Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gmole Heed - ostrzeżenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalagi
A



Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 19:46, 06 Wrz 2016    Temat postu: Gmole Heed - ostrzeżenie

Oryginalne gmole Heed model bunkier kupiłem do mojego małego DL-a (2014 rocznik) mają niecałe 2 lata i przejechane ok. 23000 km. Motocykl, a jestem jedynym użytkownikiem, nigdy nie uczestniczył w żadnym wypadku. Raz jeden rzuciłem się na borówki w lesie jadąc spacerowym krokiem, ale motocykl oparł się lewą stroną na kierownicy i pogniótł plastiki. Gmole nawet się nie zarysowały.
Dzisiaj natomiast zauważyłem, że lewy gmol oberwał się w miejscu spawu przy mocowaniu do ramy, a po prawej stronie już widać rdzę i mikropęknięcia na spawie, więc zapewne czeka go podobna historia.

Normalnie, postarałbym się załatwić sprawe z firmą i jestem pewien, że doszlibyśmy do polubownego rozwiązania, gdyż nie widzę winy po swojej stronie, ale za tydzień wyjeżdzam z rodziną na stałę zagranicę i nie mam czasu na maile, telefony i kurierów w obie strony, więc jutro zawożę do spawania.

Niemniej, chciałbym zwrócic uwagę tych, którzy posiadają takowe gmole, aby im się dokładnie przyglądneli.


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 20:22, 06 Wrz 2016    Temat postu:

czyli pewnie korozja i nieustanne wibracje wykończyły spawy. Niedobrze, też mam Heed. Muszę się im przyjrzeć.
Bardzo cenny post.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michko
Motocyklista



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 20:40, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Dzięki za info, też sprawdzę. Chociaż moje sprawdziły się w boju i oprócz rys na zewnętrznej stronie doskonale ochroniły moto. Sladów jakichkolwiek pęknięć nie zauważyłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pyxis
Motonita



Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)

PostWysłany: Wto 21:08, 06 Wrz 2016    Temat postu:

To wylada na pekniecie zmeczeniowe (kruche pekanie) pewnie spowodowane powstaniem wad w materiale w procesie spawania. Tio zainicjowalo pekniecie. Dodatkowo wnikanie wody i pojawiajaca sie korozja przyspieszyly caly proces.

Cos na tych gmolach wisialo? Jakas dodatkowa masa? Bo musial tam rezonansik byc raczej, ze 2 lata i peklo. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARD
A2



Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chełmek

PostWysłany: Śro 13:53, 07 Wrz 2016    Temat postu:

tez mam heed-a gmole. narazie OK.
Natomiast mam tez od nich płyte pod silnikiem, bardzo niepolecam... straszny szajs.. ma tylko walory estetyczne bo wytrzymałość zerowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalagi
A



Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 18:40, 07 Wrz 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak to wyglądało po zdjęciu. Od spodu spaw przeżarty przez rdzę, a od góry pękła także rura.

@ Pyxis - do gumoli podczepiona była płyta aluminowa Suzuki. Wszystko montowane było w ASO. Nic innego gmole nie nosiły, dopiero w piątek zakładam halogeny.

Zleciało się 3 mechaników i debatowali. Ilu mechaników, tyle teorii:
- zły montaż
- bład przy spawaniu
- zbyt duże boczne napięcia
- niedopasowanie elementów (potem gmole gieli na imadle, żeby lepiej dopasowac do otworów montażowych)
- wibracje przenoszone z płyty pod silnikiem przez obejmę etc.
W jednym byli zgodni - to nie powinno się zdarzyć.
Pospawane i będę dalej obserwował. Jak się powtórzy, to pójdzie na złom.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michalagi dnia Czw 7:56, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pyxis
Motonita



Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)

PostWysłany: Śro 18:47, 07 Wrz 2016    Temat postu:

A mozesz zrobic zblizenie i powieklszyc powierzchnie pekniecia. Na calym obwodzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalagi
A



Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 19:01, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Pyxis napisał:
A mozesz zrobic zblizenie i powieklszyc powierzchnie pekniecia. Na calym obwodzie?


Sugerujesz, żebym połamał już pospawany gmol? Wink
Mam jeszcze drugie zdjęcie, ale to tyle.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pyxis
Motonita



Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)

PostWysłany: Śro 19:09, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Szkoda. Takie pekniecia zmeczeniowe pozostawiaja charakterystyczny slad.

"Konsylium" mechanikow to bez watpienia ciekawe zjawisko, ale ja podalem Ci bardzo prawdopodobna przyczyne tego zjawiska. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masi69
Motonita



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Śro 21:52, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Sad. Miałem podobną sytuację ze swoimi.
Po wstępnej rozmowie telefonicznej i analizie zdjęć wyglądało że uznają reklamację, ale prosili o wysłanie gmoli do nich. Po oględzinach stwierdzili jednak, że to pęknięcie w wyniku mechanicznego obciążenia gmoli/upadku. Nic takiego nie miało miejsca. Wprawdzie motocykl był położony i oparty na gmolu, ale na parkingu przy prędkości 0. Z zewnątrz gmol był delikatnie porysowany a pęknięcie było w miejscu jakby gmole były rozciągane na zewnątrz - a nie ściskane. Pęknięcie było zaraz za spawem od góry ale nie przez całą rurę. Stwierdzili, że oni nie spawają i naprawiają takich uszkodzeń.
Gmole cały czas leżą w garażu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Śro 23:41, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Uwaga odnośnie rdzy... nie ona była tutaj przyczyną. Pojawiła się dopiero po pęknięciu spawu. Rurka pękła jakiś czas później......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 18:37, 09 Wrz 2016    Temat postu:

Gdzieś tu na forum opisywałem swoje negatywne doświadczenia z płytą pod silnik Heed do dl650, spawy pękały, nie dawały się poznawać ustawieniami do spawania aluminium, musiałem nitami łączyć na pęknięciach. Z givi czy moto letko nigdy nie miałem problemów. Od tamtej pory omijam akcesoria tej firmy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 20:58, 09 Wrz 2016    Temat postu:

Mam co prawda gmole Givi z którymi nie zauważyłem by coś się działo poza tym że raz uleciała mi śruba mocująca mocowanie i gmol zaczął strasznie wibrować... Ale to drobiazg.
Zastanawiam się z kolei czy ma sens zastosowanie oprócz gmoli crash pady...
Niedawno miałem mały ślizg na oleju przy niewielkiej prędkości i oczywiście gmole zadziałały, osłoniły z grubsza wszystko - ale przygięły się, zarysowały owiewkę, a klamka, migacz, i tak poleciały.. o obdartym secie pasażera i przygiętej osłonie dolnej silnika nie wspomnę..
Chyba zaryzykuję zakup i zobaczę jak się sprawuje.
Bo jak gmole przygięły się przy takim malutkim ślizgu to w przypadku czegoś konkretniejszego straty były by dużo większe..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 22:53, 09 Wrz 2016    Temat postu:

antyks napisał:

Zastanawiam się z kolei czy ma sens zastosowanie oprócz gmoli crash pady...

Chyba zaryzykuję zakup i zobaczę jak się sprawuje.
..


ale chyba nie chcesz specjalnie zaliczyc kolejnego slizgu ? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 23:02, 09 Wrz 2016    Temat postu:

jotes napisał:
antyks napisał:

Zastanawiam się z kolei czy ma sens zastosowanie oprócz gmoli crash pady...

Chyba zaryzykuję zakup i zobaczę jak się sprawuje.
..


ale chyba nie chcesz specjalnie zaliczyc kolejnego slizgu ? Shocked

Tak zupełnie szczeże (ale nie mów nikomu) to tego poprzedniego też nie planowałem, co nie spowodowało że się nie zdarzył.
Niezbadane są wyroki boskie Smile
Więc....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swistak
Motocyklista



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiejski

PostWysłany: Sob 12:04, 10 Wrz 2016    Temat postu:

MaG napisał:
Gdzieś tu na forum opisywałem swoje negatywne doświadczenia z płytą pod silnik Heed do dl650, spawy pękały, nie dawały się poznawać ustawieniami do spawania aluminium, musiałem nitami łączyć na pęknięciach. Z givi czy moto letko nigdy nie miałem problemów. Od tamtej pory omijam akcesoria tej firmy...


Po wypadzie do Rumuni też zauważyłem pęknięcia na spawach i jedno pękniecie na płycie jak by za krucha była na razie śmigam tak jak jest w zimę pospawamy ale płyty już bym nie kupił Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzes771
A1



Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Śro 20:22, 12 Paź 2016    Temat postu:

Dzieki za info wiem czego nie kupie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomala vstrom
A1



Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Wto 15:09, 14 Lut 2017    Temat postu:

ja mam te same nic sie nie dzieje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gzub
A2



Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:13, 14 Lut 2017    Temat postu:

Ja mam też komplet gmoli oraz płytę pod silnik Heed'a. Na razie mogę powiedzieć, że gmole przy slizgu przy prędkości około 50 km/h zdały egzamin i poza przytarciem gmola nic więcej się nie zdarzyło. Co do płyty pod silnik to minusem jest na pewno fakt, że zbyt mocno odstaje, moim zdaniem lepiej było by gdyby bardziej wchodziła pod silnik. Póki co złego słowa na heed'a nie mogę powiedzieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fatboy
Motonita



Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:46, 14 Lut 2017    Temat postu:

Mam gmole 4sezon i wszustko ok.Odpukac...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf76
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów Łódzki

PostWysłany: Pią 12:53, 24 Lut 2017    Temat postu:

czekol napisał:
Uwaga odnośnie rdzy... nie ona była tutaj przyczyną. Pojawiła się dopiero po pęknięciu spawu. Rurka pękła jakiś czas później......



Zgadzam się w 100%
Prawdopodobnie był położony kiepski spaw i w wyniku naprężeń i drgań puścił. Rurka osłabiona z jednej strony i poddana tym samym naprężeniom skapitulowała za jakiś czas. To nie musi być wada wszystkich gmoli tej firmy (może spawacz miał wtedy kiepski dzień) Confused
Nie chcę usprawiedliwiać tej firmy, ale może lekko uspokoić posiadaczy gmoli firmy Heed. Jednak zwracać uwagę na spawy zawsze warto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin