Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

V-strom w off...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 18:48, 06 Lis 2015    Temat postu: V-strom w off...

Tak sobie wczoraj jechałem za kumplem na XJ6N, najpierw asfalt, potem zjechał na drogę gruntową. Jechaliśmy po ciemku na światłach. Droga gruntowa, ubita, trochę kamyczków .. nic wielkiego. Kumpel przede mną jechał lewą stroną , zaraz nad skarpą, z prawej widze wygodne pole więc myślę, po co ryzykować i biję na prawo. Po 10 sek. pożalowałem decyzji. Wjechałem w dość głęboki piach, szedłem raz jedym bokiem, potem drugim bokiem, potem znów pierwszym wytracając prędkość. Jak to się stało że nie posmakowałem w dokładnym tego słowa znaczeniu podłoża- nie wiem.
I okazuje się że moje doświadczenie w jeździe po trudniejszym terenie jest nikłe. Tylko sobie z tego nie zdawałem sprawy.
Może znajdzie się tu ktoś komu off nie jest obcy i czuje się na nim pewnie i podzielił by się nim z takimi żółtodziobami jak ja SmileSmileSmile odrobiną doświadczenia w temacie prowadzenia i opanowania v-stroma w terenie?
Wiem, wiem, poradniki, szkolenia, praktyka... korespondencyjnie się nauczyć nie da. Ale może by podstawowe wskazówki od czego zacząć i na co uważać? Miłośnikiem offu nie zostanę chyba... oponki anakee2 właśnie założyłem więc na razie wymiany kolejnej nie planuję, ale jak jest coś co pomoże czasem dupsko uratować to uprzejmie poproszę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Pią 18:50, 06 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafput
Motocyklista



Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / łódzkie

PostWysłany: Pią 20:10, 06 Lis 2015    Temat postu: Re: V-strom w off...

antyks napisał:
... wytracając prędkość


I tu był błąd kolego Wink

A tak serio. Umiejętności dużych nie mam, ale pierwsza zasada - jak nie wiesz co zrobić, dodaj gazu - sprawdza się nadzwyczaj często. Przód motocykla robi się lżejszy, odciazasz przednie koło i idzie lepiej. Tylko musisz przekonać do tego głowę, co nie jest łatwe.

A teraz pojawia się wpisy, że Dl motocyklem w teren nie jest. Prawda to i nie prawda. Nikt tu do końca racji nie ma. Czynników jest wiele, od definicji terenu po umiejętności kierownika. Powiem tak - lżejszymi motocyklami jest więcej funu Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Pią 20:42, 06 Lis 2015    Temat postu:

Kiedyś powiedziano mi: piach to stan umysłu. I rzeczywiście tak jest. Trzeba się przełamać i gaz!

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 22:21, 06 Lis 2015    Temat postu:

http://www.vstromclub.fora.pl/ring-wolny,20/nauka-jazdy-na-szutrach,17042.html Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swistak
Motocyklista



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiejski

PostWysłany: Pią 22:32, 06 Lis 2015    Temat postu:

Też próbowałem poskromić kopne piachy ale w głowie siedzi jakaś blokada zawsze powoli próbuje jechać i przód tańczy jak chce + nie dosięganie całymi stopami do gleby.
Bardziej doświadczeni koledzy cały czas powtarzają mi w takich sytuacjach jest tylko jedno wyjście OGIEŃ OGIEŃ OGIEŃ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 22:37, 06 Lis 2015    Temat postu:

Ogień z rury - przód do góry:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 22:53, 06 Lis 2015    Temat postu:

Dwója i gazu w ... Wink

Świstak... Na dzień dobry nie musisz kręcić manetą w opór... Wystarczy, żebyś trzymał stałą prędkość. Choćby powoli, ale jedź, w piachu nie odpuszczaj gazu... Zobaczysz, że z czasem naprawdę wiele się zmieni Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 22:55, 06 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KG-200
Motocyklista



Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-direct

PostWysłany: Sob 18:37, 07 Lis 2015    Temat postu:

Taaa,niezły temat pociągnąłeś.Na pewno nie po ciemku,to już wiesz,lepiej na grunt zmień opony,jeśli masz dryg do krossu to katuj do us... śmierci,wyjdzie po jakimś czasie,to nawet fajna zabawa,jak chcesz zająć się tym poważnie to lepiej zacząć od czegoś lżejszego tylko do tego przeznaczonego będziesz znał przez to grunt i zasady.
Ja jak mam problem to zawracam i już drugim razem idzie dobrze,bo tylko tak i w tym miejscu-trudnym- czegoś się nauczę a nie tam gdzie idzie jak z płatka.Motor do tego trochę trudny ale nie ma rzeczy niemożliwych ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Nie 18:48, 08 Lis 2015    Temat postu:

Mnie do "rozpaczy " doprowadzają odcinki leśnych lub wiejskich dróg z samego piasku , 2koleiny i możesz tylko jedną wybrać szerokość ze 20cm /i jeszcze -10cm/ tak wyrobione od opony chyba furmanek, jedynie pomaga mi ratowanie się podpieraniem bo brzegi wysokie ...ale ile razu się może udawać Twisted Evil ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spolski
Motocyklista



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 6:51, 09 Lis 2015    Temat postu:

Raptor napisał:
Mnie do "rozpaczy " doprowadzają odcinki leśnych lub wiejskich dróg z samego piasku , 2koleiny i możesz tylko jedną wybrać szerokość ze 20cm /i jeszcze -10cm/ tak wyrobione od opony chyba furmanek, jedynie pomaga mi ratowanie się podpieraniem bo brzegi wysokie ...ale ile razu się może udawać Twisted Evil ?


Z koleinami nie ma sensu walczyć, trzeba współpracować Wink Musisz się przełamać i w nich jechać, byle nie przesadnie wolno. Czasem przytrzesz bokiem opony i trochę Cię szarpnie jak starym tramwajem na zakręcie ale nic poza tym. Skoro koło furmanki sie tam zmieściło to Ty też tam dasz radę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 20:14, 10 Lis 2015    Temat postu:

Raptor napisał:
Mnie do "rozpaczy " doprowadzają odcinki leśnych lub wiejskich dróg z samego piasku , 2koleiny i możesz tylko jedną wybrać szerokość ze 20cm /i jeszcze -10cm/ tak wyrobione od opony chyba furmanek, jedynie pomaga mi ratowanie się podpieraniem bo brzegi wysokie ...ale ile razu się może udawać Twisted Evil ?

Jeśli tak to zobacz moto dla siebie na tym filmiku - od 1:10 żaden piasek nie będzie ci straszny.
https://www.youtube.com/watch?v=Iz0exmQ88SM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swistak
Motocyklista



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiejski

PostWysłany: Śro 8:10, 11 Lis 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Śro 19:19, 11 Lis 2015    Temat postu:

Cytat:
Jeśli tak to zobacz moto dla siebie na tym filmiku - od 1:10 żaden piasek nie będzie ci straszny.
https://www.youtube.com/watch?v=Iz0exmQ88SM


Dzieki świetna porada, ...tylko czy wspominałem że chce inne moto?

Jak się będziesz nudził to nagraj swój filnik ,jak sobie radzisz na piasku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Śro 21:40, 11 Lis 2015    Temat postu:

Ja za terenem nie przepadam dlatego zmieniłem GSa ma DLa.
Ale zasada jest taka, że po piachu dodajemy gazu a z dużej górki zjeżdzamy na niskim biegu bez gazu.
Hamowanie za wiele nie daje a jeżeli jest w DLu ABS to wręcz przeszkadza przy hamowaniu z dużej, piszczystej/szutrowej górki.
DL trochę za ciężki do terenu ale i większe motocykle dają sobie radę.
Ważne oczywiście są opony, na typowych szosówkach to co najwyżej na ubitym szutrze można jako tako pojechać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 0:02, 20 Lis 2015    Temat postu:

podstawą do jazdy poza asfaltem, szczególnie z piaskowymi lub mokrymi odcinkami, są opony z mocnym bieżnikiem (np. k60 scout lub podobne). Szczególnie w motocyklu który nie jest stworzony do off.

Z własnego doświadczenia - w trampku anakee2 mogłyby wystarczyć, ale w DL sugerowałbym coś z agresywniejszym bieżnikiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 0:06, 20 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin