VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości -> Gdzie dostać olej na Krymie???
Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Gdzie dostać olej na Krymie???
PostWysłany: Sob 8:42, 14 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





W sierpniu wybieram się na Krym i według moich obliczeń czeka mnie w trasie wymiana oleju.
Stąd moje pytanie:
Czy ma ktoś namiar na sklep z olejami do motocykla (mam na myśli MOTUL) na Krymie lub w samej Odessie?
Będę zobowiązany za wskazówki w tej materii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:47, 14 Lip 2012
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





nie lepiej wymienić olej przed wyjazdem? na pewno wcześniejsza wymiana pójdzie za zdrowie dla silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:48, 14 Lip 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2375
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





To wymień teraz lub przed samym wyjazdem. Najspokojniejszy sen moim zdaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:56, 14 Lip 2012
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





a jak sie upierasz to wez ze soba filtr i olej i jak nastanie czas sam wymienisz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:04, 14 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Na obecnym oleju mam ok. 3 tyś. km i trochę szkoda mi go spuszczać w kanał.
qrs napisał:
a jak sie upierasz to wez ze soba filtr i olej i jak nastanie czas sam wymienisz

Filtr zabieram a oleju po prostu nie chciałem dźwigać. Myślę, że Odessa to duże miasto i coś znajdę.
Zawsze to jakaś przygoda: "Szukanie oleju na Krymie" Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Sob 11:06, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:20, 14 Lip 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2499
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Benek napisał:
Na obecnym oleju mam ok. 3 tyś. km i trochę szkoda mi go spuszczać w kanał.


Zabierz moto na wycieczkę i dokręć ze 2500 km.
Akurat w weekend czasu wystarczy. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Sob 11:20, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:26, 14 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





express napisał:
Zabierz moto na wycieczkę i dokręć ze 2500 km.
Akurat w weekend czasu wystarczy. Razz

No proszę, na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:34, 14 Lip 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





a ja bym nie wymienial, jak nawet nawiniesz 1000 czy 2000km wiecej to sie sztormiak nie pogniewa, ani mu nic nie bedzie, wrocisz i wymienisz Very Happy Idea

sa na forum ludzie ktorzy wymieniaja co 8 tys a ja sie spotkalem nawet z traktowaniem jak kazde inne moto i wymiana olejow co 10tysi i nic sie moto nie dzialo. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:19, 14 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Floydoo napisał:
a ja bym nie wymienial, jak nawet nawiniesz 1000 czy 2000km wiecej to sie sztormiak nie pogniewa, ani mu nic nie bedzie, wrocisz i wymienisz Very Happy Idea

I chyba tak zrobię, w końcu "dupa mu nie pęknie" Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:22, 14 Lip 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





V-strom ma silnik wywodzący się w prostej linii z TL1000R (135KM), SV1000 (120KM), więc przy 98KM można przyjąć, że DL jest mało wysiloną jednostką Smile Więc i zużycie wewnątrz silnika jest analogicznie mniejsze. A tymczasem interwały serwisowe dla wszystkich tych motocykli są takie same. Biorąc jeszcze pod uwagę, że turystyczny wyjazd to wręcz idealne warunki pracy dla silnika (wysoki bieg, niskie obroty, duża prędkość, dobre chłodzenie), to moim zdaniem śmiało można przeciągnąć tą wymianę oleju Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:46, 14 Lip 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Z tego co wiem nie chodzi o zużycie oleju podczas pracy silnika (zmiana lepkości czy właściwości smarnych) tylko o to że mamy mokre sprzęgło, ściera się podczas pracy i zanieczyszczenia "smarują" silnik. Banał ale można napisać dla nieświadomych: mamy jeden olej w silniku, do: silnika, skrzyni i sprzęgła. W większości maszyn z mokrym sprzęgłem wymieniamy co 6 tyś. w maszynach z suchym sprzęgłem najczęściej co 10 tyś. np. GS. Oczywiście są wyjątki gdzie olej wymienia się częściej czy rzadziej, no i są oleje które "starczają i na 20 tyś. ale to nie są te które kupujemy w normalnym sklepie, i chyba tylko do silników z suchym sprzęgłem.

Nie bez powodu tak zalecają producenci motocykli, to jest oczywiście moje zdanie, niech każdy robi co chce.

Róbta co chceta Smile

Tylko niech się ktoś potem nie zdziwi że mu panewka puka lub silnik coś nie teges Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:27, 14 Lip 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Admar to co piszesz to oczywiscie racja Idea
Ale jednak dzis jest juz wiecej motocykli gdzie przebiegi medzy wymianami to 10tys i sa to motocykle z mokrym sprzeglem, pracujace na normalnych olejach silnikowych (chocby moja XTZ), wiec niema co panikowac Very Happy

Natomiast w przypadku Benka to bedzie poslizg rzedu 1000km moze ciut wiecej, wiec ma moja gwarancje ze w silniku sie nic nie stanie Idea Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Sob 23:28, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:12, 15 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Panowie spokojnie. Very Happy Ja tylko zapytałem o sklep na Krymie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:35, 15 Lip 2012
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Benek napisał:
Panowie spokojnie. Very Happy Ja tylko zapytałem o sklep na Krymie. Smile


Benek, ależ wszystcy są tutaj spokojni Wink
Dodatkowo bardzo fajną rzecz zauważył Floydoo i warto chyba posłuchać jego rady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:44, 15 Lip 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Weź filtr , Ukraina to nie stepy Kazachstanu , wiec sklepy będą . Bikierów tez na Ukrainie jest na tylu ze mozna spotkanego zapytac i na pewno pomoże . A jak nie znajdziesz oleju to na pewno jak raz przeciągniesz go o 1000 czy 1500km to nic sie nie stanie . Udanej wyprawy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:10, 16 Lip 2012
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





Ja czytałem wywiad z b. szefem labu z Castrola, który twierdził, że wymiany oleju co parę tysi to sciema. One mają dużo większą zywotność, Tyle, że ci co je robią nie bardzo chcą aby tę wiedzę propagować. Ważna jest natomiast ( wg niego ) regularna wymiana filtra olejowego i generalnie używanie dobrych filtrów. Może to odnajdę - to tu wrzucę.

Co powiedziawszy - ja zmieniam olej i filtry z automatu co rok - niezależnie od przebiegu i w moto i w puszkach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mezzo dnia Pon 2:21, 16 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:28, 16 Lip 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3874
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Varadero ma mokre sprzęgło i bardzo podobną konstrukcję V-ki jak Vstrom. Producent przewidział wymianę oleju co 12 000, ja zamierzam wymieniać co 10 000. Nie wierzę, że 1000-2000 km jednorazowo przeciągniętego interwału serwisowego cokolwiek uszkodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:04, 16 Lip 2012
Neno
Motonita

 
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 681
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zambrów





Ja notorycznie przejeżdżałem swoją Suzuki (Hayabusa) po 10.000km mimo, że producent przewidywał wymianę co 6kkm. Po 50.000km nic jej nie było. Zero zużycia oleju itp itd. Z zadowolonym nabywcą miałem kontakt do ok 80kkm. Do końca był zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:18, 16 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





mwski napisał:
Co powiedziawszy - ja zmieniam olej i filtry z automatu co rok - niezależnie od przebiegu i w moto i w puszkach.

Ja robię podobnie. Zawsze filtr razem z olejem co 10 tyś. w samochodach, co 6 tyś. w motocyklach, lub raz w roku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Pon 13:18, 16 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:41, 16 Lip 2012
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 436
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Viadro co 12tys tak jak pisał Mag, brat przeciągnął do 20 tys (wyjazd na Mongolie) i nie wpłynęło to w jakikolwiek negatywny sposób na silnik. Ja w swoim DL wymieniam olej co 10tys i jak go spuszczam to jest bardzo ładny aż żal zmieniać.

Adamar
Z tym GS to bardzo zły przykład bo GS to olejak a olejaki lubią przepalać olej, a co za tym idzie traci on swoje właściwości. Natomias nasze sztormy są bardzo stabilne temperaturowo gdyż mają dodatkowo chłodnice oleju (varadero nie ma ).
Ścieranie tarcz sprzęgła nie wpływa na zanieczyszczenie oleju bo one poprostu praktycznie sie nie sciera. Okładziny w duzym dl czy varadero wytrzymuja ok 200tys km (potwierdzone doświadczalnie). Zresztą po to są filtry aby zbierały zanieczyszczenia, a w układzie krążył czyściutki olej:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:52, 17 Lip 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Tak jak pisałem wcześniej „róbta co chceta” . Oczywiście że jednorazowe przeciągnięcie wymiany oleju nie wpłynie znacząco na silnik, ale nie wolno tego robić za każdym razem.

Ale jak już padło porównanie z Wiadrem to proszę bardzo.
Niskoobrotowy silnik
Ilość oleju to:
3,4 litra bez filtra
3,6 litra z filtrem
4,1 litra na suchy silnik.
Silnik w prostej linii z VTR 1000F z normalnego motocykla
Wielokrotnie jeździłem tym motocyklem i wiem że przy prędkości w granicach 100-110 obroty są rzędu 3 tyś.

Suzuki Dl czy SV650
Średnioobrotowy niskomasowy silnik.
Ilość oleju to:
2,3 litra bez filtr
2,7 litra z filtrem
Silnik w prostej linii z TL-ki, sportowej maszyny.
Obroty przy 100-110 km/h to około 5 tyś.

Widać od razu istotne różnice, dlaczego Wiadro ma co 12 tyś. a Dl co 6 tyś. Nie sądzę że Suzuki zaleca wymianę co 6 tyś. tylko po to żeby zrobić „dobrze” producentom oleju, a sobie strzelić w stopę.
Dlaczego nie zmieniamy oleju np. po 30 tyś. jak w wielu puszkach ?? jest parę powodów np.: bo miedzy innymi mamy jeden olej do wszystkiego (sprzęgło, skrzynia)

No oczywiście jest wiele osób myślących że to wszystko bajki itp. a nawet że ci co skonstruowali dany motocykl i zalecają wymiany co 6 tyś. czy jak serwisówka danego modelu przewiduje, po prostu są głupsi Smile Doświadczonym motocyklistą nikt nie dorówna, a te barany z biur konstrukcyjnych niech rysują swoje kreski Smile
I niech lepiej wydają kasę na próby i testy tego co stworzyli, chyba dostają kasę pod stołem od producentów olejów Smile
W serwisówkach podawane są pewnie uśrednione przebiegi od wymiany do wymiany, ale producenci nie wiedzą gdzie i kto daną maszynę będzie użytkował, nie będą nimi jeździły tylko stare babcie powili statecznie w idealnych warunkach dla oleju i silnika Smile

Widziałem parę rozebranych silników wyglądających jak spalone od środka, nie będę się wypowiadał dlaczego.
Tak się składa że parę razy w życiu wymieniałem olej w motocyklach czy samochodach, w moim DL-u też, i po 6 tyś. olej jest po prostu brudny, co prawda używam okularów do czytania ale brudny olej zobaczę jeszcze bez.
Kolego Magrafb jak piszesz że po 10 tyś. masz czysty olej to zostawiam to bez komentarza.

Kolego Neno i bardzo dobrze że wszystko było OK, sorki Panowie ale jak czytam takie wypowiedzi to tylko się uśmiecham i tyle.

Zapytam sarkastycznie, a może trafi się ktoś, kto po prostu nie wymienia oleju tylko dolewa ??
Jak zmam życie to przez pierwsze 30 tyś. a może i dłużej nic by się nie stało.
Każdy niech robi co chce i jak chce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:19, 18 Lip 2012
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a potem takie sprzety trafiaja na rynek jako bezwypadek, zadbany i w ogole miod malina...i ma jeszcze przejezdzic ze 4-5 lat bez remontu. Wink

Celnie Adamar...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:43, 18 Lip 2012
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





Фиолентовское шосcе 6, авторынок Фиолентовский м-н Старт, Севастополь, Крым, 99038, Украина


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:38, 18 Lip 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Maciejza Велике спасибі. Very Happy Very Happy Very Happy
Myślę, że temat do zamknięcia bo już wkrótce uzyskam pełne powagi rady że "OLEJ SIĘ WYMIENIA" Confused
Wszystkim, którzy starali mi się pomóc bardzo dziękuję. Very Happy
Kocham Was wszystkich. Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Śro 10:39, 18 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:51, 18 Lip 2012
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





to z googla wiec z rezerwa do tego.
jak nocleg bedziesz mial w hotelu/pensjonacie/kwaterze ... to wyslij sobie poczta butle oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gdzie dostać olej na Krymie???
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin