VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości -> Kulikowisko 27 marca 2015 Doskonalenie techniki jazdy - Ułęż
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kulikowisko 27 marca 2015 Doskonalenie techniki jazdy - Ułęż
PostWysłany: Wto 9:36, 10 Mar 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Dla zainteresowanych parę informacji zebranych ze strony Kulikowiska oraz uzyskanych bezpośrednio od Tomka Kulika.

Szkolenie piątek 27 marca 2015
Doskonalenie techniki jazdy

http://www.kulikowisko.pl/doszkalanie,motopark,ulez-10.xhtml
http://www.kulikowisko.pl/o,nas,kadra-2.xhtml

Motopark Ułęż (dojazd: http://www.motopark.net.pl/moto-park-ulez/dojazd/)

Zbiórka na obiekcie od 9.00
Rozpoczęcie szkolenia godzina 10.00
zakończnie szkolenia 18.00
Ilość wolnych miejsc - na razie kilkanaście osób
Marka motocykla nie ma znaczenia Wink
Zajęcia odbywają się bez względu na pogodę.

Teren dawnego lotniska wojskowego, zaadaptowany na potrzeby szkoleń motoryzacyjnych każdej kategorii. Nawierzchnia asfaltowa lotnicza o doskonałej przyczepności w każdych warunkach pogodowych.
Długość prostej: 1500 m
Szerokość jezdni: 10 – 30 m
Długość okrążenia: 4100 m

Obiekt jest dość duży, szkolenie w podgrupach w warunkach bezpiecznych i komfortowych.
Szkolenie prowadzą osoby z uprawnieniami instruktorskimi, które same prywatnie jeżdżą na motocyklach.
Na miejscu pełne zaplecze sanitarne.
Posiłki wybierane przy zgłoszeniu przed szkoleniem z karty lokalu "Kebab pod psem" (kebab i pizze) - posiłek przyjeżdża na konkretną godzinę na tor.
http://www.kebabpodpsem.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=98

Program zajęć przewiduje podział na podgrupy, pod kątem oczekiwań i zaawansowania uczestników zajęć.
Tematyka zajęć obejmie następujące zagadnienia:
- ergonomia i komfort na motocyklu: regulacje dźwigni, klamek, linek, etc...
- postawa i dosiad na motocyklu,
- przeciwskręt: fakty i mity,
- odciążenie rąk,
- praca stóp i bioder,
- technika i taktyka pokonywania zakrętu,
- kontrola gazu, zakładka gaz-hamulec,
- wpływ sposobu postrzegania drogi, na prowadzenie motocykla: patrzenie peryferyjne.

Podgrupa turystyczna zapozna się z następującymi tematami:
- uruchamianie motocykla na pych,
- kołkowanie opon bezdętkowych (dysponujemy kołami treningowymi),
- zasady obsługi akumulatora,
- pchanie motocykla motocyklem


Kontak bezpośrednio z organizatorem
Tomasz Kulik
kom: 692 026 505
poczta@kulikowisko.pl

Cena szkolenia 300 zł.
Cena szkolenia nie obejmuje wyżywienia.
Osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą przygotować dane do rachunku.
W razie rezygnacji najpóźniej dwa dni przed szkoleniem zwracana jest cała kwota.

opłaty za szkolenie wnosimy przelewem na konto:
07 1020 1055 0000 9502 0241 1403
Tomasz Kulik
Dziekanów Leśny ul.Waligóry 5

Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem to

1. Wpisz się na listę poniżej - od liczby osób na szkoleniu zależy liczba instruktorów , im wcześniej przekażemy ją Tomkowi tym lepiej.
2. Przed szkoleniem sprawdź stan ogumienia, płynów, klocków hamulcowych.
3. Nabądź zapasowe klamki - są niezbędne , zdarza się położyć motocykl przy manewrach albo pójść w zielone Wink Będziesz wtedy mógł wrócić do domu na 2oo.
4. Upewnij się jakie ma być ciśnienie zalecane w oponach twojego motocykla.

Dopisanie się na szkolenie jest możliwe nawet dzień przed - czasem ktoś się wypisuje i zwalnia miejsce.
Oczywiście każdy może kontaktować się bezpośrednio z Tomkiem i dogadywać indywidualnie

Aktualizacja 1:
Na terenie ośrodka będzie do dyspozycji mechanik, który w przypadku problemów z motocyklem w pewnych sprawach będzie mógł pomóc.
- naciąganie łańcucha
- regulowanie linek, klamek itp.
- w przypadku przebicia opony kołkowanie
- pompowanie opon do właściwego ciśnienia
- uzupełnienie oleju (będą mieli ze sobą, borygo też)

Obiekt spełnia wymogi ODTJ. Instruktorzy i Kulikowisko posiadają niezbędne ubezpieczenia.

Lista zainteresowanych:
1. Masi69 - Mariusz Sitnik (Suzuki DL 650)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Wto 13:31, 10 Mar 2015, w całości zmieniany 8 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:23, 12 Mar 2015
stasiek
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 789
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





Miło wspominam Tomka z kursu na prawko które u niego i jego grupy robiłem Smile
Bardzo chętnie bym skorzystał al enie będę miał jeszcze moto w tym czasie - pozostaje liczyc ze jeszcze kolejną edycje takiego kursu niedługo zrobi....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:59, 12 Mar 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





stasiek napisał:
Miło wspominam Tomka z kursu na prawko które u niego i jego grupy robiłem Smile
Bardzo chętnie bym skorzystał al enie będę miał jeszcze moto w tym czasie - pozostaje liczyc ze jeszcze kolejną edycje takiego kursu niedługo zrobi....


Też u niego robiłem prawo jazdy, ale wtedy jeszcze miał swoją szkółkę na Bemowie. Same pozytywne wrażenia. Tomek cierpliwie i dokładnie wszystko tłumaczy, chociaż jak potrzeba to potrafi konkretnie opier... . Czuć wojskowy dryg. Jak robiłem u niego kurs to pierwszy raz siedziałem na motocyklu, a było to w dość zaawansowanym wieku Wink. Facet jest konkretny, posiada niesamowitą wiedzę,doświadczenie i potrafi to wykorzystać w praktyce.

PS
Żeby była całkowita jasność: nie mam korzyści z reklamy, nie jestem naganiaczem ani akwizytorem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:15, 12 Mar 2015
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Pytanie... co roku robicie jakiś kurs?

Mi po 3 razach już się w tym roku nie chce... ciągle w sumie to samo Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:28, 12 Mar 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Ja tak. Zawsze czegoś się nauczę. Na początku sezonu jest to też dobry sposób żeby się rozjeździć . Po za tym ja dopiero "raczkuję" na motocyklu . To będzie mój trzeci sezon a czuje , że jeszcze dużo mi brakuje. Co roku chodziłem do innej "szkoły" . Pokazują one też różne techniki jazdy i odmienne podejście do pewnych spraw. Warto takie rzeczy skonfrontować Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Czw 22:28, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:50, 17 Mar 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Nie ma chętnych ? Za wcześnie, za drogo , za daleko , piątek , czy środek zimy ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:55, 17 Mar 2015
stasiek
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 789
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





no ja bym mega chętnie pojechał ale będę prawdopodobnie jeszcze bezmotny ;(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:34, 17 Mar 2015
kasin
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 273
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piastów/Zalewo





Też bym się chętnie wybrał, ale właśnie w ten weekend przyprowadzę moją Zuzę z Mazur, więc nie dam rady Sad Następnym razem pewnie się do niego wybiorę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:29, 18 Mar 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Ja myślę nad tym żeby się wybrać, tylko że "zdradziłem" forum, markę.... nie wiem czy chcecie się do mnie przyznawać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:05, 18 Mar 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Na miejscu się zastanowimy Wink
Ja kasę już przelałem. Jak wczoraj smsowałem z Tomkiem to napisał mi ,że liczba chętnych potrzebnych do zorganizowania szkolenia już jest Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Śro 12:09, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:37, 20 Mar 2015
Filip
Motonita

 
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Ursynów





masi69 napisał:
Nie ma chętnych ? Za wcześnie, za drogo , za daleko , piątek , czy środek zimy ? Wink


Niefortunny zbieg okolicznosci :-/
Moze zalapie sie na nastepna edycje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:31, 10 Kwi 2015
kasin
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 273
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piastów/Zalewo





Koledzy, i jak to szkolenie? Warto było? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:23, 13 Kwi 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Było warto, polecam wszystkim.
Z zakresu, który opisywałem wcześniej nie było tylko części dla podgrupy turystycznej. Całe szkolenie było na tyle intensywne, że na 'turystykę' już nie starczyło czasu.
Po szkoleniu miałem jeszcze zakwasy w mięśniach przez trzy dni Wink

Teoretycznie omawiane zagadnienia były poparte szeregiem ćwiczeń praktycznych. Kierujący zostali podzieleni na dwie grupy. Jedna to Ci którzy przechodzili już przez 'ręce' Tomka i jego instruktorów a druga to ta tacy co mieli z nim do czynienia pierwszy raz.
Do każdej grupy zostało przydzielonych po dwóch instruktorów, którzy tłumaczyli dokładnie wszystkie ćwiczenia, pokazywali sposób ich wykonania. W trakcie na bieżąco dokładnie obserwowali każdego kierownika i od razu korygowali wszystkie błędy.

Ja ze szkolenia jestem bardzo zadowolony.Dużo się nauczyłem, w bezpiecznych warunkach mogłem poćwiczyć wiele manewrów. Dowiedziałem się ,że jeszcze spooro pracy przede mną. Dobrze to zresztą widać na niektórych zdjęciach Crying or Very sad (złe odchylanie się, niepoprawnie ułożone stopy, manewry przy bardzo ciasnych zakrętach i/lub małych prędkościach, niewłaściwe wchodzenie w zakręty ... i jeszcze trochę by się znalazło).

Nie wiem czy był jeszcze ktoś z naszego forum, ale było kilka DL-i.

Zdjęcia http://1drv.ms/1MMs84y
Tu trochę więcej wrażeń innych https://pl-pl.facebook.com/events/1535475460064041/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:02, 13 Kwi 2015
Janusz W
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 1291
Przeczytał: 114 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rawa Maz





masi69 widziałem Cię na fotkach , ładna prezencja Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:29, 13 Kwi 2015
cisza
A2

 
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SO





masi69, a możesz opisać jakie elementy ćwiczyliście ? Program w skrócie Smile
Z fotek co nie co można wywnioskować, ale będę wdzięczny za szczegóły Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:01, 13 Kwi 2015
Zolw_Danziger
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Danzig-Bressen





Masi!!!
Wygląda na to, że to dobre szkolenie, fajna relacja i kupę fotek...
skręt w lewo, trzymając prawą dłonią tylko kierownicę, to już jest coś!
Pozazdraszczam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:42, 13 Kwi 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Zolw_Danziger..: Zdjęcia robił fotograf z ekipy Tomka, jeździł po torze za nami w różnie miejsca i pstrykał. Afekty ... sam widziałeś

Cisza:
Tak na szybko z tego co sobie przypominam to (nie wszystko w kolejności w jakie było oryginalne):

- odciążenie rąk podczas prowadzenia motocykla, szczególnie hamowania
rozpędzanie do prędkości ok 40km , luz i hamowanie przednim hamulcem tylko z prawą ręką swobodnie na kierownicy tak aby utrzymać niezmieniony tor jazdy i zahamować do zera - tu wychodziło od razu czy wieszasz się i opierasz na kierownicy czy nie.

- podobne z dodaniem jednocześnie manipulowania gazem , już bez wrzucania na luz, rozpędzanie do ok 50,60 dohamowywanie jedynie przednim z jednoczesnym zamykaniem gazu do małej prędkości ale bez zatrzymania i ruszanie z płynnym odpuszczaniem hamulca i jednoczesnym dodawaniem gazu . Lewa ręka cały czas za plecami albo z boku.

Dwa poprzednio opisane na prostym odcinku. Jednoczesne trenowanie właściwej postawy na motocyklu, właściwego dosiadu , odciążania pełnego kierownicy, ręce swobodnie.

- jazda na około dużego prostokąta wyznaczonego przez słupki. Wykorzystanie elementów z poprzedniego ćwiczenia, jednocześnie gaz , hamulec, tylko prawa ręka na kierownicy, optymalny tora jazdy na zakrętach, właściwie ułożenie stop na podnóżkach, nie na 'kaczuchę' ale blisko ramy moto, tak aby nie zawinęły się pod podnóżki przy dużym złożeniu. Właściwe pochylenie w zakręcie. Prawidłowe ułożenie głowy - równolegle do powierzchni drogi. Elementy prawidłowego patrzenia , nie na koła przed sobą, ale na następnie pokonywany zakręt według zasady "moto jedzie gdzie patrzysz". Ponieważ jeździliśmy blisko siebie dochodzi element patrzenia peryferyjnego , zwracanie uwagi na przemieszczające się 'plamy' w okolicy bez rejestrowania szczegółów.

- dłuższy odcinek toru z szykanami (zakręty pod katem 90) , slalomem od lewej krawędzi jezdni do prawej gdzie odstępy pomiędzy kolejnymi bramkami w jednej części są większe w drugiej mniejsze (coś jak niżej, ale bez białych kropek Wink),

..
..................
..
..................
..
..................
..
..................

..


..................


..


..................


..

długa prosta (niektórzy rozwijali tam w okolicach 200) z kończącym ostrym zakrętem, dojazd z patelnią (to jest na filmiku z linka w poście wyżej).
Tu zebranie wszystkich elementów z poprzednich ćwiczeń z naciskiem na technikę pokonywania zakrętów szybkich i wolnych/ciasnych. Dwie ręce na kierownicy. Balast ciałem, przenoszenie ciężaru w slalomie, dociążenie zewnętrznego podnóżka. I to samo ale jazda w drugą stronę.

- martwy ciąg , manewry poniżej progu równowagi
ciasna ósemka, manewrowanie gazem i jednocześnie stabilizowanie tylnym hamulcem, balast ciałem na zewnątrz, nacisk na zewnętrzny podnóżek, motocykl pochylony mocno do zakrętu, patrzenie prawie za siebie w "zakręcaną" stronę.

- omijanie przeszkody podczas jazdy oraz ruszanie z przed przeszkody

- ponownie pętle po torze z połączeniem wszystkich elementów

Druga grupa miała inne ćwiczenia, ale nie wiem co dokładnie robili.
Ostatnie ćwiczenie jakie widziałem u nich to zakręcanie na maksymalnie skręconej kierownicy (do oporu) przy delikatnym manipulowaniu jednocześnie gazem i sprzęgłem. Pewnie też ćwiczyli prawidłowy dosiad , przeciwskręt, hamowania bez obciążania kierownicy, redukcja z międzygazem, martwy ciąg,...? Czy tak było na 100% tego nie jestem pewny, trzeba by kogoś dopytać. Zakładam, że mieli te elementy - to podstawa u Tomka.

Janusz W: ja jakoś nie lubię się oglądać na zdjęciach ale dzięki;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Pon 22:01, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:58, 13 Kwi 2015
Filip
Motonita

 
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Ursynów





dlaczego niektore motocykle maja na przedniej lampie jakies czerwono bordowe naklejki? selekcja?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:03, 13 Kwi 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Filip napisał:
dlaczego niektore motocykle maja na przedniej lampie jakies czerwono bordowe naklejki? selekcja?


Tak były oznaczone dwie grupy, o których pisałem. Pierwszy raz u Tomka - czerwona, Ci po 'przejściach' srebrna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:48, 13 Kwi 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Czekam na kolejne szkolenie Smile
Tym razem postaram się wybrać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:38, 14 Kwi 2015
cisza
A2

 
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SO





masi69, dzięki za szczegóły ! Very Happy
Ciekawy program i na pewno można się wiele nauczyć Exclamation
I najważniejsze, że jesteś zadowolony Smile

Ah Smile
Relacja foto też mi się podoba Smile Ze zdjęć (tudzież filmików) można wiele dowiedzieć się o swoich błędach. Póki nie zobaczysz na własne oczy, że coś robisz źle - myślisz, że robisz dobrze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kulikowisko 27 marca 2015 Doskonalenie techniki jazdy - Ułęż
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin