 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scalmar
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 22:44, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
To i ja dorzucę 3 grosze.
Od 3 sezonów jeżdżę w Nolanie N90. C3 to może nie jest ale ogólnie OK blenda bez problemów , szczęka zamyka się lekko - dodatkowa zaleta zatrzask, coby szczęka sama nie opadała, pinlock ( chyba tak się to pisze) mam tez z silikonem sprawdza się zarówno w deszczu jak i przy - 7 stopniach, szyba jak na razie minimalne ryski - przejechane jakieś 20 kkm. Minusem jest waga ( w porównaniu do C3 ), szum z lewej strony - to przez niewyciszoną klapkę od N-com`a, i chyba najbardziej wkurzająca część - kołnierz/ podbródek ten pod szczęką ( jak mam go wpiętego to już jedną ręką szczęki nie zamknę - zawsze gdzieś się wypnie, albo źle podlezie końcówka.
Pozdrawiam Kuba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 17:04, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
no dobra, porównajmy liczby:
Schuberth C3 PRO - Waga: 1570g
Shoei Neotec - Waga: 1600g
Nolan n104 - Waga: 1640g
no faktycznie, 40-70gram czyli ok.4% wagi kasku, różnica powalająca...
Starsze konstrukcje tej firmy np. n102, n103 faktycznie były wyraźnie cięższe (1850g) a także gorzej wykonane, ale te najnowsze schudły, jakość też wzrosła ale to właściwie u wszystkich producentów.
Jedynym lekkim szczękowcem to jest chyba tylko HJC RPHA ze swoimi 1450g, tutaj różnica jest wyraźna. Miałem go na głowie, faktycznie wydaje się lekki, z tym że ma z kolei niewielki wizjer i spore metalowe zamknięcie na środku szyby, jak się lekko uniesie szybkę np. jak jest gorąco, to zamknięcie jest dokładnie w centrum pola widzenia.
Jeszcze taki małe uzupełnienie, byłem pojeździć w n91 i n104 i porównywałem je ze sobą na dłuższej trasie, jeżeli kogoś stać polecam jednak n104, różnica w komforcie jest odczuwalna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 20:14, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breit
A2
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 11:14, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Przejechałem w C3 pro 2 tys, to mogę coś powiedzieć.
Wykonanie, jak dla mnie super, wszystko trzyma się kupy jak należy, szyba chodzi i domyka się precyzyjnie i szczelnie. Kas wygodny i znacznie cichszy niż moje poprzednie budżetowe (po około 500 PLN). Nie jest to oczywiście cisza . Mam z interkomem w kołnierzu i to mi się najbardziej podoba (tel, polecenia nawigacji i Yanosik w tle - uwaga Policja 1000 metrów ). Pinlock działa bardzo dobrze. Nie mam problemów z uwieraniem w gula.
Wady też niestety są:
- wlot dolny powietrza nie ma żadnej regulacji, działa w trybie on/off, przy otwartym powoduje duże szumy w kasku przy mojej pozycji jazdy, wystarczy o kilka stopni głowę pochylić i jest ok, ale jak na taki kask to lipa. Myślę, że to ma też dużo wspólnego z szybą, na nakedzie pewnie jest cisza.
- po około 2-3 godzinach jazdy zaczyna mnie uciskać w jednym miejscu na czubku głowy, trzeba zrobić 5 minut przerwy i znowu 2 godziny można jechać, muszę go chyba tam ubić.
- nie jestem w stanie wygodnie zamknąć szczęki w trakcie jazdy jedną ręką, w instrukcji tego zabroniono, ale airoh to robił bez problemu.
Biorąc pod uwagę za i przeciw jestem za, a w szczególności z interkomem w kołnierzu (bez tego bym chyba go nie kupił).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 11:19, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Co do zamykania szczęki, prawdopodobnie "podgina" Ci się fragment materiału (tego co układa się pod brodą). Jak to poprawisz, zamkniesz bez problemu jedną ręką (przynajmniej u mnie tak było).
Co do C3, ja doceniam jego małą masę przede wszystkim.
Aha, doczytałem teraz uważniej, ja nie mam wersji pro, więc być może u ciebie jednak jest inna przyczyna trudności z domknięciem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiod1
A1
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: Czw 23:39, 03 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
NOX n101
Nie widziałem tu jeszcze opinii o moim kasku więc dopiszę swoją, może nie zauważyłem.
Przymierzałem Sharka 700s, ale nie był dla mnie wygodny. Przymierzyłem pierwszy kask który wpadł mi w ręce - NOX n101, leżał idealnie, nie miałem wrażenia żeby był za ciężki i był za dużo mniejsze pieniądze.
zalety:
ma możliwość wpięcia pinlocka (ale niestety do tego kasku był dużo droższy niż do innych i skończyło się na wklejeniu folii FogCity)
blenda
deflektor
wypinane wnętrze
dość dobra wentylacja, ze skutecznym nawiewem na szybkę
wady:
szyba zamykana tylko na 2 'kliki' (nie da się uchylić 1-2cm, tylko albo do połowy albo całkiem otworzyć)
głośno w środku - ale to subiektywne odczucie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breit
A2
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Sob 9:55, 05 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Breit napisał: | Przejechałem w C3 pro 2 tys, to mogę coś powiedzieć.
Wykonanie, jak dla mnie super, wszystko trzyma się kupy jak należy, szyba chodzi i domyka się precyzyjnie i szczelnie. Kas wygodny i znacznie cichszy niż moje poprzednie budżetowe (po około 500 PLN). Nie jest to oczywiście cisza . Mam z interkomem w kołnierzu i to mi się najbardziej podoba (tel, polecenia nawigacji i Yanosik w tle - uwaga Policja 1000 metrów ). Pinlock działa bardzo dobrze. Nie mam problemów z uwieraniem w gula.
Wady też niestety są:
- wlot dolny powietrza nie ma żadnej regulacji, działa w trybie on/off, przy otwartym powoduje duże szumy w kasku przy mojej pozycji jazdy, wystarczy o kilka stopni głowę pochylić i jest ok, ale jak na taki kask to lipa. Myślę, że to ma też dużo wspólnego z szybą, na nakedzie pewnie jest cisza.
- po około 2-3 godzinach jazdy zaczyna mnie uciskać w jednym miejscu na czubku głowy, trzeba zrobić 5 minut przerwy i znowu 2 godziny można jechać, muszę go chyba tam ubić.
- nie jestem w stanie wygodnie zamknąć szczęki w trakcie jazdy jedną ręką, w instrukcji tego zabroniono, ale airoh to robił bez problemu.
Biorąc pod uwagę za i przeciw jestem za, a w szczególności z interkomem w kołnierzu (bez tego bym chyba go nie kupił). |
Kask po 10 000 KM:
-już bez problemu się zamyka otwiera jedną ręką
-żadnego ucisku na głowie nie czuję
-wszystko chodzi i działa z taką samą precyzją jak w nowym, szczególnie zamykanie szyby - precyzja te kliknięcia ...
-jedyną wada która pozostała jest ten wlot z dołu, który generuje duże szumy
-czy kupiłbym jeszcze raz ? Tak bez chwili zastanowienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucik
A2
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 20:43, 05 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
A to ciekawe. Chyba mamy podobny kształ głowy i te same kaski
Mnie też w zeszłym roku po dłuższej trasie coś jakby cisnęło w czubek głowy. W tym roku już nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marko24
A1
Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 13:19, 13 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Te polskie policyjne kaski fajnie wyglądają, nie pamiętam tylko jak się nazywają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 15:42, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ja poszedłem trochę inną drogą. Przeglądałem szczękowe i wszystkie mniej lub bardziej skrzypiały, co mnie lekko drażniło. Dodatkowo zawsze jeździłęm w jet-ach i lubię brak ograniczenia pola widzenia od dołu, a chciało się mieć szczękę osłoniętą. Zatem padł wybór na X-LITE 402 i jestem zadowolony. Pinlock jest, choć przy <5 stC lekko paruje. Osłona podbródka, blena dobrze trzyma, wizjer precyzyjny i najważniejsze jednym ruchem zmieniam go w jet. Moim zdaniem mógłby mieć lepszą wentylację latem. Myślałem też o Acerbis Sulby - fajny mechanizm odchylania szczęki i cena warta zainteresowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Sob 16:33, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Marko24 napisał: | Te polskie policyjne kaski fajnie wyglądają, nie pamiętam tylko jak się nazywają  |
W Poznaniu jezdza glownie w starszych modelach Nolana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nats
A2
Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: duze miasto
|
Wysłany: Nie 19:12, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Poszedłem pod prąd - kupiłem kask z ostatniego miejsca w teście ma str. 14.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Pią 14:33, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
No i ja mam dylemat - schuberthowi c3 powiedziałem nie i szukam czegoś ciekawego - budget jakieś 1200zł jak trochę więcej będzie coś fajnego to się może skuszę, koniecznie szczęka i koniecznie blenda. Ale po kilku latach używania drogich kasków X1000/Hornet/C3 raczej się już nie skuszę na wydanie ponad 2k za kask ;] szkoda mi po prostu, jak mi się szybka porysowała w C3 (o co zresztą nie trudno bo miękka strasznie) to mnie szlag trafił jak zobaczyłem cenę szybki schubertha a np nolana ;]
Ale dość marudzenia - wracając z urlopu wjechałem niedawno do luisa w niemcowni i przymierzyłem kilka i tak na razie faworytem w założonym budgecie jest nolan n104 - ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na coś podobnego ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pią 14:50, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Bo Nolan 104 to udany kask
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zim
A2
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Swidnica/DolnySlask
|
Wysłany: Pią 14:59, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Mam N104 wprawdzie dopiero 250 km ale jest bardzo wygodny i funkcjonalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:56, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dober napisał: | Bo Nolan 104 to udany kask  |
Na portalach z opiniami jest sporo pozytywnych głosów, np. taki:
Gość, 11.07.2012 12:40:19
Przy cenie w okolicach 1200-1300 PLN bije na łeb wszystkie szczękowce. Brat lata w Neotecu, więc mam bezpośrednie porównanie do szczęki z najwyższej półki. Według mnie jest to kask jakościowo niczym nie odbiegającym od najlepszych, w dodatku za śmiesznie niskie pieniądze.
albo taki:
Gość, 01.06.2013 13:57:39
Moim zdaniem najlepszy szczękowiec pod względem stosunku stosunku cena/jakość. Przed kupnem N104 przejechałem się jeszcze ok. 5 km w neotec'u i wybrałem Nolanana. Nie zauważyłem żadnej różnicy za którą warto dopłacać aż 900 PLN.
[link widoczny dla zalogowanych]
W tym roku wychodzi nowy model tego szczękowca N104 EVO, ponoć ulepszono wentylację i wyściółkę, odrobinkę zmieniło się wzornictwo i kolory, być może coś jeszcze. Prawdopodobnie będę go miał niedługo w rękach to dam znać czy jest wart uwagi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 16:57, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Pią 19:03, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: |
W tym roku wychodzi nowy model tego szczękowca N104 EVO, ponoć ulepszono wentylację i wyściółkę, odrobinkę zmieniło się wzornictwo i kolory, być może coś jeszcze. Prawdopodobnie będę go miał niedługo w rękach to dam znać czy jest wart uwagi. |
O to miło - daj znać czy się różnią faktycznie, chociaż dziś mi napisał człowiek ze sklepu, że za 1080zł może mi białego sprzedać więc cena niezła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzyku
Motonita
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Sob 0:02, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja kupiłem HJC Rpha Max za 1400zl. Oglądałem i mierzyłem Neoteka (nie dobrałem rozmiaru) i różnica w cenie znacząca!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zoltar
A1
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 0:19, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
104 jest chyba najlepiej wykonana jak do tej pory (w/g mnie) z kasków tego producenta zwłaszcza do 103... z wad to chyba tylko duża waga. Aczkolwiek jak jadę z podniesioną szczęką kask wydaje się bardziej wyważony i waga tak nie przeszkadza jak długa jazda z opuszczoną szczęką, takie mam odczucia...aha i jeszcze słaba wentylacja, chyba że jest to spowodowane turystyczną szybą.Może inni użytkownicy N104 wypowiedzą się na temat wentylacji....Generalnie ze szczęką podniesioną i blendą jest jak dla mnie bardzo przyjemne i wygodne do tego stopnia ,że mam w planach zakup drugiej sztuki do kompletu...
poszukaj sklepu w Jarocinie, tam mieli najlepsze ceny jak kupowałem w czerwcu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichaelloEs
A
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Sob 0:22, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Mowso, mówisz o całym białym tzw. classic? Czy może opcja, gdzie są dodatkowe czarne paski - action??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Sob 10:28, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
MichaelloEs napisał: | Mowso, mówisz o całym białym tzw. classic? Czy może opcja, gdzie są dodatkowe czarne paski - action?? |
classic ale w wersji EVO już - właśnie się mailowo dogaduje ze sklepem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leśnik
A
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wlkp.-> Wrocław
|
Wysłany: Sob 13:32, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Mowso możesz napisać na pw jaką cenę i gdzie idzie uzyskać?
Mam aktualnie LS2 szczękowca jako kask tymczasowy i rozglądam się za czymś porządniejszym do turystyki, dlatego pilnie śledzę temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Sob 13:48, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
daj mi na pw maila do Ciebie to prześlę namiar na Ciebie Pani z którą piszę, to się pewnie skontaktuje z Tobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ronin763
A
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rypin / Sueca
|
Wysłany: Sob 21:31, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Mowso,cos taki tajemniczy? daj informacje wszystkim,jesli to sklep to nie naruszasz ustawy o ochronie danych osobowych)))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichaelloEs
A
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Nie 14:00, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Powiem Wam, że zaciekawił mnie ten model:P
Obecnie mam agv k-3 no i niestety nie jest za bardzo uniwersalny przy tankowaniu itp, sciagac, zakładac - juz mnie to nudzi i postanowilem uderzyć w szczekowca.
Te 1050zł to masz ostateczną cene?? Mi się własnie podoba biały ale z tymi dodatkowymi paskami, niby action i taką sztuka chciałbym wyrwac;]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MichaelloEs dnia Nie 14:03, 12 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spolski
Motocyklista
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 14:13, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Szukam opinii na temat kasku LS2 Convert i ogólnie na temat kasków z podobnym systemem odchylania szczęki. ma ktoś jakieś doswiadczenia?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spolski dnia Nie 14:16, 12 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 14:33, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja się zastanawiałem nad tym kaskiem, ale zrezygnowałem ze względu na jego wagę (1,7 kg)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Nie 18:43, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
ronin763 napisał: | Mowso,cos taki tajemniczy? daj informacje wszystkim,jesli to sklep to nie naruszasz ustawy o ochronie danych osobowych))) |
ok - z tego sklepu dostałem odpowiedź z ceną 1080 za classic evo w wersji białej
[link widoczny dla zalogowanych]
mail
[link widoczny dla zalogowanych]
proszę
MichaelloEs napisał: | Powiem Wam, że zaciekawił mnie ten model:P
Obecnie mam agv k-3 no i niestety nie jest za bardzo uniwersalny przy tankowaniu itp, sciagac, zakładac - juz mnie to nudzi i postanowilem uderzyć w szczekowca.
Te 1050zł to masz ostateczną cene?? Mi się własnie podoba biały ale z tymi dodatkowymi paskami, niby action i taką sztuka chciałbym wyrwac;] |
te z paskami i duperelami droższe - nie pytałem ile dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mowso dnia Nie 18:44, 12 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zim
A2
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Swidnica/DolnySlask
|
Wysłany: Nie 18:48, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Kupowałem u nich Nolana, jedyny minus to to że kaski są najprawdopodobniej z poza polskiej dystrybucji. Dopytaj o to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joana
A1
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 10:24, 14 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
[quote="Spolski"]Szukam opinii na temat kasku LS2 Convert i ogólnie na temat kasków z podobnym systemem odchylania szczęki. ma ktoś jakieś doswiadczenia?
W sharku evoline2 jeździłam jeden sezon (ponad 10 tys km) także sprawdziłam go dość dokładnie w różnych warunkach.
Wady:
- za duży i za ciężki. Tylko jeden rozmiar skorupy dlatego nawet S jest ogromne. Jeśli nie ma się 2m wzrostu i słusznej tuszy, wygląda się w nim trochę śmiesznie. Ważył prawie 2 kg, co dało się odczuć na dłuższych trasach.
- szczęka nie zatrzaskiwała się idealnie. To był tez powód reklamacji po sezonie. Reklamację uznali, pieniądze zwrócili.
Zalety:
- bardzo wygodny
- dobra jakość użytych materiałów
- duża szyba, nie ogranicza zbytnio pola widzenia
- wentylacja spokojnie daje radę.
- sam pomysł z odrzucaniem szczęki do tyłu rewelacja. Jak gorąco- jest jak jet, zimno- jak integralny. Na stacji benzynowej nie trzeba zdejmować, tylko jak się potem zapomni zamknąć to trzeba stanąć, bo do zapięcia szczęki potrzebne są dwie ręce. (ale to może w moim egzemplarzu, bo się zacinał)
- w miarę cichy. Nie jest to C3 ale nie jest źle.
- parował też zdecydowanie mniej niż ten co mam teraz
Podsumowując: Bardzo fajny pomysł, tylko za ciężki i mechanizm nie jest niezawodny, przynajmniej w moim egzemplarzu. Teraz mam X-lite 402GT, jestem bardzo zadowolona, ale czasem tęsknię za praktycznością evoline. Wiem że w nowszych modelach zmniejszyli trochę wagę, ale rozmiar skorupy chyba się nie zmienił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spolski
Motocyklista
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:21, 14 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki Joana za odpowiedź. Twoja opinia jest dla mnie szczególnie cenna, gdyż oprócz kobiecej wrażliwości, dysponuję również kobiecą posturą i też wyglądam pociesznie w wielkim kasku, taki "syndrom żarówki"
Podczas podróży często robię zdjęcia i integralny kask odpada. Pozostają szczękowce, a może nawet jakiś model otwarty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaskonik
A1
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 13:54, 15 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Nolan N90 to bardzo dobry kask
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawekk
A
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 14:01, 15 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Też go polecam - cichy (jak na szczękowca) i bardzo wygodny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Pon 16:54, 20 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
przyszedł właśnie n104 evo - potestuje na wiosnę i dam znać - na razie hmm... waga w stosunku do c3 sporo większa - skorupa XL waży 1770g więc już sporo, zobaczymy w czasie długich jazd czy nie będzie męczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poncjusz
A2
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocanka
|
Wysłany: Wto 23:19, 21 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
dzisiaj przymierzałem Nolana n104 i bardzo fajnie leżał na głowie, czególnie fajnie sprawdza się jak ktoś ma podwójne oczy(okulary) Wykonanie świetne, wszystko eleganco chodzi. Mam tylko problem z zapięciem, uwiera mnie ono w krtań, za tydzień do motocyklowego ma dotrzeć model evo. Mam nadzieje, że to zapięcie będzie w minimalnie innym miejcu. Cena wydaje się być ok, bo 1100zł za evo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Śro 11:21, 22 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam grubą szyję i będę musiał wyregulować paski dolne bo też lekko mnie ciśnie jak mocniej zapnę - aczkolwiek C3 bardziej cisła więc może mam niekompatybilną krtań )))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 11:07, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Mowso napisał: | tdm napisał: |
W tym roku wychodzi nowy model tego szczękowca N104 EVO. Prawdopodobnie będę go miał niedługo w rękach to dam znać czy jest wart uwagi. |
O to miło - daj znać czy się różnią faktycznie, |
Mówisz - masz.
Kaski n104 i n104 EVO mimo podobnego wyglądu różnią się, nowy jest lepszy. Przychodzi mi tutaj porównanie do starego i nowego DL650 - dzięki licznym drobnym poprawkom nowy DL mimo że niby nie różni się specjalnie wyglądem od starego to jest ogólnie lepszy. W nowym modelu kasku oprócz elementów wizualnych, widocznych zwłaszcza w białym malowaniu, poprawiono wentylację i mocowanie szyby, trochę też zmieniła się wyściółka.
Opublikowałem obszerny test praktyczny Nolan N104 EVO gdzie można sobie dokładnie poczytać co się pozmieniało. Znajdziecie go tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 11:08, 01 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Sob 12:43, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
[quote="Joana"] Spolski napisał: | Szukam opinii na temat kasku LS2 Convert i ogólnie na temat kasków z podobnym systemem odchylania szczęki. ma ktoś jakieś doswiadczenia?
W sharku evoline2 jeździłam jeden sezon (ponad 10 tys km) także sprawdziłam go dość dokładnie w różnych warunkach.
Wady:
- za duży i za ciężki. Tylko jeden rozmiar skorupy dlatego nawet S jest ogromne. Jeśli nie ma się 2m wzrostu i słusznej tuszy, wygląda się w nim trochę śmiesznie. Ważył prawie 2 kg, co dało się odczuć na dłuższych trasach.
- szczęka nie zatrzaskiwała się idealnie. To był tez powód reklamacji po sezonie. Reklamację uznali, pieniądze zwrócili.
Zalety:
- bardzo wygodny
- dobra jakość użytych materiałów
- duża szyba, nie ogranicza zbytnio pola widzenia
- wentylacja spokojnie daje radę.
- sam pomysł z odrzucaniem szczęki do tyłu rewelacja. Jak gorąco- jest jak jet, zimno- jak integralny. Na stacji benzynowej nie trzeba zdejmować, tylko jak się potem zapomni zamknąć to trzeba stanąć, bo do zapięcia szczęki potrzebne są dwie ręce. (ale to może w moim egzemplarzu, bo się zacinał)
- w miarę cichy. Nie jest to C3 ale nie jest źle.
- parował też zdecydowanie mniej niż ten co mam teraz
Podsumowując: Bardzo fajny pomysł, tylko za ciężki i mechanizm nie jest niezawodny, przynajmniej w moim egzemplarzu. Teraz mam X-lite 402GT, jestem bardzo zadowolona, ale czasem tęsknię za praktycznością evoline. Wiem że w nowszych modelach zmniejszyli trochę wagę, ale rozmiar skorupy chyba się nie zmienił. |
co do kasków Nolana - miałem N90 super polecam, wcześniej airoha miro też ok, ale dwa lata temu kupiłem okazyjnie araia - u nas ceny zaporowe, na zachodzie trochę taniej, tzn w stanach Z. Arai poza lepszą trwałością - dłuższą charakteryzuje się tym że leży jak ulał i teraz tylko będę polecał Araia.
Jeżeli chodzi o kask LS2 - testował go mój kumpel, na początku był bardzo zadowolony, że super kask, cena ale z czasem jego zapał malał, a mówiąc wprost teraz go używa sporadycznie.....
Prawda jest stara jak świat - za małe pieniądze nie zrobisz super kasku,
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to rozmawiałem kilka lat temu, (chyba z 7) ze sprzedawcą kasków, a przyglądałem sie Nolanowi bodajże N104 czy jakoś tak, wtedy cena była dla mnie zaporowa 1300 zł, ale kolo był spoko bośmy sobie pogadali a propos bezpieczeństwa czyli czegoś na co powinniśmy zwraca uwagę przy kupnie kasku - a on stwierdził, obecne kaski z tak zwanej średniej półki róznią się nieznacznie, od wielu lat prowadzą kaski wytwarzane ręcznie czyli Shoei i Arai, minęło kilka lat i mogę potwierdzi jego słowa a przerobiłem nieco mniej jak 10 kasków z tej tzw średniej półki,
jeżeli miałbym bra kask - na nim bym nie oszczędzał - kupił bym nawet na raty, a oszczędza mógłbym np na przeciwdeszczówce i innych pierdołach...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzyku
Motonita
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Sob 13:00, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Bardzo dobrze napisany test kasku, a w szczególności podoba się odnośnik co się zmieniło. Jednak wkradł się mały błąd odnośnie czasu gwarancji kasków HJC w tej chwili na zakupiony kask R-PHA MAX dostałem 5 lat gwarancji. Ale nie wiem jak z pozostałą gamą ich produktów- odnoszę się tylko do tego modelu kasku. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bzyku dnia Sob 13:01, 01 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Sob 13:15, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Nolan N104 jest dostepny dopiero od 2 lat.
Tak wiec jak piszesz 7 lat temu nie mogles o nim rozmawiac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 17:23, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
w mojej ocenie kaski Nolana sprzed 7 lat były słabsze niż obecne konstrukcje, miałem w ręce n102 i n103 i nie zrobiły na mnie wrażenia. Za to najnowszy model polecam z czystym sumieniem. Ale w sumie to samo można chyba powiedzieć o większości produktów, technika i materiały cały czas idą do przodu a konkurencja wymusza na producentach ciągłe doskonalenie swoich wyrobów.
Odnosząc się do odporności na pękanie kasku to czytałem kiedyś wypowiedź ratownika który zajmuje się ofiarami takich wypadków. Twierdził, że prędzej pęknie kark motocyklisty od wygięcia szyi, niż uszkodzi się czaszka od pęknięcia skorupy kasku. Tymczasem prawie nikt nie używa stabilizatora szyi za to trwa licytacja na stopnie odporności skorupy.... To jakby jeździć bez pasów ale zażarcie licytować się które auto ma lepsze strefy zgniotu... I tak w razie wypadku wylecisz przez szybę...
Myślę też, że w szczękowcach od samej odporności na pękanie ważniejsza jest odporność szczęki na samoczynne otwarcie się w czasie uderzenia, bo co z tego że skorupa jest superwytrzymała jeśli szczęka się otworzy i już szorujesz twarzą po asfalcie...... Rezultaty testów Sharp są niezbyt pocieszające, wiele szczękowców zaledwie w 40% uderzeń pozostało zamkniętych.... Na tym tle akurat Nolany wypadają świetnie, nawet te starsze, podobnie jak Schuberth c3 i topowe modele innych marek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
phiotlek
A
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 18:58, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Z tym pęknięciem kasku akurat się nie zgodzę. Widziałem shoeia (chyba to był 1100) kolesia który przewrócił się na zakręcie na motorze. Przypuszczalnie upadając uderzył bokiem kasku w asfalt, ale do końca nie wiadomo bo kierownik pamięta tylko moment że moto dostał poślizg. Były tam jeszcze te stojące znaki ze strzałkami wskazujące kierunek zakrętu ale przypuszczenia są że w nie raczej nie uderzył (przynajmniej nie głową).
Koleś po wypadku był jakiś czas w śpiączce ale ostatecznie można powiedzieć że wyszedł cało.
W każdym razie miejsce uderzenia kasku wyglądało mniej więcej tak jak próbujemy dobrać się do jajka na miękko i uderzamy je łyżeczką żeby obrać tylko z jednej strony. Do tego wzdłuż całego uszkodzenia skorupa była wręcz rozerwana (nie pamiętam niestety czy wszystkie warstwy czy też kilka czy może nawet jedna). Uszkodzenie z tego co pamiętam było od połowy policzka (pod wizjerem) tak mniej więcej do ucha może kawałek za.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Sob 20:02, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Dober napisał: | Nolan N104 jest dostepny dopiero od 2 lat.
Tak wiec jak piszesz 7 lat temu nie mogles o nim rozmawiac. |
słusznie - czyli to był jakiś wcześniejszy model Nolan ale na pewno powyżej 100:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rexed
A
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 21:55, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Zakupiłem wczoraj N104 EVO za.. 1150 zł w podwarszawskim Piasecznie i drugi dzień testuje skurczybyka.
Generalnie w tej cenie uważam że konstrukcja udana. Nie mam doświadczenia z jakimiś hi-end'owymi Schuberth'ami, czy Shoei, ale wydaje mi się lepszy od Caberga Duka. Nic nie paruje, jest raczej cichy jak na szczękowca, wentylacja elegancka, mechanizmy wszystkie chodzą jak z płatka. Do tego naprawdę ma duży wizjer i to się faktycznie odczuwa.
Ot rozmiarówka nieco dziwna, bo niby mam M łeb, a trochę mnie cisnął. Ostatecznie albo się ułożył, albo ja się przyzwyczaiłem. Z dwojga lepszy ciut ciaśniejszy kask niż luźny. Zobaczymy co dalej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rexed dnia Nie 23:36, 09 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luto
A
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WWY
|
Wysłany: Nie 22:44, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja tez wczoraj odebralem nowy kask. A nawet dwa (dla siebie i żony).
Kupilem N44. Oba białe.
I zeby bylo ciekawiej to tez w Piasecznie , na Chyliczkowskiej.
Cena zostala utrzymana z zeszlotygodniowych targow. Innymi slowy - w necie taniej nie namierzylem.
Na razie wyglada na to, że wybor byl sluszny.
Jedno tylko mam pytanie do uzytkownikow pinlockow. Kupowac i zakladac od razu? Czy probowac bez?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek
A
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: Pon 0:05, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
luto napisał: |
Jedno tylko mam pytanie do uzytkownikow pinlockow. Kupowac i zakladac od razu? Czy probowac bez? |
Kupuj pinlock
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Pon 10:22, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
z pinlockiem nie czekaj - warto załozyc od razu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Pon 12:16, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
No przejeździłem parę kilometrów w n104 evo i generalnie zgadzam się z testem TDM-a - naprawdę świetny kask - w porównaniu do C3 poprzedniej, nie ciśnie w krtań, pole widzenia zaje**e, trochę cięższy i to czuć ale tragedii nie ma. mechanizm zamykania chodzi mi lepiej niż w C3 - tam musiałem zawsze docisnąć 2 rękoma - tutaj pyk jedną i już, wentylacja też fajna, czuje się strumyki powietrza na głowie nawet przy szybie z deflektorem. Aaa i nie sięgam już językiem do wewnętrznej części kasku Skorupa po prostu ma większy rozmiar
No i cena - za 1tys zł dostajemy naprawdę porządny kask, gdyby nie to że schubertha kupiłem za okazyjną cenę 3 lata temu (1600zł w malowaniu stripes) to jak bym kupił w normalnej cenie go za 2300-2400 i byłbym niezadowolony to bym się naprawdę wkurzył
Jedyny minus - popieprzona numeracja, bierzecie zawsze rozmiar większy. Ja od zawsze wszystkie kaski mam L-ki a tutaj XL i nowa jeszcze dość ciasno wchodzi na łeb z kominiarką.
I zapomniałem jeszcze - chyba blenda na normalny mechaniczny wysuw była lepszym rozwiązaniem niż sprężynka tutaj, bo tam można było zawsze sobie blendę wyciągnąć np 2-3 cm z góry tylko jak było słońce wysoko a tutaj albo cała, albo nic
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mowso dnia Pon 12:18, 10 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 20:59, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Mowso napisał: | popieprzona numeracja, bierzecie zawsze rozmiar większy. Ja od zawsze wszystkie kaski mam L-ki a tutaj XL i nowa jeszcze dość ciasno wchodzi na łeb z kominiarką. |
a ja mam odwrotnie, miałem wcześniej 2 kaski innych marek i pasował mi roz. L, a w Nolanie odpowiednim rozmiarem dla mnie jest M. To zawsze trzeba mierzyć, bo nawet 2 kaski w tym samym rozmiarze potrafią się trochę różnić. Ja miałem problem z rozmiarówką Shoei Neotec, żadem rozmiar na mnie nie pasował, albo były za ciasne albo za luźne. Dlatego m.in. ostatecznie zamiast Shoei wybrałem Nolana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cincian
A1
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 23:42, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
A ja kupiłem tydzień temu Shoei Neotec.
Wcześniej przez 4 lata śmigałem w Lazer Vertigo (ok 400 zł).
No i co:
- wiadomo - różnica w cenie katastrofalna ale po zachętach znajomych zdecydowałem się kupić kask z wyższej półki.
- hałas - Shoei jest ZDECYDOWANIE cichszy -> na miasto już nie zakładam zatyczek za każdym razem - w trasie pewnie nadal by się przydały ale jest zupełnie przyzwoicie. To zapewne zaleta dobrej aerodynamiki, choć jak ma się wysoką szybę + deflektor to nie odgrywa to tak dużej roli. Na pewno bardzo dobrze sie sprawdza dokładne otoczenie piankami szyi + elastyczny fartuch na brodę -> to naprawdę robi świetną robotę. Chociaż jest ciszej również jak się jedzie z podniesioną szybą czy całą przyłbicą na dojazdach po drodze osiedlowej.
- antifog - w poprzednim kasku nie miałem pinlocka więc szyba parowała cały czas. Tutaj - paruje wszystko poza pinlockiem (w mieście) -> super sprawa, choć to feature dostępny również w szerokiej gamie innych kasków i teraz po tym "odkryciu" nigdy w życiu bym z niego nie zrezygnował, choć w nocy jadąć potrafi robić "duszki" ze świateł latarni.
- skorupa -> waga neoteca mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Waży 1750 g (rozmiar XL) i choć tego nie sprawdzałem to sprawia wrażenie naprawdę lekkiego w porównaniu do Lazer Vertigo.
- Podnoszona szczęka. Nie byłem do niej przekonany, bo do tej pory zakładanie i ściąganie kasku na stacjach benzynowych itd nie sprawiało mi najmniejszego problemu. ALE - jeśli kask ma być cichy i jednak dobrze dopasowany to MUSI sprawiać taki kłopot. Tutaj przyłbica jest tylko zaletą -> po pierwsze, na stacji/w sklepie itd. nie trzeba ściągać kasku. Po drugie łatwiej jest założyć kask ponieważ dopiero po dopięciu przyłbicy policzki są dociskane - nie ma żadnych problemów z zawijającymi się uszami itp.
-> blenda działa bez zarzutu - świetna funkcja - wcześniej nie miałem więc trudno porównywać.
-> interesującą funkcją są miejsca na głośniki do zestawu słuchawkowego - nie sprawdzałem jeszcze ale planuję wsadzić tam przetworniki z jakichś dobrych słuchawek - zobaczymy jak się sprawdzą.
-> jeśli chodzi o pasek to mocowanie na ten patent shoei ze stali nierdzewnej to: a) jak się raz wyreguluje to się trzyma dobrze i daje jakąś możliwość regulacji siły zapięcia, b) niestety wymaga przyzwyczajenia bo pasek siedzi dość głęboko tzn jak ktoś ma wydatną szyję to może go uwierać.
-> wentylacja: w porównaniu z lazerem -> wentylacja działa -> pierwszy raz poczułem podmuchy powietrza czubkiem głowy, co jest bardzo dobre. Wentylacja z przodu przy wysokiej szybie i deflektorze jest znikoma ale jak się jedzie > 70km/h jest OK. Rozważam powrót do szyby niskiem w celu sprawdzenia jak się jeździ.
Pewnie tydzień jeżdżenia to nie baza do wydawania jakichś wyroków ale:
różnica w klasie kasków jest ogromna. Czy kask jest warty >2000 PLN - pewnie nie ale jest naprawdę bardzo dobry. Ciekawy jestem jak wychodzi taki Shoei Neotec w porównaniu do jakiegoś Nolana za ok 1200 zł.
Mnie osobiście przekonuje 5 letnia gwarancja, możliwość zakupu dowolnego elementu w razie zużycia (i to nie w jakoś wygórowanej cenie).
Akcje serwisowe Shoei mnie średnio przekonują, bo filmy instruktażowe są w sieci i jest to bardzo proste (no, może regulacją przedniej szyby, bo do tego potrzeba specjalnej szyby z otworami).
Może kogoś przekonałem a może kogoś zniechęciłem.
Ja nie żałuję i świetnie mi się jeździ. Mam nadzieję, że wytrzyma 5+ lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Omm80
A
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 2:13, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja rozmyślam nad Shoei Neotec lub Shoei Gt Air? nie wiem czy kupując kask ze szczeną będę jej wogóle używał...
kolega mnie namawia do szczeny ale nie jestem przekonany...Oba dwa miałem na głowie i oba dwa są wygodne...
bądz tu mądry i pisz wiersze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|