Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomoc w poskaładaniu moto

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal.pirat
A2



Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Porąbka

PostWysłany: Śro 16:05, 27 Gru 2017    Temat postu: Pomoc w poskaładaniu moto

Hej

Mam nie mały problem, a mianowicie, rozkraczone moto w garażu, kolega który miał mi pomóc niestety musiał wyjechać, do złożenia mam przedni widelec (wymiana rur nośnych i uszczelniaczy) oraz hamulce wyczyścić zaciski tłoczki i nowe klocki założyć (być może kupie jeszcze stalowy oplot).

Moto mam od 2mc wiec mało się znam, dlatego proszę o pomoc, zostałem na lodzie trochę, bo do warsztatu nie ma jak zajechać...
Wymieniałem sam to co dałem rade: świece, olej , filtry, przy okazji zdjętego baku chciałem też sprawdzić luzy ale to już nie konieczne...

Gdyby był ktoś z tu z bliska kto ma pojęcie o tym i trochę czasu..
Części już wszystkie czekają na montaż łącznie z płynami. Temat jest na styczeń bo muszę jeszcze pomalować golenie przedniego widelca.

Moto stoi w Porąbce koło Kęt Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piterpan
A



Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:50, 27 Gru 2017    Temat postu:

Szkoda że daleko ode mnie bo bym Ci to zlozyl...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polokokt
A2



Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Śro 18:53, 27 Gru 2017    Temat postu:

A bazując na materiałach video na youtube nie dasz rady sam? Z tym że większość sensownych materiałów dostepnych jest po angielsku. Tutaj na przykład kanał z dużą ilością cennej wiedzy dla początkujących:

https://www.youtube.com/watch?v=vrmYJgcGX30&t=224s

A takich kanałów jest więcej. Sporo materiaów jest poświęconych DLowi gdzie od razu są informacje ile czego potrzebujesz i na przykład jakim momentem dokręcać śruby.

PS
Oczywiście jest to opcja jak nikogo nie znajdziesz w miarę szybko a znajomy nadal nie wróci. Bo wiadomo ,nie ma to jak ktoś osobiście pokaże, wyjaśni... piwko się wypije Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez polokokt dnia Śro 19:08, 27 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 21:32, 27 Gru 2017    Temat postu:

Może jakaś wideo-konferencja na Skype ? Smile Wspólnymi siłami czyli twoimi rękami poskładamy motocykl. Chętnie pomogę w takiej formie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Śro 21:45, 27 Gru 2017    Temat postu:

Taki bajer widziałem na Discovery jak operację na pacjencie robili via internet. Chętnie zobaczę ! Kamery potrzebne, dobre światło i dobry internet. Wyślij najpierw zdjęcia jak bardzo rozgrzebane jest to moto. Jakie są warunki do takiej roboty. Narzędzia i materiały wszystkie masz zgromadzone ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal.pirat
A2



Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Porąbka

PostWysłany: Śro 23:38, 27 Gru 2017    Temat postu:

Mam akurat fotke jak moto wygląda, a garaż mam nieźle wyposażony wszystko jest, jutro moge zrobić zdjęcie. Brakuje mi tylko klucza dynamometrycznego i szczelinomierza.

Do lag mam nowe rury nośne rzecz jasna 2l oleju 10W i uszczelniacze
Do hamulców, paste do tłoczków, płyn 0.5l i 3 pary klocków

Jeśli chodzi o specjalistyczne narzędzia to w sumie nie wiem co by to miało być. Na miejscu mam stół, imadło, walizeczke honiton 240 elementów bodajże, mnóstwo śrubokrętów i szczypiec, kombinerek itp
kompresora nie mam ale mógłbym pożyczyć.

Pacjent:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michal.pirat dnia Czw 0:01, 28 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 10:59, 28 Gru 2017    Temat postu:

hehe V-stromy lubia latac Wink



jezeli nie masz dwoch lewych rak i troche pojecia to dasz rade.
Najwiecej uwagi potrzebujesz przy wymianie uszczelniaczy..
Ale jezeli nigdy niczego sam nie naprawiales przy samochodzie czy motocyklu to radzilbym jednak poczekac na kolege albo kogos kto juz troche majsterkowal. Chyba z okolic Bileska jest paru doswiadczonych kolegow.

klucz dynamometryczny dokup, przyda Ci sie na przyszlosc. Optymalne sa dwa z dwoma zakresami momentu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 12:54, 28 Gru 2017    Temat postu:

Stary ogarniesz to !
Temat uszczelniaczy i wymiany rur masz ogarnięty w tym temacie
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak czegoś nie wiesz pytaj. Na priv wyślę ci mój numer telefonu. Nie żebym sie chwalił ale kilka razy naprawiałem motocykl przez telefon, jak również sam potrzebowałem takiej pomocy gdy padł mi komputer.

Motocykl nie jest bardzo rozgrzebany, nie potrzeba tam żadnych szczególnych umiejętności, dasz rade.


Tak sobie myślę, że hamulce to i ja mam u siebie do przeglądnięcia... jak bym się zebrał i to zrobił do końca tygodnia to miałbyś materiał do podparcia. Nie obiecuje, ale postaram się.

Nie DL ale czynności te same.
https://www.youtube.com/watch?v=U-Mi-6wwyBM

Jak już zaglądasz, to wyczyść zaworki PAIR
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/pair-z-czym-to-zjesc-zaszkodzi-czy-pomoze,4648.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 13:07, 28 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal.pirat
A2



Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Porąbka

PostWysłany: Czw 19:12, 28 Gru 2017    Temat postu:

jotes napisał:
Chyba z okolic Bileska jest paru doswiadczonych kolegow.


No właśnie liczyłem na to..

Lagi ogarnę, hamulce zobaczy się... nie mam pojęcia jak sie odpowietrza, ale kontrola zaworów tych zaworków Pair i wysprzęglik mogę niedać rady, ale z pomocą forum kto wie Smile

Pytanie poc imi się uszczelka na pierwszym cylindrze, kupić nową? Czy sylikon do okola?
Ktoś wie może ile takowa uszczelka kosztuje w ASO?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
>Carlos<
A1



Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pią 10:02, 29 Gru 2017    Temat postu:

Żadnego silikonu!!! Tylko oryginalna uszczelka. Zamienników nie spotkałem.

Uszczelkę oryginalną kupowałem miesiąc temu w serwisie i kosztowała 102, albo 120zł. Już nie pamiętam, ale raczej 102zł. Uszczelka napinacza rozrządu około 25-30zł.


Silikon używasz tylko i wyłącznie do posmarowania bardzo cienką warstwą tych łuków na uszczelce. Wszystko masz opisane w serwisówce.

A tak przy okazji to serwisówkę sobie ściągnąłeś??

http://www.vstromclub.fora.pl/linki,14/manuale,190.html

Przy okazji takich napraw warto sobie zakupić klucz dynamometryczny. Polecam klucz dynamometryczny jonnesway 1/4" 4.5-30Nm T27030N. Sam używam i jest bardzo wygodny. Pokryje Ci większość zakresów używanych w DL-u przy drobnych lub regulacyjnych pracach.

Firma dobra, tylko uważaj bo w tym zakresie są dwa typy tych kluczy. Jeden na nasadki 1/4, a drugi na 3/8, które według mnie są mniej popularne. Lepiej kupić na 1/4 i jakiś porządny zestaw nasadek dobrej firmy, żeby nie obrabiały śrub. Osobiście używam Yato i spokojnie dają radę.

Serwisówka, pomoc kolegów z forum i sam wszystko poskładasz, a później będziesz się z siebie samego śmiał, że wydawało Ci się to takie trudne.

I powtórzę jeszcze raz. Serwisówka jest podstawą. Tam masz podaną wartość dokręcania dla każdej śruby w motocyklu!!!

A co do narzędzi to nie sprzedaję ich i nie reklamuję. Polecam narzędzia, których sam używam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal.pirat
A2



Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Porąbka

PostWysłany: Pią 18:08, 29 Gru 2017    Temat postu:

>Carlos< napisał:
Żadnego silikonu!!! Tylko oryginalna uszczelka. Zamienników nie spotkałem.

Uszczelkę oryginalną kupowałem miesiąc temu w serwisie i kosztowała 102, albo 120zł. Już nie pamiętam, ale raczej 102zł. Uszczelka napinacza rozrządu około 25-30zł.


Silikon używasz tylko i wyłącznie do posmarowania bardzo cienką warstwą tych łuków na uszczelce. Wszystko masz opisane w serwisówce.

A tak przy okazji to serwisówkę sobie ściągnąłeś??

http://www.vstromclub.fora.pl/linki,14/manuale,190.html

Przy okazji takich napraw warto sobie zakupić klucz dynamometryczny. Polecam klucz dynamometryczny jonnesway 1/4" 4.5-30Nm T27030N. Sam używam i jest bardzo wygodny. Pokryje Ci większość zakresów używanych w DL-u przy drobnych lub regulacyjnych pracach.

Firma dobra, tylko uważaj bo w tym zakresie są dwa typy tych kluczy. Jeden na nasadki 1/4, a drugi na 3/8, które według mnie są mniej popularne. Lepiej kupić na 1/4 i jakiś porządny zestaw nasadek dobrej firmy, żeby nie obrabiały śrub. Osobiście używam Yato i spokojnie dają radę.

Serwisówka, pomoc kolegów z forum i sam wszystko poskładasz, a później będziesz się z siebie samego śmiał, że wydawało Ci się to takie trudne.

I powtórzę jeszcze raz. Serwisówka jest podstawą. Tam masz podaną wartość dokręcania dla każdej śruby w motocyklu!!!

A co do narzędzi to nie sprzedaję ich i nie reklamuję. Polecam narzędzia, których sam używam.


Tak mam serwisówkę, Dzięki za polecenie klucza polecisz jakiś o większym zakresie 30-120, na 1/2 cala?
Nasadki mam Honiton też bardzo dobre.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 19:02, 29 Gru 2017    Temat postu:

michal.pirat napisał:
hamulce zobaczy się... nie mam pojęcia jak sie odpowietrza,


Chyba wszystko zostało zawarte w tym filmie. W 3:38 gościu mówi o napełnianiu układu od dołu. Uważam że tak jest najlepiej. Oczywiście nalezy przy tej czynności starać się nie pakować powietrza. Czyli podobnie jak pielęgniarka przy zastrzyku zaciągasz płyn do strzykawki z wężykiem, a następnie wypychasz powietrze i dopiero wtedy wężyk zakładasz na odpowietrznik.

https://youtu.be/wI9i01kERmw



Miałem kiedyś problem z odpowietrzeniem, męczyłem sie pół dnia i dalej było nieodpowietrzone... w końcu zostawiłem to w cholere. Zacisnąłem trytytke na hamulcu tak aby klamka była cały czas wciśnięta i wróciłem na drugi dzień. Tym razem poszło już bardzo sprawnie.
Zaznaczę, że nie robiłem tego pierwszy raz i zawsze szło gładko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 19:09, 29 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polokokt
A2



Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sob 10:02, 30 Gru 2017    Temat postu:

Ooo. Jak na zamowienie pojawił się film instruktażowy z napełniania od dołu:

https://youtu.be/jiWnc4fNGCo


Jak jest ABS to tak samo wszystko zadziała?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
>Carlos<
A1



Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 9:28, 02 Sty 2018    Temat postu:

michal.pirat napisał:


Tak mam serwisówkę, Dzięki za polecenie klucza polecisz jakiś o większym zakresie 30-120, na 1/2 cala?



Dwa większe mam Yato. Średni ma zakres 19-110, a duży 40-210. Jestem zadowolony. Najważniejsze żebyś szukał klucza, który ma własny numer seryjny i posiada świadectwo kalibracji z wypisanym tym numerem. Oczywiście według zasad powinno się co kilka lat oddawać do kalibrowania - w zależności od częstotliwości użytkowania, ale myślę, że przy amatorskich zastosowaniach nie ma takiej potrzeby.

Tylko najważniejsze!!!!! Pamiętaj, żeby po użyciu każdy klucz zluzować (rozkręcić maksymalnie).

No i oczywiście daruj sobie wszelakie klucze wychyłowe, lub elektroniczne. Pierwsze nie dają żadnej dokładności, a drugimi bałbym się pracować. W warsztacie zawsze może coś upaść i wtedy byłby płacz... Tak samo jak suwmiarki elektroniczne. Ja jakoś tego nie trawię... Może starej daty jestem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Wto 14:42, 02 Sty 2018    Temat postu:

>Carlos< napisał:

Tylko najważniejsze!!!!! Pamiętaj, żeby po użyciu każdy klucz zluzować (rozkręcić maksymalnie).

Maksymalnie czy do dolnego zakresu pomiarowego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Wto 15:05, 02 Sty 2018    Temat postu:

maksymalnie - tak aby sprężyna nie była ściskana

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Wto 15:18, 02 Sty 2018    Temat postu:

Jonnesway podaje w instrukcji: "kiedy klucz nie jest używany należy ustawić minimalną wartość momentu w celu zluzowania śruby." Kiedyś byłem pewien że całkiem trzeba odkręcić ale potem doczytałem jak wyżej. Pomyślałem, że zbytnie rozprężanie sprężyny też może nie jest wskazane, więc teraz robię jak w instrukcji, błąd? Pytanie czy minimalna wartość to minimalna z zakresu czy minimalna w ogóle Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal.pirat
A2



Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Porąbka

PostWysłany: Sob 17:44, 03 Lut 2018    Temat postu:

Trochę to wszystko trwało, ale dziś już jest gotowy Very Happy Dałem rade sam z malą pomocą kolegi suszny, youtuba i serwisówki Smile
Resztę opiszę w dziale Mój DL.

Tadam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtowca
A2



Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bestwina koło Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 2:38, 04 Lut 2018    Temat postu:

No bracie szacun. Dopiero jak przeczytałem dział Mój DL z Twoim wpisem to się zorientowałem, że ten pacjent z Porąbki to mój niedoszły DL ha ha... Brawo dla Ciebie za to, że dałeś rady sam. Do zobaczenia 😉

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin