VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Ustawienie zawiasu
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ustawienie zawiasu
PostWysłany: Pią 21:47, 21 Wrz 2012
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Poskrecałem zawieszenia zostało po 1 kresce z przodu i tyłu, nie bawilem się tylko śrubką z tyłu. Nie za twardo na kierownika 100kg.
Pewnie dojdę z czasem co mi pasi ...aale , posłucham uwag.Preferuję bezpieczeństwo nad komfort ale bez przesady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
amorki
PostWysłany: Sob 10:31, 22 Wrz 2012
marmat11
A2

 
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA





Też ostatnio bawiłem się regulacjami ale moim zdaniem tył masz ustawiony na miekko a przód na twardo,tu zasada jest odwrotna tz.jak chcesz miekko to z przodu powinny wystawac 4-5 kresek a z tyłu może być jedna i odwrotnie,zresztą tak jak pisałes trzeba sobie samemu dopasowac co będzie lepsze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:52, 22 Wrz 2012
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 161 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





hm...dlaczego nie zajrzysz do instrukcji obslugi ? Tam jest wyjasnione jak sie ustawia zawieszenie. W razie braku takowej uzyj funkcji " szukaj "
na temat zawieszenia bylo sporo napisane...
np.
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/tlumienie-tylnego-amortyzatora,7688.html

http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/regulacja-twardosci-tylnego-zawieszenia-dl-650,7399.html

http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/regulacja-zawieszenia-przedniego-dl-jak,1274.html

zabralo to 3 min...
Powodzenia w kreceniu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:36, 22 Wrz 2012
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





jotes napisał:
hm...dlaczego nie zajrzysz do instrukcji obslugi ? Tam jest wyjasnione jak sie ustawia zawieszenie. W razie braku takowej uzyj funkcji " szukaj "
na temat zawieszenia bylo sporo napisane...
np.
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/tlumienie-tylnego-amortyzatora,7688.html

http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/regulacja-twardosci-tylnego-zawieszenia-dl-650,7399.html

http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/regulacja-zawieszenia-przedniego-dl-jak,1274.html

zabralo to 3 min...
Powodzenia w kreceniu Wink


He he , wiem jak się zmienia nastawy bo czytałem instrukcję i te posty,ale nie wiem jakie są tego skutki na drodze Cool , liczyłem ,że na forum jest jakiś 100kg grubas / lub 2 anemików po 50kg/ z prawidłowo ustawionym zawieszeniem...
W pierwszym poście oczywiście opisałem prawdę że mam skęcone oba zawiasy na twardo ,tylko popieprzyłem te kreski z tyłu , widoczne są 4
Dzieki , dam radę coś się ustawi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:56, 23 Wrz 2012
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Raptor napisał:
...liczyłem ,że na forum jest jakiś 100kg grubas ...

No wypraszam sobie ! Wolę określenie - postawny lub słusznej postury... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Nie 12:58, 23 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:42, 26 Paź 2012
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kurcze, a to w DLu jest regulacja twardości zawieszenia ?
Do dziś byłem przekonany że to tylko napięcie wstępne sprężyny Wink
Z tego co wiem nie wpływa to na twardość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:12, 26 Paź 2012
Kastor40
Motonita

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie





sladek napisał:
Kurcze, a to w DLu jest regulacja twardości zawieszenia ?
Do dziś byłem przekonany że to tylko napięcie wstępne sprężyny Wink
Z tego co wiem nie wpływa to na twardość.


No oczywiście że jest! Smile. Na dole tylnego amora jest śrubka na zwykły płaski śrubokręt. Zobaczysz ją jak spojrzysz na amorka od strony pokrętła napięcia wstępnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:41, 26 Paź 2012
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dobra - zgłupiałem do reszty po przeczytaniu instrukcji.

Wg niej kręcenie pokrętłem ( tył - zmiana wstępnego napięcia ) "utwardzi" zawieszenie. ( instrukcja ze strony Suzuki dla 650A K7 - innych nie patrzyłem). Utwardzi jest użyte tylko raz - przeważnie jest "zmieni charakterystykę".

Ja się pytam w jaki sposób niby utwardzi ?
Poprzez wstępne naprężenie sprężyny ?

Jak to w kocu jest z tą twardością.
Jest czy jej nie ma ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:42, 26 Paź 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Pod amortyzatorem jest śruba regulacyjna tłumiania dobicia, więc oczywiście jest regulacja twardości, przy czym zawieszenie "usztywnia" się poprzez napięcie wstępne sprężyny, bo potrzebna jest większa siła do jego ugięcia...
Zależy też co kto rozumie przez twardość zawieszenia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:34, 27 Paź 2012
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





napiecie wstepne ABSOLUTNIE nie utwardza zawieszenia - tylko podnosi dupe moto do gory i tym samym wydluza skok zawiasu pod konkretnym obciazeniem - efekt jest taki, ze potrzebna jest wieksza sila aby dobic do konca zawiasu - czyli jak we dwojke, albo wiekszy beben to napinamy ustawienie wstepne i nie dobijamy zawiasem w rame...
Napiecie wstepne sluzy tylko do ustawienia SAGu...
Niewazne jak napniemy sprezyne ona wciaz jest obciazona ta sama masa moto - powiedzmy 105kg na tylnym kole. Czyli sama sprezyna jest tak samo napieta i ma taka sama twardosc w pozycji "bez jezdzca".

Zmiana tlumienia dobicia tez nie utwardza zawieszenia... zmienia tylko tlumienie dobicia (emmm jak nazwa wskazuje...), czyli samo dobicie ma inna charakterystyke, jest szybsze i twardsze, ale dobicie - nie praca zawieszenia.

Zmieniamy twardosc zawieszenia - glownie wymiana sprezyny, ew w ograniczonym stopniu gestoscia oleju.

Z przodem jest podobnie, ale mniej tam mozna nakrecic w DLu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mikmac dnia Sob 0:35, 27 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:18, 27 Paź 2012
msl
A1

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 36
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: sToLiCa/sOcHaCzEw





mikmac napisał:
napiecie wstepne ABSOLUTNIE nie utwardza zawieszenia - tylko podnosi dupe moto do gory i tym samym wydluza skok zawiasu pod konkretnym obciazeniem - efekt jest taki, ze potrzebna jest wieksza sila aby dobic do konca zawiasu - czyli jak we dwojke, albo wiekszy beben to napinamy ustawienie wstepne i nie dobijamy zawiasem w rame...
Napiecie wstepne sluzy tylko do ustawienia SAGu...
Niewazne jak napniemy sprezyne ona wciaz jest obciazona ta sama masa moto - powiedzmy 105kg na tylnym kole. Czyli sama sprezyna jest tak samo napieta i ma taka sama twardosc w pozycji "bez jezdzca".

Zmiana tlumienia dobicia tez nie utwardza zawieszenia... zmienia tylko tlumienie dobicia (emmm jak nazwa wskazuje...), czyli samo dobicie ma inna charakterystyke, jest szybsze i twardsze, ale dobicie - nie praca zawieszenia.

Zmieniamy twardosc zawieszenia - glownie wymiana sprezyny, ew w ograniczonym stopniu gestoscia oleju.

Z przodem jest podobnie, ale mniej tam mozna nakrecic w DLu.


też mi się tak wydaje przynejmniej u mnie w Zecisławie tak to wygląda, dupa moto do góry


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:04, 14 Lis 2012
Remigiusz
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester





A co powiecie na model 2012 ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:11, 14 Lis 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





mikmac napisał:
napiecie wstepne ABSOLUTNIE nie utwardza zawieszenia - tylko podnosi dupe moto do gory i tym samym wydluza skok zawiasu pod konkretnym obciazeniem - efekt jest taki, ze potrzebna jest wieksza sila aby dobic do konca zawiasu - czyli jak we dwojke, albo wiekszy beben to napinamy ustawienie wstepne i nie dobijamy zawiasem w rame...
Napiecie wstepne sluzy tylko do ustawienia SAGu...
Niewazne jak napniemy sprezyne ona wciaz jest obciazona ta sama masa moto - powiedzmy 105kg na tylnym kole. Czyli sama sprezyna jest tak samo napieta i ma taka sama twardosc w pozycji "bez jezdzca".

Zmiana tlumienia dobicia tez nie utwardza zawieszenia... zmienia tylko tlumienie dobicia (emmm jak nazwa wskazuje...), czyli samo dobicie ma inna charakterystyke, jest szybsze i twardsze, ale dobicie - nie praca zawieszenia.

Zmieniamy twardosc zawieszenia - glownie wymiana sprezyny, ew w ograniczonym stopniu gestoscia oleju.

Z przodem jest podobnie, ale mniej tam mozna nakrecic w DLu.



Mikmac, Już jakiś czas temu była dyskusja na ten temat na forum i niejako nawiązując do niej i odnosnie tego co napisałeś;
Idąc tym tropem, jeżeli czysto hipotetycznie skręcimy sprężynę tylnego amora do tego stopnia, że więcej już się nie ugnie, to utwardzimy zawieszenie czy nie??
Zgadza się oczywiście, że skręcając napięcie na maxa podnosimy moto i zwiększamy skok, to logiczne. Równie logiczne jest, że napinając wstępnie sprężynę, potrzebujemy większej siły = masy do dalszego jej ugięcia, cze - utwardzamy zawieszenie, bo nie będzie się ono poddawało tak łatwo przy zachowaniu tego samego obciążenia motocykla.
Jeżeli ktoś nie uznaje powyższego twierdzenia proponuję następujące doświadczenie:
Odpuszczamy napięcie do oporu i jedziemy jakiś kawałek po wertepach, im wiekszych tym lepiej, ale najlepsze są krótkie głębokie nierówności, np. dziurawy asfalt.
-Oczywiście czujemy, że jedziemy po wertepach, ale zawieszenie w dużym stopniu ogranicza "skakanie łba"
Po czym powtarzamy przejazd, tym razem ze skręconym napięciem wstępnym do oporu - można stracić zęby, ew. odgryźć sobie język i odbić nerki.
Z tego wnika nad wyraz jasno, że napięcie wstępne jednak utwardza zawieszenie!
Przy czym zagadzam się w całej rozciągłości, że oryginalna sprężyna ma charakterystykę liniową.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 15:41, 14 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ustawienie zawiasu
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin