VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Wymiana tarcz zegarów - fotomanual
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wymiana tarcz zegarów - fotomanual
PostWysłany: Nie 0:22, 29 Gru 2013
Chagall
A1

 
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Witam wszystkich, robiąc u siebie wymianę tarcz zegarów pomyślałem, że cyknę kilka fotek tak aby ktoś, kto też o tym myśli zobaczył, że nie jest to takie trudne, przynajmniej mnie wydawało się tak na początku. Pewnie dla większości z was to pierdoła ale dla mnie to będzie pierwszy wkład w zasoby forum Very Happy pozdrawiam


1. Zaczynam rzecz jasna od zdemontowania zegarów co swoją drogą nie jest takie proste Very Happy ale jak tą czynność mamy już za sobą, reszta to pikuś.



2. Pierwszą czynnością jest odkręcenie 6 śrub w miejscach zaznaczonych na obrazku poniżej.



3. Po zdjęciu czarnej obudowy odsłaniają się już zegary do których mamy łatwy dostęp.



4. Następną czynności jest zdjęcie wskazówek, patent z łyżeczkami zapewnia równomierne ściąganie. Uważamy na metalowy trzpień wskazówki, u mnie podczas zdejmowania pierwszej został w środku mechanizmu a w drugiej wyszedł razem ze wskazówką



5. Po zdjęcie wskazówek pozostaje odkręcenie dwóch małych śrubek przytrzymujących tarczę. Radze uważać przy odkręcaniu tak aby nie porysować śrubki ( niedopasowanie śrubokręta do gwintu śrubku ) ponieważ brak farby na śrubce jest łatwo dostrzegalny na takim tle.



6. Zakładamy nową tarczę i odwracamy czynności. Tak samo postępujemy z drugą tarczą.




7. Efekt końcowy wart całego zachodu Wink



pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:45, 29 Gru 2013
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Przy wskazówkach nie ma żadnych sprężynek na które trzeba uważać żeby sie nie rozkręciły?
Kiedys rozkręcałem licznik w starszym motocyklu, była tamtaka spiralna sprężyna która mi wyleciała. Później nie mogłem jej ustawic tak żeby wskazania były prawidłowe.

Wystarczy wyjąć wskazówke a później włożyć je tylko przy zerowych wartościach? Licznik wskazuje już prawidłowo? sprawdzałeś to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:03, 29 Gru 2013
HAL-9000
A1

 
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





W DL-u liczniki są elektroniczne, napędzane o ile się nie mylę, silnikami krokowymi, więc sprężynek się raczej nie spodziewaj. Rozbierałem swoje zegary, ale tarcz nie demontowałem, więc palca nie podłożę, że mam 100% słuszności.
Co do sprężyny i starej konstrukcji, to raczej był mechaniczny napęd i sprzęgło cierne...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:24, 31 Gru 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





A gdzie kupowałeś tarcze Question Question Question Zamienniki czy używki z jakiegoś rozbitka Question
Szukam do siebie tarcz, mam jedne takie na oku u sprzedawcy "venom64", tylko zastanawia mnie, jak wygląda podświetlenie przy jego produktach, czy jest równomierne itd...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:02, 02 Sty 2014
Chagall
A1

 
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Szuszny tak jak napisał HAL w DLu jest licznik elektroniczny także nie ma żadnych sprężynek, można śmiało rozkręcać Smile

Miotaczutruskawek (Very Happy) jeżeli chodzi o tarcze do kupowałem dokładnie od tego samego sprzedawcy. Na pierwszy rzut oka tarcze wydają się o wiele cieńsze niż te oryginalne ale dzisiaj podpiąłem licznik i sprawdziłem podświetlenie. Wszystko gra, kolor wychodzi tam gdzie powinien, zobaczymy jak będzie w miarę nagrzewania się tarcz w trakcie jazdy. Nie wiem co to za przebarwienia na napisie Vstrom na zdjęciu ale na żywo tego nie ma także może jakiś odblask poszedł.



Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:48, 03 Sty 2014
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Wskazania prędkości będziesz miał dobre Question
Oryginalna tarcza prędkości jest do 200 km/h - Ty masz 240 km/h Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:17, 06 Sty 2014
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Jaca napisał:
Wskazania prędkości będziesz miał dobre Question
Oryginalna tarcza prędkości jest do 200 km/h - Ty masz 240 km/h Rolling Eyes


Chagall masz tarczki od dużego DL. Przy zakupie tarczek trzeba na to zwrócić uwagę. Ale fotomanual i doświadczenie już masz to dasz radę. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:05, 06 Sty 2014
Chagall
A1

 
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





To się nazywa wtopa Very Happy na początku jak zamawiałem tarcze to dostałem z kontrolką abs i musiałem odsyłać, potem dostałem te i przeoczyłem ten mały szczegół ... no nic mail z prośbą o wymianę poszedł, ciekawe czy po 4 miesiącach sprzedawca zgodzi się wymienić tarcze na te do 650 ... w sumie to taką kupowałem na aukcji ehh ;D anyway dzięki na zwrócenie uwagi, pewnie do lata bym na to nie wpadł Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:00, 07 Sty 2014
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Chagall napisał:
To się nazywa wtopa Very Happy na początku jak zamawiałem tarcze to dostałem z kontrolką abs i musiałem odsyłać, potem dostałem te i przeoczyłem ten mały szczegół ... no nic mail z prośbą o wymianę poszedł, ciekawe czy po 4 miesiącach sprzedawca zgodzi się wymienić tarcze na te do 650 ... w sumie to taką kupowałem na aukcji ehh ;D anyway dzięki na zwrócenie uwagi, pewnie do lata bym na to nie wpadł Very Happy


Chargall ja już w swoim wymieniłem 2 miesiące temu ale wrzuć tarczki do działu sprzedam, może ktoś kupi i z pomocą twojego fotomanuala i mojego opisu tutaj http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/tarczki-zegarow-mph-na-km-h,12761.html skusi się na wymianę z angola na normalne w litrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 2:34, 08 Sty 2014
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





a ja bym zostawił jak jest...z takim cyferblatem to nawet z bocznymi kuframi twoja 650tka poleci ponad 200 km/h Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wymiana tarcz zegarów - fotomanual
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin