VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> Woltomierz [wartości ładowania]
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Woltomierz [wartości ładowania]
PostWysłany: Nie 14:51, 25 Maj 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Siema

Jako, że z informacji jakie są na forum można wywnioskować, iż stosunkowo często pada. aku w Dlach zamontowałem sobie woltomierz. Podłączyłem sobie pod postojówki, nie bezpośrednio do aku.

Wszystko pięknie działa jednak nie do końca wiem jakie powinny być prawidłowe odczyty.Tzn:
-ile na wyłaczonym silniku i przekręconej stacyjce (1)
-ile w właczonym silniku na biegu jałowym (2)
-ile podczas jazdy (3)

Narazie zapamiętałem tylko wartość (1) tj. ok 11,5V i (3) tj. 13.2-13,4V


Moglibyście podać jak powinno być ok i jakie u Was sa odczyty?

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:09, 25 Maj 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Wbrew pozorom na swoje pytanie możesz odpowiedzieć sam mierząc napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora i jest to wg mnie jedyne prawidłowe miejsce które daje na 100 % pewne wyniki i te pomiary odnieść do tego co mierzysz przy postojówkach . Z praktyki obserwuję ,że na instalacji spadek napięcia dochodzi nawet niekiedy do 1,5 V w zależności od miejsca w którym się je mierzy . Wpływ na to ma stan instalacji czyli jakość styków , wtyczek oraz ilość podłączonych punktów ( urządzeń ) . Znaczenie ma również stan akumulatora szczególnie jeśli mierzysz napięcie tylko po stacyjce gdzie masz załączone światła mijania . Wtedy w punkcie jak podajesz czyli przy postojówkach napięcie może nawet spaść chwilowo do 8V a i tak jeszcze jest szansa ,że moto odpali . Odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie i biorąc powyższe pod uwagę dodając spadek średnio 1V wyniki można uznać za całkowicie prawidłowe . Na biegu jałowym alternator nie ładuje . Mierząc na aku ładowanie powinno się zawierać podobnie jak w samochodzie od 13,9 do 14,5 V . Mierząc zaś na samym alternatorze z tego co pamiętam ładowanie ma być na poziomie 75V .
P.S.
Znalazłem w manualu ,że ładowanie na światłach mijania przy 5000 obr/min mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 14V do 15,5 V .


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Nie 20:40, 25 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:16, 25 Maj 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Masz rację Kangur. Powinno być powyżej 14V.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:21, 25 Maj 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Dzięki wielkie za wypowiedzi Smile

Od marca (tj. od kiedy mam motocykl) ani razu nie ładowałem akumulatora (a podobno ma tylko 1 sezon) więc może po prostu trzeba go podładować Smile

Z tego co pamiętam to chyba o 1V było różnicy napięcia u mnie między obwodem, a bezpośrednio aku - jak montowaliśmy to najpierw podpięliśmy bezpośrednio i było lekko ponad 12V na wyłączonym motocyklu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:28, 25 Maj 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Generalnie instalacja miedzy aku a światłami biegu tu i tam... Od Aku do stacyjki, potem z powrotem pod aku do skrzynki bezpieczników, i znowu do lampy. Jednym przewodem idzie prąd do świateł i fabrycznego złącza grzanych manetek. Spadki napięcia na światłach postojowych (czy innych) mogą się więc zmieniać w zależności od pracy świateł drogowych, czy złącza grzanych manetek, a nawet od wciśniętego hamulca... Jeżeli więc chcesz mieć pewny odczyt podpinaj się bezpośrednio pod aku... Inaczej któregoś dnia włączysz długie światła, a z woltomierza odczytasz, że nie masz ładowania Wink ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:51, 26 Maj 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





miotacztruskawek napisał:
Generalnie instalacja miedzy aku a światłami biegu tu i tam... Od Aku do stacyjki, potem z powrotem pod aku do skrzynki bezpieczników, i znowu do lampy. Jednym przewodem idzie prąd do świateł i fabrycznego złącza grzanych manetek. Spadki napięcia na światłach postojowych (czy innych) mogą się więc zmieniać w zależności od pracy świateł drogowych, czy złącza grzanych manetek, a nawet od wciśniętego hamulca... Jeżeli więc chcesz mieć pewny odczyt podpinaj się bezpośrednio pod aku... Inaczej któregoś dnia włączysz długie światła, a z woltomierza odczytasz, że nie masz ładowania Wink ...

Jak podepnę do aku to cały czas będzie brał prąd... Puki co jedyny spadek napięcia odczytalem gdy włączyłem awaryjne 13,4->11,5->13,4V


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:04, 26 Maj 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Matt napisał:
Jak podepnę do aku to cały czas będzie brał prąd... Puki co jedyny spadek napięcia odczytalem gdy włączyłem awaryjne 13,4->11,5->13,4V


Woltomierz nie pobiera prądu Wink , ale fakt, będzie cały czas pracował...
Swego czasu miałem niestety przykre doświadczenia z instalacją (upaliłem kostkę od stacyjki), dlatego podpinałbym się jak najbliżej aku. Zresztą jak sam widzisz na instalacji moto masz ok 1V spadku napięcia... To nie jest zbyt miarodajny pomiar...
Nie mówię, żeby specjalnie dla woltomierza montować przekaźnik, ale gdybyś już miał jakiś przekaźnik wstawiony, do grzanych manetek, gniazda zapalniczki, dodatkowego oświetlenia, czy czegoś w tym stylu, to tam bym się podpinał... Ew może to być też motywacja do jakiegoś powerboxa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Woltomierz [wartości ładowania]
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin