Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

konserwacja na zimę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red-us
A1



Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:11, 02 Lut 2012    Temat postu: konserwacja na zimę

Witam!
Rzucam taki temat (jak zakonserwować motocykl na zimę), choć mam obawę czy gdzieś tego już nie było. Wiem, że w instrukcji obsługi są niezbędne info, ale wybaczcie, rozkręcać połowę motocykla by wlać olej do cylindrów to mi się nie chce... Gdyby ktoś miał inne pomysły to chętnie je skopiuję. Na razie postanowiłem "przepalać" DL-a co tydzień, dwa... Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Czw 10:16, 02 Lut 2012    Temat postu:

Dobrze że ja nie mam takiej instrukcji jak twoja (albo się tego nie doczytałem Rolling Eyes )
może po prostu wyciągnij aku postaw w ciepełku i podładuj go co jakiś czas. Maleństwo na kołki żeby opony nie popadły w gnuśność stojąc cały czas w jednym miejscu. No i oczywiście zatankować do pełna żeby woda się nie skraplała z baku, tyle moim zdanie powinno wystarczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 11:01, 02 Lut 2012    Temat postu:

Tipor, dobrze gada, ja natomiast nie tankowałem do pełna bo bede bak zdejmował a już dwie zimy wczesniej sobie tak zrobiłem że zalałem równo pod korek a potem zawory regulowałem i zdejmij tu pełny zbiornik Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3290
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:00, 02 Lut 2012    Temat postu:

A ja swojego chowam pod pierzynę i smaruje olejkami, żeby mu na mrozie skórka na nosku nie pękała Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bajer
A2



Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 16:33, 02 Lut 2012    Temat postu: Re: konserwacja na zimę

red-us napisał:
Na razie postanowiłem "przepalać" DL-a co tydzień, dwa... Pozdrawiam


Tylko jak "przepalasz", to proponuję Tobie postawić na centralce i wrzucić jedynkę, bo nie zalecane jest, żeby silnik chodził bez obciążenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek87
A1



Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:48, 02 Lut 2012    Temat postu:

takie przepalanie motocykla bardziej szkodzi niż pomaga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Czw 18:09, 02 Lut 2012    Temat postu:

Też tak uwazam od przepalania wydech gnije a z tym olejem to pierwsze słysze. Mój stoi na kołkach tylko czasem mu kołem obrócę żeby łańcuch ruszył i tyle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 18:10, 02 Lut 2012    Temat postu:

krzysiek87 napisał:
takie przepalanie motocykla bardziej szkodzi niż pomaga


kwestia i spór stary jak najstarszy motocykl, jest tyle samo za co przeciw i nie można sie zapierać. Ja czasem przepalam ale nie jakoś regularnie, choć przepalanie raz na tydzień czy dwa wg mnie (mechanika) jest jak najbardziej wskazane, choć wiem że spotkam sie z sprzeciwem niektórych to takie jest moje zdanie.

Przy przepalaniu wcale nie trzeba wbijać jedynki, może sobie spokojnie pochodzić na luzie, przegazówki bez obciążenia są szkodliwe i to jest fakt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 4:28, 03 Lut 2012    Temat postu: Re: konserwacja na zimę

Bajer napisał:

Tylko jak "przepalasz", to proponuję Tobie postawić na centralce i wrzucić jedynkę, bo nie zalecane jest, żeby silnik chodził bez obciążenia Smile

To jest największa bzdura jaką słyszałem.

Osobiście uważam, że przepalanie nic dobrego nie robi. Są osoby, które uważają odwrotnie i chwała im za to. Uważam, że różnica w żywotności silnika i tak będzie marginalna niezależnie, jaki sposób postępowania wybierzemy.

Zgadzam się, że dla silnika najlepiej pracować pod obciążeniem.
Tylko pisanie, że wrzucając jedynkę na centralce silnik jest obciążony, jest trochę śmieszne. Owszem jest bardziej obciążony niż na luzie ale bez przesady.
Wystarczy się zastanowić jakie obciążenia przenosi silnik podczas jazdy. Wink

Dla niedowiarków proponuje test. Postaw motocykl na centralce i zakręć ręką tylnym kołem. Potem poproś kolegę by usiadł na motocyklu i też zakręć ręką kołem tak by motocykl z kolegą się przemieścił. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maikpl
A



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 9:17, 03 Lut 2012    Temat postu:

Aczkolwiek jest obciążenie Very Happy tylko że takie jakie stawia opór koło kręcące się swobodnie. Dla silnika to żadne obciążenie Smile Co do reszty się nie wypowiadam bo sam nie wiem co o tym myśleć Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pią 10:57, 03 Lut 2012    Temat postu:

Najgorsze co można zrobić to te "przepalanie". Tym sposobem wykańczamy świece (a więc jednak trzeba się będzie bawić w ich wymianę "rozbierając" pół motocykla), powodujemy że w silniku gromadzą się produkty spalania, czyli woda + różne kwasy, marnujemy paliwo i czas.
Jak masz moto w garażu, to wystarczy odciążyć i ew. zabezpieczyć dopływ powietrza do silnika (uszczelnić na wlocie powietrza i na wydechu).
Z tym że już prawie wiosna, a Ty bierzesz się za konserwację moto ...
A w sumie to najważniejsze, coby aku doładować raz na miesiąc żeby się nie zasiarczyło Rolling Eyes


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pią 10:59, 03 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 13:26, 03 Lut 2012    Temat postu:

Jeżeli już się motocykl odpala, to trzeba się kawałek przejechać. Choćby kilka rundek wokół osiedla, najlepiej na wyższych obrotach... Ja osobiście jestem zdania że przepalanie w garażu przynosi więcej szkody niż pożytku. Należy pamiętać że silnik jest chłodzony cieczą, ale układ wydechowy już nie, chłodzi go pęd powietrza w czasie jazdy.
Poza tym na wolnych obrotach katalizator "nie działa", a produkty spalania z parą wodną tworzą kwas siarkowy który pozostaje wydechu, bo ciśnienie spalin jest za małe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Pią 13:28, 03 Lut 2012    Temat postu:

Po co zimować jak za miesiąc trzeba wyjeżdżać Very Happy
Jak kupiłem mojego V-Stroma w salonie to w pierwszą zimę wypucowałem, napastowałem, worki na rury wydechowe, plandeka na motor akumulator do domu nawet do cylindrów po troszce oleju żeby cylindry zabezpieczyć.
Teraz nawet nie zdążyłem umyć much ze szyby tylko wyciągnąłem aku i zalałem bak do pełna.
Odpalanie to moim zdaniem pomyłka bo faktycznie wydech cierpi jak się para wodna skrapla. Trzeba by tag długo trzymać na chodzie żeby silnik uzyskał odpowiednią temperaturę (szkoda paliwa).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Sob 11:08, 04 Lut 2012    Temat postu:

letko napisał:
Po co zimować jak za miesiąc trzeba wyjeżdżać ...
Teraz nawet nie zdążyłem umyć much ze szyby .
To się nazywa zdroworozsądkowe podejście Cool
Z tym że należy pamiętać, że powyższe rady dotyczą motocykli przechowywanych w suchych i w miarę ciepłych pomieszczeniach. Jak ktoś przechowuje motocykl pod skrawkiem plandeki na ulicy, a autobusy rzucają na niego śniegową maź z solą, to moto na pewno trzeba solidnie zabezpieczyć. Zalać cylindry olejem, uszczelnić silnik, motocykl pokryć preparatem zabezpieczającym itd.
Tylko że dla mnie ktoś porzucający maszynę na ulicy na całą zimę to nie motocyklista, co najwyżej posiadacz motocykla Sad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrs
Motocyklista



Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 18:28, 19 Lut 2012    Temat postu:

Odgrzeję trochę temat, wszak już prawie po zimie, ale wiedzy nigdy za wiele Wink
Ponieważ znalazłem odcinek omawiający jak zakonserwować motocykl na zimę, postanowiłem nim się podzielić => [link widoczny dla zalogowanych]

Swoją drogą, pytanie do tych, którzy trzymają DLa pod chmurką przez zimę, jaki pokrowiec używacie i polecacie (dla DL650 z założonym centralnym kufrem)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin