Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

filtr powietrza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:23, 16 Lis 2010    Temat postu: filtr powietrza

hej,
mam pytanie odnosnie filtra powietrza.
Czy taki bedzie pasowal do 650 K5 ???
w nawiazie jest napisane "bez uszczelki", co to oznacza??
moze polecacie jakas inna lepsza firme???
Ktos uzywa tych filtrow u siebie?

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam i z gory dziekuje za podpowiedzi.
Maciej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:05, 16 Lis 2010    Temat postu:

Z zamienników dobre są Hiflofiltro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:15, 16 Lis 2010    Temat postu:

Z tego co pamiętam w Hiflo też nie ma uszczelki, ja musiałem sobie przełożyć ze starego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Wto 19:44, 16 Lis 2010    Temat postu:

Kup sobie K&N.O ile pamiętam to chyba SU1002 ale sprawdź w katalogu i nie kombinuj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buli
A2



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Wto 20:39, 16 Lis 2010    Temat postu:

vpawel napisał:
Kup sobie K&N.O ile pamiętam to chyba SU1002 ale sprawdź w katalogu i nie kombinuj.


no tak, ale w/g mnie kombinowaniem jest zakup k&n'a
bo ten jest drogi, wymaga obsługi - czyli koszty rosną
a jeśli idzie o "tuning" to bez wymiany dysz w gaźnikach g.. daje

wracając do tematu złego słowa o Delo powiedzieć nie mogę, ale wolę Hifo
cena podobna a wszędzie można kupić i na pewno będzie dobry
jak już napisano też nie ma uszczelki, trzeba przełożyć ze starego filtra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:43, 16 Lis 2010    Temat postu:

buli napisał:
vpawel napisał:
Kup sobie K&N.O ile pamiętam to chyba SU1002 ale sprawdź w katalogu i nie kombinuj.


no tak, ale w/g mnie kombinowaniem jest zakup k&n'a
bo ten jest drogi, wymaga obsługi - czyli koszty rosną
a jeśli idzie o "tuning" to bez wymiany dysz w gaźnikach g.. daje


No tak ale kupujesz K&N raz a potem tylko czyścić co jakiś czas. Koszt K&N'a to około 230zł + zestaw czyszczący 60zł =290zł komplet (zestaw myślę starczy na 2 czyszczenia)

Filtr Hiflo - około 100zł i średnio po 12-18tys do wyrzucenia.
Jeżeli ktoś zamierza sprzętem zrobić większy przebieg to K&N jest bardziej opłacalną inwestycją. W moim przypadku koszt zakupu zwróciłby mi się już po sezonie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buli
A2



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Wto 22:08, 16 Lis 2010    Temat postu:

Mlody napisał:

Filtr Hiflo - około 100zł i średnio po 12-18tys do wyrzucenia.
Jeżeli ktoś zamierza sprzętem zrobić większy przebieg to K&N jest bardziej opłacalną inwestycją. W moim przypadku koszt zakupu zwróciłby mi się już po sezonie.


ok, jeśli ktoś jeździ bardzo dużo, to k&n może mieć uzasadnienie
ale żeby koszty się wyrównały trzeba zrobić ponad 50kkm, dla mnie minimum 6 lat
(hiflo można kupić za 80zł , czyli 1/3 ceny k&n)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:08, 16 Lis 2010    Temat postu:

kupuj kna i juz. 230 pln to raptem 3 tankowania, a o filtrze zapominasz na 50-80 tys. km (chyba ze non stop jezdzisz po pustyni).
Po 50 tys. kupujesz zestaw do czyszczenia tak jak Mlody napisal wyciagasz filty, stwierdzasz, ze jeszcze nie trzeba go myc i znowu zapominasz.

oczywiscie wymiane i czyszczenie robisz sam bo to dziecinnie latwe, a nie dajesz nabic kase w serwisach... no i przy okazji poznajesz budowe DLa co moze sie kiedys przydac.

edit: ja wlasnie 2 sezon mam DLa i juz 50k jest Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Wto 22:09, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawluk
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 0:30, 17 Lis 2010    Temat postu:

buli napisał:

a jeśli idzie o "tuning" to bez wymiany dysz w gaźnikach g.. daje



hmmm... Smile

p.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawluk dnia Śro 11:45, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 9:24, 17 Lis 2010    Temat postu:

Dobrze, że nie mam gaźników w dl-u bo już się wystraszyłem, że niepotrzebnie K&N zamontowałem. SmileSmileSmile
U mnie po 25 ty.km na K&N (trochę szutrów było, ale generalnie asfalt) dla swojego dobrego samopoczucia wyczyściłem go i nasączyłem tym preparatem (nie musiałem kupować bo kolega w EXC450 ma K&N i używa tego "oleju" b. dużo...), ale tak naprawdę to nie wymagał wielkiego czyszczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Śro 17:15, 17 Lis 2010    Temat postu:

Ja swojego zamontowałem jak motorek miał 1000kemów.Oryginalny od razu wyp.....m.
Co 12tysi czyszczę i nasączam bo częściej nie ma sensu.Dawno się zamortyzował


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 21:58, 19 Lis 2010    Temat postu:

Fiter K&N zakupiłem u Tomka w moto bagazu koszt 200 zł . jest okey .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 11:36, 20 Lis 2010    Temat postu:

Ja też miałem K&N, myłem go płynem do mycia silników a nasączałem smarem do łańcucha w spray-u i też było dobrze!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jelad
A1



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Nie 16:57, 21 Lis 2010    Temat postu:

Ja kupuję w Inter-Motors za 80 zł Hiflo mają uszczelkę-gotowe do montażu, ale co sezon około 9 tyś km wymiana, czyli K&N w rezultacie nie wychodzi drogo, warto więc chyba rozważyć większe koszty zakupu K&N

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:56, 30 Lis 2010    Temat postu:

jeżdze na tym filtrze DELO i jest sympatycznie,
są dostepne filtry, dobre i tanie firmy Vicma, jeszcze nie znanej na polskim rynku a popularnej na zachodzie, dostepne sa tu: [link widoczny dla zalogowanych] a cena do DL1000 to 69zł. co do sklepu to moge polecici bo robie tam zakupy osobiście.
a co do KN to pieniadze w błoto, bo motocykl zaczyna wiecej palic (nie wiele wiecej ale troszkę tak) a na przykład 100ml/100km wieksze apalanie to od wymiany do wymiany czyli po 18000km przy cenie benzyny 4,6zł to 83złote, wiec gdzie KN sie opłaca???? w opowieściach albo na torze wyścigowym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Wto 19:01, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 8:13, 24 Sie 2012    Temat postu:

Wczoraj w serwisie w Radomiu usłyszałem, że montowanie filtra K&n jest szkodliwe dla silnika.Ze jest to filtr który ma poprawiac osiągi silnika a nie dbac o silnik.Że jest rzadki, że przepuszcza kurz i w efekcie niszczy pierścienie.
Włos mi się zjeżył po tym info bo mam taki założony od niedawna.
Pytanie mam do kolegów którzy jeżdżą na k&n jakiś już czas: czy przy wyciąganiu filtra do mycia jest kurz pomiędzy filtrem a silnikiem??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 8:34, 24 Sie 2012    Temat postu:

*jacek* napisał:
Wczoraj w serwisie w Radomiu usłyszałem, że montowanie filtra K&n jest szkodliwe dla silnika.Ze jest to filtr który ma poprawiac osiągi silnika a nie dbac o silnik.Że jest rzadki, że przepuszcza kurz i w efekcie niszczy pierścienie.
Włos mi się zjeżył po tym info bo mam taki założony od niedawna.
Pytanie mam do kolegów którzy jeżdżą na k&n jakiś już czas: czy przy wyciąganiu filtra do mycia jest kurz pomiędzy filtrem a silnikiem??


U mnie kurzu żadnego nie było. Airbox czyściutki.
Filtr był brudny jak cholera. Po wymyciu, nasączam preparatem K&N (oleisty taki).
Powietrza puszcza więcej bo ma większą powierzchnie filtracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 9:17, 24 Sie 2012    Temat postu:

Filtr K&N jest "rzadszy"od papierowego - to prawda. I jego funkcją nie jest lepsza ochrona silnika niż to robi filtr papierowy - też prawda. Jednak opowieści o niszczeniu silnika to chyba trochę nadużycie teorii.
Ideą filtra K&N jest primo wpuszczenie do silnika większej ilości powietrza (co w połączeniu ze zmienionymi mapami i wydechem powinno podnieść osiągi silnika), a secundo wyeliminowanie konieczności kupowania za każdym razem nowego filtra papierowego. Nie do przecenienia jest możliwość umycia filtra w trasie po jakimś wyjątkowo paskudnym, zakurzonym, piaszczystym odcinku. Wystarczy umyć, wysuszyć, w razie braku specjalnego natłuszczacza w warunkach polowych ludzie psikają smarem łańcuchowym i motocykl znowu oddycha, przy zapchanym filtrze papierowym wiele opcji z dala od sklepów motoryzacyjnych nie masz - może co najwyżej dziurki w nim porobić Smile lub wywalić całkiem i liczyć na opatrzność...Smile
Zrobiłem Vstromem z K&N prawie 50 000 i silnik nie zdradzał żadnych oznak "zniszczenia" - airbox przy każdym serwisie i sobie przecierałem, jakiś tam kurz pewnie był, ale przy papierowym filtrze też był...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 10:08, 24 Sie 2012    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=LAJmVgvaFFQ&feature=plcp jest jeszcze parę ciekawych filmików tego pana Wink może komuś się przyda Smile http://www.youtube.com/watch?v=LAJmVgvaFFQ&feature=plcp

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 10:10, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 10:42, 24 Sie 2012    Temat postu:

MaG napisał:
Filtr K&N jest "rzadszy"od papierowego - to prawda. I jego funkcją nie jest lepsza ochrona silnika niż to robi filtr papierowy - też prawda. Jednak opowieści o niszczeniu silnika to chyba trochę nadużycie teorii.
Ideą filtra K&N jest primo wpuszczenie do silnika większej ilości powietrza (co w połączeniu ze zmienionymi mapami i wydechem powinno podnieść osiągi silnika), a secundo wyeliminowanie konieczności kupowania za każdym razem nowego filtra papierowego. Nie do przecenienia jest możliwość umycia filtra w trasie po jakimś wyjątkowo paskudnym, zakurzonym, piaszczystym odcinku. Wystarczy umyć, wysuszyć, w razie braku specjalnego natłuszczacza w warunkach polowych ludzie psikają smarem łańcuchowym i motocykl znowu oddycha, przy zapchanym filtrze papierowym wiele opcji z dala od sklepów motoryzacyjnych nie masz - może co najwyżej dziurki w nim porobić Smile lub wywalić całkiem i liczyć na opatrzność...Smile
Zrobiłem Vstromem z K&N prawie 50 000 i silnik nie zdradzał żadnych oznak "zniszczenia" - airbox przy każdym serwisie i sobie przecierałem, jakiś tam kurz pewnie był, ale przy papierowym filtrze też był...


Marcin, sama prawda, jednak jak słusznie zauważyłeś, z powodu większej ilości powietrza, delikatnie zmienia się skład mieszanki. Silniki gaźnikowe wymagały w tej sytuacji regulacji gaźników a nawet wymiany dysz paliwowych. Silniki wtryskowe do pewnego stopnia radzą sobie ze zwiększoną ilością powietrza z pomocą czujników, ale odczuwalna jest zmiana w pracy silnika i tu też należało by się zmienić skład mieszanki i mapy zapłonu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 10:43, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 10:49, 24 Sie 2012    Temat postu:

Słuchaj Maga dobrze prawi ja mam filter K&N od 30000 km wydech leosia i nic się nie dzieje . Opinia osoby z serwisu chyba troche na wyrost .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 11:33, 24 Sie 2012    Temat postu:

Nie jest to niestety pierwsza osoba, która tak się wypowiada o KNach. Niestety wśród motocykli znajomych czy osób, które przyjeżdżały do mnie do warsztatu też można było zauważyć zależność pomiędzy filtrem powietrza, a braniem oleju przez silnik... Ja bym tego wynalazku w życiu do swojego motocykla nie założył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 12:18, 24 Sie 2012    Temat postu:

30000 km na K&N i zadnego ubytku oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 23:32, 24 Sie 2012    Temat postu:

Jak się trochę poszpera w sieci to można na różnych forach znaleźć parę obrazków pokazujących różnice pomiędzy filtrem papierowym a KN i nie wygląda to tak pięknie. Owszem przepuszcza więcej powietrza ale też więcej syfu. Sad

Ja osobiście bym tego nie zakładał. Ewentualny przyrost mocy w DL'u jest na granicy błędy statystycznego. Wink To nie maszyna wyścigowa by się liczyła każda sekunda.
Z tym, że filtr starcza na całe życie to też nie do końca prawda bo i tak musimy ponosić koszty na środki do czyszczenia filtra.
O ile ktoś nie jeździ codziennie po pustyni to aż takie wielkie oszczędności to nie są.

Sprawa jest trochę podobna do sławnych świec irydowych. Wszyscy kupują bo starczają na wieki. Tyle tylko, że nikt jednoznacznie nigdzie nie piszę jaki jest bezpieczny przebieg dla świec irydowych w DL650.
Serwisówka zaleca zmianę zwykłych świec co 12000km. Ogólnie wiadomym jest, że starczają na spokojnie 24000km. Ja osobiście zmieniam co 12 dlatego ponieważ te 12000km jest rzeczą pewną.
Robię często długie przeloty i średnio mnie bawi stanie przy trasie bo akurat świeca dokonała żywota ze względu na bystrego właściciela, który zaoszczędził 100 zł. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Sob 9:06, 25 Sie 2012    Temat postu:

Kurde a ja na oryginalnych świecach zrobiłem 30 tys km Shocked Całe szczęście że nie musiałem wymieniać na drodze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 13:19, 25 Sie 2012    Temat postu:

Moim zdaniem na świecach z czystym sumieniem można zrobić 24tys. km i wcale nie muszą być to irydowe. Honda zaleca wymianę świec właśnie co 24tys. czyli co 2 wymiana oleju, przy czym akurat do Varadero zalecane są właśnie irydowe. Wymiana świec co 12tys. w Suzuki zdecydowanie podyktowana jest na wyrost. A ew. spadek sprawności świec następuje stopniowo i w przypadku zużytych świec może objawiać się problemami z zapłonem zimnego silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 22:53, 25 Sie 2012    Temat postu:

roadrunner napisał:
Moim zdaniem na świecach z czystym sumieniem można zrobić 24tys. km i wcale nie muszą być to irydowe. Honda zaleca wymianę świec właśnie co 24tys. czyli co 2 wymiana oleju, przy czym akurat do Varadero zalecane są właśnie irydowe. Wymiana świec co 12tys. w Suzuki zdecydowanie podyktowana jest na wyrost. A ew. spadek sprawności świec następuje stopniowo i w przypadku zużytych świec może objawiać się problemami z zapłonem zimnego silnika.

Pewnie masz rację. Chociaż z drugiej strony za 100zł oszczędności naprawdę wolę mieć święty spokój w podróży.
Zdaje sobie sprawę, że są osoby które na świecach zrobiły w DL650 i 50000km. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 12:40, 05 Wrz 2012    Temat postu:

tak, znów nie na temat
GDYBY KTOŚ podzielił sie jeszcze swoimi doświadczeniami z filtrem K&N byłbym wdzięczny


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 12:49, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 13:31, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Mam K&N wprawdzie nie w DL ale w XVS 1300 i po przejechaniu 20kkm nie zauwazyłem nic niepokojącego. Jak włozyłem filtr do motocykla czuc było , że silnik odetchnąl i stal sie zauważalnie żwawszy . Filtr czyszcze dość często co jakieś 4-5tys km , ale tam wystarczy odkręcić 4 śrubki , w DL niestaty jest troche wiecej zabawy . Nie zmieniałem też map zapłonu ani innych ustawień . Może dlatego ze mam power commandera . Moje doświadczenia z K&N sa jak najbardziej pozytywne .
A wracając do czyszczenia , to najpierw wydmuchuje kompresorem brud , później pryskam preparatem K&N , znów dmucham i nasączam olejem . Nie uzywam wody wieć nie musze czekac az filtr wychnie . Tak mi poradzono w Inter carsie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kostass dnia Śro 13:33, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leciutki1
Motocyklista



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice

PostWysłany: Nie 15:57, 04 Lis 2012    Temat postu:

Witam, kupiłem filtr K&N w połowie sezonu tego roku, to była jedyna wystarczająco szybka opcja. Już wyjaśniam:
Przygotowywałem moto do dłuższej wycieczki , więc postanowiłem zajrzeć do filtra powietrza; moto po zakupie z Italy serwisował Szparag mechanior z afryką.
Zrobione 5kkm, Szparag nie miał czasu i odradzał sprawdzanie po takim przebiegu
ale zajrzałem i ZONG po wnikliwej analizie plastikowa obudowa leży na plastikowym kołnierzu filtra, cały Airbox w kurzu. KOLEGA Szparag nie przełożył
uszczelki , tel do ASO uszczelka prawie 70 zeta i parę dni czekania więc szybka decyzja, (K&N sam jest uszczelką) cena nowego papierzaka to ok. 80 zeta daje 150 zeta za 220 zeta kupiłem w tym samym dniu K&N i mam z głowy. Moto odetchneło pełną piersią czystym powietrzem, sezon się prawie kończy filtr jak nowy a po terenie latam całkiem sporo. Nie wszyscy mechanicy wiedzą że w DL
uszczelkę filtra się przekłada i nie występuje w zestawie z nowym filtrem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldi1978
A



Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania

PostWysłany: Wto 13:38, 25 Gru 2012    Temat postu:

Witam

Tak sobie czytam o tym filtrze K&N, bo mam zamiar taki zakupić i tu pytanie do posiadaczy Power Commandera III czy ma ktoś może mapę do wgrania pod ten filtr i standardowe wydechy do DL1000.

Szukałem po necie i nie udało mi się takowej znaleźć

Pozdrawiam
Goldi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin