VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Łańcuch, łańcuszki rozrządu kiedy wymieniać?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Łańcuch, łańcuszki rozrządu kiedy wymieniać?
PostWysłany: Czw 12:16, 22 Lip 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 564
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





Jak w temacie koledzy: łańcuch, łańcuszki rozrządu kiedy wymieniać po jakim przebiegu? Po wyprawie do Instanbulu i objechaniu Bałkan znacząco przybyło km w sumie KLV (duży DL1000) ma już ok 45tyś i zastanawiam się kiedy należało by wymienić te łańcuszki. Dodam, że ich wcale nie słychać i niema żadnych symptomów zużycia (dźwiękowych).
PS. Mam nadziej że nie powtórzyłem się z tematem, przewertowałem parę stron do tyłu i nic nie znalazłem na ten temat Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:08, 22 Lip 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tez mnie interesuje ten temat bo mam teraz prawie 47k zrobione i nie wiem czy na koniec sezonu nie robic wymiany.
dodam, ze u mnie slychac tak jak by przeskakujacy lancuch jak przestawiam moto... nie wiem za bardzo czego sluchac po odkreceniu manetki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:31, 22 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Lancuchy napewno trzeba wymienic kiedy napinacz idzie juz ostatnim zebem. Ja przy przebiegu 64 tys mialem jeszcze cztery klikniecia. W varadero wiem ze lancuchy spokojnie 100 tys wytrzymuja. Jak sprawdzic ile napinacz "wchodzi"? Odkrecamy najpierw tą dużą srube na czubku chyba 12mm. Potem te dwie z bokow na imbusy. wyjmujemy napinacz(wyleci nam z 30 gram oleju). Wkladamy wysuniety z powrtem w glowice do pierwszego oporu. Różnica miedzy krawedzia glowicy a krawedzia napinacza to ta odleglosc ktora nam mowi ile jeszcze zostalo tolerancji.
Inna opcja to scisniecie napinacza, wkreceie od tylu sruby szostki, wlozenie go zpowrotem, powolne "popuszczanie sruby liczac klikniecia.
PS. przed zdieciem napinacza warto ustawic silnik na znaki (krzywkami do gory), ponoc inaczej moze lancuch przestawic na zebach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:52, 23 Lip 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 564
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





Ymm dzięki chodź myślałem że dostane prostsza odpowiedz wymienić przy 50000, 60000, 80000, 100000... Sad Reasumując mogę to spr przy okazji regulacji luzów zaworowych co wypada przy 50000km. A tak przy okazji co radzilibyście spr. i ew. wymienić przy przeglądzie przy 50.000km??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:08, 23 Lip 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bibop obejrzyj sobie przednią zębatke bo u mnie takie trykanie było a okazało się że przód położył zęby w stronę przodu moto. Wymieniłem i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:42, 23 Lip 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





Bandit napisał:
Ymm dzięki chodź myślałem że dostane prostsza odpowiedz wymienić przy 50000, 60000, 80000, 100000... Sad Reasumując mogę to spr przy okazji regulacji luzów zaworowych co wypada przy 50000km. A tak przy okazji co radzilibyście spr. i ew. wymienić przy przeglądzie przy 50.000km??


po dużym przeglądzie po 49kkm powiedzieli mi że rozrząd powinien wytrzymać jeszcze kolejne 16kkm, nie ma co być nadgorliwym...

sprawdź czy nie masz luzów na łożysku tylnego koła i wahacza, to była jedyna poważna rzecz, którą wymieniłem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:30, 23 Lip 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 564
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





ologc napisał:

po dużym przeglądzie po 49kkm powiedzieli mi że rozrząd powinien wytrzymać jeszcze kolejne 16kkm, nie ma co być nadgorliwym...

sprawdź czy nie masz luzów na łożysku tylnego koła i wahacza, to była jedyna poważna rzecz, którą wymieniłem


To mnie uspokoiłeś, zapisuje spr. luzy na łożyskach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:42, 23 Lip 2010
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Ponad 83 tys i przy przegladzie kazalem mechanikom zwrocic uwage za rozrzad. Odpowiedz byla taka za jest zdrowy i nic nie trzeba robic
dl 650


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:50, 23 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jak ma sie motor uzywany z niewiadomego zrodla to dla spokojnosci mozna sprawdzic. Raz ze nasze licznikowe 50 tys to moze byc juz 100tys. Duzo tez zalezy od stylu jazdy, jak ktos ostro meczy sprzeta(stawianie na kolo, strzelanie ze sprzegla itd) to niestety silnik strasznie dostaje i lancuchy rowniez.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:11, 24 Lip 2010
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





(stawianie na kolo, strzelanie ze sprzegla itd) to niestety silnik strasznie dostaje i lancuchy rowniez.
z czystej ciekawości uzasadnij technicznie dlaczego łańcuchy rozrzadu ,bo o nich mowa ,tez dostają w kośc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:32, 24 Lip 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





No to ucieszę właścicieli 1000-ców.W konstrukcji tego silnika zastosowano krótkie łańcuszki,które nie ulegają rozciągnięciu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:12, 24 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Prawa fizyki. Wyobraz sobie bezwlad rozzadu krecący sie na 10 tys obrotow, gdzie w ciagu 0,1 sekundy shamowywujesz go do 2 tys.
Kazde ostre traktowanie silnika zle wplywa na jego zywotnosc.
Dlaczego jak ktos ostro z wydechow strzela to urywa zawory?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:01, 29 Paź 2012
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





To jak z tym rozrządem ????
wymieniać - nie wymieniać ????
Vpawel to pewne info ????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:33, 29 Paź 2012
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





vpawel napisał:
No to ucieszę właścicieli 1000-ców.W konstrukcji tego silnika zastosowano krótkie łańcuszki,które nie ulegają rozciągnięciu.

W tym momencie nasuwa się pytanie po co zastosowali napinacze?
Pewnie rozciągają się mniej bo są krótsze.
Mi na 150tyś urwał się łańcuch na tylnym cylindrze. Napinacze jeszcze miały po 5 kliknieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:06, 31 Sty 2013
Cincian
A1

 
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





No to ja się wypowiem na ten temat.
Moto: DL 1000 K3
Zakupiłem moto od 1 właściciela, krajowy, dostałem od Niego wszystkie faktury włącznie z fakturą zakupu moto, książkę serwisową i sporo części, które były wymienione po drodze - m.in. kosz sprzęgła, tarcze sprzęgłowe i właśnie łańcuszki.
Moto teraz ma 70KKm.
Łańcuszki były zmieniane przy 48KKM - tyle wytrzymały od nowości po czym ASO Suzuki stwierdziło, że trzeba je wymienić (oczywiście w ASO na oryginalnych częściach).
Oddałem moto na przedsezonowy serwis i okazało się, że łańcuszki znów trzeba wymienić - dziwne prawda?
No nic - jak trzeba to trzeba. Wymieniłem na DID'a.
Z ciekawości, w domu porównałem długość łańcuszków, które były wymienione przy 48KKM i teraz przy 70KKM. Okazało się, że faktycznie mają taką samą długość. Dodatkowo sprawdziłem jak bardzo wydłużyły się te łańcuszki względem długości fabrycznego łańcucha - obliczyłem z długości pojedynczego ogniwa. Teraz nie pamiętam ale wydaje mi się, że na ok 40% długości całego łańcucha różnica była na poziomie 5mm.

To mnie przekonało do słuszności wykonania całej operacji.
Więc jednak się wydłużają i należy to kontrolować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:22, 04 Lut 2013
leszek4x4
A2

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





Witam żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
zdjąłem dziś pokrywy zaworów zobaczyć co mi tam jeszcze zostało pod deklami Smile
zawory mam przyciasne ale jeszcze jakieś luzy są.
bardziej zmartwiły mnie zaworki w pokrywach na kanale odmy silnika.
ogólnie można powiedzieć że przelotu przez nie to już raczej nie było moto licznikowo ma 45tysi nakręcone, ale tych zaworków to napewno nikt przede mną nie ruszał.
pytanie o ile wyczyścić to co w pokrywach to nie problem to jak wyczyścić to co w głowicach i gdzie to biegnie dalej, ma może który przekrój takiego silnika?
jutro wieczorkiem jest plan poukładać zawory i poskładać to do kupy z powrotem bo wiosna coraz bliżej Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:54, 05 Lut 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





leszek4x4 napisał:
Witam żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
zdjąłem dziś pokrywy zaworów zobaczyć co mi tam jeszcze zostało pod deklami Smile
zawory mam przyciasne ale jeszcze jakieś luzy są.
bardziej zmartwiły mnie zaworki w pokrywach na kanale odmy silnika.
ogólnie można powiedzieć że przelotu przez nie to już raczej nie było moto licznikowo ma 45tysi nakręcone, ale tych zaworków to napewno nikt przede mną nie ruszał.
pytanie o ile wyczyścić to co w pokrywach to nie problem to jak wyczyścić to co w głowicach i gdzie to biegnie dalej, ma może który przekrój takiego silnika?
jutro wieczorkiem jest plan poukładać zawory i poskładać to do kupy z powrotem bo wiosna coraz bliżej Laughing

Wielu je zaślepia. To że masz tam czarny nagar, to naturalne, też tak mam zawsze. Zawsze czyszczę to co z wierzchu. Dalej nie grzebie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:12, 07 Lut 2013
leszek4x4
A2

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





moto przeglądnięte zawory ustawione, zastanawia mnie tylko jakie najcieńsze płytki można zastosować bo u mnie wyszło na jednym zaworze 1,55.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:39, 08 Lut 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





leszek4x4 napisał:
moto przeglądnięte zawory ustawione, zastanawia mnie tylko jakie najcieńsze płytki można zastosować bo u mnie wyszło na jednym zaworze 1,55.


Jesteś pewny że 1,55? W tysiącu zgodnie z serwisówką najcieńsza płytka ma 2,30 najgrubsza 3,50.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:13, 08 Lut 2013
leszek4x4
A2

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





u mnie najgrubsza miała 1,72


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:11, 08 Lut 2013
masin719
A2

 
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów





U mnie w 650 ostatnio robiłem regulacje to 2 płytki na wydechowych były bodajże oryginalne i miały 1,28.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:43, 17 Lut 2013
Wiktor
A1

 
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk





Jaki jest koszt wymiany lancuszkow w servisie? Czy wyciagaja przy tym silnik, czy da sie bez wyciagania? Ja mam nalatane 75 tys. I lancuszki mi dzwonia. Tak wiec wymiana w najblizszym czasie bedzie konieczna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:36, 18 Lut 2013
Cincian
A1

 
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Koszty:
łańcuszki DID ok 330 zł
łańcuszki w ASO poniżej 500 zł
Robocizna poza ASO: ok 700 zł.
Nie da się bez wyciągnięcia silnika (w tym jest też ściąganie sprzęgła, koła magnesowego itd).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:31, 28 Wrz 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 334
Przeczytał: 116 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Witam. Pacjent dl650 k7. Przebieg 48 tys km. Mechanik zasugerowal potrzebe wymiany lancuszkow rozrzadu. Po jakims czasie przypomnial sobie i zadzwonil, ze przy 650 razem z lancuchami wymienia sie napinacze. Jak to jest z tymi napinaczami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:09, 28 Wrz 2016
bronek
A1

 
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ologc napisał:
Bandit napisał:
Ymm dzięki chodź myślałem że dostane prostsza odpowiedz wymienić przy 50000, 60000, 80000, 100000... Sad Reasumując mogę to spr przy okazji regulacji luzów zaworowych co wypada przy 50000km. A tak przy okazji co radzilibyście spr. i ew. wymienić przy przeglądzie przy 50.000km??


po dużym przeglądzie po 49kkm powiedzieli mi że rozrząd powinien wytrzymać jeszcze kolejne 16kkm, nie ma co być nadgorliwym...

sprawdź czy nie masz luzów na łożysku tylnego koła i wahacza, to była jedyna poważna rzecz, którą wymieniłem


Jako, że mowa o tym samym egzemplarzu... to dopiszę ciąg dalszy. Miały wytrzymać 16000km a wytrzymały kolejne 45000km. Teraz moto dochodzi do 100000km i chyba dopiero zaczyna coś szeleścić łańcuch. Na wiosnę wymienię bo sezon już kończę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:36, 28 Wrz 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 334
Przeczytał: 116 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Wracajac do mojego pytania, jak to jest z tymi napinaczami. Wymieniac z lancuszkami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:19, 29 Wrz 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





To zależy od stanu napinaczy. Ja przy 110kkm w litrze nie wymieniałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:18, 29 Wrz 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 334
Przeczytał: 116 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Kilka innych osob to potwierdzilo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:22, 29 Wrz 2016
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





U mnie po 65kkm był wymieniany, jeśli dobrze z książki serwisowej pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Łańcuch, łańcuszki rozrządu kiedy wymieniać?
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin