Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe moto, świeży motocyklista miljon pytań

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewenement
A1



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:40, 29 Cze 2017    Temat postu: Nowe moto, świeży motocyklista miljon pytań

Czołgiem!

Jak w temacie, jestem zielona jak szczypiorek na wiosnę Smile
Kupiłam DLa z 2012r., nie wiem czy powinnam pisać przebieg, bo nikt nie uwierzy, ale napiszę: 8780 w momencie kupna, czyli tydzień temu. Obecnie ma 9233.
Motung serwisowany w ASO, właściciel mówił, że ostatnie dwa lata prawie nie wyjeżdżał bo miał operację kciuków i nie powinien. Ogólnie moto w stanie na jaki wskazuje przebieg plus parkingówka. Sprawdzony też w zaprzyjaźnionym warsztacie (na zasadzie rzuć okiem czy wszystko w porządku).

Wymieniłam w nim filtr i olej. Co dalej, co powinnam jeszcze zrobić? Płyn hamulcowy wygląda dobrze, chłodniczego jeszcze nie namierzyłam Embarassed
A i miałam luz na klamce sprzęgła, skręciłam tak, że jest minimalny, ale zastanawiam się czy to bezpieczne, czy jednak jakiegoś powiedzmy centymetrowego luzu nie powinno być?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 11:18, 29 Cze 2017    Temat postu:

hamulcowy ponoc co 2 lata powinno sie wymienić, masz 2 zbiorniczki wyrównawcze, jeden bedzie pewnie w okolicy siedzenia pod owiewka,,

zbiorniczek wyrównawczy płynu "chlodniczego" bedzie pod ziornikiem paliwa, tak jest przynajmniej w starszym modelu malego DLa

luza na klamce sprzegla powinien byc minimalny ale jednak byc Smile

pewnie zaraz Forumowicze dopisza więcej...


jezdzij bezpiecznie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 16:45, 29 Cze 2017    Temat postu:

Cześć
Przy wymianie oleju przedmuchaj filtr powietrza, sprawdz łańcuch naciąg i smarowanie. Sprawdz opony cz nie są stare (data produkcji). Najważniejsze względy bezpieczeństwa reszta do ogarnięcia na spokojnie. Dokładny maitenance w servis manual.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewenement
A1



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 7:11, 30 Cze 2017    Temat postu:

Łańcuch był czarny, lepki i paskudny, wyczysciłam go naftą i wygląda jak nówka sztuka Smile smaruję go co jakieś 500km. Naciąg ma w porządku.
Dziękuję za wszelkie hinty Smile

Pojawiły się kolejne dwa pytania:
Na początku tego nie było ale po paru przejażdżkach zaczęły piszczec hamulce, to normalne?
I drugie, czy przy sprawdzeniu ABS (działa, zatrzymałam się parę cm od bagażnika dupka, który mi zajechał) zapach płynu hamulcowego jest normalny? Very Happy wydaje mi się, że to ten zapach, chemiczny, kwaśny, ponieważ w poprzednim moto przerwał się (przez zły montaż mechanika) przewód i stąd można powiedzieć że znam ten zapach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pią 9:49, 30 Cze 2017    Temat postu:

Nie jest normalny.
Sprawdź kawałkiem ręcznika papierowego cały układ hamulcowy.
Wszystkie połączenia, rurki, wężyki itd.
Gdzieś coś chyba cieknie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 15:35, 30 Cze 2017    Temat postu:

Ad. piszczenia hamulców - zakładam, że "mięsa" na klockach jest wystarczająco dużo i wymiar tarczy też ok (przy przebiegu 9000 km to nie powinnno za bardzo być widać zużycia)? Normalnie uznałbym, że właśnie kończą się klocki i "piszczą" blaszki graniczne ocierając się o tarcze... Sprawdź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 17:13, 30 Cze 2017    Temat postu:

Najczęściej piszczenie klocków to wibracja wysokiej częstotliwości tylnej części klocka. Albo zdarła/uszkodziła się powłoka antywibracyjna albo powstał tam nadmierny luz. Demontujesz klocki i na tylną strone nanosisz pastę ceramiczna taką do hamulców. Powinno pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewenement
A1



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:20, 30 Cze 2017    Temat postu:

Dziękuję Wam Smile w poniedziałek lecimy na serwis Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Sob 5:54, 01 Lip 2017    Temat postu:

Jak klocki wyglądają jak moje z tego tematu, to lepiej nie czekać do poniedziałku Wink

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewenement
A1



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:20, 06 Lip 2017    Temat postu:

Zrobione wszystko, wymienione płyny, sprawdzone hamulce i przewody. Jest okejka Smile
Idę teraz na forum dot. podróży - świeżak leci do Chorwacji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 9:52, 06 Lip 2017    Temat postu:

Wyjaśniło się skąd ten zapach płynu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewenement
A1



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:09, 06 Lip 2017    Temat postu:

Prawdopodobnie to był mój strach, ponieważ mechanik nie znalazł przecieku. Następne awaryjne hamowanie (po wizycie w warsztacie) nie przyniosło zapachowych rewelacji.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ewenement dnia Czw 10:11, 06 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 20:41, 07 Lip 2017    Temat postu:

Polecam przedmuchanie wężyków podciśnienia (preparatem a potem azotem by wydmuchać bo puchną jak nieużywane), regulację zaworów i synchro wtrysku jeśli jest (różnica temperatur na wydechu była ponad 250 stopni i stąd terkotanie). U mnie przy zastanym tysiącu po 4 latach nie jeżdżenia zrobiło rewelację. Prychał, kichał, szarpał. Teraz wściekły i chętny na każdą przejażdżkę. I spalanie spadło o 1,1 litra/sto ! Prowadnice zacisków hamulcowych po tak długim przestoju to należy wyczyścić i smarem sylikonowym do hamulców potraktować. Pewnie nie odbijają odpowiednio. Sprawdź czy się nie grzeją za mocno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m.adam
Motonita



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 16:33, 13 Lip 2017    Temat postu:

ewenement napisał:
Zrobione wszystko, wymienione płyny, sprawdzone hamulce i przewody. Jest okejka Smile
Idę teraz na forum dot. podróży - świeżak leci do Chorwacji Smile


Świetna trasa dla świeżaka. Smile
Gratuluję!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewenement
A1



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 6:27, 22 Lip 2017    Temat postu:

Przeżyłam! Very Happy Nie było źle, jedynym problemem był zaje*isty deszcz 50km jeszcze przed Ostrawą aż do Częstochowy w drodze powrotnej. Mieliśmy ubranka przeciwdeszczowe ale przemokły Sad

Ale za to mam kolejne pytanie świeżaka: moja skrzynia zaczęła robić "puk". Tzn do tej pory przy wrzucaniu biegu było cicho, żadnego dźwięku. Jakieś 300km od domu (czyli po 2500km) zaczęłam słyszeć wraz ze zmianą biegu puknięcie, jak w starych motocyklach (przynajmniej mój stary tak miał).
Więc pytanie czy tak powinno być, może skrzynia się dotarła czy coś i tak będzie zawsze czy jest szansa na powrót do błogiej ciszy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ewenement dnia Sob 6:31, 22 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 17:01, 23 Lip 2017    Temat postu:

A olej w silniku jest w normie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewenement
A1



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:23, 24 Lip 2017    Temat postu:

Jest. Tzn zauważyłam, że jak jest na stopie centralnej jest mniej więcej dwa milimetry ponad F, na zimnym silniku. Embarassed na takim po 15min postoju jest trochę poniżej F.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3290
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:50, 24 Lip 2017    Temat postu:

Tym "puk", to ja bym się nie przejmował. Problem będzie dopiero, jak będzie robiło "jeb!" Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin