VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> jaka osłona silnika do nowego DL650
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
jaka osłona silnika do nowego DL650
PostWysłany: Czw 13:49, 06 Lut 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





chciałem zapytać posiadaczy nowego DL650 jaką osłonę polecają do tego motocykla ?
W szczególności interesuje mnie plastikowa osłona Suzuki, gdyż wydaje się najmniej obniżać i tak nieduży prześwit i (chyba) jest najbardziej cofnięta od przedniego koła. Jaka jest jej cena w Suzuki? Czy osłona ta jest wytrzymała czy ugina się, czy w razie ugięcia jest możliwość uszkodzenia filtra oleju, czy też raczej to wykluczone? Czy po najechaniu na przeszkodę (np. wysoki krawężnik) motocykl szoruje rurami i katalizatorem po przeszkodzie, czy też jakoś minimalnie ten plastik osłania spód przed pogięciem? Czy osłona taka pasuje do gmoli Givi a jeśli nie to jakie można do niej założyć?
Jeśli ktoś ma taką osłonę może wrzuciłby fotki motocykla z profilu ale nie pod kątem, tak żeby było widać dokładnie w jakim zakresie osłona zapewnia ochronę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 13:55, 06 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:00, 06 Lut 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Grzesiek, jesli oswietlenie w garazu pomoze,to pomierze i zrobie fotki jednej i drugiej oslony.
Przez zime mam 2 nowe v-stromy w garazu-jeden z oslona z tworzywa, a drugi (moj) alu od Letka.

Chyba,ze w przyszlym tygodniu wpadniesz i sam zobaczysz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:21, 06 Lut 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





wpadł bym chętnie, nie ma to jak zobaczyć osobiście co i jak Smile
Niemniej jednak pomiary i fotki na pewno przydadzą się innym, którzy zastanawiają się nad tym samym zagadnieniem.
Osłona Suzuki jest chyba najdroższa ze wszystkich, ciekaw jestem jak z jej funkcjonalnością.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:39, 06 Lut 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





OK
Bede osiagalny od wtorku do czwartku,a moze i piatku.
Przeslij mi tez swoj nr tel,bo stracilem wszystkie kontakty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:36, 06 Lut 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1265
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Rok temu taką osłonę jeden salon wycenił na kwotę 1164zł gdy robił cennik na cały motocykl z wyposażeniem dodatkowym. Gmole oryginalne wyceniono na 928zł a "zamienniki" Kappa 439zł. Nie było przeciwwskazań że nie mogą być inne niż oryginalne ani to że muszą być gmole bo montaż może być bez nich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:59, 06 Lut 2014
jardek
A

 
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SND (100-lica)





Plastikowa atrapa, bo osłoną tego nazwać nie można to bardziej dekoracja niż ochrona. Koledze popękała i wymienił na aluminiową.
Na forum jest conajmniej trzech dostawców takich osłon.

Ja używam zestawu HEED'a choć jeszcze nie miałem okazji przekonać się o jego skuteczności, to wygląda solidnie. Blacha aluminiowa 4 mm, spawy równe i estetyczne.

Droga też jakoś nie była. Za zestaw (osłona, gmole, centralka) zapłaciłem 1100 pln.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jardek dnia Czw 21:00, 06 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:59, 06 Lut 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





jardek napisał:
Plastikowa atrapa, bo osłoną tego nazwać nie można to bardziej dekoracja niż ochrona. Koledze popękała i wymienił na aluminiową.
To jestem zaskoczony, tworzywo wygląda na solidne, chyba jakiś rodzaj ABS. A może kolega ma taki styl jazdy, że i aluminium popęka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:40, 07 Lut 2014
jardek
A

 
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SND (100-lica)





Też byłem zdziwiony i przyznam się że właśnie to zadecydowało o wyborze aluminiowej a nie z tworzywa, choć zdecydowanie wyglad tej akcesoryjnej jest korzystniejszy.

Jest jeszcze kwestia zamontowania samej osłony, najkorzystniejszym sposobem wydaje się być montaż z przodu do gmoli a z tyłu do obejmy mocowanej do otworów fabrycznych.
W przypadku osłony sw-motech sprawa wygląda już inaczej ale to widać na ich stronie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:16, 07 Lut 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Firmowa oslona z tworzywa pelni bardziej funkcje dekoracyjna. Trzeba przyznac,ze zamontowana na V-Stromie dodaje mu uroku Wink Faktycznie jest z dosc elastycznego tworzywa (podobnie jak blotnik) i ma na celu lekko sie uginac, a nie pekac.
Jednakze jako ochrona przed ewentualnymi uszkodzeniami-kiepsko. O ile udalo mi sie zauwazyc, to rury o dolu sa niechronione. Generalnie caly dol jest otwarty-zabudowa tylko z 3 stron.

Co innego oslona alu by Letko. Wyprofilowana,mocna,sztywna. Nie ma obaw,ze cos sie stanie.

I teraz najwazniejsze-wielkosc przeswitu jednej i drugiej bez roznic!

Po weekendzie wyciagne motki na swieze powietrze i zrobie zdjecia.

To taka relacja "na goraco" z garazu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:26, 07 Lut 2014
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Czasem głupi zjazd z krawężnika może skończyć się źle. O skuteczności osłony z blachy przekonałem się już nie raz i jestem pewny plastikową roztrzaskałbym kilkukrotnie a przy okazji cos uszkodził w silniku.
Lubie zjechać z czarnego i polatać w terenie, jak dla mnie osłona to podstawowa rzecz którą trzeba założyć do V-stroma podobnie jak gmole.

Gdzieś czytałem tu na forum o osłonie alu, jedna osoba pytała po co zakładac skoro nie ma takich zagrożeń jeżdżąc po leśnych ścieżkach i szutrach. Na to drugi mu odpowiedział załóż, przejedź sie po szutrach i będziesz słyszał po co. Kamienie z pod koła odbijają się od silnika (czego nie słychać), lub od osłony jeśli ktoś taką posiada. Z osłoną znacznie łatwiej jest się prześliznąć przez wszelkie przeszkody.


Obniżenie prześwitu mając osłone alu to tylko złudzenie, bo nagle zapełnia się powierzchnia miedzy filtrem a kolem, jest czegoś więcej... na różnych zdjęciach możesz zobaczyc że osłona od spodu ma wycięcie na wydech który jest położony najniżej. Kiedy ją założysz zobaczysz sam, że prześwit wcale się nie zmienia, jest równa dla poziomu wydechu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 15:31, 07 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 2:45, 08 Lut 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Suszny napisał:
Obniżenie prześwitu mając osłone alu to tylko złudzenie, bo nagle zapełnia się powierzchnia miedzy filtrem a kolem, jest czegoś więcej... na różnych zdjęciach możesz zobaczyc że osłona od spodu ma wycięcie na wydech który jest położony najniżej. Kiedy ją założysz zobaczysz sam, że prześwit wcale się nie zmienia, jest równa dla poziomu wydechu.

No właśnie w tym problem, że nie jest to złudzenie. Wink

Osłona obniża prześwit i nie ma o czym dyskutować.

Popełniasz podstawowy błąd i mierzysz prześwit jako odległość osłony od ziemi. Niestety osłona w poziomie wystaje dużo ponad filtr oleju.
Jeżeli motocykl porusza się po płaskiej powierzchni to rzeczywiście prześwit się nie zmniejsza. Problem zaczyna się jak podjeżdżasz lub zjeżdżasz z wysokiego krawężnika.

Tak łopatologicznie to wyobraź sobie samochód, który ma prześwit 0.5m ale niestety posiada też zderzak o długości 10m. Jakiekolwiek wzniesienie spowoduje przytarcie o glebę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 2:52, 08 Lut 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





to prawda, zahacza się zwykle przednią częścią tej osłony, nie tylną. Dlatego pytałem o odległości obu osłon od przedniego koła bo metalowe wydają się być bliżej koła niż plastik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:11, 08 Lut 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





W samochodach to się nazywa kąt natarcia Smile chociaż w tym przypadku to raczej jest kąt rampowy, ale nie demonizowałbym tego zjawiska. Osłona nie wyprzedza motocykla tylko silnik. W momencie najazdu na krawężnik prześwitu i tak jest dużo więcej niż zwykle, bo przednie koło jest już na krawężniku czy innej przeszkodzie.
Dlatego w motocyklach enduro z przodu osłony silnika często montuje się narzędziówki.









Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spolski dnia Sob 8:24, 08 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:11, 09 Lut 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





nieprosty napisał:

Osłona obniża prześwit i nie ma o czym dyskutować.


Niestety nie masz racji.
Z wikipedi
"Prześwit oznacza odległość pomiędzy poziomem jezdni a najniżej (oprócz kół) położonymi elementami podwozia pojazdu."

W DL najniżej jest wydech/ centralka jeśli jest.

Sporo latam poza czarnym , mam płytę i nic a nic nie zmniejszyła mi prześwitu.
Fakt, często gdzieś się nią gwizdnie ale to nie ma nic wspólnego z prześwitem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Nie 17:11, 09 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:11, 09 Lut 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 149 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Nieprosty ma racje ! moze uzyto jako "przeswit" niewlasciwego slowa, Ale jak ktos ma troche wyobrazni zrozumie o co chodzi.




Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:23, 09 Lut 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Genaralnie @sladek ma rację. Wink Jeżeli chodzi o książkowy prześwit to się nie zmienia.

Użyłem słowa prześwit w przenośni prawidłowo powinno być tak jak koledzy napisali kąt natarcia choć też nie jestem przekonany czy w tym konkretnym przypadku jest to określenie prawidłowe bo rozmawiamy o przestrzeni przed silnikiem.

Generalnie chodziło mi o to, że np. zjeżdżając z wysokiego krawężnika lub kamienia może się zdarzyć, przywalenie osłoną gdzie w przypadku jej braku po prostu byśmy przejechali nie zawadzając niczym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:28, 04 Mar 2014
KAMAN
A2

 
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Wyszków





Jesli wjezdajac na cos mozesz zawadzic plytą to zawadzisz tez filtrem oleju. Jak cos jest za wysokie i waskie to mozesz po prostu gruchnac rurą od wydechu jak np kraweznik byl za wysoki. Kat natarcia na przeszkode w motocyklu chyba tez nie jest staly, bo przeciez wjezdza na nia przednie kolo, ktore ppdnosi ci calosc do gory, to nie jest wcale porownywalne do zderzaka w samochodzie.
Jezdze calkoem sporo dlem w szutrach i kamieniach i plyta to koniecznosc. Polecam to co sprzedaje Letko na tym forum. Wyprobowalem wielokrotniez m.in. w Albani gdzie ja mocno pocielo i pozlobilo gdy zawieszalem.sie na niej na kamieniach, ale nie ustąpila. Przeswitu w moim vstromie model z 2012 r zmniejszyla lyle.co grubosc blachy, czyli ok 3 mm. Poza tym w nowym modelu skoz zawieszenia jest o cm wiekszy wic i przeswit w porwnaniu jest o cm wiekszy. Sorry za bledy, pisze to z telefonu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: jaka osłona silnika do nowego DL650
PostWysłany: Nie 22:59, 18 Maj 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Czy w nowym 650 oryginalna plastikowa osłona silnika Suzuki uniemożliwia założenie gmoli Givi ? Wydaje mi się ze gdzieś tutaj taka informacja się przewinęła ale nie jestem pewien.

A może jednak się mylę i ktoś ma takie zestaw?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 23:28, 18 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:20, 19 Maj 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Zerknij na aluminiową osłonę givi.
Moim zdaniem najładniejsza i jedyna nie wyglądająca jak szufla pod silnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:15, 27 Maj 2014
Przemo81
A1

 
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mam osłonę Givi w nowym DL-650. Spełnia swoją rolę ale:
- mocowanie jest takie ze dodatkowo obniża prześwit (z dala od silnika). Z drgiej strony może to też być plus gdyż przy silnym udeżeniu wygną się blaszki mocujące zanim ukruszy się blok silnika.
- zaczepiłem nia już i o krawężnik i o koleinę z ziemi. Krawężnik uszkodził mi śrubę (imbus) mocująca osłonę (starł łepek) i cięzko był mi ją odkręcić potem do wymiany oleju. Koleina z ziemii (lekkie muśnięcie) spowodowała jekkie wklęśnięcie się osłony w tym miejścu (ledwie widoczne).
- kolor aluminium tej osłony na żywo jest jakby inny niż na obrazkach od Givi (bardziej biała - matowa). Nie pasuje do żadnego innego elementu moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jaka osłona silnika do nowego DL650
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin