VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> plukanie silnika warto? jaki plyn?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
plukanie silnika warto? jaki plyn?
PostWysłany: Sob 12:30, 16 Cze 2012
Linchof
A

 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam,
czy ktos z szanownych Forumowiczow uzywal plynu do plukania silnika?
Chwile po wymianie oleju jest on praktycznie czarny(olej) dodatkowo biegi zaczely stukac. Jeden gosc w sklepie powiedzial mi ze plukal swojego DL'a co sezon az wyplywaly jak to nazwal " gluty" z korka spustowego oleju.
Jakiego w takim razie plynu do plukania uzywacie jesli w ogole mozna plukac silnik w moto.
Druga sprawa czy ktos z Was ustawial sprzeglo jakas srubka przy zebatce?
podobno tam mozna dokonywac specjalistycznych ustawien.Smile
pozdrawiam
Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:09, 16 Cze 2012
lucik
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Niczym nie płuczę. Rozgrzewam silnik i spuszczam olej kilkanaście minut. Jeżeli chodzi o regulację sprzęgła to w dokręcasz srubkę, luzujesz chyba 1/4 obrotu (jest w serwisówce) i kontrujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:55, 16 Cze 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Cały myk z regulacją polega na tym, by ramię od wysprzęglika ustawić prawie pod kątem 90 stopni do linki. "Prawie" oznacza tyle, by zakres ruchu linki sprzęgła oscylował w zakresie np. 85-95 stopni. Przy kącie prostym jest najlepsza skuteczność, czyli do poprawnego wciśnięcia sprzęgła potrzeba najmniej siły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:32, 16 Cze 2012
Blunio
Gość

 





Kiedyś zalecano płukanie silnika olejem wrzecionowym ,ale to już historia Rolling Eyes Skąd zresztą wziąć taki olej ?
Inna sprawa, że współczesne silniki i przede wszystkim oleje nie wymagają takich zabiegów. Gluty to mogły się brać z olejów mineralnych najgorszej jakości, ale dzisiaj nikt takich nie używa. Temu gościowi to gluty może się brały z używania silikonów zamiast uszczelek ?
PostWysłany: Sob 21:22, 16 Cze 2012
Linchof
A

 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Lasooch ale czy ta regulacja tego wysprzeglika powoduje mniejsze
stukanie przy wpijaniu 1 i 2 ?
pozdrawiam
Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:10, 17 Cze 2012
Blunio
Gość

 





Cytat:
czy ta regulacja tego wysprzeglika powoduje mniejsze
stukanie przy wpijaniu 1 i 2 ?
Właściwa regulacja układu sterowania sprzęgłem ma duży wpływ na stuki przy "załączaniu biegów". Niemniej jednak stuki biorą się również z innych przyczyn, takich jak rodzaj zalanego oleju, temperatura oleju (silnika), stan techniczny sprzęgła (np. zwichrowane tarcze) czy wreszcie samej techniki zmiany biegów. Cool


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Nie 8:13, 17 Cze 2012, w całości zmieniany 4 razy
PostWysłany: Pią 14:13, 29 Sie 2014
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





co do płukania silnika przy wymianie oleju proponuję to robić gdy zachodzą tzw. ciężkie warunki czyli jeśli występuje:
- jazda na odcinkach do 15 km od uruchomienia zimnego silnika (u mnie często się zdarza)
- jazda tzw. start and go czyli częste włączanie i wyłaczanie silnika (rzadko czekam aż silnik się odpowiednio nagrzeje)
- jazda w warunkach dużego zapylenia
- jazda bardzo dynamiczna, sportowa na często nie właściwie zagrzanym silniku

w japońskich motocyklach nagar zbiera się tylko przy świecy ale tam olej nie dochodzi więc raczej nie ma mowy o zapuszczeniu silnika.

w najbliższym czasie planuję zmienić olej z Castrola 10W40 na Shella 15W50 no i chcę użyć środka do płukania silnika. Tak więc do obecnago oleju dodam LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush 0,5 litra i uruchomię silnik na 15 min, potem zleję całość i wleję tani olej 4T, pojeżdzę ciut i wtedy zleję całość wraz z wymianą filtra, następnie wleję już olej docelowy Shell 15W50 - taki mam plan.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:55, 29 Sie 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





@qrs

dlaczego chcesz zmienic olej na inny i o innej lepkosci? jakie sa powody?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:58, 29 Sie 2014
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





do usunięcia, sorry takie mamy forum Wink ,sam nie mogę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Raptor dnia Pią 20:03, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:42, 30 Sie 2014
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Coliniak napisał:
@qrs
dlaczego chcesz zmienic olej na inny i o innej lepkosci? jakie sa powody?


mam teraz ocieplany garaż pod blokiem więc mogę wlać gęstszy olej bo ten który jest teraz (10W40) jest jak woda. Dotychczas parkowałem na pobliskim parkingu pod chmurką więc wiadomo że ze względu na niższe temperatury lepiej pozostawić klasę oleju bez zmian. Mając 15W50 zwiększam sobie tolerancję na wyższe temperatury, a wiadomo że zimą się nie jeździ Wink

Poniższy wykres z serwisówki pokazuje tolerancję na temperaturę w stosunku do klasy oleju



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:29, 30 Sie 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





qrs napisał:

Mając 15W50 zwiększam sobie tolerancję na wyższe temperatury, a wiadomo że zimą się nie jeździ Wink


w stosunku do 10w40 nic nie zwiekszasz Smile...no chyba, ze ja ze zbiorów na matematyce uciekałem w szkole podstawowej Smile))...przynajmniej patrzac na rysunek....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:50, 30 Sie 2014
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Coliniak napisał:
w stosunku do 10w40 nic nie zwiekszasz Smile...no chyba, ze ja ze zbiorów na matematyce uciekałem w szkole podstawowej Smile))...przynajmniej patrzac na rysunek....


zyskuję na gęstości (z fizyki też uciekałeś w podstawówce?) Razz

ogólnie diabeł tkwi w szczegółach no i po zmianie poprawię sobie samopoczucie jak i będę spokojniej spać Smile

edit: a mycie silnika to również zaspokojenie ciekawości co wtedy będzie i czy nie uszkodzę sobie silnika, taki mój mały eksperyment


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qrs dnia Sob 17:51, 30 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:05, 30 Sie 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 399
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





tego typu zabiegi (zmiana oleju z 10 na 15 cz 20) mają uzasadnienie gdy w silniku jest już spadek ciśnienia smarowania,a tak to niczego na lepsze sobie nie poprawisz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:18, 30 Sie 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





@qrs,,,, nie mowilismy o zmianie gestosci, tylko zakresach temperatur,,,

na moje kombinujesz, ale Twoje moto Twoja wola,,,

pozdrawiam
Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:57, 03 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





Może nie w moto, ale ja płukanie silnika robie w samochodzie praktycznie co wymianę oleju, a na pewno jak chce zmienić olej z jednego producenta na drugiego. Nic nigdy się z silnikiem nie działo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:03, 03 Paź 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





swoop napisał:
Może nie w moto, ale ja płukanie silnika robie w samochodzie praktycznie co wymianę oleju, a na pewno jak chce zmienić olej z jednego producenta na drugiego. Nic nigdy się z silnikiem nie działo

Ja bym jeszcze rozebrał na części i wytarł do sucha... Smile
Można tylko.. po co? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:35, 03 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:32, 05 Paź 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





swoop napisał:
do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika


Wynika że robisz 1000 kazdego dnia...czemu ma służyć takie p...nie. Ja nie płucze silnika i też mi sie nic nie dzieje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:25, 08 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





Top Gun napisał:
swoop napisał:
do sucha nie trzeba, ale jak jeździ się miesięcznie 30kkm to słychać łagodniejszą pracę silnika


Wynika że robisz 1000 kazdego dnia...czemu ma służyć takie p...nie. Ja nie płucze silnika i też mi sie nic nie dzieje...


mała korekta, robię dziennie ponad 100km i nikt ci nie każe płukać silnika, więc nie rozumiem po co te twoje p...nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 6:40, 09 Paź 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





1) sam napisałeś że robisz miesięcznie 30 tyś. Km. Więc TopGun słusznie spostrzegł. 3000 km ( nie 30 000) miesięcznie nie jest to dużo - robię więcej.
2) Ja też nie płukam, choć w ciągu ostatnich 25 lat zrobiłem ponad milion km różnymi pojazdami. I nigdy nie miałem problemu z żadnym silnikiem. Moja obecna pucha ma zrobione 250k, i dalej jest ok choć płukania nie miała nigdy.
Wniosek. Można płukać, można nie płukać. Czy ma to jakiś wpływ na trwałość? Moim zdaniem nie , olej radzi sobie sam z usuwaniem nagarów itd. A odrobina ich nie szkodzi to naturalne środowisko pracy.
Ale to moje zdanie.
I nie ma co się wnerwiać i wkurzać. Raczej nie szkodzi więc jak ktoś chce niech płuka. Tak jak pisałem jak ktoś chce co wymianę rozbierać silnik i wycierać do sucha - też można.
Alei bez tego też jest ok .
Producent silników nie zaleca, nie wymaga więc ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Pią 8:32, 09 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
plukanie silnika warto? jaki plyn?
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin