VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości -> V-strom w off...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
V-strom w off...
PostWysłany: Pią 19:48, 06 Lis 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Tak sobie wczoraj jechałem za kumplem na XJ6N, najpierw asfalt, potem zjechał na drogę gruntową. Jechaliśmy po ciemku na światłach. Droga gruntowa, ubita, trochę kamyczków .. nic wielkiego. Kumpel przede mną jechał lewą stroną , zaraz nad skarpą, z prawej widze wygodne pole więc myślę, po co ryzykować i biję na prawo. Po 10 sek. pożalowałem decyzji. Wjechałem w dość głęboki piach, szedłem raz jedym bokiem, potem drugim bokiem, potem znów pierwszym wytracając prędkość. Jak to się stało że nie posmakowałem w dokładnym tego słowa znaczeniu podłoża- nie wiem.
I okazuje się że moje doświadczenie w jeździe po trudniejszym terenie jest nikłe. Tylko sobie z tego nie zdawałem sprawy.
Może znajdzie się tu ktoś komu off nie jest obcy i czuje się na nim pewnie i podzielił by się nim z takimi żółtodziobami jak ja SmileSmileSmile odrobiną doświadczenia w temacie prowadzenia i opanowania v-stroma w terenie?
Wiem, wiem, poradniki, szkolenia, praktyka... korespondencyjnie się nauczyć nie da. Ale może by podstawowe wskazówki od czego zacząć i na co uważać? Miłośnikiem offu nie zostanę chyba... oponki anakee2 właśnie założyłem więc na razie wymiany kolejnej nie planuję, ale jak jest coś co pomoże czasem dupsko uratować to uprzejmie poproszę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Pią 19:50, 06 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: V-strom w off...
PostWysłany: Pią 21:10, 06 Lis 2015
rafput
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 323
Przeczytał: 114 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / łódzkie





antyks napisał:
... wytracając prędkość


I tu był błąd kolego Wink

A tak serio. Umiejętności dużych nie mam, ale pierwsza zasada - jak nie wiesz co zrobić, dodaj gazu - sprawdza się nadzwyczaj często. Przód motocykla robi się lżejszy, odciazasz przednie koło i idzie lepiej. Tylko musisz przekonać do tego głowę, co nie jest łatwe.

A teraz pojawia się wpisy, że Dl motocyklem w teren nie jest. Prawda to i nie prawda. Nikt tu do końca racji nie ma. Czynników jest wiele, od definicji terenu po umiejętności kierownika. Powiem tak - lżejszymi motocyklami jest więcej funu Smile


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:42, 06 Lis 2015
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 638
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





Kiedyś powiedziano mi: piach to stan umysłu. I rzeczywiście tak jest. Trzeba się przełamać i gaz!


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:21, 06 Lis 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





http://www.vstromclub.fora.pl/ring-wolny,20/nauka-jazdy-na-szutrach,17042.html Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:32, 06 Lis 2015
swistak
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 251
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiejski





Też próbowałem poskromić kopne piachy ale w głowie siedzi jakaś blokada zawsze powoli próbuje jechać i przód tańczy jak chce + nie dosięganie całymi stopami do gleby.
Bardziej doświadczeni koledzy cały czas powtarzają mi w takich sytuacjach jest tylko jedno wyjście OGIEŃ OGIEŃ OGIEŃ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:37, 06 Lis 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Ogień z rury - przód do góry:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:53, 06 Lis 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Dwója i gazu w ... Wink

Świstak... Na dzień dobry nie musisz kręcić manetą w opór... Wystarczy, żebyś trzymał stałą prędkość. Choćby powoli, ale jedź, w piachu nie odpuszczaj gazu... Zobaczysz, że z czasem naprawdę wiele się zmieni Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 23:55, 06 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:37, 07 Lis 2015
KG-200
A

 
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 130
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-direct





Taaa,niezły temat pociągnąłeś.Na pewno nie po ciemku,to już wiesz,lepiej na grunt zmień opony,jeśli masz dryg do krossu to katuj do us... śmierci,wyjdzie po jakimś czasie,to nawet fajna zabawa,jak chcesz zająć się tym poważnie to lepiej zacząć od czegoś lżejszego tylko do tego przeznaczonego będziesz znał przez to grunt i zasady.
Ja jak mam problem to zawracam i już drugim razem idzie dobrze,bo tylko tak i w tym miejscu-trudnym- czegoś się nauczę a nie tam gdzie idzie jak z płatka.Motor do tego trochę trudny ale nie ma rzeczy niemożliwych ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:48, 08 Lis 2015
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Mnie do "rozpaczy " doprowadzają odcinki leśnych lub wiejskich dróg z samego piasku , 2koleiny i możesz tylko jedną wybrać szerokość ze 20cm /i jeszcze -10cm/ tak wyrobione od opony chyba furmanek, jedynie pomaga mi ratowanie się podpieraniem bo brzegi wysokie ...ale ile razu się może udawać Twisted Evil ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:51, 09 Lis 2015
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Raptor napisał:
Mnie do "rozpaczy " doprowadzają odcinki leśnych lub wiejskich dróg z samego piasku , 2koleiny i możesz tylko jedną wybrać szerokość ze 20cm /i jeszcze -10cm/ tak wyrobione od opony chyba furmanek, jedynie pomaga mi ratowanie się podpieraniem bo brzegi wysokie ...ale ile razu się może udawać Twisted Evil ?


Z koleinami nie ma sensu walczyć, trzeba współpracować Wink Musisz się przełamać i w nich jechać, byle nie przesadnie wolno. Czasem przytrzesz bokiem opony i trochę Cię szarpnie jak starym tramwajem na zakręcie ale nic poza tym. Skoro koło furmanki sie tam zmieściło to Ty też tam dasz radę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:14, 10 Lis 2015
kalinago
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 201
Przeczytał: 171 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Raptor napisał:
Mnie do "rozpaczy " doprowadzają odcinki leśnych lub wiejskich dróg z samego piasku , 2koleiny i możesz tylko jedną wybrać szerokość ze 20cm /i jeszcze -10cm/ tak wyrobione od opony chyba furmanek, jedynie pomaga mi ratowanie się podpieraniem bo brzegi wysokie ...ale ile razu się może udawać Twisted Evil ?

Jeśli tak to zobacz moto dla siebie na tym filmiku - od 1:10 żaden piasek nie będzie ci straszny.
https://www.youtube.com/watch?v=Iz0exmQ88SM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:10, 11 Lis 2015
swistak
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 251
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiejski





https://scontent-mia1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11140399_10153860023603146_5922903028761104053_n.jpg?oh=3973239e63efd59eefab0892506524ba&oe=56458609


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:19, 11 Lis 2015
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Cytat:
Jeśli tak to zobacz moto dla siebie na tym filmiku - od 1:10 żaden piasek nie będzie ci straszny.
https://www.youtube.com/watch?v=Iz0exmQ88SM


Dzieki świetna porada, ...tylko czy wspominałem że chce inne moto?

Jak się będziesz nudził to nagraj swój filnik ,jak sobie radzisz na piasku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:40, 11 Lis 2015
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Ja za terenem nie przepadam dlatego zmieniłem GSa ma DLa.
Ale zasada jest taka, że po piachu dodajemy gazu a z dużej górki zjeżdzamy na niskim biegu bez gazu.
Hamowanie za wiele nie daje a jeżeli jest w DLu ABS to wręcz przeszkadza przy hamowaniu z dużej, piszczystej/szutrowej górki.
DL trochę za ciężki do terenu ale i większe motocykle dają sobie radę.
Ważne oczywiście są opony, na typowych szosówkach to co najwyżej na ubitym szutrze można jako tako pojechać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:02, 20 Lis 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





podstawą do jazdy poza asfaltem, szczególnie z piaskowymi lub mokrymi odcinkami, są opony z mocnym bieżnikiem (np. k60 scout lub podobne). Szczególnie w motocyklu który nie jest stworzony do off.

Z własnego doświadczenia - w trampku anakee2 mogłyby wystarczyć, ale w DL sugerowałbym coś z agresywniejszym bieżnikiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 1:06, 20 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
V-strom w off...
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin