie sprzęgła, koła magnesowego itd).



Nie wiem jak w 1000cu (wydaje mi się że tak samo jak w małym) , ale w 650 do wymiany łańcuszków rozrządu nie trzeba wyjmować silnika, zdejmować sprzęgła, koła magnesowego itp !
Robiłem u siebie, przyda się ktoś do pomocy. Wystarczy zdjąć pokrywy, dostęp do napinacza na tylnym cylindrze jest troche słaby ale da się.
Łańcuchy wymieniałem 25.02.2014r przy przebiegu prawie 68000km - łańcuchy nie szumiały było jeszcze kilka ząbków na napinaczach, ale po pierwsze przygotowywałem motocykl pod wyjazd na Bałkany, a po drugie trwał jeszcze wtedy sezon serwisowy, motocykl był i tak rozebrany więc wymieniłem nieco wczesniej.

-zdjąłem pokrywy zaworów
-silnik ustawiłem na znaki
-narysowałem białym mazakiem dodatkowo swoje znaki na zębatkach wałków rozrządu
-poluzowałem napinacz
-rozkułem stary łańcuch
-złączyłem drutem nowy łańcuch ze starym w jednym z końców
-przeciągnąłem tak aby nowy łańcuch był na swoim miejscu
-rozłączyłem stary łańcuch od nowego
-sprawdziłem kilka razy czy na pewno nic sie nie przestawiło
-zakułem łańcuch
-przejechałem silnikiem kilka obrotów kręcąc kluczem aby upewnić się, że wszystko jest dobrze.


Żeby zaraz ktoś czepialski sie nie przyczepił, oznajmiam iż wymieniłem dwa łańcuszki na wszystkich dwóch cylindrach Wink

Co potrzebne do wymiany łańcuchów?
-łańcuchy ( ja kupiłem DID )
-zakuwarka do łańcucha rozrządu
-komplet kluczy z grzechotką, przedłużkami i przegubami
-wolny wieczór
-osoba z którą będzie sie można piwa napić i pomoże przytrzymać np. łańcuch albo piwo.

Wymiana rozrządu tylko brzmi strasznie, jesli ktoś dłubie sam przy motocyklu i robi wszystkie inne czynności serwisowe to i z rozrządem sobie poradzi na pewno. Mnie na początku tez to przeraziło i szukałem mechanika który mi to zrobi ale ceny mnie przeraziły jeszcze bardziej i postanowiłem zrobić sam. I też słyszałem bajki od mechaników, że to bedzie kosztowało bo roboty dużo i trzeba silnik wyciągać - gówno prawda !

sowator napisał:
A co ze ślizgami? też je trzeba wymieniać przy przebiegu "powiedzmy" 80 tys.?

Ślizgów nie ruszałem, ale w tej chwili mam ponad 120tys km przebiegu i nie słychać niepokojących dźwięków z silnika. Sądzę że ślizg wytrzyma więcej niż łańcuch. Podobnie jak ze ślizgiem przy napędzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Sob 10:18, 25 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:19, 25 Lut 2017
Irek1970
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1639
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Ja w Drag Starze tak właśnie wymieniałem dwa razy.
Wciągnięcie nowego starym, to chyba najprostsza metoda.
Nakręciłem film instruktażowy jak to zrobić krok, po kroku.
Niestety to nie V Strom, ale zasada taka sama.
Może komuś to pomoże w razie samodzielnej wymiany.

https://youtu.be/igSTridqJ5E


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:51, 25 Lut 2017
Mario-Awario
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 238
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





bravo Suszny!!!
w razie co dobrze wiedzieć Very Happy
dam CI zarobić kiedy juz przyjdzie czas Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:22, 25 Lut 2017
Jurand
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 240
Przeczytał: 116 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów <- Spychowo/Mazury





No to lipa. Mam moto na serwisie i mają obejrzeć w jakim stanie są łańcuchy. Widzę, że większość wymieniła je w okolicy 60 - 70k km. Mój ma ok. 80 k wiec pewnie usłyszę, że do wymiany Sad Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:55, 25 Lut 2017
Derk89
A1

 
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 28
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanka Wielka





Witam!
Jestem właśnie po dużym serwisie DL650, 2004r. Stan licznika to 52 tys. z groszem i Pan Piotr z serwisu wymienił mi rozrząd. Z tego co mówił, były już bardzo zużyte. Rozmawiałem z nim na ten temat i mówił mi, że przeważnie przy takim przebiegu trzeba robić taką wymianę. U mnie koszt łańcuszków wzmacnianych wyszedł ponad 170 zł za sztukę( cena oczywiście po rabacie, bo tak mi je policzył, plus robocizna) a gdybym chciał je kupić sam to koszt ponad 230 złotych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:31, 26 Lut 2017
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1354
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Mario-Awario napisał:
bravo Suszny!!!
w razie co dobrze wiedzieć Very Happy
dam CI zarobić kiedy juz przyjdzie czas Razz


Nie ma sprawy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:25, 11 Mar 2017
Wiktor
A1

 
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk





1000 to nie 650.Lancuszki sa krotsze niz w 650 i napedzaja kola posrednie rozrzadu. Zgodnie z ksiazka serwisowa trzeba wyjac silnik, gdyz w tylnym cylindrze nie ma mozliwosci odkrecenia kola posredniego rozrzadu. Rama zaslania dojscie do kola posredniego. Tak wiec wyjac, lub opuscic silnik na tyle ,aby udalo sie odkrecic kolo posrednie.Jezeli chcemy wymienic lancuszki zakute fabrycznie. Ale mozna wymienc nie zgodnie z tym co pisza w ksiazce i zakupic lancuszki rozkute. A nastepnie za pomoca starego lancucha przeciagnac je i zakuc. Z tym ,ze zadna zakuwarka do rozrzadu tam nie podejdzie.Czy to z gory czy z dolu. Nie ma miejsca, gdyz lancuchy sa gleboko osadzone. W 650 lancuchy sa jak na dloni i zakuwarka podejdzie bez problemu. Nie polecam wiazania starego i nowego lancucha za pomoca druta,gdyz przeciagajac lancuch na dolnym kole. Moze sie zaczepic i zerwac.A wtedy, trzeba zdjac pokrywe.. Lepiej uzyc zlaczki ze starego lub nowego lancucha nie zakuwajac jej oczywiscie. Ja w moim litrze wymienialem lancuchy przy 80 tys. Roznica miedzy nowym a starym lancuchem wynosila okolo 5mm przedni i 4 mm tylny cylinder. Slizgi byly ok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wiktor dnia Sob 23:35, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:49, 16 Mar 2017
bronek
A1

 
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 30
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





bronek napisał:
ologc napisał:
Bandit napisał:
Ymm dzięki chodź myślałem że dostane prostsza odpowiedz wymienić przy 50000, 60000, 80000, 100000... Sad Reasumując mogę to spr przy okazji regulacji luzów zaworowych co wypada przy 50000km. A tak przy okazji co radzilibyście spr. i ew. wymienić przy przeglądzie przy 50.000km??


po dużym przeglądzie po 49kkm powiedzieli mi że rozrząd powinien wytrzymać jeszcze kolejne 16kkm, nie ma co być nadgorliwym...

sprawdź czy nie masz luzów na łożysku tylnego koła i wahacza, to była jedyna poważna rzecz, którą wymieniłem


Jako, że mowa o tym samym egzemplarzu... to dopiszę ciąg dalszy. Miały wytrzymać 16000km a wytrzymały kolejne 45000km. Teraz moto dochodzi do 100000km i chyba dopiero zaczyna coś szeleścić łańcuch. Na wiosnę wymienię bo sezon już kończę.


Update w temacie. Sztormiak był na przeglądzie w ASO z zaleceniem zrobienia rozrządu. Oddali z komentarzem, że sprawdzili, zaskakująco dobry stan i niewielkie zużycie więc szkoda by to teraz robić. Zalecenie: jeździć dalej.
Przebieg prawie 100000km.

Oczywiście nikogo nie namawiam na czekanie z wymianą do tego przebiegu. Podaję tylko jako ciekawostkę, bo wiele zależy m.in od stylu jazdy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bronek dnia Czw 22:50, 16 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:16, 17 Mar 2017
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1354
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Wiktor napisał:
1000 to nie 650.Lancuszki sa krotsze niz w 650 i napedzaja kola posrednie rozrzadu. Zgodnie z ksiazka serwisowa trzeba wyjac silnik, gdyz w tylnym cylindrze nie ma mozliwosci odkrecenia kola posredniego rozrzadu. Rama zaslania dojscie do kola posredniego. Tak wiec wyjac, lub opuscic silnik na tyle ,aby udalo sie odkrecic kolo posrednie...


A widzisz ! Dziękuje za sprostowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:06, 05 Cze 2017
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 701
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





jak sprawdzic stan napinacza/y w 650tce może to ktoś opisać dla potomnych?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Łańcuch, łańcuszki rozrządu kiedy wymieniać?
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin