VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> olej silnikowy Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 17:34, 19 Mar 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Szuja młody jesteś to nie wiesz Smile
Mam paru znajomych którzy maja sklepy motoryzacyjne, salony itp. oni też nie wiedzą, sami kupują w hurtowniach a co niektórzy naprawdę sporo, żaden z nich nie umiał mi na to pytanie odpowiedzieć, wniosek jest chyba jeden Smile

Kamil.Olkusz po 2-wu miesięcznym postoju możesz śmiało spuścić olej z zimnego silnika, wszystko już dawno ściekło do miski. Tylko trochę dłużej poczekasz żeby cały ściekł i tyle. No chyba że go odpaliłeś, to go rozgrzej i wtedy wymień.

Sorry Panowie ale co za herezje piszecie o zalewaniu filtra olejem Smile Nie robi się tego bo nie ma takiej potrzeby, pompa olejowa bez problemów i prawie w sekundzie wypełni cały układ.

Pietia ma rację, zalewa się i owszem ale filtry paliwa i to tylko w dieslach, i też nie we wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:53, 19 Mar 2012
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





ehh Adamar, przez Ciebie wydam ta stowke na drozszy olej zamiast na paliwo, no ale coz zycie Smile Dzieki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:20, 19 Mar 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Drogi Szu.. Niestety ale motul jest najczęściej podrabianym olejem na rynku. Większość sklepów się już zaczyna z niego wycofywać ze względu na ceny na allegro, gdzie w większości niestety są to podrobione oleje. Sam jeździłem na Motulu ale teraz pewno przeskoczę na Castrola czy coś podobnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:16, 19 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kupiłem Repsol, kiedyś lałem go do ST i Afri. Się zobaczy, 4l ok 150pln u Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:00, 12 Mar 2013
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Odświeżę temat.

Pamiętacie może jak mocno ( z jakim momentem ) dokręcać korek spustowy oleju i nowy filtr oleju w 650-ce?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Wto 23:01, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:27, 12 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





12Nm korek, filtr ręką do oporu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:28, 12 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





W K4 korek 21Nm, a o filtrze nic nie piszą (serwisówka str 2-13). Generalnie mechaniki mówią, żeby filtr dokręcać ręką do oporu, po uprzednim posmarowaniu uszczelki filtra olejem (może być stary olej)...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:43, 12 Mar 2013
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Serdecznie dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:05, 13 Mar 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





chmarnik napisał:
Odświeżę temat.

Pamiętacie może jak mocno ( z jakim momentem ) dokręcać korek spustowy oleju i nowy filtr oleju w 650-ce?

Moment podali Ci koledzy.
Odnośnie filtra oleju jeżeli kupujesz oryginalny Suzuki to dokręca się go ręką do momentu dotknięcia przez uszczelkę karteru silnika a następnie dokręca 2 pełne obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:09, 13 Mar 2013
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Właśnie intrygowały mnie te 2 pełne obroty. Wydawało mi się, że 720 st, to dużo, ale widocznie dotyczy to oryginału suzuki - tak jak piszesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:39, 13 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Serwisówka K4 str 2-14
Cytat:
Install the new filter turning it by hand until you feel that the filter
gasket contacts the mounting surface. Then tighten it 2
turns with the special tool


Co w wolnym googlowskim tłumaczeniu znaczy
Cytat:
Zainstaluj nowy filtr ręką obracając go, aż poczujesz, że filtr
kontakty uszczelka powierzchni. Następnie dokręcić 2
Dzięki specjalnym narzędziem okazuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:38, 13 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





miotacztruskawek napisał:
Serwisówka K4 str 2-14
Cytat:
Install the new filter turning it by hand until you feel that the filter
gasket contacts the mounting surface. Then tighten it 2
turns with the special tool


Co w wolnym googlowskim tłumaczeniu znaczy
Cytat:
Zainstaluj nowy filtr ręką obracając go, aż poczujesz, że filtr
kontakty uszczelka powierzchni. Następnie dokręcić 2
Dzięki specjalnym narzędziem okazuje


Google jak zwykle pojechało. Very Happy Ale tak bywa jak się go karmi porwanymi zdaniami.

Filtr należy dokręcić 2 obroty przy użycia klucza do filtrów.
Howgh!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:04, 13 Mar 2013
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Tak, tak.
Już odnalazłem i ściągnąłem sobie serwisówkę.
..i poprzeglądałem.
Teraz cholera jestem senny w pracy.

Szacun dla wszystkich, którzy znaleźli i udostępnili te materiały
na forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Śro 10:08, 13 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:48, 13 Mar 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





chmarnik napisał:
Właśnie intrygowały mnie te 2 pełne obroty. Wydawało mi się, że 720 st, to dużo, ale widocznie dotyczy to oryginału suzuki - tak jak piszesz.

Tylko zaznaczmy jeszcze raz, że dotyczy to filtra Suzuki, żeby potem nikt niczego nie ukręcił.
W innych filtrach jest inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:37, 13 Mar 2013
rysy
A2

 
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 65
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





powiem tak ja też miałem taki problem posiadam DL 650 K8. i też nie wiedziałem jaki ole wlać, więc napisałem zapytanie do Suzuki i odpowiedzieli żeby lepiej wlać półsyntetyk, bo większość od nowości jeździ na półsyntetyku. Wienc kupiłem Motula 5100


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:17, 18 Mar 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





To skoro już wiemy jak dokręcić korek spustowy i filtr Wink to wrócę do akademickiego pytania: jaki olej Question

A mianowicie czy ktoś stosował lub rozważał oleje Millers Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:50, 18 Mar 2013
jurek
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Witam.

Wiekszość waszych wypowiedzi to są po prostu pierdzioły sterowane przez handlarzy sprzedających oli handlujących akcesorjami motocyklowymi.

DL jest silnikiem mało wymagającym czerpiącym z dawnych technologii.
Ile postów tyle mądrych na temat oil.
Poczytałby jeden z drugim instrukcje serwisową i tam wyraznie pisze że wystarczy olej 10w40 i tak trza się trzymac. A nie pisać pierdoły o technologiach kosmicznych .lDę spać mnie to nudzi. Żyjcie zdrowo i wasze maszyny Jurek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jurek dnia Wto 20:38, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:42, 19 Mar 2013
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Dobrze że ja nie mam takich dylematów. Leję Motula 5100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:27, 01 Lis 2013
KAMAN
A2

 
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Wyszków





Odświeżę nieco temat oleju. Mam DLa z 2012r. Przed wyjazdem do Albanii pojechałem do ASO z własnym Motulem 15w50 bo taki lałem wcześniej do innego motocykla, bardziej sportowego. Szef serwisu Suzuki powiedział mi, że jeśli chcę to mi zaleją syntetykiem silnik, ale nie zalecają tego robić w Vstromie tylko lać wyłącznie półsyntetyk bo to jest odpowiedni olej dla tego silnika. Argumentował to tym, że jeśli do Vstroma będę lał pełen syntetyk to najpóźniej 3-4 tys km więcej i zacznie brać olej. Uznałem, że chyba wie co mówi i naprawdę nie odniosłem wrażenia że jakoś szczególnie im zależy żeby sprzedać mi swojego Shela. Tak więc zalali mi badziewnego Shella a Motula oddałem do sklepu. Tym razem tez pojadę do nich z Motulem, ale już półsyntetycznym. Zobaczę co mi powiedzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:44, 01 Lis 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jak przeczytasz instrukcję obsługi do swojego motocykla, to przekonasz się, że producent zaleca do tego silnika półsyntetyk, więc nie jest to wymysł tego czy tamtego serwisu. Odnośnie marki danego oleju, w zasadzie pełna dowolność.
Jednego roku serwisy rekomendują Shell, innego Motul, a jeszcze innego Castrol i za każdym razem olej który rekomendują jest najlepszy. A wszystko dlatego, że mają podpisaną umowę na współpracę z tym czy innym koncernem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:45, 01 Lis 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





KAMAN - jak porównasz parametry tego "badziewnego" shella ze swoim super motulem, to okaże się, że motul technologicznie jest w czarnej dupie... Jak temat Cię interesuje, to poszukaj sobie specyfikacji jednego i drugiego oleju, sam wyciągniesz wnioski. Na szczęście shell też robi oleje syntetyczne i naprawdę dobrze sprawdzają się w silnikach 650tki i litra Wink

Co do zaleceń z serwisówki, to tam jest wyraźnie napisane, że lać trzeba olej o takiej czy innej klasie lepkości, a nie syntetyk czy półsyntetyk. Druga sprawa, że nie podają jaki olej jest wskazany, podają jedynie minimalne parametry, jakie olej musi spełniać. Jeśli zalejesz lepszy, to tylko lepiej dla silnika.

Co do brania oleju po 3-4tys... Nie wiem czy pan w serwisie nadal żyje w epoce malucha i poloneza czy po prostu sprzedaje bajki, bo chciał wyciągnąć parę złotych. W 650tce przeszedłem z półsyntetyka na syntetyk (z motula 5100 na shella advance ultra 4t) przy przebiegu 24tys, motocykl sprzedałem przy przebiegu coś tam koło 40tys i nie brał grama oleju. Koleżanka przez kolejne lata dalej lała syntetyka i do dziś silnik chodzi jak zegarek. W litrze przy 27tys przeszedłem z motula 5100 na syntetyk, tu akurat castrol power 1 racing i przy 48tys nadal nie brał nic, nie dymił, chodził jak zegarek. Dobry mój kolega ma już w swoim litrze nastukane pod 100tys km, syntetyk od przebiegu 14tys do teraz i ani mu w głowie jakieś półsyntetyki. Takich przykładów wśród znajomych mam na pęczki. Moim zdaniem jak masz świeży silnik i chcesz zachować go na długo w dobrej kondycji, to wręcz szkoda lać do niego słaby olej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:19, 12 Lis 2013
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Ja również mam zalany syntetyczny Motul 15W50. Przebieg co prawda jest niewielki, bo 13 000, ale nie zauważyłem by moto brało olej. I co to znaczy: "bierze olej"? Robiłem malutkie dolewki między wymianami, ale raczej symboliczne. Jeden raz trochę większą po dłuższej trasie na ekspresówkach i autostradach w dwie osoby i z kuframi przy wysokiej temp. powietrza.
Wydaje mi się, że na 15W50 lepiej pracuje skrzynia biegów niż na 10W40.
Z tym "szkodzeniem" niektórym silnikom przez nowoczesne oleje, to chyba trochę legendy. Cały czas przerabiam temat jaki olej wlać do starego silnika, który 40-50 lat temu chodził na luxie lub mixolu ( bo nie było wtedy innych ). Z zebranych opinii i doświadczeń wynika, że starocie świetnie sprawują się na dobrych, nowoczesnych olejach. Wcale te silniki się od nich nie "rozpuszczają" Wink , co sugerują niektóre opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:50, 12 Lis 2013
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Szuja napisał:
hej, pytanie do znawcow tematu - moze ktos podsunie mi jakies wytlumaczenie dosc sporej roznicy ceny zakupu oleju silnikowego? Szukalem dla siebie 4 litrow Motula 300V 4T Fakctory Line 10W40 i ceny oscyluja tak glownie ok. 320 zł, natomiast na allegro mozna rowniez spotkac oferty w cenie 230 zł. Wychodzi to jakies 25 zł roznicy w cenie litra oleju.

Ma ktos moze pomysl, z czego to wynika? Czy to tylko marza sprzedawcy i posrednikow? Czy jest jakies realne ryzyko, ze to podrobka? Jak sprawdzic, czy to nie jest made in china?

Podzielcie sie swoim doswiadczeniem i wiedza, z gory dziekuje,


pzdr, Szu

Tzw. import prywatny. Olej przechodząc przez polską sieć dystrybucji kosztować musi - trzeba zarobić, wydać kasę na reklamę, transport, rzeszę pracowników itd. To samo tyczy się olejów innych marek, głównie do samochodów, bo motocyklowe, jak to określił mój dostawca (sieć hurtowni ze środkami smarnymi), to "tak przy okazji". W którymś wydaniu miesięcznika "Biznes motocyklowy" jakaś szycha z motula odpowiadała na tego typu pytania. Niby od wyszukiwania podróbek mają odrębny dział i szybko to eliminują.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:34, 30 Sty 2014
bistek
A1

 
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Mam pytanie Panowie odnośnie oleju. Zrobiłem w tamtym sezonie 3000 km, na nowym oleju. Jedni mówią że powinno się wymieniać co 6000 km albo co sezon.

Czy w takim razie powinienem wymienić olej na ten sezon ?

dzięki za odp
pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:15, 30 Sty 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Jak mrozy i sniegi mina, bedziesz mial okazje dokulac brakujace 3kkm i wtedy wymienisz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 6:51, 01 Lut 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Dober ma rację. Dokręć trochę na wiosnę i wymień. Na oleju nie warto oszczędzać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:46, 01 Lut 2014
Mowso
Motonita

 
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 733
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory





hmm... mnie uczono zawsze, że olej się wymienia co ileś tam albo co rok - z tym co ileś tam to tolerancja zawsze jest i jeśli do końca sezony mam powiedzmy z 1tys km do nakręcenia i potem moto do odstawienia to robię te tysiąc na starym oleju i już. Ale raz na rok w zimę zawsze wymieniam czy nakręciłem 4 tys czy 7tys - wymiana zawsze albo w zimę albo na wiosnę przed 1 jazdą - jakoś szkoda by mi było silnika, żeby jeździć na oleju który stał w silniku pół roku. Ale mogę się mylić i może to wcale nie jest takie szkodliwe, tylko producenci olejów nam to wmówili Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:23, 02 Lut 2014
sobek
A

 
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Czy ktoś lał olej Bel-Ray EXP Synthetic Ester 10w40 bo taki jest na fakturze z Suzuki z zeszłego roku, a chce jutro wymieniać olej i zastanawiam się czy kupić taki sam? Czy Bel-Ray jest dobrym olejem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:40, 02 Lut 2014
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





dobry olej moim zdaniem śmiało możesz lać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:46, 11 Mar 2014
rexed
A

 
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jak zamachnę się na coś takiego:

http://allegro.pl/motul-5100-swiece-ngk-cr8e-filtry-suzuki-dl-650-04-i4009511441.html

to jak oceniacie szansę, że dostanę oryginalny olej i części?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:52, 11 Mar 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





50 na 50
Jesli chcesz zwiekszyc swoje szanse, to zapytaj mailowo oficjalne przedstawicielstwo motula na PL czy jest szansa,ze olej tyle kosztuje i czy sprzedajacy jest im znany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:15, 11 Mar 2014
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Motul 5100 kosztuje około 100-120 zł maks. Świece pewnie z z 20 zł za sztukę, filtr oleju około 25 zł i zostaje filtr powietrza. Więc cena nie jest zbytnio podejrzana. Olej z nową naklejką, więc raczej oryginał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:19, 12 Mar 2014
Johny
A

 
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 169
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin





rexed napisał:
Jak zamachnę się na coś takiego:

http://allegro.pl/motul-5100-swiece-ngk-cr8e-filtry-suzuki-dl-650-04-i4009511441.html

to jak oceniacie szansę, że dostanę oryginalny olej i części?


Znam Motopasję osobiście, na 100% dostaniesz oryginały.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:25, 06 Paź 2014
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





a co sądzicie o oleju Advance 4T AX7 10W-40 (SL/MA2)
http://lubematch.shell.com/pl/pl/equipment/motorcycles/suzuki/dl650_v_strom_motorcycles_EFt8PieLm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:49, 06 Paź 2014
nita
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 369
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska





qrs napisał:
a co sądzicie o oleju Advance 4T AX7 10W-40 (SL/MA2)
http://lubematch.shell.com/pl/pl/equipment/motorcycles/suzuki/dl650_v_strom_motorcycles_EFt8PieLm

Ja mam takim zalewany od początku w ASO .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:23, 06 Paź 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja teraz zaleje Castrol Power1 10W40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:19, 06 Paź 2014
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





nita napisał:
qrs napisał:
a co sądzicie o oleju Advance 4T AX7 10W-40 (SL/MA2)
http://lubematch.shell.com/pl/pl/equipment/motorcycles/suzuki/dl650_v_strom_motorcycles_EFt8PieLm

Ja mam takim zalewany od początku w ASO .


to teraz moja kolej, jutro kupię 3L


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:07, 07 Paź 2014
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Kiedyś na forum Varadero wychwalali właśnie olej Bel-Ray ponieważ polepszał on pracę skrzyni, biegi wchodziły ciszej. Kto wymienił na bel-ray-a podobno nie lał potem nic innego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:59, 07 Paź 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Wlewam półsyntetyk (Motul), bo taki mi doradzają w serwisie. Ale cały czas się zastanawiam, czy rzadszy syntetyk nie powodowałby po prostu lżejszej (mniej oporów) pracy silnika i skrzyni?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:21, 07 Paź 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





bankier napisał:
Kiedyś na forum Varadero wychwalali właśnie olej Bel-Ray ponieważ polepszał on pracę skrzyni, biegi wchodziły ciszej. Kto wymienił na bel-ray-a podobno nie lał potem nic innego.


Faktycznie był taki wątek na forum Varadero. Zainspirowany nim zalałem do swojego Viadrka BelRay-a i... nie zauważyłem żadnej różnicy ani w pracy skrzyni ani silnika w porównaniu do Castrola Power GPS, więc po następnej wymianie wróciłem do niego.

W Vstromie aktualnie mam drugą zmianę Motula, w poprzednim egzemplarzu jeździłem na Castrolu i przy 57 000 nie widać było żadnych oznak, żeby nie służył silnikowi.
Myślę, że regularnie zmieniany olej z pewnego źródła i o podanych przed Suzuki parametrach to wszystko czego trzeba pilnować - marka X czy Y to już osobiste preferencje, ale ani na + ani na - w pracy czy żywotności naszych silników nie wpłyną...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:38, 07 Paź 2014
tra
A2

 
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 87
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Zalałem bel-ray ponad 500km temu. Na razie też nie dostrzegam różnicy w pracy silnika. Poprzednio był motul


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:08, 09 Mar 2015
VeNoM
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 315
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kędzierzyn-Koźle





Panowie proszę o podpowiedź jaki olej, ile? i jaki filtr do mojej maszynki DL650 K7. nigdy wcześniej tego nie robiłem to i nie bardzo wiem co kupić. Z góry dzięki za info.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez VeNoM dnia Pon 2:08, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:41, 09 Mar 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Poszukaj, tematów o oleju było milion.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:15, 09 Mar 2015
golkow
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 36
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Nasze silniki bardzo dobrze pracują na Shellu Advance Ultra 4T 10W40, Motulu 5100 10W50 i Castrolu GPS 10W40. Generalnie co kierowca, to będzie polecał coś innego. Ja preferuję Shella - lałem go do SV-ki i lepiej się spisywał niż Castrol.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:19, 09 Mar 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Zmieniam Shella na Motula - rzekomo gęstszy i DL chlipie go w mniejszych ilościach. Co do filtra to standardowo HF 138.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:25, 09 Mar 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Padło jeszcze pytanie ile tego oleju kupić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:56, 09 Mar 2015
VeNoM
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 315
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kędzierzyn-Koźle





Dzięki bardzo za info jeszcze tylko ile tego kupić ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:57, 09 Mar 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





3l. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 3:46, 10 Mar 2015
VeNoM
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 315
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kędzierzyn-Koźle





Już zamówiłem OLEJ MOTUL 5100 ESTER 10W40 4L + FILTR HF138
Jakby ktoś szukał to tutaj za 135 zł z wysyłką http://allegro.pl/olej-motul-5100-ester-10w40-4l-filtr-hf138-lodz-i5123293848.html

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:26, 28 Mar 2015
_marten_
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Przeczytał: 45 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A czy ktos pamieta jaka podkladka najlepiej pasuje pod korek spustowy oleju? Przy miedzianych powinno sie ja za kazdym razem wymienic, tym bardziej, ze to groszowy wydatek. Tylko jakie srednice beda najlepsze? 12x18x1,5 bedzie ok?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
olej silnikowy
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin