VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> montaż oliwiarki Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
montaż oliwiarki
PostWysłany: Sob 13:31, 30 Sty 2010
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jestem w trakcie montazu motooilera ale pozostał mi jeden problem gdzie wpiąć się z +.Minus podpiąłęm pod akumulator.Elektryk ze mnie zaden i mam problem z plusem.Czy moze ktos wskazac jakiś miejsce?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:37, 30 Sty 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Najlepiej pod coś co działa po przekręceniu kluczyka ( światła , pompa paliwa )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:57, 30 Sty 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Proponuję pod obwód tylnej lampy, najlepiej przez przekaźnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:38, 30 Sty 2010
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





znalazłem schemat i wynika z niego, ze do lampy tylnej idzie przewód brązowy jako plus.Planuje sie pod niego podłączyć szybkozłączką.Dajcie znac czy dobrze kombinuję Idea bo jeszcze gdzieś w instalacji zapruszę ogień Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:55, 30 Sty 2010
jaro
A2

 
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





kamyk napisał:
znalazłem schemat i wynika z niego, ze do lampy tylnej idzie przewód brązowy jako plus.Planuje sie pod niego podłączyć szybkozłączką.Dajcie znac czy dobrze kombinuję Idea bo jeszcze gdzieś w instalacji zapruszę ogień Shocked


Tak, to dobre rozwiązanie. Zrobiłem tak samo u siebie i wszystko działa jak należy. Działanie oliwiarki nie ma wpływu na światła (przygasanie, itp). Midzy stelażem siedzenia, a obudową lampy jest złącze. Jest tam fragment "gołych" przewodów, więc możesz się podłączyć szybkozłączką bez rozcinania oplotu wiązki Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:18, 30 Sty 2010
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Szukałem wczoraj złączki ale mrok juz zapadał i niczego nie wymacałem będe musiał swiatło włączyć Very Happy bo palpacyjnie to można sobie jedynie w nochu dłubać.Dzięki Jaro zaraz bedę szukał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:26, 30 Sty 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Od lampy idzie szary kabel, który następnie na wtyczce zmienia się w brązowy. Ja wpiąłem się z przekaźnikiem na wysokości akumulatora w brązowy. Oliwiarkę jak już dojdzie podłączę razem z manetkami właśnie przez ten przekaźnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:50, 30 Sty 2010
Tom
Motocyklista

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice





jaki ten przekaźnik tam dajecie?
i jak go podłączacie?
poproszę tak łopatologicznie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:24, 30 Sty 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zwykły przekaźnik 12V/30A. Może być mniejszy, ale zawsze będziesz miał zapas na inne bajery typu gps albo manetki. Styk 86 na przekaźniku do obwodu lampy, styk 85 do minusa aku, 30 plus aku i 87 to plus olejarki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:25, 30 Sty 2010
Tom
Motocyklista

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice





dzieki Otzi; wszystko rozumiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:32, 30 Sty 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Sam to ostatnio rozkminiałem do północy ale z pomocą nadszedł kolega Roadrunner : -)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:43, 05 Lut 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Koledzy
A gdzie wepchneliście zbiornik i zawór (zawór dość duży) ? Wjedzie pod lewą owiewkę ?
Może pionierzy jakieś zdjęcia zrobią dla dobra przyszłych pokoleń ?
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:01, 05 Lut 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Już było. Więc podaje,strona 6 .
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831-125.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:36, 06 Lut 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zawór zamocowałem do osłony akumulatora - wszedł na styk. Zbiorniczek mam pod lewą owiewką kawałek za wspornikiem. Jak będę w garażu to porobię foty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:24, 26 Lut 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Cześć.
Ja wszystko upchnąłem pod lewym tylnim boczkiem, a sterownik narazie prowizorycznie przymocowałem srytytką do kierownicy.
Zrobiłem juz z tym urządzeniem i na nowym napędzie blisko 700 km i zauważyłem że tylko strona na którą dysza podaje oliwe jest nasmarowana, druga jest troche bardziej sucha. Może zamiast hipolu wlac rzadszy olej np jakiś 10W żeby szybciej się rozprowadzał... bo podejrzewam że jak sie ciepło zrobi i olej nabierze temperatury powiedzmy pokojowej to bedzie gitara.
A póki co jeżdżę na hipolu 80W GL4 a sterownik ustawiłem na dwójkę a czas otwarcia zaworu na maxa, felga dostała kilka kropeczek tłustych ale to wszystko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pią 23:25, 26 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:24, 27 Lut 2010
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





U mnie sterownik jest zamontowany do kierownicy na obejmie od licznika rowerowego.Pasuje idealnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:57, 19 Mar 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





Panowie, wrzućcie kilka fotek jak macie ułożone oliwiarki z Motooilera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:32, 19 Mar 2010
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Tu pooglądaj galerię może Ci coś pomoże http://www.motooiler.pl/
albo tu jest kilka przykładów http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:45, 19 Mar 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





letko napisał:
Tu pooglądaj galerię może Ci coś pomoże http://www.motooiler.pl/
albo tu jest kilka przykładów http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831.html


Wszystko to widziałem. Na stronie motooilera nie ma DL-a, a Twoje urządzenie Letko nie jest tej firmy. Chodzi mi bardziej o ułożenie konkretnie motooilera w DL-u. Są tu już ludzie, którzy to zrobili, jeden taki nawet obiecał, że zrobi foto ale nie dotrzymał obietnicy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:17, 20 Mar 2010
Tom
Motocyklista

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice





Przemol, niestety bez fotek, ale opisowo Smile
1. sterownik - przykleiłem taśmą dwustronną do zbiornika płynu hamulcowego na kierownicy; ciut tylko zasłania wziernik poziomu płynu więc dla mnie OK
2. zawór i zbiornik - pod lewy boczek; pod zawór podłożyłem pasek gumy i przykręciłem śrubą i nakrętką do kawałka stelaża moto - taki krótki, pionowy kawałek blachy z 3 otworami; zbiornik, patrząc na bok motocykla jest powyżej zaworu i w prawo; trochę leży ale to nic nie przeszkada
3. elektryka - plus wziąłem z tylnej lampy - brązowy kabel wygrzebałem z wiązki w okolicach zaworu; do zaworu podłączasz żółty i brązowy (z kabla oliwiarki) - bez znaczenia, który gdzie

cała zabawa od podstaw zajęła mi dziś od 7 do 13; działa perfect.
pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:06, 21 Mar 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





Tom napisał:
Przemol, niestety bez fotek, ale opisowo Smile
2. zawór i zbiornik - pod lewy boczek;


Dzięki za opis. Zastanawia mnie tylko tel lewy boczek. U mnie pod lewym boczkiem jest regulator i przez to nie ma tam miejsca na inne rzeczy. Za to prawy boczek jest zupełnie pusty. No chyba, że nie wiem który to lewy boczek i np patrze na moto z dupy strony Smile Lewy boczek to ten nad łańcuchem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:21, 21 Mar 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Może oni mają puste lewe boczki w 650 Smile

Ja bym zbiornik montował w takim miejscu, gdzie zawsze w razie czego będzie można dolać oleju. Mam taki problem z kufrem, że poprzedni właściciel nie bardzo wiedział jak go przymocować do kufra, no i wiercił w stelarzu, co teraz utrudnia wszelkie manewry, bo trudno jest zarówno zamontować jak i zdjąć płytę po kufer. U mnie oliwiarka cały czas czeka, ale może w tym tygodniu znajdzie się chwila, żeby się z nią pobawić. Spróbuję to upchnąć gdzieś pod siedzeniem.. Jest w ogóle taka możliwość?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:33, 21 Mar 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





V-Told napisał:
Spróbuję to upchnąć gdzieś pod siedzeniem.. Jest w ogóle taka możliwość?


Pod siedzeniem bez problemu, ale nie chciałem zajmować tam miejsca. Chyba jednak dam pod prawy boczek, wchodzi wszystko idealnie tylko odległość między zaworem a zbiorniczkiem jest jakieś 5 cm, przy czym zachowany jest lekki spadek. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, że są tak blisko siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:53, 21 Mar 2010
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Przemol jutro bede odbierał swojego DL-a z "noclegowni" to zrobie fotki i wkleje ale najpierw opis :
calość pod lewym boczkiem
1.zbiorniczek przy samym końcu boczka w 1/3 wchodzacy pod plastik w którym mieści się swiatło tylne czyli tym samym widać około 1/3 poziomu oleju w zbiorniczku przymocowany dwoma opaskami.
2.elektrozawór - w środkowej czesci jest pionowy wspornik z trzema otworami do najniższego przykręciłem zawór miesci sie super i spadek od zbiorniczka idealny.
3.Przewody do uzupełniania zbiorniczka olejem i odpowietrzajacy wyprowadzony ponad zestawem kluczy pod kanapą na druga stronę,
4.Sterownik umocowany z lewej strony kiery na obejmie od licznika rowerowego pasuje idealnie choc pionowo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:32, 26 Mar 2010
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tak to wyglada u mnie
http://img517.imageshack.us/i/dscn3149.jpg/
http://img404.imageshack.us/i/dscn3147.jpg/
http://img189.imageshack.us/i/dscn3146g.jpg/
http://img200.imageshack.us/i/dscn3145ye.jpg/
http://img26.imageshack.us/i/dscn3144.jpg/
http://img249.imageshack.us/i/dscn3143.jpg/
http://img205.imageshack.us/i/dscn3142.jpg/
http://img440.imageshack.us/i/dscn3141.jpg/
http://img444.imageshack.us/i/dscn3140z.jpg/
http://img249.imageshack.us/i/dscn3139.jpg/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:28, 26 Mar 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





Dzięki za fotki. Teraz pięknie widać co i jak. Niestety w litrze nie da się tego powtórzyć, inaczej ten bok DL-a jest zabudowany. Udało mi się zrobić pod prawym boczkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:36, 28 Mar 2010
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Czy ten przewód brązowy do ktorego trzeba się podpiąć z zasilaniem jest na wierzchu czy trzeba go szukac w wiązce, bo szukam i nie mogę go znaleźć... Może ktoś dokładnie opisać gdzie on jes bo elektryk ze mnie żaden Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:47, 28 Mar 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Podepnij sobie pod pozycyjne szybkozłączką (w komplecie)
Szukaj w wiązce która dochodzi do tylnej lampy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:49, 28 Mar 2010
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Czyli trzeba rozciac ta wiazke co idzie do tylniej lampy i szukac brazowego kabla, bo rozumiem ze nie ma go na wierzchu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:54, 28 Mar 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Obczaj jakie kable idą do żarówki w tylnej lampie (są na wierzchu)- chyba idą 3 (stop, pozycja i masa) Wyjmij żarówkę i sprawdź sobie który kabel to pozycja (moge jutro sprawdzić kolor) i wepnij się szybkozłączką pod kabel od pozycyjnych


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:08, 28 Mar 2010
Tom
Motocyklista

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice





Kamil.Olkusz napisał:
Czyli trzeba rozciac ta wiazke co idzie do tylniej lampy i szukac brazowego kabla, bo rozumiem ze nie ma go na wierzchu?

ja rozciąłem wiązkę; u mnie to brązowy z zieloną kropką.
pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:06, 29 Mar 2010
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a ja zdemontowałem plastik z tylną lampą.W okolicach lewego tylnego kierunkowskazu do ramy jest przymocowana złaczka przewodów i tam przed złączką, bez rozcinania wpiąłem się do brązowego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:55, 30 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a ja mam inne pytanie... mam oliwiarke z jedna dysza smarujaca, ktora daje na zebatke od strony zewnetrznej.
wszystko nawet nawet wyglada, ale wlasnie, tylko strona zewnetrzna lancucha... niby rolki nasmarowane, ale jak sie patrzy na lancuch od strony opony to wyglada kiepsko (jakby sucho).
czy tak moze wygladac i mimo tego ringi sa nasmarowane czy zwiekszyc ilosc oleju (jak zwieksze, to za duzo troche "bryzga") albo kombinowac druga dysze podajaca?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:29, 03 Kwi 2010
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





bibop napisał:
a ja mam inne pytanie... mam oliwiarke z jedna dysza smarujaca, ktora daje na zebatke od strony zewnetrznej.
wszystko nawet nawet wyglada, ale wlasnie, tylko strona zewnetrzna lancucha... niby rolki nasmarowane
Przyłączam się do pytania.
W zasadzie dlaczego nie można tak zamontować dyszy, aby kapało bezpośrednio na łańcuch Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:41, 03 Kwi 2010
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Jaca nie obawiaj się olej jest tak penetrujący że zostanie naoliwiony cały łańcuch.I do tego jeszcze dochodzi siła odśrodkowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Sob 19:42, 03 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:40, 03 Kwi 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Dokładnie jak powiedział Letko! Ważne żeby olej był między ogniwami a nie żeby łańcuch nim ociekał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:25, 12 Kwi 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja w zeszłym tygodniu przed wyjazdem montowałem olejarkę.
Opierałem się na foto relacji Kamyka (big thx)
Poniżej moje uwagi:
- umiejscowienie zbiornika - wbrew pozorom nie jest łatwe, wydaje mi się że tam gdzie wsadził Kamyk jets optymalnie Smile W sumie zbiornik mógłbybyć bardziej płaski wtedy byłoby go zamocować
- zaworek - pomysł Kamyka ok - szkoda że nie da się go łatwo na dwie śróby przykręcić
- przewód - wchodzi cieżko ale jest bardzo szczelny, pojawił się jednak problem: kawałek przewodu w komplecie (takiego grubszego) był za szeroki żeby go wsadzić na odpowietrznik i dziurkę do wlewu. Z kolei przewód do maggistrali olejowej dostarczony w zestawie włazi na siłę na te otworki ale żadna strzykawaka w niego wejść nie chce - trochę go opaliłem żeby właziła strzykawka - ale ogolnie napełnianie tego jest słabę (powinna być w komplecie strzykawka lub końcówka pod strzykawkę)
- Metalowa dysza - dogina się dosć łatwo - ale jak trzeba ją dogiać o 1mm to sprezynuje Smile
- Podłaczenie do elektryki - proste, aczkolwie oczko do masy jest za małe (śruba od aku w DL nie wchodzi). Spieszyłem się i na razie poszło bezpośrednio pod aku, planuje podłaczyć pod gniazdo manetek (mam tam fabryczą wtyczkę)

Po instalacji i zalaniu olejem wydawało się ze przestał działać zawór - nie tykał. Okazało się że jest po prostu bezgłosny.
Otworzyłem go na maksa i po 200 km ubrudził cały moto.

Nie wiem jak go ustawić (olej - hipol). Jak daje na jedną kroplę i minimum - to wydaje się że smaruje za mało (ogiwa błyszczą), jak dam na ok połowe skali - brudzi felgę i moto.

Jak macie ustawione smarowanie - tak aby felga nie była w oleju ? Chciałby oszczędzić sobie eksperymentów

Generalnie i tak jestem zadowolony - nie muszę brać ze sobą spraya i smarować łańcucha - na razie zrobiłem (w ten weekend) ok 1500 km i jestem zadowolony


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:30, 12 Kwi 2010
Tom
Motocyklista

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice





też stosuję Hipol i mam problem z regulacją; normalnie ustawiłem przełącznik na 1 i pokrętło tak na godz. 9.00 i upaprało mi cały tył moto; więc teraz pokrętło mam na min ale nie wiem czy to nie za mało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:04, 12 Kwi 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Ustawcie przełącznik na 2 - podobno wtedy podaje wolniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:30, 12 Kwi 2010
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tez miałem problem z krótką rurką dołaczoną do zestawu ale się okazało,ze jak nasadzisz ją na strzykawkę a w druki koniec wsuniesz rurke od dysz doprowadzajacych to super sie uzupełnia olej bez podgrzewania czy rozszerzania końcówki magistrali. A pokretło ustawiłem na pozycje 1 i godz. 9 i na feldze mam naprawde delikatne krople.Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, ze jest ich tak mało ze trzeba się przypatrzec aby je dostrzec, a pomykam na zwykłym przekładniowym hipolu połsyntetycznym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:30, 12 Kwi 2010
motooiler
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





witajcie
ogólnie powiem tak: mniej pucować a więcej jeździć Wink
JACA - olej będzie kapał na łańcuch przed zębatką tak długo jak będziesz stał. potem to juz loteria.
jscoolg - ta grubsza rurka służy do nałożenia na strzykawkę i na RURKĘ pp, która jest w zestawie - zbiornik ma być uzbrojony dwoma odcinkami takiej rurki po to aby mógł być schowany gdziekolwiek a do uzupełniania będziesz miał na zewnątrz tylko wężyki - bez konieczności demontowania owiewek.
ta grubsza rurka idealnie pasuje i na wężyk i na strzykawkę.
przy ustawieniu na '1' i pota na godz '9' powinno być OK. ogólnie nie należy się martwić tą odrobiną oleju POZA łańcuchem. jeśli smarowaliście smarem jak Bóg kazał co 200km to po trasie 1300km na przykład macie na moto jeden wielki syf.
tutaj zawsze będzie łatwiej czyścić, ale bądźmy dorośli - te 110ml oleju nie zniknie jak kamfora... to smarowanie stratne i troszkę brudzić będzie.
normalne dozowanie to takie jak pisał Kamyk - dodałbym do tego parę ciapek na rejestracji czy zaolejoną osłonę łańcucha. u mnie po autostradzie /max 130km/h/ pojawiło sie parę cętek na kufrze.
nie jest to dla mnie jednak istotne - nie wożę sprayu a łańcuch ma zbliżone do idealnych warunki pracy.

zdrówka
matjas


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Motoolier
PostWysłany: Pon 13:48, 12 Kwi 2010
gumbas
A2

 
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czernica





Ja mam pokrętło na 12 wajche na 2(wbrew instrukcji na dwójce otiwera się co ok 42 sekundy a na jedynce co 30 sekund nielogiczne kompletnie, ktoś dał dupy przy montażu albo naklejka żle wydrukowana) A olej ma 15/ 40selektol zostało mi 5 l po śp. maluchu .
Łańcuch mokry a felgą to się raczej nie przejmuje ale napewno jest bardziej czysta niż po gumie do żucia w areozolu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gumbas dnia Pon 13:50, 12 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:35, 12 Kwi 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Przelacznik ustawiony mam na 1 a potencjometr bodajze na godzine 2. Bok opony mam lekko pochlapany ale wychodze z zalozenia, ze motor ma jezdzic i miec dobrze nasmarowany lancuch a nie ladnie wygladac. Jak pada deszcz przelaczam na 2 i reszty juz nie tykam. Do napelniania sluzy strzykawka z grubsza rurka, w ktora wkladam ta cienka przy zbiorniczku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Motoolier
PostWysłany: Pon 18:32, 12 Kwi 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





gumbas napisał:
Ja mam pokrętło na 12 wajche na 2(wbrew instrukcji na dwójce otiwera się co ok 42 sekundy a na jedynce co 30 sekund nielogiczne kompletnie, ktoś dał...)


Dziwne bo u mnie na 2 otwarcie zaworu następuje co 40sec a na 1 co 70 lub 80sec nie pamiętam.
Generalnie zestaw sprawuje się tak jak go motooiler opisuje i tak jak gloszą opinie w necie.
Ja jestem zadowolniony łańcuch naciągnąłem dopiero raz po 3500 km bo założyłem nowy razem z oliwiarką, i tyle. Zapomniałem co to smar do łańcucha, no i już dolałem oleju. Więc 225ml na 4000km to jest ok 8 smarowań czyli chyba cała puszka. Hipol kosztuje za litr 10 pln puszka smaru 40pln. Nawet jeśli oliwiarka nie wydłuży żywota łańcuchowi to i tak oszczędzam na smarze w sprayu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:45, 12 Kwi 2010
motooiler
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





o! to dawaj znać w trakcie sezonu jak juz trza bedzie znowu naciągnąć - sam jestem strasznie ciekaw jak to wyjdzie.
nowy łańcuch zawsze wyciąga się szybko w pierwszych chwilach eksploatacji.
swoją drogą wierz mi - zaoszczędzisz nie tylko na sprayu. jestem pewien, że łańcuch znacznie dłużej będzie OK i kolejna wymiana znacznie odłoży się w czasie.
mam nadzieję, że dopiero sezon otworzy wszystkim oczy - bo to, że nie trzeba się z aerozolem wygupiać to się chyba już każdemu podoba Wink
matjas


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:20, 12 Kwi 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzięki za info - nie wpadłem na to żeby grubszą rurkę włożyć na cieńszą Smile
Już znalazłem tą grubszą i teraz jest OK Smile
Dla mnie oliwiarka ma też dodtkowy atut - nie muszę kupować centralki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Pon 22:36, 12 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:53, 17 Kwi 2010
denver
A

 
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW





Może i pytanie trywialne ale za Chiny nie moge znaleźć odpowiedzi do czego jest ta druga rurka ze zbiornika obok tej do napelniania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:36, 17 Kwi 2010
motooiler
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





OD PO WIET RZE NIE Wink

jedną nalewasz druga jest do odpowietrzenia zbiornika - inaczej powstanie podciśnienie i olej przestanie wypływać.
wiem, że niektórzy NIE montują rurek PP na rurki w zbiorniku co nie jest dobre - zamontowane rurki umożliwiają napełnianie zbiornika bez usuwania jakichkolwiek części motocykla - sam zbiornik jednak może być schowany w dowolnym miejscu, np. z dala od oczu ciekawskich.

pozdrawiam
matjas


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:36, 17 Kwi 2010
Tom
Motocyklista

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice





denver napisał:
Może i pytanie trywialne ale za Chiny nie moge znaleźć odpowiedzi do czego jest ta druga rurka ze zbiornika obok tej do napelniania.

do odpowietrzania zbiornika; wyprowadź obie w dostępne miejsce bo jak przelejesz zbiornik to Ci drugą rurką wykapie olej i upaprze moto


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:15, 14 Lut 2011
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





Gdzieś już czytałem na temat zamontowanych przez was przekaźników ale za żadne skarby nie mogę tego znaleźć ponownie. Czy może ktoś podać symbol tego przekaźnika lub ewentualny link na alledrogo? Czy może wystarczy każdy który ma 12V/... A ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
montaż oliwiarki
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin