VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> olej silnikowy Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
olej silnikowy
PostWysłany: Śro 15:11, 28 Sty 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





szukalem, szukalem i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania w archiwalnych postach, jesli bylo juz o tym, to wykasuje ten post.

Jaki olej silnikowy wlac do mojego dl'ka i jaki filtr oleju wybrac?
Czy sa roznice pomiedzy dl'kami z roznych rocznikow i ew. pojemnosci w zakresie doboru oleju i filtru oleju?
Jaki olej jest korzystniejszy dla silnika - syntetyk czy polsyntetyk, ester czy double ester - bez patrzenia na cene za litr oleju.

z gory dzieki za pomoc, pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:57, 28 Sty 2009
koko
A

 
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





http://moto.allegro.pl/item535134020_olej_filtr_oleju_swiece_suzuki_dl_650_v_strom.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:06, 28 Sty 2009
koko
A

 
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





albo tu http://moto.allegro.pl/item539111098_olej_filtr_oleju_swiece_suzuki_dl_1000_v_strom.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:21, 28 Sty 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





dzieki koko, wlasnie zlozylem zamowienie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:31, 28 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





2 letnią maszyne zalewasz już półsyntetykiem?
Ja mam 1000 K4 i 32tys przebiegu i będę lał ful syntetyk castrola tak długo aż nie będe musiał dolewać pomiedzy zmianami.
Ja zalewam takim
http://www.allegro.pl/item534964722_castrol_power_1_racing_4t_10w_50_olej_motocyklowy.html

Co sądzicie o takiej strategii?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:51, 28 Sty 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





no wlasnie dlatego wrzucilem taki temat, bo sam nie wiedzialem czym zalac. Czy polsyntetyk pogorszy dzialanie silnika, czy po prostu nie polepszy tak jak mogloby to byc po zalaniu syntetykiem? Jesli nie pogorszy to zaleje juz tym co zamowilem, a za rok znowu zadecyduje. Tak czy inaczej musze wymienic na swiezy, bo ten obecnie jest jeszcze z francji, a nie wiem ile na nim przejechano, bo licznik byl krecony, pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:53, 28 Sty 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





do 100 000 przebiegu nawet nie będę myślał o pół syntetyku, tylko syntetyk Smile

w poprzednim motocyklu po z mianie na pół syntetyk moto zaczeło pic olej, brzebieg ok. 90 000 :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Śro 21:57, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:05, 28 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Szuja napisał:
Jesli nie pogorszy to zaleje juz tym co zamowilem, a za rok znowu zadecyduje.


No Szuja mechanikiem nie jestem ale z tego co wiem to nie zmienia się półsyntetyku na pełny syntetyk tak poprostu. Musisz brac pod uwage lepkość oleju. Półsyntetyk jest, że tak to napisze bardziej gęsty i jeśli później zalejesz pełnym syntetykiem to możesz mieć problemy z braniem oleju i uszczelkami. Jeśli nie mam racji to mnie poprawcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:13, 28 Sty 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





aha, czyli, ze zainwestowalem w 4 litry niepotrzebnego mi oleju? Smile No coz, w takim razie na tym gestszym bede placki smazyl, a zamowie syntetyk, chcialem w koncu dobrze dla swojego moto, a wyszlo jak zwykle


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:46, 28 Sty 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





cyryl DL1000 napisał:
Szuja napisał:
Jesli nie pogorszy to zaleje juz tym co zamowilem, a za rok znowu zadecyduje.


No Szuja mechanikiem nie jestem ale z tego co wiem to nie zmienia się półsyntetyku na pełny syntetyk tak poprostu. Musisz brac pod uwage lepkość oleju. Półsyntetyk jest, że tak to napisze bardziej gęsty i jeśli później zalejesz pełnym syntetykiem to możesz mieć problemy z braniem oleju i uszczelkami. Jeśli nie mam racji to mnie poprawcie.


nie zamienia się, można z syntetyka na pól syntetyk bądź mineralny, w druga stronę nie za bardzo, ale zawsze można zaryzykować i zobaczyć co będzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:35, 29 Sty 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





heh, no to jak mi sklep nie pozwoli na zmiane zamowienia to bede mial na sprzedaz 4 l polsyntetyku Very Happy - jest ktos chetny? /joke/ Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:02, 29 Sty 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





wg mnie mozesz smialo zalac tym co kupiles (polsyntetykiem).
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:31, 29 Sty 2009
hub
A1

 
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





zalanie syntetykiem po półsyntetyku może spowodować że uszczelki odmówią ci współpracy i bedzie ciec!!!! ale nie musi więc na dwoje babka wróżyła. w drógą stronę to ok. Ja od początku jezdze na półsyntetyku i wszystko jest ok - trzeba tylko być sumiennym jezeli chodzi o systematyczność wymian oleju i filtra.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:51, 29 Sty 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Ja nie wyczytalem, ze kolega taraz jest "zalany" syntetykiem.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:49, 29 Sty 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





nie mam pojecia czym zalany jest obecnie, ale zaryzykuje jednak i wyrownam jakosc oleju w gore, sprobuje syntetykiem zalac. Od biedy wiedzialbym jak sprawdzic czy dana maź to olej rzepakowy czy oliwa z oliwek, ale organoleptycznie czy to syntetyk czy polsyntetyk to raczej juz nie, pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:44, 29 Sty 2009
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Zalej tym co kupiłeś, a przy następnej wymianie wlej pełny syntetyk i na pewno nic nie będzie ciekło. Przypuszczam, że nie masz przebiegu rzędu 100 tys. km i silnik uszczelniony uszczelkami nie nagarem więc olej syntetyczny nie będzie miał czego wypłukiwać.
Do swojego DL'a leje pełny syntetyk Mobil 300v 15W50


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:31, 29 Sty 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





rano chlop ze sklepu zgodzil sie na zmiane zamowienia na motul 300v 10w40, tak wiec juz po sprawie, dzieki za pomoc, pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:45, 29 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





hehe ale kombinacje.
Jeśli nie wiesz jakim jest teraz zalany to bezpieczniej jest zalewać olejem pólsyntetycznym. Szkoda, że nie napisałeś na poczatku tematu, że nie wiesz czym jest zalana maszyna. Tak jak kolega wczesniej pisal pewnie nie masz baardzo duzego przebiegu wiec powinno byc ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:46, 29 Sty 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





jak zacznie olej tryskac z silnika jak przez sitko to bede juz wiedzial, ze wczesniej byl polsyntetyk lub mineral Very Happy. Czekam na olej, zalewam i obserwuje Very Happy zamowienia po raz drugi juz nie bede zmienial Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:08, 30 Sty 2009
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





moim zdaniem nawet nie masz specjalnie czego obserwowac, a co do mineralnego to bardzo watpie, ze ktos by taki olej stosowal


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:01, 31 Sty 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Mój był zalany przez serwis półsyntetycznym Motulem, chyba takim jak kupił Szuja. Ja zmieniłem Motula na Castrola z racji tego że nie ma już Arai, który moim zdaniem był najlepszym olejem motocyklowym. To co leję to 10w40 półsyntetyk i wszystko jest w najlepszym porządku. Generalnie radziłbym zalać półsyntetykiem i przy tym zostać, tak byłoby bezpieczniej, bo jeżeli moto do tej pory jeździło na półsyntetyku, to po zalaniu syntetycznym rzeczywiście uszczelnienia mogą "popłynąć". Poza tym, moim zdaniem syntetyczne oleje bardziej nadają się do "wysoko kręconych" rzędowych 4-rek a nie do V2 którego zakres urzytecznych obrotów jest między 4 a 8 tyś. no i salony zalewają na docieranie półsyntetyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:53, 07 Kwi 2009
misior
A2

 
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRAKÓW





no własnie - a co dokładnie leją w serwisie Suzuki ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:00, 07 Kwi 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Mi przy przebiegu 3 tys km zalali pelny syntetyk. Troche sie zdziwilem, ale ASO powiedzieli, ze Suzuki zaleca od 6 tys. pelna synteze.

Jakby moto mialo wiekszy przebieg a nie wiedzialbym jaki olej byl wczesniej w silniku to najlepsze wyjscie polsyntetyk.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:16, 07 Kwi 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





A tak z ciekawości - jakim konkretnie zalali syntetykiem ?

Chodzi mi o oznaczenie i producenta .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:24, 08 Kwi 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Shell Advance Ultra 10W40
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:38, 10 Kwi 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





mradom napisał:
Shell Advance Ultra 10W40
/mr/


Dzięki za info .

Hmm, ciekawe czy akurat Shell-em zalewają na skutek odgórnego zalecenia Suzuki dla wszystkich autoryzowanych serwisów czy to sprawa dowolna ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:10, 27 Cze 2009
greszio
A1

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WPR. . . .





Trochę dziwnie wychodzi z tym olejem. Koledzy pisali że po 12.000 dostali na przeglądzie w Suzuce Shell Advance VSX4 10W40 (półsyntetyk).
http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/przeglad-12-tys-aktualne-ceny-polandposition,1392.html

a co mówi serwisówka?
Ja od nowości leję Shell Advance Ultra4 10W40 (syntetyk) i filterek zmieniam przy każdej wymianie oleju, myślę że w ten sposób krzywdy DL-owi nie wyrządzę. Od wymiany do wymiany zużycie niezauważalne.

ps jak nie wiadomo co w silniku było wcześniej to najlepsze rozwiązanie- półsyntetyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:20, 27 Cze 2009
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Oleje mineralne mają większą gęstość niż syntetyczne przy tej samej klasie lepkości,poza tym w zakresie niskich temperatur bardziej są gęste.
Nowe motocykle są zalewane olejami mineralnymi(chodzi o dotarcie gładzi cylindra)żeby gładź cylindra szybciej się dotarła.Ponieważ olej syntetyczny ma lepsze właściwości smarujące nie nadaje się do pierwszej fazy docierania.Dlatego tak ważna jest wymiana oleju po pierwszym 1000-cu.Suzuki zaleca po pierwszej wymianie zalanie silnika pełnym syntetykiem.Mi na pierwszym przeglądzie zalali Castrol 4T 10W50 i od tamtego momentu co 6000km wymieniam na ten sam oraz przy każdej wymianie zmieniam filtr(kupuję K&N).Obecnie mam 56000 i sprzęt nie bierze grama oleju.Co 24000 kontrola luzów zaworowych.U mnie nic nie trzeba korygować.Do 1000-ca producent zaleca pełen syntetyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:51, 22 Lip 2009
DICTUS
A

 
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie
Zdania są podzielone natomiast producent wyraźnie zaleca w dokumentacji technicznej DL650 2009 stosowanie oleju PÓŁSYNTETYCZNEGO 10/40. To co mówią pseudo-serwisanci w tkzw. serwisach suzuki to moim zdaniem małoważne. Oczywiście każdy może sobie zalać nawet rzepakowy jeżeli chce aczkolwiek z dokumentacji wynika jasno 10W-40 wg SAE. To nie znaczy, że pełny syntetyk będzie BE.... po co przepłacać skoro korzyści tylko psychologiczne u motocyklisty. Moim zdaniem pełny syntetyk ma sens w moto, które kręcone są regularnie powyżej 10 000 obrotów - rzędowe 4 cylindrówki.... czterocylindrowa V również. Dodam, że nie jestem mechanikiem i swoje zdanie opieram na materiałach techniczno-informacyjnych ogólnie dostepnych, z których czerpie wiedzę. Na koniec powiem tak: doświadczony mechanik w autoryzowanym serwisie suzuki mnie wyśmiał, kiedy powiedziałem mu, że mam 4 świece zapłonowe w moim DL650 (dodam tylko, że dokonywał przeglądu technicznego po 1000km w moim moto tuż przed naszą rozmową) szkoda, że nie widzieliście jego miny jak pokazałem mu paluchem, że faktycznie jest dwie świece w jednej głowicy Shocked Niech to będzie komentarzem w zakresie wiedzy mechaników w "autoryzowanych serwisach"..... Rolling Eyes
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DICTUS dnia Śro 10:00, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:15, 22 Lip 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





kolega brzydal (wypowiem sie za niego bo on zadko tu chyba zaglada Razz) ma DL650 (jak moze niektorzy wiedza kupionego od Allana) i jak dal na przeglad po 30kkm to mu wymienili olej na polsyntetyk, chociaz byl zalany syntetykiem. Pierwszy serwis, ktory "zalewal" to 3Fun, drugi PP, a wiec oba autoryzowane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:32, 15 Mar 2010
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





A mam do Was takie pytanie, motor stoi nie odpalany ponad 2 miesiace. Chce wymienic w nim olej wraz z filtrem oraz swiece, czy lepiej odpalic moto na kilkanascie minut i dopiero wymieniac, czy odrazu wymienic, nie odpalac go wogole, pomimo ze stoi 2 miesiace? I jeszcze jedno, kupic filtr oleju oryginał czy można bez problemu zastosować Hiflofiltro HF138, a moze ktos wie kto produkuje dla Suzuki filtry oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:38, 15 Mar 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 565
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





Kamil.Olkusz napisał:
A mam do Was takie pytanie, motor stoi nie odpalany ponad 2 miesiace. Chce wymienic w nim olej wraz z filtrem oraz swiece, czy lepiej odpalic moto na kilkanascie minut i dopiero wymieniac, czy odrazu wymienic, nie odpalac go wogole, pomimo ze stoi 2 miesiace? I jeszcze jedno, kupic filtr oleju oryginał czy można bez problemu zastosować Hiflofiltro HF138, a moze ktos wie kto produkuje dla Suzuki filtry oleju?

Z tego co ja się orjętuję to olej zawsze wymienia się po rozgorzeniu silnika, oczywiście bez przesady. Bardziej doświadczeni koledzy pewnie zaraz wyjaśnia dla czego tak się robi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:51, 15 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





olej wymieniasz po rozgrzaniu silnika bo on wtedy jest chyba bardziej plynny i lepiej "wychodzi".
filtr mozesz hiflo zalozyc, nawet chyba w serwisie suzuki taki zakladaja... poza tym mi koledzy mowili, ze zanim zalozysz filtr to wlej do niego olej i usun z niego powietrze.

pamietaj, postepuj ostroznie z przykrecaniem sruby spustowej i filtra oleju zeby nie pozrywac gwintow.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:54, 15 Mar 2010
Raper
Motocyklista

 
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź





Jak mówi instrukcja:
"Aby olej mógł całkowicie wyciec, powinien być spuszczony przy ciepłym silniku."


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:56, 15 Mar 2010
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





bibop napisał:
... ze zanim zalozysz filtr to wlej do niego olej i usun z niego powietrze


Kurcze nie rozumiem jak to mam zrobic i dlaczego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:01, 15 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





bierzesz filtr, odwracasz go do gory czescia "filtrujaca" i wlewasz tam olej ktorym bedziesz zalewal silnik. lejesz i potrzasasz troche filtrem, wylatuja babelki i olej "znika" dolewasz znowu i tak dalej, i tak dalej az przestana wychodzic babelki.
po co? nie wiem Razz tak mi mowili kolesie z serwisu, zeby usunac powietrze i zeby caly czas w filtrze byl olej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:57, 15 Mar 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





hmm, z tym zalewaniem filtra to jednak chyba przesada, do silnika wlewa sie ok 200ml wiecej, gdy wymienia sie tez filtr oleju i to w zupelnosci wystarcza. Nie zbiera sie tam zadne 'lewe' powietrze. Jedynie co trzeba przesmarowac w nowym filtrze oleju to gumowa uszczelke (mozna wziac dwie krople starego oleju na szmatke lub palec i przejechac nim po uszczelce). Po przykreceniu filtra i zalaniu olejem konieczenie wytrzyj do sucha wokol sruby i filtra, odpal na troche, zeby sprawdzic, czy nie wycieka olej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:03, 15 Mar 2010
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Właśnie też wydawało mi się coś dziwnego z tym zalewaniem filtra oleju. Trzecież odczas zakładania i tak by sie wszystko z niego wylało Very Happy Czyli technika taka sama jak podczas wymiany oleju w samochodzie Very Happy A co myślicie o tym filtrze oleju co podałem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:04, 15 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





moze i przesada, ale duzo czasu nie zajmuje... jak stary olej wycieka to ja zalewam filtr i jest git.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:22, 15 Mar 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





zalewa się filtry ale oleju napędowego w samochodach i to ma uzasadnienie ale nie filtr oleju silnikowego !!!, chciałbym widzieć jak go zalewacie do pełna a pózniej w pozycji poziomej wkręcacie !!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:48, 15 Mar 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Niech juz ta wiosna przychodzi, bo glupoty wymyslacie Smile

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:02, 15 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





wkrecam normalnie, troche wyleci ale nie duzo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:53, 15 Mar 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Pietia napisał:
zalewa się filtry ale oleju napędowego w samochodach i to ma uzasadnienie ale nie filtr oleju silnikowego !!!, chciałbym widzieć jak go zalewacie do pełna a pózniej w pozycji poziomej wkręcacie !!!


To jest w sumie dobre pytanie ... zawsze można wziąć motocykl do pionu, nie ma problemu Smile

Ja mam u siebie tego HF138 i nawet nie myślałem, aby jakikolwiek inny montować, to chyba nie ma wielkiego znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:57, 15 Mar 2010
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





Hiflofiltro produkuje więcej lat filtry niż sobie liczy statystyczny użytkownik DL-a na naszym forum Smile

Oprócz tego że jest to f-ma z tradycjami to jeszcze jej produkty są wysokiej jakości i do tego w niezłej cenie - czego chcieć więcej ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:08, 16 Mar 2010
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Ja mam moto od nowego i od poczatku jest zalany półsyntetykiem 10w40 shella .Teraz na wiosne zalewam nowym olejem elfa do motocykli 10w40 ,mam pod reka hurtownie wiec jest duzo taniej .

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:42, 06 Lip 2011
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





taka mala ciekawostka na temat syntetyk vs polsyntetyk


LINK DO ARTYKULU


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:14, 06 Lip 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Szuja napisał:
taka mala ciekawostka na temat syntetyk vs polsyntetyk


LINK DO ARTYKULU


To niech mi jeszcze fachowcy, którzy napisali ten artykuł, powiedzą dlaczego w moim XS i XJ-cie wyła skrzynia na półsyntetyku a wbijanie biegów przypominało walenie młotkiem po karterach...
Nadmienię że na mineralnym objawy te całkowicie ustały!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:33, 06 Lip 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Artykuł odnosi się do samochodów, a tam chyba nie spotyka się smarowania tym samym olejem silnika i skrzynii. Artykuł mówi o stosowaniu syntetyków w silniku, być może w przypadku smarowania w skrzyni jakieś inne parametry syntetyku wchodzą w grę. Dodam jeszcze, że w naszych motkach mamy sprzęgło mokre, w tym samym oleju, co również w autach się nie zdarza.
Podsumowując - na podstawie artykułu można sobie wyrobić zdanie na temat stosowania syntetyków w samochodach, nie motocyklach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:29, 06 Lip 2011
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Wczoraj robiłem zmianę oleju w motku i jako że nie miałem elfa ,wskoczyłem na stacje shella . Jest tam olej 10w40 4T advance półsyntetyk z dodatkami ochraniajacymi skrzynie biegów , koszt 35,99 za litr w Legnicy .

Tego jeszcze nie zalewałem ,jak przetestuje to napisze .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:30, 19 Mar 2012
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





hej, pytanie do znawcow tematu - moze ktos podsunie mi jakies wytlumaczenie dosc sporej roznicy ceny zakupu oleju silnikowego? Szukalem dla siebie 4 litrow Motula 300V 4T Fakctory Line 10W40 i ceny oscyluja tak glownie ok. 320 zł, natomiast na allegro mozna rowniez spotkac oferty w cenie 230 zł. Wychodzi to jakies 25 zł roznicy w cenie litra oleju.

Ma ktos moze pomysl, z czego to wynika? Czy to tylko marza sprzedawcy i posrednikow? Czy jest jakies realne ryzyko, ze to podrobka? Jak sprawdzic, czy to nie jest made in china?

Podzielcie sie swoim doswiadczeniem i wiedza, z gory dziekuje,


pzdr, Szu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pon 16:30, 19 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
olej silnikowy
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin