Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Woltomierz [wartości ładowania]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Nie 13:51, 25 Maj 2014    Temat postu: Woltomierz [wartości ładowania]

Siema

Jako, że z informacji jakie są na forum można wywnioskować, iż stosunkowo często pada. aku w Dlach zamontowałem sobie woltomierz. Podłączyłem sobie pod postojówki, nie bezpośrednio do aku.

Wszystko pięknie działa jednak nie do końca wiem jakie powinny być prawidłowe odczyty.Tzn:
-ile na wyłaczonym silniku i przekręconej stacyjce (1)
-ile w właczonym silniku na biegu jałowym (2)
-ile podczas jazdy (3)

Narazie zapamiętałem tylko wartość (1) tj. ok 11,5V i (3) tj. 13.2-13,4V


Moglibyście podać jak powinno być ok i jakie u Was sa odczyty?

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 574
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Nie 17:09, 25 Maj 2014    Temat postu:

Wbrew pozorom na swoje pytanie możesz odpowiedzieć sam mierząc napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora i jest to wg mnie jedyne prawidłowe miejsce które daje na 100 % pewne wyniki i te pomiary odnieść do tego co mierzysz przy postojówkach . Z praktyki obserwuję ,że na instalacji spadek napięcia dochodzi nawet niekiedy do 1,5 V w zależności od miejsca w którym się je mierzy . Wpływ na to ma stan instalacji czyli jakość styków , wtyczek oraz ilość podłączonych punktów ( urządzeń ) . Znaczenie ma również stan akumulatora szczególnie jeśli mierzysz napięcie tylko po stacyjce gdzie masz załączone światła mijania . Wtedy w punkcie jak podajesz czyli przy postojówkach napięcie może nawet spaść chwilowo do 8V a i tak jeszcze jest szansa ,że moto odpali . Odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie i biorąc powyższe pod uwagę dodając spadek średnio 1V wyniki można uznać za całkowicie prawidłowe . Na biegu jałowym alternator nie ładuje . Mierząc na aku ładowanie powinno się zawierać podobnie jak w samochodzie od 13,9 do 14,5 V . Mierząc zaś na samym alternatorze z tego co pamiętam ładowanie ma być na poziomie 75V .
P.S.
Znalazłem w manualu ,że ładowanie na światłach mijania przy 5000 obr/min mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 14V do 15,5 V .


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Nie 19:40, 25 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3285
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:16, 25 Maj 2014    Temat postu:

Masz rację Kangur. Powinno być powyżej 14V.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Nie 21:21, 25 Maj 2014    Temat postu:

Dzięki wielkie za wypowiedzi Smile

Od marca (tj. od kiedy mam motocykl) ani razu nie ładowałem akumulatora (a podobno ma tylko 1 sezon) więc może po prostu trzeba go podładować Smile

Z tego co pamiętam to chyba o 1V było różnicy napięcia u mnie między obwodem, a bezpośrednio aku - jak montowaliśmy to najpierw podpięliśmy bezpośrednio i było lekko ponad 12V na wyłączonym motocyklu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 22:28, 25 Maj 2014    Temat postu:

Generalnie instalacja miedzy aku a światłami biegu tu i tam... Od Aku do stacyjki, potem z powrotem pod aku do skrzynki bezpieczników, i znowu do lampy. Jednym przewodem idzie prąd do świateł i fabrycznego złącza grzanych manetek. Spadki napięcia na światłach postojowych (czy innych) mogą się więc zmieniać w zależności od pracy świateł drogowych, czy złącza grzanych manetek, a nawet od wciśniętego hamulca... Jeżeli więc chcesz mieć pewny odczyt podpinaj się bezpośrednio pod aku... Inaczej któregoś dnia włączysz długie światła, a z woltomierza odczytasz, że nie masz ładowania Wink ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Pon 11:51, 26 Maj 2014    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Generalnie instalacja miedzy aku a światłami biegu tu i tam... Od Aku do stacyjki, potem z powrotem pod aku do skrzynki bezpieczników, i znowu do lampy. Jednym przewodem idzie prąd do świateł i fabrycznego złącza grzanych manetek. Spadki napięcia na światłach postojowych (czy innych) mogą się więc zmieniać w zależności od pracy świateł drogowych, czy złącza grzanych manetek, a nawet od wciśniętego hamulca... Jeżeli więc chcesz mieć pewny odczyt podpinaj się bezpośrednio pod aku... Inaczej któregoś dnia włączysz długie światła, a z woltomierza odczytasz, że nie masz ładowania Wink ...

Jak podepnę do aku to cały czas będzie brał prąd... Puki co jedyny spadek napięcia odczytalem gdy włączyłem awaryjne 13,4->11,5->13,4V


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 14:04, 26 Maj 2014    Temat postu:

Matt napisał:
Jak podepnę do aku to cały czas będzie brał prąd... Puki co jedyny spadek napięcia odczytalem gdy włączyłem awaryjne 13,4->11,5->13,4V


Woltomierz nie pobiera prądu Wink , ale fakt, będzie cały czas pracował...
Swego czasu miałem niestety przykre doświadczenia z instalacją (upaliłem kostkę od stacyjki), dlatego podpinałbym się jak najbliżej aku. Zresztą jak sam widzisz na instalacji moto masz ok 1V spadku napięcia... To nie jest zbyt miarodajny pomiar...
Nie mówię, żeby specjalnie dla woltomierza montować przekaźnik, ale gdybyś już miał jakiś przekaźnik wstawiony, do grzanych manetek, gniazda zapalniczki, dodatkowego oświetlenia, czy czegoś w tym stylu, to tam bym się podpinał... Ew może to być też motywacja do jakiegoś powerboxa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin